![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Elke vluchteling is asielzoeker.....maar niet elke asielzoeker is vluchteling. Laatst gewijzigd door Astar : 15 juli 2009 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat FEDASIL in zijn rondschrijven aan u heeft gevraagd is en ik citeer opnieuw : Fedasil ziet zich ertoe gedwongen om een solidariteitsoproep te doen bij nieuwe partners die bereid zijn om een bijdrage te leveren aan het ter beschikking stellen van tijdelijke gratis opvang voor nieuwkomers die recht hebben op materiële opvang
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() Iedereen mag asiel aanvragen??
Dus alle buitenlanders mogen voor het ogenblik naar België komen en worden gehuisvest in een hotel?? Ik grapte maar wat , toen ik in een ander onderwerp sprak van goedkope vakanties, maar het is verdomme dan nog waar ook!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen kreeg tussen 2000 en 20009 71% van de asielzoekrs toegewezen, Wallonië 28.5% en Brussel 0.5%. Hoe komt het dat gedurende de periode 2000 en 2009 Wallonië en Brussel WEL asielzoekers konden weigeren om ze naar Vlaanderen te sturen?... Volgens u zou de verdeling nu netjes evenwichtig zou gebeuren tussen Wallonië, Brussel en Vlaanderen. Kan ik daarvan cijfers krijgen. Dan pas zal ik dat geloven... Uit ervaring weet ik dat Wallonië en Brussel NOOIT uit solidariteit(?) meer gaan betalen dan wat ze uit de ruif kunnen halen. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 16 juli 2009 om 07:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga dat volgende week eens in Spanje proberen.
Benidorm lijkt mij wel wat. Volgende maand mogen ze mij dan terug deporteren. Laatst gewijzigd door Bobke : 16 juli 2009 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
www.fedasil.be
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Astar, misschien moet die hele conventie waarop het asielbeleid steunt herbekeken worden, de situatie nu is niet meer aan te sturen met een wetgeving uit 1951, nu zijn de meeste vluchtelingen gewoon mensen die om economische redenen hier asiel aanvragen en ondertussen hopen op regularisatie.
Niemand kan die mensen ongelijk geven, maar toch klopt er veel niet, er is wel geld om Europa te bereiken, daarvoor steken mensen zichzelf in de schuld en mogelijkheden hoe je dit moet georganiseerd krijgen zijn ook bekend. Trouw met een Europeaan of krijg een kind van een Europeaan, zo kom je aan papieren....eenmaal dit binnen is kun je al je minderjarige kinderen laten overkomen en de man van je dromen! Als mens begrijp ik dit best, maar de kosten die dit meebrengt voor de samenleving baart me wel zorgen, die kinderen hebben amper onderwijs genoten,evenals de man die overkomt. Wat begon met een illegaal wordt een verhaal van vier, of meerdere personen die allemaal nood hebben aan extra zorg, ook financieel en wegen in sociale woningbouw, onderwijs en gezondsheidszorg, uit Afrika bijvoorbeeld komen nogal wat aidspatienten... asielbeleid is prima , maar wat met de vele ecomonische vluchtelingen en de druk op sociale voorzieningen die dit meebrengt?? Daarop kun je die mensen zelf niet aankijken maar wel het beleid hier, of misschien juist het ontbreken van een behoorlijk beleid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat er zoveel mensen de asielprocedure aangaan is omdat er sinds de migratiestop van 1974 het een pak moeilijker geworden is om te migreren, aangezien de asielprocedure getoetst wordt aan de conventie van Genève moet je ook niet verwonderd zijn dat zoveel asielzoekers negatieve beslissingen krijgen omdat het geen "vluchtelingen" zijn.
![]() |
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens nog niet 100% "hard" bericht op Nederlandse Radio-1 lijkt het er op dat Hr Balkenende tijdens zijn bezoek aan Obama zou hebben toegezegd gevangenen uit Guantánamo over te zullen nemen ....
Er loopt momenteel een inbel-programma over op Radio-1. Dit gaat denk ik wel héél veel stemmen voor PVV opleveren. ![]() NB: is wel niet echt een België-bericht maar Guantánamo was al zoëven ter sprake en de (besmettings-)grens is dun ...
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 juli 2009 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet er toch ook worden nagedacht over welk antwoord er is voor die groep, trouwen of kinderen krijgen omdat je papieren wilt is geen oplossing, vooral omdat dit voor een nieuwe instroom van zorgt voor nieuwe maatschappelijke problemen, ook op gebeid van fin. en voorzieningen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik wil desnoods zelfs in een hotelletje verblijven aan onze Vlaamse kust
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
donderdag 16 juli 2009 Auteur: Yves Delepeleire - Burgemeester Remi Audenaert van Sint-Gillis-Waas en minister Annemie Turtelboom keuren de keuken van een van de nieuwe opvanghuizen.Guido Van de Ven BRUSSEL - Minister Annemie Turtelboom kon gisteren nog eens uitpakken met positief nieuws: er komen nieuwe woningen vrij voor illegale gezinnen met kinderen, zodat zij niet meer hoeven opgesloten te worden.... Ik ben hier legaal en heb een gezin met kinderen.... krijg ik dan zeker een woning? Liefst aan de zee. Vakantieparken mogen eventueel ook. Ingeval dit niet klaarkomt tijdens de vakantie... krijg ik dan ook van minister Turtelboom 500 euro per persoon en per dag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die om economische reden naar Europa wil komen, mag dit onder voorwaarde dat die persoon hier zelf kan instaan voor zijn levensonderhoud en huisvesting, dus als deze persoon hier officieel werk heeft en een knelpunt beroep uitoefent. Het probleem ligt echter bij de vele voorstellen tot reguralisatie die werken als een magneet op de economische vluchtelingen. En bij de vele vluchtelingen VZW's die de overheden en justitie steeds opnieuw onder druk zetten de Belg verder uit te melken ten voordelen van de wetsovertreders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Komen er ook wel overschrijdingen voor op die 1-2 weken?
![]() |
#136 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wist u dat er per jaar meer mensen geregulariseerd worden dan erkende vluchtelingen ?
![]() |
![]() |
#137 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja ....als je weigert om op het vliegtuig te stappen, dat was trouwens vroeger ook de reden waarom mensen langer in een gesloten centrum zaten.
![]() |
#138 |
|
![]() En hoevéél langer dan wel, cq welk reëel "gemiddelde" aan verblijfstijd in die woningen ontstaat er dan?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 juli 2009 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het gemiddelde is 3 weken, je mag ook niet vergeten dat deze families eerder al het aanbod om vrijwillige terug te keren met het IOM ( Internationale Organisatie voor Migratie) afgewezen hebben. Dus diegene die in die huizen zitten zijn nu niet dadelijk de "makkelijkste" om te repatriëren.
![]() |
#140 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb die website van fedasil gecontroleerd. Nergens staan er cijfers over het aantal asielzoekers die per Gewest toegewezen worden. Daarvoor heeft men een parlementeire vraag moeten stellen. Zolang dit land... en deze regeringen, geen cijfers durven publiceren over de asielzoekers worden wij gemanipuleerd. Wat kosten die asielzoekers aan onze economie? Wat kosten die aan Vlaanderen, Wallonië en brussel? Wedden dat hier geen cijfers van bestaan (of achtergehouden worden!) Hier nog wat gegevens: Naturalisaties: aanhoudende toevloed aan Nieuwe Belgen ongewijzigd Vlaams Belang eist strenge nationaliteitswetgeving Op donderdag 2 juli 2009 stemt de Kamer van Volksvertegenwoordigers over een nieuwe reeks naturalisatiedossiers. Niet minder dan 2.121 aanvragen kregen een gunstig advies. In het ”naturalisatieboek” zitten ook dit keer weer honderden dossiers van geregulariseerden waarvan de Dienst Vreemdelingenzaken in haar advies zegt dat ze in vele gevallen geen enkele zekerheid heeft omtrent de juiste identiteit van de aanvragers. In het "naturalisatieboek" wordt in 27% van de gevallen de naturalisatie toegekend op basis van een illegaal verblijf. De regularisaties gebeuren zowel op basis van de vreemdelingenwet van 15 december 1980 (artikel 9 paragraaf 3) als op basis van de regularisatiewet van 12 december 1999, de zgn. wet-Duquesne. Bijgevolg wordt in meer dan 1 op 4 gevallen het staatsburgerschap toegekend op basis van een illegaal verblijf op het grondgebied... Recent werd door de minister van Binnenlandse Zaken het aantal toegekende naturalisaties in 2008 bekendgemaakt: het zijn er welgeteld 45.200 geweest. Sinds de invoering van de Snel-Belg-Wet in maart 2000 staat de teller van het gecumuleerde aantal Nieuwe Belgen tot einde 2008 op 445.143. http://www.politiek.net/hermes/30156 Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 16 juli 2009 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |