![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat dan niet zelden zal leiden tot een nog verdere neerwaartse spiraal wat betreft de kwaliteit van het hedendaagse kunstaanbod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zolang je trouw blijft aan wat je doet en je kent de juiste mensen zit je goed op de markt. Zo iemand als Hirst kent daar alles van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zulke uitspraken gaan steeds hand in hand met oproepen tot het herinvoeren van het nietszeggende en waardeloos classicistisch realisme (kitsch) of het populisme (aka de kunstenaar is niet vrij en moet werk leveren dat door het publiek gesmaakt wordt).
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 juli 2009 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 17 juli 2009 om 00:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik begin meer en meer fan te worden van Schauvliege, zelfs zonder dat ze al iets gedaan heeft.
![]() |
#129 |
Burgemeester
|
![]() Misschien is het in de kunstsector wel zoals in de financiële sector: zij die het best bullshit kunnen verkopen eindigen bovenaan de ladder.
Ik zou zeggen dat dat spelletje begonnen, is ergens in het midden van de jaren 80... ja inderdaad. De kunstenaars of de mensen die veel te zeggen hebben op de TV, zijn niet noodzakelijk de meest vernieuwende. Je moet het een beetje zien zoals MTV, de brol die ze daar nu op verkopen. U vindt een strontmachine kunst en mooier dan laten we zeggen een Rembrandt laten we kort houden hedendaagse kunst gaat niet echt meer over esthetiek in de zuiverste vorm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Allez dus, schaf de subsidies af en vervang ze door prijzengeld n�* de prestatie.
Zoiets als bij de karnavalgroepen in Aalst ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunstenaars klagen en klagen, maar Bert heeft eigenhandig de 4 beste orkesten van Vlaanderen doen sterven. Maar een hoop geld was wel voorhanden voor een mislukte kniezwengel van een trut die niet eens haar webstek in het Nederlands heeft. Maar hij heeft toch dat kusje gehad. My god... spare us from the dumb people. Nee echt... Bij Bert heb ik echt een Bush-gevoel. Alleen had Bert niks te zeggen over de wapen-industrie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() en gelukkig maar
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister
|
![]() Het is best vermakelijk vast te stellen dat de zelfuitgeroepen, ethische elite van Vlaanderen op de achterpoten luidkeels ongenoegen spuit over een nieuwe minister die nog geen enkele beleidsdaad stelde. 'Openheid los van vooroordelen' pleegt die pseudo-intellectuele elite zoiets te noemen. Goh, die elitaire kliek schrikt er zelfs niet voor terug om massaconcerten te organiseren in het teken van die open en tolerante verdraagzaamheid.
Persoonlijk vind ik - verrassing! - dat een overheid niet aan culturele sturing moet doen. Subsidies worden grotendeels gegeven aan uitingen van een cultuur die zich in de marginaliteit van een samenleving bevinden. Die marginaliteit verheffen tot norm is niet meer dan culturele verkrachting. Zo nodigde één van de voormannen van de 'kunstzinnige elite' - Tom Naegels - gisteren op Radio1 de nieuwbakken minister uit met hem een bezoek te brengen aan de komende boekenbeurs. In al zijn verhevenheid zou hij de minister vertellen welke boeken kunstzinnig cultureel waren. Kookboeken behoorden daar absoluut niet bij. Waarschijnlijk vergat Naegels dat koken - in uitbreiding de volledige eetgewoonten - elementair onderdeel is van een samenleving, een cultuur. 'Ons Kookboek' van de KVLV bijvoorbeeld, vind ik één van de meest cultuurminded boeken die sedert jaar en dag - na bijwerking - heruitgegeven wordt. Waarschijnlijk ben ik een cultuurbarbaar, who knows?
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me zo inbeelden dat het een zoete wraak zal zijn van een getergde minister (en pas op voor tsjeven-ministers die ook maar denken dat ze getergd worden ...) hoe zij de alsmaar kariger wordende subsidies zal verdelen onder de verschillende vragende kulturele takken en hun geledingen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tom Naegels is een van de grootste cultuurbarbaren die dit land kent. Hij is ook één van de verantwoordelijken dat onze muziekkapels één voor één verdwijnen. Vroeger kreeg een fanfare subsidies van de gemeente, maar dit werd door bert den bleiter met een rondschrijven ongedaan gemaakt. Fanfares waren geen kunst en behoorden dus geen subsidies te krijgen als cultuur element. Tom Naegels was één van de mensen die den bleiter de raad gaf om de kunstenaars direct zelf te subcideren en niet langer via verenigingen of instellingen te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind wel dat de hedendaagse kunst, gemiddeld genomen, niet onderdoet voor hedendaagse kunst van vroeger. Uiteraard impliceert dat niet dat ik elk oud kunstwerk inferieur vindt aan elk nieuw kunstwerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |