![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van het document? | |||
Goed |
![]() ![]() ![]() |
21 | 44,68% |
Slecht |
![]() ![]() ![]() |
26 | 55,32% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat nu "de" reden is om bij Nederland aan te sluiten......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar stel dat Nederland niet (onmiddellijk) wilt samengaan met Vlaanderen. beter onafhankelijk Vlaanderen of in België blijven?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
70tot 75% vd belgische export is vlaams. combineer dit met een stopzetting vd enorme transfers en je hebt een antwoord op je vraag. ik wacht nog steeds op dat ene doorslaggevende en alles vernietigende argument voor jouw fusie. Laatst gewijzigd door 1207 : 15 juli 2009 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta niet aan de zijlijn te roepen voor een onafhankelijk vlaanderen, maar ik zou me er wel bij neer kunnen leggen. Ik zou me evenwel niet kunnen neerleggen als datzelfde vlaanderen zich zou laten inlijven/annexeren met Nederland. Een land dat op een klein beetje taal niets met vlaanderen of vlamingen te maken heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben er zeker van dat Nederland niet onmiddelijk wilt samengaan met Vlaanderen, ik vermoed dat Vlaanderen de eerste tijd zeker zijn zijn eigen boontjes moet doppen. En dat is ook goed zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen staan bekend als noeste werkers, dat zou dus geen probleem mogen zijn.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 juli 2009 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tuurlijk zal Nederland niet onmiddellijk willen samengaan met Vlaanderen, dat is binnen de EU not-done.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden Nederland en Frankrijk zich moeten moeien met wat er in ons apenland gebeurt? Het is niet de schuld van die landen als België slecht draait. Dat de Belgen zelf hun verantwoordelijkheden nemen, in plaats van absoluut iemand anders zoeken om hun problemen op te lossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een gouden regel.
ALs je je man of vrouw moe bent, regel dan eerst het spaak lopende huwelijk en begin pas aan een nieuwe relatie als je de oude verteert hebt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dit document is een puur hollands iniatief. zij denken dat Vlaanderen een 3e wereldland is en willen het annexeren om vlaanderen tot de beschaafde wereld te kunnen laten toetreden (of zo iets) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat Holland betreft: het zal de meeste mensen worst wezen wat er in dat "apenland", zoals je hetzelf noemt, gebeurt. Zoals al vaker gezegd, Holland is vooral met Holland bezig. Daarvoor hebben we nu de Europese Unie, die zich intensief met alle aspecten van het "apenland" bezighoudt. Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 15 juli 2009 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland heeft helemaal niets te winnen met een aansluiting van Vlaanderen net als Frankrijk helemaal niets te winnen heeft met een aansluiting van Franstalig België. Nederland en Frankrijk zijn landen die goed draaien. OK, er zijn er problemen zoals in elk land maar het zijn toch landen die goed draaien. In België vraag ik me daarentegen af wat nog goed draait om eerlijk te zijn..........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() bingo. alleen zien de Nederlanders hier dat helemaal anders. zij hebben blijkbaar emotionele argumenten want anders zouden ze dit document niet opstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() puur hollands initiatief?
belgiscisten, ook de verkapte, kunnen niet begrijpend lezen en logisch redeneren. ze zoeken altijd een zondebok om op te kappen. daarom zijn jullie ook in de minderheid (nog geen 5 % van de Vlaamse bevolking). Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 juli 2009 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik heb je een argument voor die fusie gevraagd en opnieuw weiger je te antwoorden en sla ja aan het beledigen en weet ge ni eens wat ge zegt. een belgicist is niet voor een onafhankelijk vlaanderen er is dus geen deftig argument voor een fusie. bedankt Laatst gewijzigd door 1207 : 15 juli 2009 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
argumenten tegen een fusie? nog geen enkele. wat is het verschil tussen een belgiscist en extreem-flamingant? er is er geen aangezien de extreem-flaminganten ook belgiscisten zijn maar niet België steunen maar enkel Vlaanderen. vriendjespolitiek, particratie, egoïsme, machtswellust, racisme, immobilisme, ... vind je dus ook bij extreem-flaminganten. ze denken niet aan de gewone burger, enkel aan zichzelf. Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 juli 2009 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |