![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zou je willen stoppen met de wannabe-psycholoog uit te hangen (you suck at it), en eindelijk willen afkomen met bronnen voor uw cijfermateriaal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wel grappig hoe weinig kritisch mensen zijn tegenover wat wordt gezegd door de één of andere frustré. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Nice afleidingsmanoever, maar helaas mislukt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op die bronnen voor dat cijfermateriaal zit ik anders ook te wachten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hoor! De volgende keer bij zo een gesprek roep ik "hola, wacht even wil je even optekenen wat je tegen me zegt"? Want ik moet voor Anoniempje en Kallikles mijn bronnen bewijzen"! Die mannen roepen vast" tuurlijk, onderzoek naar ontrouw onder moslims?" Daar doe ik graag aan mee, schrijf me maar op!
![]() Als jullie bronnen, cijfermateriaal hebben wat aantoont dat mijn ervaring helemaal niet klopt, altijd welkom! Ben benieuwd, volgens mij is onderzoek naar taboe onderwerpen onder moslim totaal onmogelijk, maar goed...volgens deze lichten dus wel... laat maar komen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha, de kern van de zaak" iemand die de islam probeert zwart te maken"! daar moet je tegenaan beuken, over islam mogen alleen leuke en aardige zaken gezegd worden? Weet u wel dat u in het Westen leeft waar kritiek op religie mag, toegestaan is en niet bestreden dient te worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen , aangezien er geen onderzoek over bestaat, of heeft u daar weet over?
Dacht u dat moslims ontrouw openlijk toegeven? Dat taboeonderwerpen zich makkelijk laten bespreken? Dat betekent daarom niet dat ik lieg, waarom zou ik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, er is agressie tegen vrouwen die geen moslim zijn, minimaliseert u dit? Dan bewijst vooral uw houding mijn punt, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil gerust geloven dat je last hebt gehad van avances van moslimmannen, maar dat laat niet toe om conclusies van algemene aard te trekken en daar cijfers op te plakken. Ik neem aan dat ze in Thailand denken dat acht op tien Kaukasische mannen hoerenlopers en pedofielen zijn. Dat betekent nog niet dat dat waar is. En hoeveel mensen in Europa en de wereld denken niet dat alle Belgen pedofielen zijn? Toen ik ooit aan Duitse vrienden vertelde dat tijdens mijn eerste job mijn projectleider een sexuoloog was, begonnen ze onmiddellijk te gniffelen en allerlei opmerkingen te maken. Dergelijke discussies kun je niet voeren op basis van persoonlijke indrukken & ervaringen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In totaal sprak ik met ongeveer 50 mannen ( aanwezig in vzw) en daarnaast nog een twintigtal die ik individueel over het onderwerp ontrouw sprak.Mannen weten dit ook vaak van mekaar..in de vzw gaven ze toe dat dit zo is, binnen hun eerder traditioneel gerichte subgroep; Allen waren moslim.
Ik denk dat Anoniempje die mannen meer veroordeeld dan ik zelf doe; ergens begreep ik wel wat hen daartoe bracht, waarom ze wel getrouwd bleven bijvoorbeeld. Wat opviel was dat mannen zelf aangaven pas later nadat ze een gearrangeerd huwelijk hadden aangegaan,toch uit gemis naar liefde op zoek te zijn gegaan naar een partner buiten hun huwelijk.Die onvrede was geen reden om hun huwelijk op te blazen. Ook dat wie vertelde dit niet te doen,vaak wel zelf voor hun partner gekozen hadden, dat ontrouw niet in overenstemming was met het geloof, was moeizaam bespreekbaar in die groep,in individuele gesprekken werd daar wel antwoord op gegeven. Wanneer ik hen vroeg zelf een inschatting te maken over het aantal mannen die ooit in die situatie gezeten had, gaven ze zelf dat cijfer op. Veel van die mannen waren goede vaders en echtgenoten, maar hun dubbel leven was binnen familiekring niet geweten. Met hun "lief" trekken ze naar andere steden in Vlaanderen waar geen risico is op "bekenden" te botsen, het ging vaak over duurzame en langdurige relaties, seks was niet alleen de motivatie, wel aspecten van hun persoonlijkheid, noden die je binnen een traditionele moslimgemeenschap minder vrij kunt beleven...het viel me op dat zij met hun lief bijvoorbeeld wel naar pretparken gingen, samen sporten of bioscoop maar dit niet met hun vrouw zouden doen, dat werd als "not done" beschouwd, met je gezin ging je op familiebezoek, naar huwelijken en feesten binnen eigen gemeenschap, hoogstens picknicken in een park in familieverband... Persoonlijk is mijn indruk dat dit probleem van nood aan relaties binnen het huwelijk te maken had met o.a de verstikking binnen eigen subgroep, nood aan aandacht, liefde en affectie, nood aan dingen doen buiten het moslimleven met gezin in familieverband. Wie zelf zijn partner kiest lijkt daar minder nood aan te hebben. Omdat ik geen moslima ben, los stond van hun eigen subgroep en over jaren een band had opgebouwd denk ik dat mijn vragen over dit onderwerp niet op weerstand zijn gebotst.Het gesprek in de vzw hield ik om te peilen hoe mannen zelf hier naar keken,of het om een reglematig en veelvuldig voorkomend probleem ging, eerst dacht ik dat het "opscheppen" was, mannen onder mekaar, maar de individuele gesprekken later gaven een ander beeld. Ontrouw zal onder Vlamingen misschien ook veel voorkomen,meetbaar is zoiets niet, hoe weet je of iemand eerlijk is? Individuele gesprekken, teruggekoppeld naar en grote groep zeggen mogelijk al iets meer, maar het onderwerp ontrouw was niet mijn motivatie tot de opgebouwde samenwerking, wel proberen om over die groepen een positieve beeldvorming op te bouden, samenwerking te bevorderen met beleid en concrete problemen aan te pakken. Het heeft me in ieder geval een aantal vrienden onder Antwerpse moslims opgeleverd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, Alice, dit is een genuanceerd verslag van je ervaringen. Dank hiervoor.
In een traditionalistisch matrimoniaal kader worden huwelijken inderdaad op een heel andere basis gesloten, o.b.v. gemeenschappelijke waarden, familiale allianties, ... Dat botst natuurlijk met een maatschappij die op instant satisfaction is gebaseerd. De combinatie van beide modellen leidt uiteraard tot distorties. Daarom zegt Nietzsche ook dat de moderne mens fysiologisch vals is: de moderne ziel zucht ja en neen tegelijkertijd. Men wil het huwelijk, maar men wil geen engagement meer opnemen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() U deinst er niet van terug om zwakke vrouwen verbaal aan te vallen die de discriminatie van de islam van dichtbij meemaken. Dus uw kritiek is geldend voor uw bijdrage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach alice meiske ze kunnen niet bewijzen en hebben geen bronnen om de vredelievendheid van de islam aan te duiden. Dat is pas erg. Als ik een voorbeeldje aanbreng dan is het een fait diverske. Ik zou niet te veel met deze heren in debat gaan. Uiteindelijk kunnen ze niets bewijzen van al hun dweperij met de islam. Het jihad gedeelte van de islam is zeer snel te bewijzen met vele bronnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() U dweept met de islam. Ik vraag u bewijs de vredelievendheid van de islam. Iemand die de realiteit van de islam laat zien moet afdraven met vele bronnen. Bewijs u maar eens het tegendeel. Good luck want dat zal je nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens denk ik niet dat vrouwen verbaal zwakker zijn als mannen. Integendeel zelfs. (Nu goed, zelf heb ik als priester natuurlijk ook veel vrouwelijke deugden; het "nil humanum a mihi alienum puto" zou in mijn visie het devies moeten zijn van de priesterkaste)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We waren ten andere aan het discussiëren over het huwelijk...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat: