Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2002, 17:05   #121
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

[quote="Darwin"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
Tssss torvicx, op maroc.nl word je hiervoor gebanned vrees ik, en anders krijg je een lading scheldwoorden over je heen, niet mooi om te lezen.

Da's natuurlijk allemaal niets vergeleken met een doodsvonnis natuurlijk...
Sterkte. 8)
Ik zal die mannen daar eens wat gaan treiteren met mijnen "ARAB PRIDE" want hier reageert er toch geen kat op.

[/quot

AllahPride zul je bedoelen

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 17:13   #122
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik zal die mannen daar eens wat gaan treiteren met mijnen "ARAB PRIDE" want hier reageert er toch geen kat op.

De laatste reactie in dat topic was van mij en U heeft er niet op gereageerd.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 17:20   #123
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
De laatste reactie in dat topic was van mij en U heeft er niet op gereageerd.
Jij lijkt Herman Allaert wel S.

Ik had eigenlijk liever een reactie gehoord van "iemand die de streek daar goed kent".

Eerder dan er een topic te willen van maken die zou gaan "over" de bewoners van de Arabische landen en omgeving.

Maar het is toch zo stil aan die zijde ...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 19:34   #124
Sven_DP
Partijlid

Sven_DP's schermafbeelding

Standaard

zelfde nick darwin? haha
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 02:00   #125
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Als ex-mohamedaan kan ik me heel goed voorstellen hoe die twee mohamedanen zich voelen wanneer ze "onze reacties" lezen en of er op reageren. Wij de Kafirs ( de ongelovigen, brandhout voor de hel ) wij zijn onwetenden. In de koran staat dat allah de sluwste aller sluwsten is . Een mohamedaan die die "sluwsten aller sluwsten" aanbidt zal toch wel slimmer en standvastiger zijn dan een KAFIR. Zie elke poging van een moslim als een iq spel dat hij opzet dan zul je hem veel beter begrijpen. Doe dat in de praktijk en de schellen zullen u van de ogen vallen. In Europa heeft de islam de tactiek van de diplomatie gekozen die vooral door "vogelbekdier" Turkije gespeeld wordt. Heel het conflict tussen islam en het westen wordt geprefigugeerd door het conflict tussen filosofie en theologie in de middeleeuwen. We weten wie daar als overwinnaar uit voortgekomen is hetzelfde zal op LANGE TERMIJN ook gebeuren met heel de wereld. De rest is praat voor de vaak; koranesk blabalbla.........

Olloh Illih Allah zij met jullie jongentjes.......... :o

In de islamitische wereld zijn er om gemakkelijk te raden redenen geen ex-muslims . Het vreemde is nu dat het linkstochtgat als sterk anti-klerikaal en seculiere beweging de mohamedanen steunt ten koste van "afvalligen". Mohamed was nochtans zelf een afvallige hij verzaakte aan de godsdienst van zijn voorouders , maar ja ALS WEES was hij er goed geschikt voor.
In mijn ogen bestaan er geen kafirs. Alle mensen zijn gelijkwaardig en ik heb respect voor iedereen. Alleen zware misdadigers krijgen geen respect van mij. Niet alle moslims denken zoals jij dat beschrijft. Ik ben een moslim en ik ken heel veel moslims die helemaal niet negatief over andersgelovigen of atheisten denken. Jullie moeten je ontdoen van het stereotype beeld dat jullie over moslims hebben.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 11:14   #126
Bon
Vreemdeling

Standaard

Een 'internetmoslim' om juist te zijn. Uw beleving gaat lijnrecht in tegen de moslimcultuur.
Oud 28 december 2002, 12:04   #127
Merlin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Een moslim moet in Nederland of in Belgie moeten kunnen leven zoals hij leeft zolang hij niemand lastig valt en de wetten respecteerd.
Waarom precies in België of Nederland?
Waarvoor staan ruim veel Marokkaanse moslims bekend?

Citaat:
Een dominant aanwezige cultuur moet andere culturen niets opdringen.
Het is nogal wiedes dat er in eigen land een "dominant" aanwezige cultuur bestaat. In het land dat jullie ontvluchtten is dat toch niet anders?
Om één of andere reden gaan wij in jullie land niet wonen maar komen jullie wél naar hier.
Er zijn hier al speciaal wetten gemaakt om aan jullie "cultuur" tegemoet te komen. Nog niet gehoord zeker hoeveel schapen er in Brussel alleen al geslacht worden met jullie offerfeest en wat dat aan opruimingskosten met zich meebrengt voor de stad? Ik moet het nog zien gebeuren dat wij in jullie land gelijkaardige rechten zouden krijgen en het land de kosten voor de opruiming van onze vuiligheid mogen laten opdraaien.
In Istanbul lijken ze nochtans geen probleem te hebben met het eigen vuil. Ik was enkele jaren geleden daar en heb mijn ogen uitgekeken op het huis-en hotelvuil dat er gewoon, zonder vuilzak of vuilbak, op straat werd gekieperd. Het vuilkarpersoneel schraapte het 's nachts met veel lawaai en met borstel en schup bij elkaar. Is het misschien de bedoeling dat wij ook aan dit soort "cultuur" tegemoet komen?

Zet alvast een minder grote bek op in andermans land. Als het hier zo slecht is om te leven, waarom gaan jullie dan niet terug naar jullie eigen land. Daar zullen wij jullie zeker niet onze "dominante" cultuur komen opdringen.
Ik kan het helaas niet beter formuleren.
Merlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 13:46   #128
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Als ex-mohamedaan kan ik me heel goed voorstellen hoe die twee mohamedanen zich voelen wanneer ze "onze reacties" lezen en of er op reageren. Wij de Kafirs ( de ongelovigen, brandhout voor de hel ) wij zijn onwetenden. In de koran staat dat allah de sluwste aller sluwsten is . Een mohamedaan die die "sluwsten aller sluwsten" aanbidt zal toch wel slimmer en standvastiger zijn dan een KAFIR. Zie elke poging van een moslim als een iq spel dat hij opzet dan zul je hem veel beter begrijpen. Doe dat in de praktijk en de schellen zullen u van de ogen vallen. In Europa heeft de islam de tactiek van de diplomatie gekozen die vooral door "vogelbekdier" Turkije gespeeld wordt. Heel het conflict tussen islam en het westen wordt geprefigugeerd door het conflict tussen filosofie en theologie in de middeleeuwen. We weten wie daar als overwinnaar uit voortgekomen is hetzelfde zal op LANGE TERMIJN ook gebeuren met heel de wereld. De rest is praat voor de vaak; koranesk blabalbla.........

Olloh Illih Allah zij met jullie jongentjes.......... :o

In de islamitische wereld zijn er om gemakkelijk te raden redenen geen ex-muslims . Het vreemde is nu dat het linkstochtgat als sterk anti-klerikaal en seculiere beweging de mohamedanen steunt ten koste van "afvalligen". Mohamed was nochtans zelf een afvallige hij verzaakte aan de godsdienst van zijn voorouders , maar ja ALS WEES was hij er goed geschikt voor.
In mijn ogen bestaan er geen kafirs. Alle mensen zijn gelijkwaardig en ik heb respect voor iedereen. Alleen zware misdadigers krijgen geen respect van mij. Niet alle moslims denken zoals jij dat beschrijft. Ik ben een moslim en ik ken heel veel moslims die helemaal niet negatief over andersgelovigen of atheisten denken. Jullie moeten je ontdoen van het stereotype beeld dat jullie over moslims hebben.

Het "stereotype" beeld dat ik heb van de mohamedanen wordt gevoedt door de realiteit.
Voor veel mohamedanen zul jij ook geen zuivere islamiet zijn he, want "kafir" is een courante term binnen de islam.
Ik ben ex-moslim en kom niet anders dan "ongeloof" tegen van mohamedanen voor hen is het onvoorstelbaar. Ik ben een soort "Kafir in het kwadraat"....

Oud 28 december 2002, 14:22   #129
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk bestaan er Koefars!
Koefar=ongelovige. Dus wat is daar mis mee?
Christenen en Joden zijn mensen van het boek en moeten dus in de Islam gerespecteerd worden.
Hoe kan je een anti-volk zijn als ze de profeet Jezus en David volgen die in de Islam heel hoog op de ladder staan?

En niemand kan ontkennen dat Christenen in de gehele mensheid meer mensenlevens heeft opgeeist dan moslims.
Is een feit dat zo hard is als een betonnenmuur met staal erin!
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 14:43   #130
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Tuurlijk bestaan er Koefars!
Koefar=ongelovige. Dus wat is daar mis mee?
Christenen en Joden zijn mensen van het boek en moeten dus in de Islam gerespecteerd worden.
Hoe kan je een anti-volk zijn als ze de profeet Jezus en David volgen die in de Islam heel hoog op de ladder staan?

En niemand kan ontkennen dat Christenen in de gehele mensheid meer mensenlevens heeft opgeeist dan moslims.
Is een feit dat zo hard is als een betonnenmuur met staal erin!
Ik ga hier niet de zever over de pro en contra's over de islam en het Westen weerom opsommen. Om heel de problematiek nog eens in een paar woorden samen te vatten: Het Westen heeft een draaiende systeem en speelt een leidersrol heeft veel diepgaande verandering ondergaan. De islam blijft in dezelfde cirkel rondlopen. Alle landen in de islamitische WERELD die niet achter gebleven zijn doen dat door het Westen als voorbeeld te nemen...De rest is retoriek.
Feit is : Islamitische landen importeren westerse goederen op termijn zullen ze daardoor beïnvloed worden. Aangezien zezelf weinig van hun cultuur exporteren zullen ze weinig invloed verwerven in de buitenwereld.

Oud 28 december 2002, 17:47   #131
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga hier niet de zever over de pro en contra's over de islam en het Westen weerom opsommen. Om heel de problematiek nog eens in een paar woorden samen te vatten: Het Westen heeft een draaiende systeem en speelt een leidersrol heeft veel diepgaande verandering ondergaan. De islam blijft in dezelfde cirkel rondlopen. Alle landen in de islamitische WERELD die niet achter gebleven zijn doen dat door het Westen als voorbeeld te nemen...De rest is retoriek.
Feit is : Islamitische landen importeren westerse goederen op termijn zullen ze daardoor beïnvloed worden. Aangezien zezelf weinig van hun cultuur exporteren zullen ze weinig invloed verwerven in de buitenwereld.
Dat het westen zich ontwikkeld heeft is een fabeltje. In Irak zijn er door de sancties van de VS al 600.000 kinderen omgekomen. In Bosnie zijn een kwart miljoen moslims door Christenen afgeslacht. In Tsjetsjenie slachten de Russen nog steeds de moslims af. Er zijn daar al meer dan 1,5 miljoen vluchtelingen. In westerse landen worden negers en andere minderheden nog steeds gediscrimineerd. Het apartheidsregime if Zuid-Afrika is pas een decenium afgeschaft. De westerse wereld is niet alleen maar wat jij in je omgeving meemaakt. Geen enkel cultuur is in mijn ogen superieur aan een ander.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 18:44   #132
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat het westen zich ontwikkeld heeft is een fabeltje. In Irak zijn er door de sancties van de VS al 600.000 kinderen omgekomen. In Bosnie zijn een kwart miljoen moslims door Christenen afgeslacht. In Tsjetsjenie slachten de Russen nog steeds de moslims af. Er zijn daar al meer dan 1,5 miljoen vluchtelingen. In westerse landen worden negers en andere minderheden nog steeds gediscrimineerd. Het apartheidsregime if Zuid-Afrika is pas een decenium afgeschaft. De westerse wereld is niet alleen maar wat jij in je omgeving meemaakt. Geen enkel cultuur is in mijn ogen superieur aan een ander.
Het bewijs dat het geen fabeltje is, is het feit dat miljoenen analfabete mohamedaanse loosers zich vestigen in Europa uit pure armoe...
Het Westen heeft ontegensprekelijk de eerste plaats en jullie kunnen alleen als een rotzwarte pot de ketel verwijten dat die zwart ziet. Of zijn mohamedanen cherubijntjes misschien.

Oud 28 december 2002, 19:57   #133
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hm. Dat is maar hoe je 't bekijkt. Jouw bericht is pure hypocrisie.
1. De sancties in Irak. Hoeveel Iraniërs, Shi'iten en Koerden heeft het Iraaks regime omgebracht? Bovendien viel Irak Koeweit binnen. Dat was niet verstandig. Ik geef toe dat die sancties niet goed te praten zijn. Wel, da's mijn persoonlijke mening. Maar het Iraakse regime heeft er zelf ook schuld aan. 't Was hùn beslissing om Koeweit binnen te vallen, hee?

2. Bosnië? De Serviërs hebben een zeer groot deel van hun land moeten aftaan. Onder internationale druk. Zij zijn in het nieuws bijna altijd de boeman, maar ze zijn veel land kwijt. Welk volk zou dat zomaar aanvaarden? Ik wil de Serviërs nu niet goedpraten, maar er kan altijd onderhandeld worden, zonder dat je moet gaan vechten. Maar als ik het goed heb, hebben ze 1/3 van hun land moeten afstaan aan Moslims en Kroaten. En de Kosovo-oorlog in '99 was pro-Moslims.

3. Chechenië. Die Chechenen slaan terug. Er zijn even goed Rusische slachtoffers. Dat was vandaag nog in 't nieuws. Ik ken de situatie daar niet goed, maar volgens mij gaan de Russen daar hun boekje te buiten. Dat is waar. Maar als Belg kan ik daar niets aan doen en sta ik daar volledig buiten. Idem voor Zuid-Afrika. Volgens voormalig president De Klerk is het apartheidsregime trouwens ontstaan door redeneringen zoals je bij de AEL terugvindt. "Die negers hebben een andere cultuur."
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 20:06   #134
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Citaat:

Hm. Dat is maar hoe je 't bekijkt. Jouw bericht is pure hypocrisie.
1. De sancties in Irak. Hoeveel Iraniërs, Shi'iten en Koerden heeft het Iraaks regime omgebracht? Bovendien viel Irak Koeweit binnen. Dat was niet verstandig. Ik geef toe dat die sancties niet goed te praten zijn. Wel, da's mijn persoonlijke mening. Maar het Iraakse regime heeft er zelf ook schuld aan. 't Was hùn beslissing om Koeweit binnen te vallen, hee?

2. Bosnië? De Serviërs hebben een zeer groot deel van hun land moeten aftaan. Onder internationale druk. Zij zijn in het nieuws bijna altijd de boeman, maar ze zijn veel land kwijt. Welk volk zou dat zomaar aanvaarden? Ik wil de Serviërs nu niet goedpraten, maar er kan altijd onderhandeld worden, zonder dat je moet gaan vechten. Maar als ik het goed heb, hebben ze 1/3 van hun land moeten afstaan aan Moslims en Kroaten. En de Kosovo-oorlog in '99 was pro-Moslims.

3. Chechenië. Die Chechenen slaan terug. Er zijn even goed Rusische slachtoffers. Dat was vandaag nog in 't nieuws. Ik ken de situatie daar niet goed, maar volgens mij gaan de Russen daar hun boekje te buiten. Dat is waar. Maar als Belg kan ik daar niets aan doen en sta ik daar volledig buiten. Idem voor Zuid-Afrika. Volgens voormalig president De Klerk is het apartheidsregime trouwens ontstaan door redeneringen zoals je bij de AEL terugvindt. "Die negers hebben een andere cultuur."
Iets vaststellen is geen hypocrisie.
Mohamedanen gaan niet zover omdat ze de middelen niet hebben. Ze hebben weinig macht. Maar ook zij zijn geen engeltjes. De genocide op de armeniers is ook een afslachting.
Nu mohamedanen in de OPPOSITIE zitten ten op zichte van de macht van het westen lopen ze mee in betogingen met linkse groepen. In hun eigen land zijn de meeste mohamedanen verstoken van ellementaire behoeften zoals onderwijs , vrijheid van overtuiging ( dus ook het recht om van godsdienst te veranderen of er volledig aan te verzaken). Dat is pas hypocrisie om naar zulke dingen maar niet te kijken. Macht corrumpteert en het westen heeft al heel lang macht. Islam heeft geen macht meer. Door een hoge nataliteit , activisme, en de doodstraf op afvalligheid blijven ze in aantal groeien maar ooit komt de tijd..........

Oud 28 december 2002, 20:37   #135
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het bewijs dat het geen fabeltje is, is het feit dat miljoenen analfabete mohamedaanse loosers zich vestigen in Europa uit pure armoe...
Het Westen heeft ontegensprekelijk de eerste plaats en jullie kunnen alleen als een rotzwarte pot de ketel verwijten dat die zwart ziet. Of zijn mohamedanen cherubijntjes misschien.

Geachte moslim leg me eens uit wat hier hypocriet aan is.......Of post jij alleen maar om uw vlaggetje te doen wapperen.
Leer nederlands misschien hebt u een andere term nodig.

Oud 28 december 2002, 21:51   #136
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Bosnie zijn een kwart miljoen moslims door Christenen afgeslacht.
Als de Turken hun klauwen van Europa zouden afgehouden hebben zouden we nu niet met die verschrikkelijke erfenis van jullie in de Balkan zitten. En dan zou er in de Balkan vandaag helemaal niet gemoord en gevochten geweest zijn tussen moslims en niet-moslims.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 22:00   #137
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
In Bosnie zijn een kwart miljoen moslims door Christenen afgeslacht.
Als de Turken hun klauwen van Europa zouden afgehouden hebben zouden we nu niet met die verschrikkelijke erfenis van jullie in de Balkan zitten. En dan zou er in de Balkan vandaag helemaal niet gemoord en gevochten geweest zijn tussen moslims en niet-moslims.
Die moslims willen dat stuk van Bosnië, ze willen Kosovo én ze willen meer rechten in Macedonië.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 22:30   #138
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Turk4Ever, Wat komt U hier doen? Wanneer alles zoveel beter is in Turkey, keer terug, en laat België en hun rascisten stikken. Maar U hebt de centjes nodig van de rascisten om in den Turkey, aan de Ill des Prince een klein villaatje te kopen? Wanneer ik in Istanbul, bij Neier werkte moest ik mij ook aanpassen. ik had geen privileges, EN IK WAS DAAR VERDOMT DAN NOG OM HUN MACHINES IN GANG TE ZETTEN.
Daarbij stel ik mij de vraag, wanneer de islamieten zich niet willen aanpassen, dan kunnen ze nog naar HUN LAND.
Maar wanneer wij Vlamingen ons niet willen aanpassen aan de islamieten, Gaan we dan ook naar de gasovens? Want WIJ hebben dan geen land meer. Is het zo verwonderlijk dat wij onze eigenheid willen houden en beschermen? Turk for Ever, U bent hier mischien geboren en getogen, begrijp ook eens onze standpunten. En wanneer u het regime niet aanstaat trek dan naar het land van Uw dromen. (waar U zich niet moet aanpassen)
Arkades tammam
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 22:57   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die moslims willen dat stuk van Bosnië, ze willen Kosovo én ze willen meer rechten in Macedonië.
En ook een stuk van Griekenland (Epiros), een deel van Montenegro en dan nog eens een deel van Servië.

Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 23:04   #140
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
En ook een stuk van Griekenland (Epiros), een deel van Montenegro en dan nog eens een deel van Servië.

Allé "Turk4Ever" laat uw vlaggetje nog eens wapperen......

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be