Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2009, 10:40   #121
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik denk dat we hier in België reeds genoeg betalen voor het gebruik van een wagen.
Hoeveel kost een liter brandstof en hoeveel moet je ervoor betalen?

Als ik ooit iemand aan mijn wagen bezig zie zal hij het niet verder kunnen vertellen, dat geef ik je op een briefje.
Ge gaat zijn tong toch niet uittrekken zekers ? (joke hé ...)

Oh ja, taks op lichte vrachtwagens is zo laag, omdat het een bedrijvenbelasting is.
(met die krisis nu, wordt het tijd dat de Vlaamse auto-taks vervangen wordt door "een vignet om de wegen te mogen gebruiken", zodat eindelijk de buitenlanders hier ook eens betalen. In afwachting van een slimme kilometerheffing ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 10:42   #122
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Uit : "Van Dievel Consulting" (www.deredactie.be) :

Het moet de SUV-bestuurder een soort superioriteitsgevoel geven, als hij of zij, hoog en droog, achter het stuur zit, veilig voor ‘de anderen’. Want daar komt het op neer. De chauffeur zit in zijn heilige huisje en heeft niets te maken met de medemens die zich ook op de openbare weg bevindt. Het is van ik, ik, ik. Mijn haast, mijn dringende afspraak, mijn weg. Consequent als hij is voelt de chauffeur van de terreinwagen zich ook verheven boven de wet, in casu het verkeersreglement. Richtingaanwijzers gebruiken is voor watjes, rechts inhalen is plezant, hard rijden in de bebouwde kom is spannend, voetgangers moeten maar wachten met oversteken, parkeren voor garagepoorten, of half op de stoep of het fietspad of tegen de rijrichting in is de normaalste zaak van de wereld. en wie daar - ook op beleefde wijze - tegen protesteert krijgt een grote mond of een opgestoken middenvinger, of een resem verwensingen over zich heen. Ik, ik, ik.

zo ongeveer mijn post, maar dan in mooiere taal
en idd, het openbaar vervoer (vnl. de trein) moet zeer dringend drastisch naar omlaag.

Laatst gewijzigd door the_dude : 9 augustus 2009 om 10:42.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 10:50   #123
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Zwartwerk bestaat nog wel degelijk hoor.

Jef laat klinkers leggen op zijn oprit.
Een officiele klinkerlegger is te duur, dus laat hij het door iemand in het zwart doen.

De buur zijn kraan lekt, hij koopt een nieuwe kraan, Jef gaat die kraan in het zwart plaatsen.

Louis zijn ramen moeten geschildert worden.......

Pierre zijn bomen moeten gesnoeid worden.........

Anna haar kippen leggen veel eieren.......

Els heeft liever verse koemelk........

Patatten van bij de boer zijn lekkerder......

En dan de grootste bandieten, de dokters, hoeveel dokters vragen zwart geld?
Oud 9 augustus 2009, 13:21   #124
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwartwerk bestaat nog wel degelijk hoor.

Jef laat klinkers leggen op zijn oprit.
Een officiele klinkerlegger is te duur, dus laat hij het door iemand in het zwart doen.

De buur zijn kraan lekt, hij koopt een nieuwe kraan, Jef gaat die kraan in het zwart plaatsen.

Louis zijn ramen moeten geschildert worden.......

Pierre zijn bomen moeten gesnoeid worden.........

Anna haar kippen leggen veel eieren.......

Els heeft liever verse koemelk........

Patatten van bij de boer zijn lekkerder......

En dan de grootste bandieten, de dokters, hoeveel dokters vragen zwart geld?
helba, de advocaten zijn de grootste zwarwerkers. geven bijna nooit een btw bonneke. en de cliënt durft geen te vragen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 14:46   #125
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Blijkbaar niet want we staan met zijn allen in de file.

De prijs van het openbaar vervoer moet integendeel drastisch omlaag.
Indien je de taxen te hoog maak je dat de gewone werkman financieel verplicht wordt om het openbare vervoer te gebruiken, en de wegen zijn dan enkel nog te gebruiken door de rijke medemens.

Is de natte droom van iedere millionair, zoveel mogelijk gewoon volk van de weg, meer ruimte voor hun.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 15:40   #126
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Indien je de taxen te hoog maak je dat de gewone werkman financieel verplicht wordt om het openbare vervoer te gebruiken, en de wegen zijn dan enkel nog te gebruiken door de rijke medemens.

Is de natte droom van iedere millionair, zoveel mogelijk gewoon volk van de weg, meer ruimte voor hun.
Laat de gebruiker van het openbaar vervoer de werkelijke kost betalen.
Ik moet nu veel bijdragen aan het openbaar vervoer maar kan er, voor naar mijn werk te gaan, geen gebruik van maken.

In Hasselt gebruiken gepensioneerden het openbaar vervoer om de tijd om te krijgen, ik heb verhalen gehoord van mensen die 's morgens op de bus stappen en 's avonds er terug afkomen. Ze komen enkel van de bus om iets te eten of te drinken. Dient daarvoor ons openbaar vervoer? Moeten wij daarvoor miljarden bijpassen?

Ook het aantal mensen die jaarlijks gebruik maken van het openbaar vervoer is nattevingerwerk. Men gaat ervan uit dat iedere bezitter van een abonnement X aantal keer het openbaar vervoer gebruikt.
Oud 9 augustus 2009, 16:21   #127
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In Hasselt gebruiken gepensioneerden het openbaar vervoer om de tijd om te krijgen, ik heb verhalen gehoord van mensen die 's morgens op de bus stappen en 's avonds er terug afkomen. Ze komen enkel van de bus om iets te eten of te drinken. Dient daarvoor ons openbaar vervoer? Moeten wij daarvoor miljarden bijpassen?

't is een schande, mensen die zich amuseren met iets gratis. Een echte schande is het in deze tijden van geldaanbidding boven alles. Stel je voor die mensen gaan 's ochtends een bus op en komen er pas 's avonds af é zeg, en dan durven zij zich daarmee nog amuseren. NEEN, dit moeten we hen afpakken; ik wil enkel betalen om bankiers hun bonussen te geven en politiekers hun zwembad en het gewone volk moet afzien verdorie!

schoon

Laatst gewijzigd door the_dude : 9 augustus 2009 om 16:21.
Oud 9 augustus 2009, 16:38   #128
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
.............

In Hasselt gebruiken gepensioneerden het openbaar vervoer om de tijd om te krijgen, ik heb verhalen gehoord van mensen die 's morgens op de bus stappen en 's avonds er terug afkomen.

..........
In Nederland vind ik dit, hoewel niet gratis maar wel tamelijk goedkoop, een stuk leuker; ik kocht eens samen met mijn hoogbejaarde vader kaartjes, daarbij vragend om een zo lang mogelijke "rondvaart" met terugkeer op het vertrekpunt: De Waterbus. Wij stapten op in Sliedrecht waar mijn vader toen woonde. De oude baas was wild-enthousiast.

http://www.waterbus.nl/

http://www.waterbus.nl/images/pdf/vaarroute.pdf

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 9 augustus 2009 om 16:39.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 17:05   #129
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
't is een schande, mensen die zich amuseren met iets gratis. Een echte schande is het in deze tijden van geldaanbidding boven alles. Stel je voor die mensen gaan 's ochtends een bus op en komen er pas 's avonds af é zeg, en dan durven zij zich daarmee nog amuseren. NEEN, dit moeten we hen afpakken; ik wil enkel betalen om bankiers hun bonussen te geven en politiekers hun zwembad en het gewone volk moet afzien verdorie!

schoon

Je kan dit in het belachelijke trekken, je goed recht, maar terwijl er daar rondgereden wordt dat het niet meer opkan, hebben wij hier een openbaar vervoer de naam niet waardig. We zijn hier al jaren aan het pleiten voor een belbus. Standaard antwoord: "Te duur".

Om je te amuseren of de tijd om te krijgen zijn er andere mogelijkheden die de belastingbetaler minder, veel minder kosten.
Oud 10 augustus 2009, 04:47   #130
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
In Nederland vind ik dit, hoewel niet gratis maar wel tamelijk goedkoop, een stuk leuker; ik kocht eens samen met mijn hoogbejaarde vader kaartjes, daarbij vragend om een zo lang mogelijke "rondvaart" met terugkeer op het vertrekpunt: De Waterbus. Wij stapten op in Sliedrecht waar mijn vader toen woonde. De oude baas was wild-enthousiast.

Knap ding! Ziet er uit alsof het serieus snel kan gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 08:26   #131
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
helba, de advocaten zijn de grootste zwarwerkers. geven bijna nooit een btw bonneke. en de cliënt durft geen te vragen.
Klopt, al is het wel zo dat een advocaat geen BTW aanrekent. Wat zou trouwens zijn 'toegevoegde' waarde zijn ?

Maar inderdaad, een factuur zie je amper. Provisies en voorschotten storten, dat wel.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 10 augustus 2009 om 08:27.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 08:30   #132
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

Je bedoelt dat het lekker in orde is zoals we vandaag in de file staan en onze planeet om zeep helpen ?
Oud 10 augustus 2009, 10:54   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat het lekker in orde is zoals we vandaag in de file staan en onze planeet om zeep helpen ?
Naar een spellement gaan ten voordele van het milieu, en om files te vermijden, met een helikopter gaan, zoals eks-minister Flawieter, da's pas plezant.

Ernstig nu:
alle gemotorizeerde hobbies (hiieronder een paar opgesomd) zijn slecht voor het milieu;
je kan daartegen ageren;
maar als je wilt echt rezultaat behalen, jaag dan mensen niet in het harnas door vrijwillig daden van vandalisme te plegen, want zo werk je kontraproduktief.

Opsomming gemotorizeerde hobbies:
- naar een muziekfestival gaan, met de auto, met een bus of met een trein (alleen te voet of met de fiets is okee)
- de toerist uithangen, met het vliegtuig, met de auto, met een autobus, (alleen de fiets is okee)
- alles wat in de lucht gebeurt: sportvliegen, valschermspringen, ballonvaren
- huwen met iemand die niet van werk wil veranderen, als dat werk op meer dan fietsafstand van jouw werk ligt
- paardrijden, tenzij de veearts naast je woont, en de boer die de haver kan leveren aan de andere kant van de straat

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 11:16   #134
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kan dit in het belachelijke trekken, je goed recht, maar terwijl er daar rondgereden wordt dat het niet meer opkan, hebben wij hier een openbaar vervoer de naam niet waardig. We zijn hier al jaren aan het pleiten voor een belbus. Standaard antwoord: "Te duur".

Om je te amuseren of de tijd om te krijgen zijn er andere mogelijkheden die de belastingbetaler minder, veel minder kosten.
u maakt het plezier hebben van anderen belachelijk gewoon omdat u wat last hebt met de busverbinding in uw streek. Mensen mogen zich amuseren met wat zij willen. Openbaar vervoer is iets waarvoor we belastingen betalen; het zou u moeten plezieren dat er wel streken zijn waar het goed werkt. Maar neen we zijn afgunstig dat is belangrijker.
Oud 10 augustus 2009, 11:18   #135
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Draagvleugelboot Amsterdam - IJmuiden, ook erg snel.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 10 augustus 2009 om 11:18.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 11:30   #136
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit : "Van Dievel Consulting" (www.deredactie.be) :

Het moet de SUV-bestuurder een soort superioriteitsgevoel geven, als hij of zij, hoog en droog, achter het stuur zit, veilig voor ‘de anderen’. Want daar komt het op neer. De chauffeur zit in zijn heilige huisje en heeft niets te maken met de medemens die zich ook op de openbare weg bevindt. Het is van ik, ik, ik. Mijn haast, mijn dringende afspraak, mijn weg. Consequent als hij is voelt de chauffeur van de terreinwagen zich ook verheven boven de wet, in casu het verkeersreglement. Richtingaanwijzers gebruiken is voor watjes, rechts inhalen is plezant, hard rijden in de bebouwde kom is spannend, voetgangers moeten maar wachten met oversteken, parkeren voor garagepoorten, of half op de stoep of het fietspad of tegen de rijrichting in is de normaalste zaak van de wereld. en wie daar - ook op beleefde wijze - tegen protesteert krijgt een grote mond of een opgestoken middenvinger, of een resem verwensingen over zich heen. Ik, ik, ik.
Dat gedrag is niet typisch voor SUV-rijders hoor. Alle types chauffeur bezondigen zich daaraan, vrouwen inbegrepen. 't Is maar dat de SUV in de onderste schuif ligt zodat genuanceerd denken niet nodig is. Bij voorbeeld: een kind van drie is nog geen meter hoog terwijl de onderkant van de achterruit van vb. een Focus break meer dan een meter boven de grond staat.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 11:45   #137
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Knap ding! Ziet er uit alsof het serieus snel kan gaan.
Ja, het zijn meest 2-rompers, catamaran en inderdaad worden er, zonder veel golf mee op te werpen, op de rechte & brede stukken opmerkelijke snelheden mee bereikt.

Ik zag steeds ook flinke groepen kinderen met fietsen opstappen, van/naar school in dat rivierengebied.

Het systeem breidt zich al uit, voorbij Rotterdam.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/f...ry+vlaardingen

http://www.portofrotterdam.com/nl/ni...0081003_55.jsp

http://www.watertaxirotterdam.nl/ops...pplaatsen.html

Oud 10 augustus 2009, 12:34   #138
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Of je kiest voor transport voor iedereen, en meer rijbanen is een oplossing>

Of je verbied het wagen gebruik voor de lagere inkomens.

Plak een maximum leeftijd op een wagen, zeker kleiner als 8 jaar, liefst 5, zodat zelfs het aangaan van een autolening te duur wordt voor een gewone arbeider.

Verhoog de wegenbelasting, en voer rekening rijden in voor de spitsuren. Spitsuren wel te kiezen zodat het gewone woon - werkverkeer erin valt.
Oud 10 augustus 2009, 12:37   #139
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Of je kiest voor transport voor iedereen, en meer rijbanen is een oplossing>

Of je verbied het wagen gebruik voor de lagere inkomens.

Plak een maximum leeftijd op een wagen, zeker kleiner als 8 jaar, liefst 5, zodat zelfs het aangaan van een autolening te duur wordt voor een gewone arbeider.

Verhoog de wegenbelasting, en voer rekening rijden in voor de spitsuren. Spitsuren wel te kiezen zodat het gewone woon - werkverkeer erin valt.
Ontmoedigen is één ding. Het alternatief aanmoedigen is een ander. Ik heb het ook en vooral over dat laatste !
Oud 10 augustus 2009, 12:40   #140
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
u maakt het plezier hebben van anderen belachelijk gewoon omdat u wat last hebt met de busverbinding in uw streek. Mensen mogen zich amuseren met wat zij willen. Openbaar vervoer is iets waarvoor we belastingen betalen; het zou u moeten plezieren dat er wel streken zijn waar het goed werkt. Maar neen we zijn afgunstig dat is belangrijker.
Als je de bus neemt, enkel en alleen maar om wat rondjes te rijden, is dat niet slecht voor het milieu? Al die extra uitstoot van CO2. Deze mensen verpesten onze lucht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be