Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2009, 19:53   #121
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Van de Europese "Reichstaat". Wat heeft een Fransooz of een Spanjool zich in principe te moeien hoe het Britse Koninkrijk zijn politiek dient te voeren. Europa is in het belang van de Multinationals en de banken, NIET van de gewone mensen. Dat is the "news" people, besef dat.......

=: shit:
Wat heeft het Britse Koninkrijk zich te moeien in Schotland, Wales, Ierland, Falklands, Gibraltar,... ?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:00   #122
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Newcastle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wat heeft het Britse Koninkrijk zich te moeien in Schotland, Wales, Ierland, Falklands, Gibraltar,... ?
Bergdauwtje, sorry hoor maar wat heeft een man uit Newcastle zich te moeien met het metriek stelsel dat al j�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren gebruikt wordt in bijna heel de wereld ?
Ben jij een moderne (?) Don Quichote de la Mancha ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 02:57   #123
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bergdauwtje, sorry hoor maar wat heeft een man uit Newcastle zich te moeien met het metriek stelsel dat al j�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren gebruikt wordt in bijna heel de wereld ?
Ben jij een moderne (?) Don Quichote de la Mancha ?

Vraag je eens af waarom Mountain Dew zo'n draad opent. Het is 'cultureel' zegt hij zelf. maw de postopener heeft een politiek project dat het Verenigd Koninkrijk van Europa hoopt weg te houden, de Europese integratie pogen te verhinderen. Wiens belang hoopt hij hiermee te dienen is de interessantere vraag.

In dit Europa zijn Europahaters zelfs welkom. Een beetje respect zou je daarvoor toch in de plaats mogen verwachten.

Groot Brittanië heeft er alle belang bij het metriek stelsel verder te implementeren . GB is nu eenmaal een deel van Europa, ook al zal Europa moeten beseffen en respecteren dat eilandbewoners nogal graag wat appart zijn. Ze mogen links blijven rijden van mij part.

Dat het metriek stelsel 'superieur' is is eigenlijk de discussie niet. Dat is een gegeven.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 augustus 2009 om 03:01.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 08:22   #124
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Is er een reden om een ander getal dan 10 als basis te kiezen ? Je doet maar. Maar als je het enkel wil doen omdat het "meer natuurlijk" zou zijn, dan geef ik je de raad om de hele wetenschap te baseren op een natuurlijk getal, zoals pi (3,14159...), e (2,71828 ...) of phi (1,61803...). Hopelijk weet je tenminste wat een logaritme is. Succes !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:23   #125
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Maar als je het enkel wil doen omdat het "meer natuurlijk" zou zijn, dan geef ik je de raad om de hele wetenschap te baseren op een natuurlijk getal, zoals pi (3,14159...), e (2,71828 ...) of phi (1,61803...). Hopelijk weet je tenminste wat een logaritme is. Succes !
Dit zijn stuk voor stuk reële getallen en géén natuurlijke getallen
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:43   #126
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Concreter zelfs: het zijn ook irrationele getallen.
Oud 17 augustus 2009, 15:01   #127
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Dit zijn stuk voor stuk reële getallen en géén natuurlijke getallen
Het zijn toevallig de getallen die de 'natuur' beheersen. Nog 3 noch 10, noch 12 maar pi, phi en e zijn de bouwstenen van de fundamentele wetenschappen.

Ik verwijt jou niet dat jouw kennis beperkt bleef tot een paar definities uit het eerste semester van de middelbare school. Ik zou het wel appreciëren mocht je effe verder nadenken alvorens hier de wijsgerige te komen uithangen.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 17 augustus 2009 om 15:23.
Oud 17 augustus 2009, 15:07   #128
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vraag je eens af waarom Mountain Dew zo'n draad opent. Het is 'cultureel' zegt hij zelf. maw de postopener heeft een politiek project dat het Verenigd Koninkrijk van Europa hoopt weg te houden, de Europese integratie pogen te verhinderen. Wiens belang hoopt hij hiermee te dienen is de interessantere vraag..
Ahaa...good question Bollen. Wel laten we het er maar op houden dat ik de belangen van de gewone man in de straat behartig, niet die van de kameradtschaften der Europese bankiers. Vraag hier maar eens aan de havenwerkers van Hull(ongeveer 90 mijl vanwaar ik woon)wat ze denken dat een aantal jaren geleden 1 of andere Spanjoolse stoephoer(nvdr Loyala Di Palacio(PP) even ging beslissen dat de Britse havens diende geliberaliseerd te worden. Open your eyes boy, that's fuckin Europe lad. Bollen, cut the crap mate, en als je consequent het opneemt voor mensen, dien je die Europese nazistaat uitdrukkelijk af te wijzen.

Citaat:
In dit Europa zijn Europahaters zelfs welkom. Een beetje respect zou je daarvoor toch in de plaats mogen verwachten..
Respect, ik heb geen respect voor dat geldverslindend gedrocht in Brussels. Mijn salaris dient niet voor Eurocraten een badkamer van 30.000 pond cadeau te doen of rijke sexfeestjes te organiseren voor Barosso en Co.

Citaat:
Groot Brittanië heeft er alle belang bij het metriek stelsel verder te implementeren . GB is nu eenmaal een deel van Europa, ook al zal Europa moeten beseffen en respecteren dat eilandbewoners nogal graag wat appart zijn. Ze mogen links blijven rijden van mij part...
Not in a million years dat hier de Mile en de Yard plaats zullen ruimen voor die franskiljonse uitvinding "KILLOOMETTTERR". Steek de meter waar de zon nooit schijnt, mate you got it.?.

Citaat:
Dat het metriek stelsel 'superieur' is is eigenlijk de discussie niet. Dat is een gegeven.
Dat is jouw mening. Ik hou van verscheidenheid. Toch beter als die vieze grijze eenheidsworst. Ik zeg het metriek is te saai om zelfs triviaal te zijn.
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:21   #129
Descartes Jr
Banneling

Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 17 augustus 2009 om 15:25.
Oud 17 augustus 2009, 15:28   #130
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Mijn salaris dient niet voor Eurocraten een badkamer van 30.000 pond cadeau te doen of rijke sexfeestjes te organiseren voor Barosso en Co.
Dit zal je wel moeten hard maken of ik stuur het door naar Barosso. Je hebt tijd tot 31/08. Ik meen het.
Oud 17 augustus 2009, 15:33   #131
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

*knip*
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 16:23   #132
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het zijn toevallig de getallen die de 'natuur' beheersen. Nog 3 noch 10, noch 12 maar pi, phi en e zijn de bouwstenen van de fundamentele wetenschappen.

Ik verwijt jou niet dat jouw kennis beperkt bleef tot een paar definities uit het eerste semester van de middelbare school. Ik zou het wel appreciëren mocht je effe verder nadenken alvorens hier de wijsgerige te komen uithangen.
Het maakt geen ene verdomde moer uit hoelang één meter is. De huidige één meter, de lengte van 3 voet, een pi, e of phi afgeleide, of de gemiddelde lengte van een buitenaards wezen. Het maakt ook niks uit hoe je die eenheid noemt. Meter, yard, voet, chinees of obama.

In dat opzicht is er dus geen enkel verschil tussen het gebruik van mijlen of kilometers. Ze zijn gewoon gelijkwaardig.
Oud 17 augustus 2009, 16:38   #133
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Het metriek stelsel is verre van 'superieur'.

Het tientallig stelsel. En alles in het tientallig (eigenlijk 1000) stelsel. Nu dat is te verkiezen.

Maar daar maken we het zelf nog steeds hopeloos ingewikkeld. Zelden wordt pascal gebruikt.

En ongeveer alles wordt hoofdzakelijk (de verandering) over de tijd gezet. De tijd wordt nog steeds niet gemeten in een SI-stelsel. En dat maakt dat 80% van onze maat uitdrukkingen van hetzelfde bedenkelijk niveau is als het Imperial stelsel.

Het metriek stelsel is slechts een kleine stap in een goede richting.
Oud 17 augustus 2009, 16:44   #134
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik zou het wel appreciëren mocht je effe verder nadenken alvorens hier de wijsgerige te komen uithangen.
De getallen die gij daar roekeloos komt te brengen zijn niet te schrijven als het quotiënt van twee gehele getallen. Dat is zo totaal onpraktisch. Dat hoort gij zelfs in te zien.
Oud 17 augustus 2009, 16:55   #135
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Da's waar, de uitbuiting is daar nog veel groter. EN de schuldenberg tegenover de volgende generaties ook. Dat heb je natuurlijk met achterlijke landen die nog met imperiale en andere absurde eenheden werken, die kunnen niet rationeel denken en meten.
Wat voor nonsens is dat?
Denk je dat landen die wel metrisch gaan minder aan uitbuiting onderhevig zijn?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 17:01   #136
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zwitserland is quasi-lid van de EU. Ze hebben het Schengenverdrag ondertekend, betalen deels afdrachten, enz...

Dat land zit er vooral vanwege neutraliteitspolitiek en bankgeheim niet bij.
Nonsens.
De E.U. is volledig een constructie van de economische elites, bedoeld om de winsten op te drijven ten koste van de arbeidersklasse. Al vanaf de onderhandeling die aanleiding waren tot de EGKS, hebben de elites zich verzet tegen elke sociale invulling van de verdragen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 17:12   #137
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
De getallen die gij daar roekeloos komt te brengen zijn niet te schrijven als het quotiënt van twee gehele getallen. Dat is zo totaal onpraktisch. Dat hoort gij zelfs in te zien.
De discussie ging verder : men wou zich niet verlaten op evidente getallen als 3, 10 en 12.
Op wat dan wel ?

Sorry, wie een beetje wetenschappelijk gevormd is weet dat ALLE wetenschappen pi, phi en e zien verschijnen als basisgetal in de formules.

Wie deze wil omvormen tot 'onnatuurlijke' en decimale formules (log ipv ln) doet gerust. Iedereen doet het. Het is een kwestie van afspraak.

Wie de afspraken wil herzien moet daar verdomd goeie redenen voor hebben.

*knip*

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 21 augustus 2009 om 10:22. Reden: Schelden
Oud 17 augustus 2009, 17:12   #138
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Wat voor nonsens is dat?
Denk je dat landen die wel metrisch gaan minder aan uitbuiting onderhevig zijn?
Heb ik dat gezegd?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 18:58   #139
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zal je wel moeten hard maken of ik stuur het door naar Barosso. Je hebt tijd tot 31/08. Ik meen het.
Denk je niet dat Barosso wat beters te doen heeft dan zich bezig te houden met een dichter die zijn roeping als Gestapo-agent heeft gemist en een oen die wat onzin verkoopt op het internet?
Oud 17 augustus 2009, 19:24   #140
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Het metriek stelsel is slechts een kleine stap in een goede richting.
Kan zijn, maar het is toch geen discussie dat rekenen in het metriek stelsel gemakkelijker is dan meten in het 'Brits' systeem. Dat laatste verdedigen doe je dus uit nostalgie of vanuit een 'strategisch' denken, dat laatste ten koste van de Britten zelf dus.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 augustus 2009 om 19:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be