![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan tot in het oneindige blijven benadrukken dat ik non-interventionist, anarchist en nog een hoop andere zaken ben, die mijn haat voor dictators én politici laten zien. Aangezien de staat voor mij niet legitiem is, bekijk ik oorlog ook door een iets andere bril dan iemand die gewoon wat staat mee te juichen wanneer er weer ergens een invasie gepland is. U reduceert dat dan tot het "verdedigen" van dictators. Ik zie het eerder als het niet verdedigen van de haast even schijnheilige, bloeddorstige control freaks die politici zijn.
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer tijd er paseert hoe meer plaats er is voor een nuchtere kijk op de geschiedenis. Daarom vermoed ik dat Hiroschima en Nagazaki zullen ooit ook als misdaden tegen de mensheid erkent worden, omdat het o zo duidelijk een doelbewuste massamoord was op burgerbevolking in dichtbewoonde gebieden. Ik hoop dat de VS ooit de eerlijkheid kunnen vinden zich hiervoor te verontschuldigen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 augustus 2011 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe belachelijk wil jij jezelf maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat heeft Amerika hiermee te maken? Antwoord: niks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat weet ik wel. Maar na een oorlog is het precies toch nogal moeilijk voor sommigen om toe te geven dat beide kanten verliezen geleden hebben. Daar bedoel ik zowel het verliezen van mensenlevens als het verliezen van hun moraal mee. Dit is vooral het geval wanneer een (representatieve) "democratie" en een dictatuur de strijd aangaan.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 31 augustus 2011 om 22:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() enkel diegenen die een oorlog starten zijn schuldig aan oorlogsmisdaden...
as simple as that
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#132 |
Gouverneur
|
![]() Dat is zoals reeds gezegd helemaal niet belachelijk.
Het is algemeen aangenomen dat de kiemen voor de tweede wereldoorlog gezaaid zijn bij het Verdrag van Versailles na de eerste wereldoorlog. Het zijn vooral de Fransen geweest, onder impuls van Clemenceau, die wraak wilde nemen omwille van de eerste wereldoorlog en de verliezen van de Frans-Duitse oorlog. Hij was de revanchist bij uitstek. Hij stond er op dat de Duitsers in deze vredesbepalingen werden vernederd. Dat hun militaire macht ongedaan werd gemaakt. Eiste de gebieden Elzas-Lotharingen terug op alsook het Saarland. De bezetting van het Ruhrgebied, het industriële hart van Duitsland zodat de inkomsten van dat land ernstig werden beperkt en het tegelijkertijd opleggen van immense herstelbetalingen moesten wel leiden tot een ernstige economische crisis en een hyperinflatie. De frustraties over dergelijke vrede en de economische miserie en armoede als gevolg van de vredesbepalingen en de mede daaruit voortvloeiende politieke istabiliteit maakten de opkomst van Hitler en de NSDAP mogelijk en waren dan ook mede aanleiding tot de tweede wereldoorlog. De opmerkingen hierboven over de wensen van de USA om overal republieken te willen creëren gaat hier echter niet op want Clemenceau wenste een Rijnland Republiek, doch deze is er niet gekomen door verzet van de USA en Groot Brittanië. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() De Amerikanen hebben het verdrag van Versailles niet ondertekend, faalhaas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Hitler-Duitsland hoort Polen niet aan te vallen. Bovendien was Hitler doelbewust ooit op oorlog door middel van het Molotov - von Ribbentrop pact, zodat Nazi-Duitsland geen tweefrontenoorlog hoefde te voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Het woord 'ooit' moet 'uit' zijn.
|
![]() |
![]() |