Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2012, 21:19   #121
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een zeer groot probleem is dat G.Lucas er Familiefilms van heeft willen maken.(die brengen meest centjes binnen....).De verhaallijn zelf kon zeker veel "harder" verfilmd geweest zijn.....maar dat is dus niet gebeurd...

Die films zijn uiteraard wel wat het meest algemeen bekend is...
Ik heb ergens de trilogie liggen waarbij Groot-admiraal Thrawn het bevel opneemt van wat overblijft van de Keizerlijke Vloot ...manmanman wat zou daar een verfilming van te maken zijn....als men tenminste die "voor de ganse familie" beperkingen zou kunnen dumpen...
Ligt hier naast mij bureau, de titel is In de Schaduw van het Rijk. En ik sluit mij aan bij wat je zegt, het had veel harder gefilmd moeten worden.
Oud 21 mei 2012, 00:15   #122
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Star Wars lijkt me een goede kandidaat om nog eens herfilmt te worden binnen een jaar of 20 of zo.

Dan kunnen ze van de gelegenheid gebruik maken om het verhaal wat beter aan elkaar lijmen.

In de eerste films (4 5 6) is de force een krachtveld, naderhand worden het de veel interessantere 'selfisch genes' achtige midichlorians. De inspiratie voor de ruimteschepen van Harriechristus misschien wel.

Dart vader lijkt te gehoorzamen aan de kapitein van de battle star. Dat lijkt onlogisch na de eerste drie films.

In die zin is Lord of the Rings vloeiender.

Wat met een verfilming van de Silmarillion? Lijkt me een uitdagende puzzel om aan elkaar te scripten.

En wat met 'The foundation'? Dat zou beide verhalen van deze topic verslaan lijkt me.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 mei 2012 om 00:16.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 05:13   #123
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

En wat met 'The foundation'? Dat zou beide verhalen van deze topic verslaan lijkt me.
"Foundation" en "Ringwereld" lijken me inderdaad twee science-fiction verhaallijnen die verfilmd zouden mogen worden...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 05:48   #124
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ringwereld krijgt van mij Tumbs Up.

Maar als we dan toch mogen kiezen. David Webers Honor Harrington reeks, of als we science fantasy moeten gaan, Anne McGaffrey's Dragonriders of Pern saga.
Oud 21 mei 2012, 05:58   #125
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
"Foundation" en "Ringwereld" lijken me inderdaad twee science-fiction verhaallijnen die verfilmd zouden mogen worden...
Ja, zou me geweldig lijken. Jammer genoeg kan scifi slechts op een beperkt publiek rekenen (in vergelijking met andere genres).

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 mei 2012 om 05:59.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 06:06   #126
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ja, zou me geweldig lijken. Jammer genoeg kan scifi slechts op een beperkt publiek rekenen (in vergelijking met andere genres).
Je bedoelt kassakrakers als Star Wars (6 films), ET, Avatar, Transformers, The Matrix, Independence Day, Inception, Men in Black en vele anderen ?

Ja inderdaad, beperkt publiek...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 11:20   #127
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als fantasy je gerne is, is het een meesterwerk. De schrijfstijl is ongeevenaard overigens.

Ik bezit hem int Engels. Lees dat boek aub in de taal van de schrijver !
Het is uiteraard een fantastisch boek, maar als ik mag kiezen ga ik toch voor the wheel of time van Robert Jordan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 15:20   #128
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je bedoelt kassakrakers als Star Wars (6 films), ET, Avatar, Transformers, The Matrix, Independence Day, Inception, Men in Black en vele anderen ?

Ja inderdaad, beperkt publiek...
Avatar was een grote uitzondering. En ik weet dat films als Inception tot sci-fi gerekend worden, maar ik heb het wel degelijk over 'echte scifi'. Toekomstreizen, lasers, ruimte, dat soort dingen. Star Wars kon vele mensen bekoren door zijn simpel maar universeel verhaal.

De rest van de films die je noemde moeten het meer van hun actie-component heben als van een ware scifi-setting.

Ik denk dat jij ook weet dat de meest zware scifi zoals Alien, Planet of the Apes, Star Trek e.d. oorspronkelijk maar op redelijk kleine publieken konden rekenen in vergelijking met het actie- of thriller-genre

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 mei 2012 om 15:26.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 15:34   #129
doctor Poep
Vreemdeling

doctor Poep's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=31

Sympathiek van Maggie De Block om dat evenement te steunen.
Oud 21 mei 2012, 17:30   #130
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Avatar was een grote uitzondering. En ik weet dat films als Inception tot sci-fi gerekend worden, maar ik heb het wel degelijk over 'echte scifi'. Toekomstreizen, lasers, ruimte, dat soort dingen. Star Wars kon vele mensen bekoren door zijn simpel maar universeel verhaal.

De rest van de films die je noemde moeten het meer van hun actie-component heben als van een ware scifi-setting.

Ik denk dat jij ook weet dat de meest zware scifi zoals Alien, Planet of the Apes, Star Trek e.d. oorspronkelijk maar op redelijk kleine publieken konden rekenen in vergelijking met het actie- of thriller-genre
Ik geef je gelijk, op één zaak na: je bent nogal kieskeurig om te bepalen wat "echte SF" is.

SF is zeer uitgebreid.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 17:40   #131
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik geef je gelijk, op één zaak na: je bent nogal kieskeurig om te bepalen wat "echte SF" is.

SF is zeer uitgebreid.
Dan zou men beter de naam veranderen. Het gedeelte "science" verwatert in zo'n brede invulling.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 17:59   #132
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dan zou men beter de naam veranderen. Het gedeelte "science" verwatert in zo'n brede invulling.
Ik zou het liever andersom zien, dat auteurs niet bang zijn om nieuwe manieren te vinden om wetenschap te misbruiken voor fictie. Lekker laten verwateren die hap.

Sterker nog, de wat minder "harde" SF, zo'n beetje alle blockbusters van de laatste 20 jaar, helpen de laserpistolen sectie aan een publiek. Als mensen hun enige idee van science fiction iets met nerds in de kelder van hun ouders is (het klassieke stereotype) gaan ze het nooit kijken.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 mei 2012 om 18:01.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2025, 12:55   #133
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard gemengde resultaten

Ook de Star Wars wereld is al lang in handen gevallen van Disney Corp,de Moloch die met grote voortvarendheid zware schade aan het toebrengen is aan verschillende langlopende verhaallijnen.Er kan zelfs een serieuze portie overijverige injectie van DEI ,LGBT+ en poco in vermoed worden.....

De financiele gevolgen zijn duidelijk genoeg....

Ook Star Wars ,met zijn TV series op Disney,en SPECIAAL de technisch zeer geavanceerde films,maar qua verhaallijn extreem mottige prestaties, geven nu een gemengd beeld....fantasie mag niet ONNOZEL worden,en helaas is dat al verschillende keren het geval geweest,zeker in de bioscoopfilms van het laatste decennium,films die nochtans als een soort "anker" behoren te dienen in de verhaallijnen....

En dan staat daar,tussen al die kritiek "Andor"....

De superlatieven stapelen zich op.....meesterlijk....absoluut meesterlijk...er wordt geacteerd dat het plafond naar beneden komt en het verhaal en hoe het allemaal afloopt......hoe je zelfs SYMPATHIE begint te krijgen voor de "imps".......kijk.....klasse

noot: YT staat vol genoeg van fragmenten ...

Laatst gewijzigd door kelt : 23 juli 2025 om 12:59.
Oud 24 juli 2025, 12:02   #134
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is zo absoluut briljant gespeeld dit...de weergegeven hopeloosheid,maar ook de waardigheid.......het staat zo ver boven zovele Star Wars beelden van het laatste decennium...en "Andor" zit vol met excellent acteer- en scenariowerk.

https://www.youtube.com/watch?v=pp_Cn3nxu3s

Laatst gewijzigd door kelt : 24 juli 2025 om 12:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be