Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2009, 21:06   #121
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben ook leerkracht, ook eerder links (zeg maar zwaar links, eigenlijk), maar het belgicisme heeft mij niet in z'n ban.

Ik vrees dat ik daarvoor toch net iets te intelligent ben.
Vandaar dat ik ook zei dat het belgicisme links nagenoeg volledig in zijn ban heeft. Gelukkig zijn er intelligente uitzonderingen die de brainwashing van de staatspropaganda kunnen weerstaan.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:07   #122
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Het onderwijs trekt gewoon mensen aan die zich eerder "links" noemen. En aangezien "links" nagenoeg volledig in de ban is van het belgicisme...
Bullshit.
Oud 1 september 2009, 21:08   #123
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Een voorbijgestreefde artiest als Urbanus die verklaart Vlaamsgezind te zijn; is natuurlijk beter hé
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:08   #124
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Bullshit.
Waarom?

Ontken je een overwicht van "links" in het onderwijs? Daar is nochtans veel over geschreven de laatste jaren?

Of ontken je dat "links" over het algemeen erg belgicistisch is? Dan moet je maar eens kijken naar Groen!, PVDA, CAP, ABVV,...

Gelieve dus te verduidelijken wat je juist "bullshit" vindt.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 1 september 2009 om 21:09.
Oud 1 september 2009, 21:10   #125
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Een voorbijgestreefde artiest als Urbanus die verklaart Vlaamsgezind te zijn; is natuurlijk beter hé
Ik denk niet dat Urbanus Vlaamsgezind is. Hij trapt gewoon graag tegen de schenen van het "establishment." Dat doen brave jongens zoals de heren van Clouseau natuurlijk liever niet. Die zouden liever een adellijke titel hebben om hun carrière af te ronden.
Oud 1 september 2009, 21:14   #126
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook leerkracht, ook eerder links (zeg maar zwaar links, eigenlijk), maar het belgicisme heeft mij niet in z'n ban.

Ik vrees dat ik daarvoor toch net iets te intelligent ben.
Amai djimi, en wat onderricht geeft gij dan? Zeker toch geen geschiedenis he. Mijn vrouw is ook leerkracht maar ik weet zeker als die samen met jou in de lerarenkamer zou zitten te discussiëren over uw Belziekske, dat de ramen van dat scholeke er aan zullen moeten geloven
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:16   #127
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat Urbanus Vlaamsgezind is. Hij trapt gewoon graag tegen de schenen van het "establishment." Dat doen brave jongens zoals de heren van Clouseau natuurlijk liever niet. Die zouden liever een adellijke titel hebben om hun carrière af te ronden.
Uit de interviews met Urbanus die ik al gelezen heb, heb ik toch eerder de indruk dat Urbanus eerder rechts en Vlaams-nationalistisch is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:18   #128
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is nen Brusseleir. Die is voor het behoud van Belziek natuurlijk. Al die Brusselse artiesten hebben dat, die zitten allemaal met een struisvogelei in hun broek.
Oud 1 september 2009, 21:19   #129
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Uit de interviews met Urbanus die ik al gelezen heb, heb ik toch eerder de indruk dat Urbanus eerder rechts en Vlaams-nationalistisch is.
Iemand die in zijn vroegere jaren zo tegen het establishment en de kerk aan schopte zou toen eerder links genoemd geweest zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:22   #130
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, dat is nen Brusseleir. Die is voor het behoud van Belziek natuurlijk. Al die Brusselse artiesten hebben dat, die zitten allemaal met een struisvogelei in hun broek.
je moet je eigen website raadplegen:

http://www.vlaamsbelang.org/0/5788/
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:22   #131
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom?

Ontken je een overwicht van "links" in het onderwijs? Daar is nochtans veel over geschreven de laatste jaren?
Ja. Ik ken nogal veel mensen die leerkracht zijn of de opleiding daartoe volgen en ik heb zelf ook een tijdje die richting gevolg.
De meeste van mijn jaargenoten kon je klasseren onder dom rechts.

De school waar ik mijn humaniora heb afgemaakt had een zeer duidelijke politieke splitsing in het lerarenkorps. De rechtsen en linksen aten zelfs niet samen.
Ga je oor maar eens te luisteren leggen in de kantine van een technische of beroepsschool in het Antwerpse. Daar zal je geen progressieve praat horen, je waant je zo in een levensechte propagandafolder van het VB.

En dan nog zie ik niet in hoe het onderwijs meer linkse mensen zou kunnen aantrekken. Hoe doet "het onderwijs" dat dan?

En zelfs als dat waar zou zijn betekent het enkel dat linksen kennis, vaardigheden en opvoeding belangrijker vinden dan rechts dat doet.

Citaat:
Of ontken je dat "links" over het algemeen erg belgicistisch is? Dan moet je maar eens kijken naar Groen!, PVDA, CAP, ABVV,...
Dat ontken ik zeker niet.

Ik vind het alleen een nogal vreemde opmerking. Zelfs als ze niet belgicistisch waren kan je als nationalist toch niets aanvangen met internationalisten?

Citaat:
Gelieve dus te verduidelijken wat je juist "bullshit" vindt.
Bij deze.
Oud 1 september 2009, 21:25   #132
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeg. Urbanus is geen brusselaar hé. Hij is geboren in mijn straat. En tot nader order behoren wij nog altijd tot de Vlaamse rand. Tenzij je met de filosofie van het FDF akkoord gaat natuurlijk.
Oud 1 september 2009, 21:26   #133
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

@Ironchef

Er zal inderdaad wel een verschil zijn tussen ASO en TSO/BSO. Mijn opmerkingen gingen over het ASO. Het bestaan van die andere oriënteringen vergeet ik soms, mijn excuses daarvoor.
Oud 1 september 2009, 21:28   #134
born2bewild
Banneling

Standaard

ja, als ge naar eigen zeggen een Frank Zappa fan zijt, dan moet ge dat gewoon goed vinden, clouseau op het nationalistisch pad.
erg geloofwaardig allemaal

Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 september 2009 om 21:30.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:31   #135
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai djimi, en wat onderricht geeft gij dan? Zeker toch geen geschiedenis he. Mijn vrouw is ook leerkracht maar ik weet zeker als die samen met jou in de lerarenkamer zou zitten te discussiëren over uw Belziekske, dat de ramen van dat scholeke er aan zullen moeten geloven
Ik leer jonge allochtonen (en enkele 'indigènes) die in het onderwijs van de Communauté française de Belgique terechtkwamen de mooie Nederlandse taal en de rijke cultuur der Nederlanden kennen, Garry. En ja, ik bewijs ze ook dat de Vlamingen niet de racisten en fascisten zijn die sommigen er zo graag van maken.

Is uw vrouw zo fel belgicistisch? Dat verbaast me wel een beetje, eerlijk gezegd.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 september 2009 om 21:43.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:33   #136
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Bullshit.
Juist nikske Bullshit. Uwen bullshit is bullshit.

Er mag geen scheet van het paleis ergens op bezoek gaan of al de jong van de plaatselijke scholen worden opgetrommeld om met vlaggetjes te gaan zwaaien.

Les over de dynastie is goed doorregen met lof aan het hof.

Met gans de klas briefjes schrijven aan de koning hoort schijnbaar ook al bij het leerplan en de antipropaganda tegen het VB is nooit ver weg.

En dat voor een instelling die deontologisch zich onpartijdig zou moeten opstellen. Dat kan tellen. Misschien moeten ze dringend in de scholen zelf eens terug naar school sturen om de betekenis van het woord deontologie gaan te leren.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 september 2009 om 21:43.
Oud 1 september 2009, 21:38   #137
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik leer jonge allochtonen die in het onderwijs van de Communauté française de Belgique terechtkwamen de mooie Nederlandse taal en de rijke cultuur der Nederlanden kennen, Garry. En ja, ik bewijs ze ook dat de Vlamingen niet de racisten en fascisten zijn die sommigen er zo graag van maken.

Is uw vrouw zo fel belgicistisch? Dat verbaast me wel een beetje, eerlijk gezegd.
Mijn vrouw zo belgicistisch? Nee, die heeft geschiedenis geleerd. Die sturen ze niet met een sprotje in de pan wandelen zoals sommige mensen van het NVA. Maar als het je zou interesseren, mijn vrouw heeft ook nog Nederland gegeven aan anderstalige.
Oud 1 september 2009, 21:47   #138
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Juist nikske Bullshit. Uwen bullshit is bullshit.

Er mag geen scheet van het paleis ergens op bezoek gaan of al de jong van de plaatselijke scholen worden opgetrommeld om met vlaggetjes te gaan zwaaien.

Les over de dynastie is goed doorregen met lof aan het hof.

Met gans de klas briefjes schrijven aan de koning hoort schijnbaar ook al bij het leerplan en de antipropaganda tegen het VB is nooit ver weg.

En dat voor een instelling die gerontologisch zich onpartijdig zou moeten opstellen. Dat kan tellen. Misschien moeten ze dringend in de scholen zelf eens terug naar school sturen om de betekenis van het woord deontologie gaan te leren.
Doe is zo verkrampt niet.

Dat is standaard procedure in eender welk land. Dat gij het plaatselijke regime afkeurt begrijp ik en keur ik zelfs goed. Maar dat heeft niets te maken met de politieke voorkeur van de leerkrachten want die hebben daar niks over te zeggen.

Als Vlaanderen onafhankelijk wordt gaan de kindjes ook met vlaggetjes zwaaien naar de President of Keizer of wat dan ook.

Ik vermoed dat ik u dan echter niet zal horen zeggen dat alle leerkrachten rechtse zakken zijn die onze kinderen indoctrineren.
Oud 1 september 2009, 21:50   #139
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw zo belgicistisch? Nee, die heeft geschiedenis geleerd. Die sturen ze niet met een sprotje in de pan wandelen zoals sommige mensen van het NVA. Maar als het je zou interesseren, mijn vrouw heeft ook nog Nederlands gegeven aan anderstalige.
Ja, Garry, ik weet het dat ik een grote stommiteit heb begaan met die stem voor de N-VA. Ik heb er hier al vergiffenis voor gevraagd (maar nog niet gekregen )

Als de N-VA zich niet met hand en tand verzet tegen de vernietiging van Doel, kan ze voortaan naar mijn stem fluiten.

Maar denk a.u.b. niet dat ik nu een VB-stemmer ga worden, hé!

Ik overweeg namelijk de Nederlandse nationaliteit aan te vragen, en de tegen-argumenten raken op.

Een steeds aanlokkelijker alternatief is de Surinaamse nationaliteit, maar ik hou niet zo van het tropische klimaat.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 september 2009 om 21:52.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:51   #140
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg. Urbanus is geen brusselaar hé. Hij is geboren in mijn straat. En tot nader order behoren wij nog altijd tot de Vlaamse rand. Tenzij je met de filosofie van het FDF akkoord gaat natuurlijk.
Vlaamse rand. Hoe Vlaams is die rand nog? Als ge der niet rap een afsluiting tussen zet mag je straks bij een Franstalige burgemeester in het Frans uw beklach gaan doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be