![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om verschillende redenen overigens: het is inefficiënt, het is niet corrigerend, het herstelt geen schade, het is niet afschrikwekkend, het is onomkeerbaar indien er van een juridische dwaling sprake is. Dat het bovendien barbaars is en niet overeenstemt met mijn ethische principes zijn bijkomende argumenten, maar die gelden logischerwijze alleen voor mezelf. Citaat:
Citaat:
1) corrigerende maatregelen: er voor zorgen dat de dader inziet dat hij fout is en er voor zorgen dat hij zijn misdaad niet zal herhalen. 2) herstel van de begane fout. Herstelrecht dus. 3) in mindere mate straf. Straf op zich lijkt me zinloos indien die straf niet bedoeld is en bijdraagt aan inzicht bij de dader. Straffen om te straffen verminderen de criminaliteit niet, ze zorgen er alleen voor dat de dader revanchistisch wordt: vervuld van wraak gevoelens. 4) de samenleving beschermen tegen daders die niet vatbaar zijn voor corrigerende maatregelen, geen inzicht hebben in het feit dat ze een fout begaan hebben, niet bereid zijn hun fout te herstellen en dus een groot risico op recidive lopen en/of compleet sociopathisch zijn. Al de rest is niet efficiënt, draagt niet bij tot een veiliger of rechtvaardiger samenleving. Dat het bovendien ook nog barbaars is en in mijn ogen hoogst onethisch, is natuurlijk alleen mijn zaak. Al zou ik graag zien dat veel meer mensen er een gelijkaardige ethiek op na hielden.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De mensen wie het om de executie te doen is zullen daar uiteraard niet mee akkoord gaan. Laatst gewijzigd door filosoof : 5 september 2009 om 20:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar erover. Tenslotte zijn dat ook allemaal mensen die zich kunnen vergissen , laten misleiden ed. Maar misschien kunnen we, nadat het aangetoond is dat hij er een potje van heeft gemaakt, die rechter wel meteen op staande voet op straat smijten. Dat moet voldoende zijn als incentive Zelfde en erger zou moeten gebeuren met de aanklager en onderzoekers die de zaak een verkeerdelijke draai hebben gegeven... meestal door selectief alleen datgene wat tegen de beschuldige spreekt voor te leggen en heimelijk te zwijgen over wat in de de beschuldige zijn voordeel spreekt btw wat die beul heeft misdaan is me een raadsel die volgt alleen een order op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mende dat het hier over doodstraf ed. ging... jij sleurt er plots vrijgelaten exemplaren bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zou kunnen dat ik de dader iets gruwelijks zou toewensen, maar ik zal op geen enkele manier of geen enkel moment tolereren dat men de dader in mijn naam iets gelijkaardigs aandoet of doodt. Zo ben ik niet. Ik ben daarin geen uitzondering. Nogal wat familieleden van slachtoffers zijn radicaal tegen de doodstraf. http://murdervictimsfamilies.org/
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- goedkoop, altijd interessant en zeker in tijden van crisis - het is definitief, geen kans op recividisme, geen angst voor de familieleden van het slachtoffer dat de dader ooit vrij komt - de doodstraf voorkomt eventuele wraakacties - de familieleden kunnen aan het rouwproces beginnen zonder steeds met een half oog naar de gevangenisdeur te kijken - het verdriet van de nabestaanden wordt uiteraard niet minder bij een executie, maar de woede verdwijnt echter wel ! Verdriet en woede zijn een bijzonder gevaarlijke combinatie, waar zelfs de sterksten aan bezwijken. Neem de woede echter weg, dan blijft enkel verdriet over, en hoe pijnlijk het ook is, daar leer je mee leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het argument dat het slachtoffer veelal ( er zijn ook uitzonderingen ) de doodstraf zou willen is louter een emo-argument. Bovendien wie is het slachtoffer precies ? Tot waar trek je de grens ? Stopt dat bij bv die moeder of tellen andere verwanten,vrienden,collega's ook mee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reactie van een moordenaar, verkrachter of wat dan ook, terecht te stellen is eerder iets dat zich onmiddellijk afspeelt en eerder schijnt weg te ebben na ( kunnen er veel zijn... tot je hele leven ) het verstrijken van de jaren. Laatst gewijzigd door praha : 5 september 2009 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Man man man..
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Ook in België, maar hier worden ze gelukkig niet afgemaakt.
Laatst gewijzigd door filosoof : 5 september 2009 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 september 2009 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |