![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verdenking? Dan een nekschot (kost 0.50€ + de begrafenis, maar die kan de familie betalen) Je kan de familie ook de rekening voor de kogel sturen uiteraard. Niet zagen erover. [/SARCASM] Laatst gewijzigd door filosoof : 5 september 2009 om 14:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dit geval werd hij ter dood veroordeeld en terechtgesteld op twee getuigenissen: -een brand"expert" die, op basis van een achterhaalde methode, verklaarde dat de brand aangestoken was. -een medegevangene die beweerde dat beschuldigde het tegen hem had gezegd. Las je de links die ik zette? Waarschijnlijk niet. Laatst gewijzigd door filosoof : 5 september 2009 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De gevangenissen die ik in de VS bezocht, lagen allemaal buiten de grote steden, in landelijke gebieden waar de stadjes onderling concurreren om een gevangenis op hun grondgebied te krijgen. Niet omdat ze geloven in het nut van gevangenissen, straffen of repressie maar omdat ze het beschouwen als een potentiële motor voor hun slabakkende economie. Citaat:
Er zijn op dat vlak nogal wat gelijkenissen met de vroegere plantages, temeer daar vele gevangenen aan zeer lage lonen tewerkgesteld zijn voor Federal Prison Industries die bekend staat onder zijn merknaam Unicor. In de VS bestaat geen wet Lejeune. Daar geldt "Three-strikes-you're-out" en life without parole. Wie er tot levenslang is veroordeeld, blijft ook tot zijn laatste adem in de gevangenis zitten en zal er overlijden. Dat is voor de bewakers geen punt. In tegendeel: er bestaan speciale Prisons for the Aged and Infirm waar de levende doden via de modernste medische technieken in leven worden gehouden tot er geen lieve-moederen meer aan is. Citaat:
Ik heb mensen bezocht waarvan ik - door geduldig onderzoek van hun dossier - vermoed dat ze onschuldig zijn of waarvan ik weet (en waar door Amnesty International wordt bevestigd) dat ze geen eerlijk proces hebben gehad. Daar zijn mensen bij die sinds 1979 (dus 30 jaar) in de gevangenis zitten en iemand die sinds 1981 op deathrow zit en al twee keer een datum voor zijn terechtstelling heeft gekregen. Hoe gruwelijk de misdaden waarvoor ze veroordeeld zijn ook, dit soort praktijken zijn veel gruwelijker omdat ze doelbewust en systematisch worden toegepast zonder rekening te houden met wat aan menselijk lijden wordt aangericht - ook bij de onschuldige families van de veroordeelden - zonder dat ook maar iets wordt rechtgezet van wat in oorsprong werd misdaan. Dit heeft op geen enkele manier te maken met correctional facilities of rechtvaardigheid maar alles met wraak en primitieve gruwel. De executie van Todd Willingham maakt deel uit van dat systeem. Het is geen fout van het systeem, het ìs het systeem.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 september 2009 om 14:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij een reden om nog meer tegen de doodstraf te zijn dan ik al was. De doodstraf wordt uitvoerd in Barbaarse landen, waar een mensenleven niets waard is.
Het helpt ook niet om potentiële daders van hun criminele voornemens af te houden. Bovendien straf je de dader niet eens zo, maar meer de familie. Zelfs de meest schofterige criminelen verdienen de doodstraf niet. In het geval van bv een figuur als Adolf Eichmann was een levenslange gevangenisstraf in een isoleercel van 3 vierkante meter beter geweest dan hem op te hangen. Het is niet voor niets dat de meeste zwaarste oorlogscriminelen liever zelfdoding plegen dan zich voor een rechter te moeten verantwoorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() voorstanders van de doodstraf zouden volgens mij de doodstraf wel verdienen
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus als een persoon jou kind voor je ogen op een barbaarse manier uren foltert tot de dood toe, dan zou je die persoon nog niet de doodstraf geven?
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 5 september 2009 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus als een persoon jou kind voor je eigen ogen op een barbaarse manier uren foltert tot de dood toe, dan zou je die persoon nog niet de doodstraf geven?
![]() |
![]() |
#110 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik niet nee. Wat is daar de zin van?
![]() |
![]() |
#111 |
Minister
|
![]() Oog om oog tand om tand! Behandel de mensen zoals ze u behandelen (in dit geval uw kids).
'k Ben er zeker van als ze uw kinderen uren folteren voor uw ogen op een barbaarse manier dat je wel anders zal piepen.
![]() |
#112 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het principe "behandel anderen zoals jezelf behandeld zou willen worden", vind ik interessanter. Citaat:
Doden uit zelfverdediging is iets anders. Daar ben ik natuurlijk geen tegenstander van. Maar dat gebeurt op het moment zelf, niet achteraf. En de samenleving heeft andere manieren om met dat soort gestoorde figuren om te springen.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergo, ik zou het ook kunnen met iedere verkrachter die ik betrap. Dit heeft echter niets te maken met voor of tegen de doodstraf zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jezus Christus man gij zijt echt niet te doen hé en dan maar pleiten in een andere topic dat folterpraktijken wel moeten kunnen om informatie vrij te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() absoluut niet...
alhoewel onze rechts vrienden die teveel naar CSI ed. kijken denken van wel ![]() Citaat:
Hier ging het evenwel om uitgesproken zaken waar mensen schuldig bevonden zijn te herbekijken. Het oogmerk is volledig anders. Schuld moet men kunnen aantonen boven iedere redelijke twijfel... indien je nog uitgaat dat er geen procedureouten zijn geweest, geen verder gefoefel... dan waren ze dus destijds zeker van hun stuk. Maar als nu plots blijkt met die dna dat onzekerheid de overhand krijgt dan is die mens in principe al vrijgesproken ... onschuld hoeft men niet te gaan bewijzen of aan te tonen... kan ook niet Laatst gewijzigd door praha : 5 september 2009 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is er trouwens mis met een klein beetje wraak op tijd en stond ? Waarom wordt het concept "wraak" steevast geassocieerd met barbaarse, primitieve gevoelens waar de moderne mens boven zou moeten staan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog steeds niet voldoende waterdicht is, okay. Citaat:
Het is inderdaad mede één van de mindere argumenten om geen doodstraf op te leggen. Dus van alle staten en landen die het vroeger wel kenden en dan opgeschort of afgeschaft hebben heeft dat misschien meegespeeld doch was lange niet de enige reden. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() gerechtelijke dwalingen ed. bedoel je ? Laatst gewijzigd door praha : 5 september 2009 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |