![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In (bijna) alle middelbare scholen moeten ouders én leerlingen het schoolreglement ondertekenen, ieder schooljaar opnieuw. Dat reglement wordt opgesteld door de bestuursraad of inrichtende macht. Meestal is er een advokaat die het leest en degelijk advies geeft. Het is dus een overeenkomst. Mensen met manieren respekteren hun eigen handtekening én die van een ander. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() En WIJ moeten overal ons KLAKKE afdoen !!!!!!!!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Zeker voor meneer den baron, meneer de pastoor en meneer de notaris.
![]() |
#125 |
Gouverneur
|
![]() De Leitkultur primeert en nieuwkomers hebben die te respecteren. Goed zo? (alhoewel ik écht geen probleem heb met het woord "schikken")
Laatst gewijzigd door korvo : 9 september 2009 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is dan ook niet zonder boe of bah gedaan he. Er is een periode van tollerantie aan voorafgegaan die duidelijk niet werkte. Geef ze ne vinger en ze pakken een arm. En dan klagen als ze de vinger ook terugnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tussen 2004 en 2008 had ik "de eer en het genoegen" een groot aantal scholen te bezoeken. Tussendoor ook een paar hogescholen. Het gedrag van die gasten viel reuze mee. Er waren ook "staats-scholen" bij, omdat er ergens nog een vooroordeel bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Want wat is dat, respecteren? "Zich schikken naar" is duidelijk: naleven of straf. Maar restecteren? Is dat afdwingbaar? Kan je boetes, gevangenisstraf oplopen als je de leitcultuur niet respecteert? Neen. maw, wat je zegt heeft inhoud nul.
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik overdrijf maar toch, de vervlakking viert hoogtij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou wel zo moeten zijn en is ook zo mocht de wet strikt worden toegepast en op iedereen, zonder uitzondering! De discussie is dus of de samenleving zichzelf moet aanpassen aan wie die basispricipes niet respecteert, volgens mij niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Cultuur is niet afdwingbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist op radio 1 interview met lerares athenea hoboken ... tot enkele jaren terug droegen er 2! een hoofddoek en na toelating ... men stelde zich steeds en steeds soepeler op tot nu meer dan 80% een hoofddoek droeg
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is het verstandig om slogans als "Vlamingen buiten" te scanderen en mensen met de dood te bedreigen omwille van... een bepaling uit een schoolreglement m.b.t. een hoofddeksel? Ik zie hier geen verstandig gedrag, enkel een hoop snotneuzen (en ouders) die zich kinderachtig gedragen en geen "neen" kunnen aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je ziet hier duidelijk dat één toegeving niet volstaat. Zoiets waait niet over. Het kan er iets maar ook niets mee te maken hebben maar wat heeft ons die "fars" vandaag in Mechelen weer gekost? Ik leg geen verband met die school maar wel met de hoek waaruit weer eens een probleem opduikt. Voor mij is er maar één beslissing mogelijk en dat is die hoofddoek verbieden. Verder heb ik voldoende aan onze cultuur. En als ik zin krijg in iets anders dan zal ik die andere cultuur wel opzoeken. Niets kan mij tegenhouden om dan veertien dagen op vakantie te gaan ergens in het Oosten. Ik wil niemand beledigen maar wil wel een tikje overdrijven om een punt te maken: ik zou niet graag hebben dat binnen 20 jaar kouskous het streekgerecht van Vlaanderen wordt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Staatssecretaris
|
![]() Bij de uitleg van Bart De Wever gisterenavond kon ik me wel scharen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zich voordoen in het Antwerpse ![]() In andere provincies?? Toch heb je gelijk maar het zijn uitzonderingen en die komen dan voluit in de media. Negatieve dingen worden precies graag gelezen.... Er is ook nog een groot positief deel maar daar hoor je niets over. Onze maatschappij staat onder druk en zeker ook onze kinderen. Aanstaande ouders moeten ook dringend gaan nadenken over alles en nog wat alvorens ouders te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bart heeft gelijk. Bart is nuchter en objectief tegelijk. Het voorbeeld over Frankrijk vond ik frapant. Zegt die imam: " Ja maar, we wonen in België". Ik hoop dat die imam dat inderdaad beseft. En dat heeft meer te maken dank zij de gratie van het kruis dan van de koran ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |