Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2009, 13:18   #121
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
De traditionele kleding van Afrikaanse vrouwen gaan we dat ook verbieden?
De kleding van die zg. Gothics ook? (das ook lang en zwart)
Neen hoor die zijn verre van onderdrukkend of religieus.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 13:20   #122
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Neen hoor die zijn verre van onderdrukkend of religieus.
Mag mijn Ché G t-shirtje???
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 13:22   #123
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ze mogen zoals Arafat een sjaal dragen, als politiek teken uit solidariteit met het palestijnse volk.
Politieke kentekens zijn niet verboden, enkel de levensbeschouwelijke.
Iedereen die zich niet in overeenstemming met het schoolreglement gedraagt, kan uitgesloten worden. In de school waar mijn kunderen gaan, dienen de ouders dit reglement te ondertekenen, om latere discussies te vermijden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 13:30   #124
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Iedereen die zich niet in overeenstemming met het schoolreglement gedraagt, kan uitgesloten worden. In de school waar mijn kunderen gaan, dienen de ouders dit reglement te ondertekenen, om latere discussies te vermijden.
Ja, dat is correct. Iedere ouder moet tekenen dat hij/zij akkoord gaat met het schoolreglement.

Het is ook correct, dat het verbod uitgevaardigd door de raad van het GO levensbeschouwelijke kentekens verbiedt, maar geen politieke.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 13:35   #125
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gothics wel... in 'tlang zwart.... en Moslimsmeisjes niet...;

Is dit geen discriminatie??

Wat met een Ché G t-shirt??
Tja, religieuze symbolen zijn nu eenmaal verboden. En als het schoolreglement geen bezwaar maakt tegen uwe Ché t-shirt, mag u die dragen. Als dit reglement een uniform oplegt, hebt u pech.
Oud 12 september 2009, 13:36   #126
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is correct. Iedere ouder moet tekenen dat hij/zij akkoord gaat met het schoolreglement.

Het is ook correct, dat het verbod uitgevaardigd door de raad van het GO levensbeschouwelijke kentekens verbiedt, maar geen politieke.
Het schoolreglement kan die verbieden he.
Oud 12 september 2009, 13:38   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja, religieuze symbolen zijn nu eenmaal verboden. En als het schoolreglement geen bezwaar maakt tegen uwe Ché t-shirt, mag u die dragen. Als dit reglement een uniform oplegt, hebt u pech.
Zolang er een reële keuze bestaat kan je kiezen voor een school dat geen uniform oplegt.

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 september 2009 om 13:38.
Oud 12 september 2009, 13:39   #128
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang er een reële keuze bestaat kan je kiezen voor een school dat geen uniform oplegt.
Dat is juist.
Oud 12 september 2009, 14:17   #129
schwungman
Burger

Standaard

Citaat:
Op het VRT-nieuws van vrijdag.
Ik was niet thuis, maar zal het later zeker nog eens online bekijken.

Ondertussen is de draad te groot geworden voor mij. Mijn standpunt is wel gekend denk ik. Het gaat uiteraard over een dialoog over de impact van de hoofddoek en sociale druk, en ik vind de positieve signalen vanuit de moslimwereld ver tekort schieten. Bij deze dus nogmaals een warme oproep.
schwungman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 15:17   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat denk ik niet gezien de meerderheid van Antwerpse scholen de hoofddoek al verbood ligt het probleem breder dan de Athena's en trouwens ook in Brussel en bijvoorbeeld Mechelen waar ook veel fanatici wonen,die islam boven de wet stellen! Het is een veel breder probleem dan een hoofddoek discussie, dat probeer ik juist duidelijk te maken.
Als je niet gelooft dat de raad van het GO een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens ingesteld heeft om de athenea in Antwerpen uit de nood te helpen; waarom deed ze dat dan wel?
Oud 12 september 2009, 16:26   #131
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
"Misschien eens proberen in een islamland waar deze mensen vandaan komen"

U vraagt, wij draaien. U probeert een vergelijking te trekken met landen in het M-O, niet ik.

Wat er daar gebeurt is mijn zaak niet maar de hunne.
Hier begrijp ik niet... dat jij het niet begrijpt! Ik bedoel dat wij als Westerlingen eens met hetzelfde soort eisen in hun landen zouden afkomen! Dat is niet hetzelfde als ze nadoen, dacht ik!
En de regels veranderen voor "die kleine groepen moslisms die problemen geven"??? Die volgens jou kleine groepen laten Kadhafi daarjuist zeggen dat we in onze contreien nu wel heel vlug een moslimstaat zullen hebben...
De regels moeten inderdaad aangepast worden om te vermijden dat jouw "kleine groepen" de zaken naar hun hand zetten en het hier verpesten!
We hoeven echt niet te wachten en toe te kijken tot het zover is!
De nazi's dachten ook dat ze ons hun "duizendjarig rijk" cadeau kwamen doen: lang heeft het toch niet geduurd!

Laatst gewijzigd door andev : 12 september 2009 om 16:33.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 16:43   #132
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Een groteske leugen, die al een paar keer werd weerlegd in de discussies toen het verbod werd aangekondigd. In het geval je geheugen je in de steek laat:

Hebt u geen andere mogelijkheden om dat soort problemen aan te kaarten, de ouderraad en de leerlingenraad,...?

Karin Heremans. We hebben een schoolraad en een moedergroep. Een moedergroep om gemakkelijker ouders te betrekken, als tussenstap naar een oudergroep. We voeren over al die problemen al negen jaar een dialoog, maar we blijven maar in datzelfde rondje ronddraaien. Op een bepaald moment moet je iets doen, niet omdat we iets tegen moslims hebben, zeker niet, maar om ons project van gelijke kansen en pluralisme te verdedigen. Dat is wat we vandaag doen. Veel ouders zijn daardoor vandaag echt in shock. Maar misschien is dat ook eens nodig.

Het bleek ook zodra het verbod werd aangekondigd: de 'dialoog' bestond erin dat een imam ouders opriep hun kinderen thuis te houden zolang hij niet zijn volledige zin kreeg. Geen toegevingen, geen compromissen. Het KA Antwerpen daarentegen had voordien al een aantal keren compromissen voorgesteld, die vervolgens gewoon genegeerd werden.
Typisch op z'n moslims.... blijven gebaren dat ze van niets weten ook al leg je het honderd keer voor hun neus!
Discussiëren kunnen die mannen niet, alleen hun zin krijgen, wat je ook aanvoert. Uiteraard, in hun landen moeten ze al jaren hun mond houden, of na 10 minuten zitten ze in de gevangenis! Daarom dat "discussiëren" voor hen een onbekend begrip is en enkel betekent voet bij stek houden en ze weten dat ze hier niet zomaar de gevangenis invliegen, die zitten trouwens al vol wegens andere "misverstandjes" met hun soortgenoten! Ook daar zou je kunnen zeggen dat een paar maand gevangenis hier een luxe is in vgl met afgehakte handjes of honderd zweepslagen op het marktplein...
In Marokko of zo, iets minder plezant...

Laatst gewijzigd door andev : 12 september 2009 om 16:44.
Oud 12 september 2009, 16:51   #133
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Doe jij zo of ben jij zo? Ik heb je dat interview al eens eerder doorgestuurd, hoor. De 'problemen' waarover het ging was de sociale druk:

De druk van die groep bij ons zo groot dat ons project van leven in diversiteit en pluralisme in gevaar kwam. Ik noem mij links en progressief, maar ik ben wel zover dat ik vind dat we in naam van die principes, niet zomaar alles moeten toelaten. Ik wil ons project en onze basiswaarden beschermen en daarom moet ik wel deze spijtige beslissing nemen.

Jij hebt misschien niet gehoord dat ze geprobeerd hebben leerlingen te verhinderen de school te betreden zonder hun hoofddoek. Jij hebt misschien niet gehoord dat leerlingen, leerkrachten en directie bedreigd en geïntimideerd werden. Jij hebt misschien niet gehoord dat er ingebroken werd in het KA Hoboken om er vandalenstreken uit te halen. Jij hebt misschien niet gehoord dat betogers racistische leuzen scandeerden tegen Vlaamse kinderen. Mij beschuldigen van een selectief gehoor is in deze discussie ronduit lachwekkend.

Nogmaals, het GO werd in een alles-of-niets-spelletje gedwongen door de klacht bij de RvS. Ik vraag me af of je inziet wat het gevolg zou geweest zijn als de twee Antwerpse athenea na de grimmige protesten alsnog toegegeven zouden hebben.
Nog eens, typisch op z'n moslims, die discussies met artischoc en consoorten!
Maar ja, ze mogen, moeten zelfs liegen en bedriegen volgens hun godsdienstvoorschriften wanneer ze met ongelovige honden bezig zijn!
Is dat misschien de reden waarom we hier zoveel onzin steeds weer herhaald krijgen alsof ze echt van niets weten? Je kunt de mensen voor onnozelaars nemen, daarom zijn het nog geen onnozelaars!
Oud 12 september 2009, 16:58   #134
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je niet gelooft dat de raad van het GO een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens ingesteld heeft om de athenea in Antwerpen uit de nood te helpen; waarom deed ze dat dan wel?
Ga eens in Frankrijk vragen waarom ze dat al een hele tijd geleden hebben gedaan? En hier hadden ze het beter ook meteen gedaan: geen geleuter over halal op onze scholen, aparte zwemuurtjes, bepaalde lessen verstoren die hen niet aanstaan enz enz Willen ze hier leven, dan moeten ze leven zoals wij, en niet wij zoals hen! Liever verdwijnen ze dan maar weer, goedschiks of kwaadschiks...
(... en daar bedoel ik niet alle moslims mee, maar diegenen die hun achterlijkheden denken hier te moeten opdringen! Anders krijgen we meteen weer jullie afgezaagde deuntje van die bevolkingsgroep die enz enz)
Oud 12 september 2009, 17:04   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Citaat:
Ga eens in Frankrijk vragen waarom ze ...
Weten ze in Frankrijk waarom de raad van het GO een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens ingesteld heeft?
Oud 12 september 2009, 18:12   #136
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
OK, laat ons ALLE religieuze symbolen in gemeenschapsscholen verbieden... alsook all godsdienstonderricht!
Alleen zedenleer....

Laat deMoslimsin navolging van de Joden en Christenen hun eigen onderwijsnet oprichten... de finnanciering hiervan moet vergelijkbaar zijn met Katholieke en Joodse scholen.....

Probleem opgelost??
Laten we u gewoon euthanaseren, want jij en je volk kost ons alleen maar geld.
Fucking relschoppers.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 19:12   #137
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice, de raad van het GO heeft een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens ingesteld om de athenea in Antwerpen uit de nood te helpen.

Moet de raad enkel rekening houden met Antwerpen?

Een verbod dat mogelijk meer problemen veroorzaakt dan ze oplost.

Een verbod dat een roep voor een eigen Moslim-school groter maakt.
Is het dat wat we willen? Aparte scholen voor Moslims. Bestrijden we zo de fanatieke minderheid? Helpen we zo de moslim-vrouwen een daadwerkelijke vrije keuze te maken om al dan niet een hoofddoek te dragen?
Het was hoog tijd dat onze politiekers niet meer de kastanjes uit het vuur lieten halen door één of andere schooldirectie, die dan bedreigt wordt door een stelletje ingevoerde achterlijken (sorry, maar ik heb niet de minste eerbied meer voor dat soort idioten die de pretentie hebben hier de wet te komen stellen... hoog tijd dat die helemaal anders worden aangepakt, zoals ze dat in hun landen doen: d�*t zullen ze begrijpen!)! Net zoals ze al een tijdje in Frankrijk en misschien nog elders hebben gedaan, zonder bvb Turkijë een moslimland, te vergeten! Onze politiekers stellen onze wetten op en jullie hebben zich daar niet mee te moeien: einde discussie, want met jullie valt er toch niets aan te vangen!
De moslimmeisjes zullen binnen afzienbare tijd meer dan genoeg beseffen wat voor een dienst we hen door die maatregel leveren! Gedaan met hier de "goede moslima" te moeten uithangen en dan hun hoofddoek af te zetten als ze in vakantie zijn in hun eigen oorspronglanden!
Oud 12 september 2009, 19:23   #138
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weten ze in Frankrijk waarom de raad van het GO een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens ingesteld heeft?
Is dat een techniek die ze je ergens hebben aangeleerd, het verdraaien van de zinnen en de vragen? Ik vraag jou waarom ze dat al een hele tijd in Frankrijk hebben ingevoerd:niet of Frankrijk weet waarom wij het nu eindelijk ook doen - alsof je dat zelf niet had begrepen!!!
Misschien eventjes antwoorden op mijn eigen vraag, daar jij je van den domme aan het houden bent: omdat ze daar wat minder hypocriet tov hun eigen bevolking waren als de linkse stemmenronselende multiculpolitiekers alhier? Misschien omdat ze daar verstandiger zijn en van meetaf aan hebben gezien dat met jullie "onderhandelen" niet de minste, maar dan ook niet de minste zin heeft? Misschien omdat ze daar ook ervaren dat veel moslims op een hoop vooral een hoop problemen opleveren die veel verder gaan dan een "onschuldig lapje stof op je hoofd": geef ze een vinger en ze willen een hand enz enz enz eindigend met: ze willen gewoon volledig het land in handen krijgen! Nog eens, kijk rond in de wereld naar de fratsen die ze uithalen en de manier waarop ze zich gedragen eens ze zich sterk genoeg voelen!
Oud 12 september 2009, 19:28   #139
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het was hoog tijd dat onze politiekers niet meer de kastanjes uit het vuur lieten halen door één of andere schooldirectie, die dan bedreigt wordt door een stelletje ingevoerde achterlijken (sorry, maar ik heb niet de minste eerbied meer voor dat soort idioten die de pretentie hebben hier de wet te komen stellen... hoog tijd dat die helemaal anders worden aangepakt, zoals ze dat in hun landen doen: d�*t zullen ze begrijpen!)! Net zoals ze al een tijdje in Frankrijk en misschien nog elders hebben gedaan, zonder bvb Turkijë een moslimland, te vergeten! Onze politiekers stellen onze wetten op en jullie hebben zich daar niet mee te moeien: einde discussie, want met jullie valt er toch niets aan te vangen!
De moslimmeisjes zullen binnen afzienbare tijd meer dan genoeg beseffen wat voor een dienst we hen door die maatregel leveren! Gedaan met hier de "goede moslima" te moeten uithangen en dan hun hoofddoek af te zetten als ze in vakantie zijn in hun eigen oorspronglanden!
Dat jij geen respect hebt voor Moslims, had ik al begrepen.
Maar je vergist je schromelijk met je "onze - jullie" tirade.
Denk je serieus dat iedereen met een andere mening bij "jullie" hoort?

Ik denk niet dat we met een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens de Moslim-meisjes een dienst bewijzen.
"Onze" jongeren en onze maatschappij bewijzen we er ook geen dienst mee.
Oud 12 september 2009, 19:36   #140
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb zojuist op de VRT een vertegenwoordiger van de Turkse gemeenschap gehoord, zelf politieker dacht ik, die het een schande vindt dat die paljas van een Talhoui de pretentie heeft in naam van alle moslims hier in de media zijn zever te komen uitkramen en duidelijk heeft laten weten dat zeer veel moslims in dit land het helemaal niet eens is met wat die omhooggevallen "gebedslezer" of zoiets de pretentie heeft van te vertellen! En dat komt van een moslim, en niet zomaar één of andere oproerkraaier die zijn "moment de gloire" denkt te beleven, maar wel één met een beetje meer werkelijkheidsszin dan sommige idioten die de laatste dagen aan bod zijn gekomen!
Het was trouwens hoog tijd dat de vele moslims die als normale mensen kunnen beschouwd worden en hier aanvaardbaar zijn eindelijk hun stem laten horen!
En nu... Artisjok en consoorten? Graag commentaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be