Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2009, 14:26   #121
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, het BAM voorstel is een brug naast de Schelde van het sportpaleis in Merksem tot het Noordkasteel én dan een tunnel onder de Schelde. Het is dramatisch hoeveel mensen nog steeds denken dat de Lange Wapper een brug is over de Schelde.

www.opstand.net

Paul
En net dat is het compleet debiele van heel de zaak natuurlijk...

je wint uiteindelijk geen meter, je lost ook de problemen niet op, je legt er gewoon x vierkante kilometer autostrade naast de bestaande autostrade.

verkeerstechnisch lost dit niks op.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 14:27   #122
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Men doet alles om de publieke opinie te bespelen, men vraagt hulp aan BV met optredens en al daarop en daaronder (precies of BV's zijn de deskundige)
Straf eh?

Wat je uiter�*�*rd niet zegt is dat BAM met overheidsgeld, dus belastingsgeld, een peperdure propagandacampagne mag voeren voor een private lobbygroep terwijl Ademloos en Straten Generaal het allemaal zelf moeten zien te financieren.

Citaat:
Wat men bijna niet vernoemt is indien de lange wapper er niet komt het nog jaren ( 10 jaar is optimistisch) zal duren voordat een eventueel andere oplossing bouwrijp is
wat is daar erg aan? Een investering die voor 150 jaar of meer een serieuze impact op de stad zal hebben mag wel onderwerp zijn van uitvoerig debat en studie.

Citaat:
, Antwerpen wordt ondertussen gewurgd en men kan zich afvragen hoeveel van de 180.000 arbeidsplaatsen in de haven verloren zullen gaan.
Vertel het eens, hoeveel?

Citaat:
En hoeveel gaat een tunnel oplossing kosten? Men doet op dit forum daar nogal vaag over, wat ik gelezen heb (Google) is de verhouding 3 tegen 4,5.
en dan?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 14:39   #123
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Tunnel is duurder maar beter.
Brug is goedkoper maar mooier.
Maar het centrum vd wereld heeft de balle niet voor grote veranderingen. Op het einde zal het een soort van minabel afkooksel zijn van de nu voorgestelde tunnel of niets.
Persoonlijk ben ik voor de lange wapper als de aansluitingen met de huidige ring technisch goed in elkaar steken, anders de tunnel of course.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 15:25   #124
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Tunnel is duurder maar beter.
Brug is goedkoper maar mooier.
Maar het centrum vd wereld heeft de balle niet voor grote veranderingen. Op het einde zal het een soort van minabel afkooksel zijn van de nu voorgestelde tunnel of niets.
Persoonlijk ben ik voor de lange wapper als de aansluitingen met de huidige ring technisch goed in elkaar steken, anders de tunnel of course.
Dan ben je voor de tunnel, want de aansluitingen met de ring kloppen langs geen kanten. Bedroevende situatie gisteren in Ter Zaken: Van Peel maar lullen over hoe er 15 jaar gestudeerd was om dan schoorvoetend te moeten toegeven dat het oprittencomplex aan het Sportpaleis nog moet uitgewerkt worden. Ik vraag me af wat die gasten daar dan 15 jaar hebben gedaan: vogelpik gespeeld? Fonduekes gedaan?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 15:30   #125
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat probleem met die GPS is opgelost na uw volgende update, daarom ook dat die tunnel goed moet aangegeven, ontsloten worden en tolvrij gemaakt moet worden. dat hadden ze gekund met al dat geld dat ze al in de bam dinges gestoken hebben.

En een brug is dat niet, maar een viaduc, en dan nog een lelijk monster op de koop toe. dat de skyline negatief gaat domineren.

Mocht het nu om een knappe brug alleen over de schelde gaan dan zou ik u gelijk geven.

Bovendien zoals het er nu uitziet is het gewoon een paralelweg van de ring, er is geen enkele reden waarom ik links of rechts zou gaan kiezen als ik aan de Kenedy tunnel sta.

Als ik daarintegen van Gent kom en ik weet dat ik langs de liefkenhshoektunnel al die ambetante op en af ritten links laat liggen op mijn weg naar holland of de haven dan weet ik wel wat kiezen, zeker als het gratis is. zelfde geld voor als je van holland richting gent moet.
Alle: het BAM trace is een tunnel en een brug.. het is de twee samen... ik vind het dus best gek dat die keuze wordt voorgesteld als een tunnel of een brug... het is een korte tunnel en een mooie brug of een lange tunnel.

Het tracé dan; je moet er niet veel aan twijfelen een GPS kiest de snelste route; dus uw parameters gaan gaan in het geval van de lange wapper over de lange wapper, en in het geval van de tunnel, gaat de GPS daar niet rijden... dat is een veel te grote omweg !

Het is geen parallelwag wat is dat nu ? Al het verkeer die van/naar nederland moet zal die kennedy tunnel vermeiden en de andere route kiezen.
En de BAM heeft nog het voordeel dat ze inderdaad nog een tweede autostrade bedient, dus meer ringt dan het tunneltracé
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 15:53   #126
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dat er in het bam tracé "ook" een tunnel is doet niet ter zake, het gaat om de (spuuglelijke) brug. Die brug zal heel de buurt verpesten.
Oud 7 oktober 2009, 16:11   #127
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dat er in het bam tracé "ook" een tunnel is doet niet ter zake, het gaat om de (spuuglelijke) brug. Die brug zal heel de buurt verpesten.
Ge kunt tegen de bouw van die brug zijn maar komaan lelijk???
Oud 7 oktober 2009, 16:16   #128
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oerlelijk, ja.
Oud 7 oktober 2009, 16:16   #129
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Van bovenaf gezien mogen de maquettes in de studiezalen van de BAM dan mooi lijken, ze geven echter op geen enkel moment de werkelijke situatie vanop de grond weer.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 16:18   #130
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
een stuk beton dat er wat hangt te hangen
't is maar wat ge mooi noemt.

het is een schande dat de BAM, 300 miljoen euro later, nog niet eens weet hoe de opritten te zetten. Een mens zou ervoor in Antwerpen gaan wonen, puur om neen te kunnen stemmen.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 16:28   #131
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Moest ik bam zijn maak ik een 3dsketch voor in google sketchup dan kun je uw huisje ernaast zetten en kijken vanuit uw living hoe je de brug zal zien.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 16:31   #132
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=13938 over de aansluiting aan het sportpaleis en de impact op A'pen Noord.
Inderdaad de moeite waard

Citaat:
En waar de problemen van de Lange Wapperbrug beginnen, daar houdt de bouwaanvraag van de BAM op. Dat zeggen Ademloos én de BAM-actiegroep Deurne. En die problemen zijn er vooral 'waar de Antwerpse ring aansluit aan het Lange Wapperviaduct', dat is vlakbij het Sportpaleis. De actiegroepen wijzen op vier grote pijnpunten, waarover de BAM zwijgt. Zaterdag organiseren ze een grote verzets-optocht.
www.opstand.net

Paul
Oud 7 oktober 2009, 17:08   #133
vesivius
Partijlid

Standaard

Aan Pelgrim, in- en uitgang van het Arup/Sum tracé liggen in het st anna bos. Bye Bye bos.

Aan free spirit; Niet eventjes google maar een paar studies (geen kranten artikelen) opzoeken in plaats van een volksmenner na te praten.U bent er eentje van de groene strekking zeker, het verkeer moet maar verminderen we hebben geen ring meer nodig. Ik ben het eens met dat de duurtijd van een tunnel maar een kleine 2 tal jaren meer zal kosten maar denk ook eens aan de bouwaanvragen, milieu effekten rapport enz; 10jaar is een reële duurtijd.
Niemand ontkent dat een tunnel niet technisch haalbaar is, er zijn voorbeelden genoeg in de wereld, of een tunnel graven onder een Seveso bedrijf kan weet ik niet maar wat ik wel weet is dat het huidige grondniveau 10 m hoger ligt dan het oorspronkelijke niveau (opgespoten zand) dat de petrochemische installatie op palen gebouwd zijn die wel 50m diep in de grond zitten. Gaat men die tunnel dan naar een niveau van – 100 meter brengen?

Maar de clou is het interview op ATV,
- men laat de vrachtwagens verder door de Kennedy tunnel razen en al het verkeer dat van E313 komt ook, we blijven na het uitgeven van miljarden euro’s lekker in de file staan.
- De muur aan het sportpaleis is een viaduct van 40 tot 120m breed, zo juist weet men het niet maar men is tegen
- De haarspeldbocht kan gevaarlijk zijn, maar het klimmen van de vrachtwagens zal 10 maal erger zijn in een tunnel die tientallen meters onder het wegdek komt te liggen.
- Schadelijk stof, schaf dan de bestaande ring ook maar af als er twaalf scholen liggen binnen de 500 meter. Het is niet het viaduct dat fijn stof genereert maar wel de auto’s.
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 17:15   #134
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ben ik de éénige dat in die lange wapper toch iets knap zie?
Oud 7 oktober 2009, 18:44   #135
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

[quote=vesivius;4376707]- De haarspeldbocht kan gevaarlijk zijn, maar het klimmen van de vrachtwagens zal 10 maal erger zijn in een tunnel die tientallen meters onder het wegdek komt te liggen.
QUOTE]

Iets dat ik nog niet gevonden heb: hoeveel bedraagt het niveau verschil tussen het bovenste wegdek van de BAM brug en de bodem van de BAM tunnel?

Paul
Oud 7 oktober 2009, 19:06   #136
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Het is niet het viaduct dat fijn stof genereert maar wel de auto’s.
Hier heeft het Neen-kamp niet van terug!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 19:11   #137
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik zie er ook wel het knappe van in. Ben persoonlijk ook een voorstander van de brug.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 19:27   #138
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

ik volg prof. Proost:...

http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/a...edytunnel.aspx
Oud 7 oktober 2009, 19:40   #139
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik vind het ook een heel schone brug. Het hangt er wel vanaf waar ge zoiets zet en zeker hoe ge het aansluit. En daar wringt het schoentje.

www.opstand.net

Paul
Oud 7 oktober 2009, 19:40   #140
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mag niet van Europa, enkel bij niet-afbetaalde of nieuwe aangekondigde snelwegen/tunnel/brug-bouw...

Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2009 om 19:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be