![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() we zullen zien tegen dan Spinoza.
bij een hereniging zal het de eerste jaren een confederatie worden waarbij Vlaanderen haar potje zelf zal moeten koken en de lasten dragen van de sociale zekerheid, pensioenen, ... en een groot deel van de Belgische staatsschuld. dus 0,0 euro bijkomende lasten voor de Nederlander. Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 november 2009 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() hoe heet dat nr van Lous Neefs, http://www.youtube.com/watch?v=ckVYxBxdpY0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zal hij evenwel nooit hebben, die worden ingevuld door forum-lallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 18 november 2009 om 00:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Respect is niet het eerste wat in me opkomt als ik aan de Vlaamse houding richting Nederland denk. Als dat het model wordt voor de toekomstige Waals-Vlaamse betrekkingen, dan zou ik me als Waal toch zorgen gaan maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() vanuit la wallonie, vooral de politici, is er minder respect voor Vlaanderen dan omgekeerd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de Walen betreft, ik denk niet dat er veel Vlamingen zijn die Walen "an sich" écht haten. Het gaat doodgewoon om steeds dieper gaande radicale verschillen van meningen, voorkeuren en keuzes inzake het te voeren beleid op sociaal-economisch vlak. De taalkwestie in Brussel en BHV is de saus die het mengsel nog méér gekruid maakt. Of, als u wil, de lont in het kruidvat.
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() waarvan de lont bijna is opgebrand
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Je hoeft niet te wachten tot een lont opbrand. Een van ons zei ooit "dan liever de lucht in", en voegde de daad bij het woord.
Ene Van Speijk. (trouwens tot nationale held gebombardeerd, letterlijk) Maar ja, sinds jullie Advocaat kennen, weten jullie weer beter dat Nederlanders mensen van hun woord zijn.
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij heeft het over Waalse politici en gegeven is dat de Waalse partijen het over corridors hebben en niet een ongrondwettelijk kieskring willen opheffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() In ieder geval, de kilometerheffing zal de files niet oplossen. Het zal de werkende mens straffen. Want het zijn deze mensen die de files veroorzaken. Mensen die naar hun werk moeten, op tijd voor de klas moeten staan, hun winkel op tijd moeten openen, naar kantoor gaan, vrachtwagenchauffeurs, handelreizigers, geneesheren, advokaten die naar de rechtbank moeten, enz, enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat u zich misscien u wat meer zoudt informeren en wat meer lezen in dit opzicht én wat minder doordrammen. Dan zouden uw inzichten misschien wat correcter zijn. Ik zeg 'misschien', want zeker ben ik in uw geval toch niet. Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U doet op een hypocriete manier verontwaardigd wanneer ik de termen 'olijke Bart' of 'onwijze Willem' gebruikt. Wel, Bart Dewever is ook op tijd en stond 'olijk' (op tijd en stond een grapjas op en buiten de TV) en Willem was toen ook 'onwijs' want anders bestond het VKN nu nog steeds. Wat ik zeg is dus gewoon de waarheid. Dit gezegd zijnde, ben ik ervan overtuigd, dat u zeker minder morele problemen zult hebben en u zich hoegenaamd maar weinig verontwaardigd zult voelen, wanneer het 't Pallieterke zulke (*) aanspreektitels wekelijks gebruikt ten aanzien van bepaalde Belgische politici. (*) (en nog veel ergere) Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dáárop zouden we u dan moeten tegenspreken? Kijk, system, het feit alleen reeds dat je beroep doet op zogezegde "argumenten" die van een ondraaglijke lichtheid getuigen, impliceert dat je verhalen niet eens de moeite waard zijn om er op een ernstige manier op te antwoorden. Ook al heb je ze zogezegd "gelezen". Het is niet op basis van antagonismen zoals "droogkuis" versus "stomerij" of "frieten" versus "patat" dat over allianties moet gesproken worden. U gelieve dus met veel serieuzer argumenten voor de dag te komen. Dan zult u misschien ook wat ernstiger genomen worden.
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Héél het forum hier wéét al lang wat U nog maar steeds niet schijnt te begrijpen..... Dat U hier méér met Uw rug tegen de muur gezet wordt wat "feiten" en Uw interpretaties daarrond betreft door de andere forummembers dan eigenlijk goed voor U is.... En dan vlucht U uiteindelijk in scheefgetrokken vergelijkingen om toch maar een puntje te kunnen scoren,en zelfs dat is U hier nog nooit écht gelukt.... Slimheid is het niet mijn waarde,eerder koppigheid en een onvoorwaardelijk geloof in Uw eigen gelijk en een negeren van de aangebrachte tegenargumenten.... Typisch een kempense koppige boerenaard,aangezien die het pallieterke lezen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |