![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het oude Athene was homoseksualiteit helemaal niet aanvaard. Het was zelfs zo dat een homoseksueel geen recht had om in de volksvergadering te spreken (wat er dus op neer kwam dat hij zijn politieke rechten van Atheense burger niet mocht uitoefenen). Het was hem ook verboden te stemmen. Homoseksuelen konden geen toegang krijgen tot de staatsambten. http://www.grecoreport.com/debunking...ent_greece.htm |
||
![]() |
![]() |
#122 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#123 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
de liberalen stellen: ongehuwden mogen trouwen, gehuwden niet. Dit is dus een recht minder voor gehuwden, gebaseerd enkel op hun huwelijksstatus. |
||
![]() |
![]() |
#124 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#126 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#127 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() In Nederland bestaat zelfs een vereniging van pedoseksuelen die ijveren voor de legalisering ervan. Allemaal wetenschappelijk gestaafd. Iemand heeft ooit het internetadres ervan eens op dit forum geplaatst. Op het hoogtepunt van de affaire-Dutroux acht jaar geleden, zijn een aantal mensen die visie zelfs komen verkondigen op TV. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#129 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#130 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En hierbij de vraag aan alle homofoben: Hoe berokkent homosexualiteit schade aan zijn omgeving? |
|||
![]() |
![]() |
#131 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() En vergeef me mijn schrijffouten, misschien heeft mijn leeftijd(16) hier wel iets mee te maken. Nu jullie die weten hebben jullie wss des te meer redenen om alles wat ik zeg alvast als onzin af te schrijven zonder eens verder te denken en open te staan voor een andere gedachte.. maar ach, ik verwacht niet anders. |
|||
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Moi ik vind dat een 16 jaarge zen gedacht mag zeggen, nu verneemd het men eens van de jeugd
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() Ook in Spanje wordt nu al gesproken om het homohuwelijk door te voeren; let op mijn woorden, binnen enkele jaren komt dit in héél wat landen voor!
#135 |
Burgemeester
|
![]() Moi, even om te zeggen dat ik je reactie zeer zinvol vind, laat je vooral niet te snel naar de psychiater sturen
![]() Laat je wel niet te snel verleiden tot de verouderende links-rechts tegenstelling en denk ook eens na wat progressief in se echt betekent. Dat hoeft niet aan links of rechts te worden gekoppeld. Een Vivanter als ik kijkt daar dwars doorheen. Ik stel me de vraag of de mediabelangstelling omtrent het proces wel zo slim is en of de frontale aanvallen op het bestaan van een partij die een grote groep kiezers vertegenwoordigt democratisch te noemen zijn. Ook vraag ik me af hoeveel kiezers nu al worstelen met de keuze om rationeel dan wel emotioneel te stemmen bij de volgende verkiezingen. Uitsluiting speelt in op het rechtvaardigheidsgevoel van mensen en populistisch gezien kan dat mooi uitgespeeld worden. Ik zie niet waarom men met het cordon al jaren de politieke slingerbeweging tracht tegen te houden, die gewoonlijk ergens over-en-weert tussen liberaal en kordaat. Gewoonlijk werkt die slinger alsvolgt: Mensen stemmen een keertje kordaat, om ervoor te zorgen dat bepaalde wantoestanden een keer aangepakt worden of een bepaalde politieke kaste afgestraft. Daarna zien zij vaak in dat de kordate aanpak ook niet altijd goed werkt en dat de kordate volgelingen in kwestie hun eigen wantoestanden veroorzaken, waarop de kiezers weer liberaler zullen stemmen, voor een meer verdraagzame en vooral menselijke aanpak. Waarna deze weer eens voor een al te lakse instelling of wantoestand afgestraft worden en zo gaat dat op en af. Wat men nu al jaren bezig is te doen, is te proberen om die slingerbeweging tegen te houden en hem steeds maar verder omhoog te duwen. Wat stellen we echter vast: een gestage vooruitgang van het Blok en het steeds maar kordater worden van ons politieke landschap. Het grote risico dat men hierbij loopt, is dat op een dag de slinger zal losgelaten worden, compleet doorslaan naar de andere richting en in het ergste geval voor lange tijd niet meer zal terugkeren, maar integendeel over de as gaan en nog eens uit de kordate hoek komen afdalen en als een zeis het hele establishment wegvegen. Dat kan niet de bedoeling zijn. Naar mijn bescheiden mening spelen we hier met een soort "sociologische natuurwetten".
#136 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#137 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen: meerderheid voor homohuwelijk. Bij het Blok: minderheid voor homohuwelijk (al zou het aantal ons beide wel eens kunnen verbazen, u in negatieve zin en mij in positieve zin.)
![]() |
#138 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Op die manier kan je alles discriminatie noemen: . kinderen mogen geen auto rijden, . wie niet voor hartchirurg heeft gestudeerd en geen praktijk heeft opgedaan, mag geen hartoperaties uitvoeren ![]() . wie linkshandig is en daarom van mening is dat hij links moet mogen rijden op de baan, mag dit ook niet, en eigenlijk zijn dit de meest banale voorbeelden en kan je alle wetten en regels op die manier discriminerend vinden voor wie het liever anders ziet. Maar goed, laten we het erbij houden dat het hier eigenlijk meer gaat om definities van woorden dan om een inhoudelijke discussie en dat we elkaars punt nu wel hebben. At least I got yours...
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom je niet op het Blok stemt is dus omdat je nog helemaal niet mag stemmen... ![]() Niet dat ik voor het overige je leeftijd als argument wil gebruiken, maar onzin blijft onzin, ongeacht van wie die komt. En in jouw bijdragen staat wel 't één en 't ander dat toch niet al te goed doordacht is. PS: als ik je nog een tip mag geven: niet iedereen die reageert op je topic is Vlaams Blokker, die 'jullie' is dan ook nogal ongenuanceerd.
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |