![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ruik een construct
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ze willen gelijk behandeld worden als hetero's. En da's juist ver genoeg.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik krijg nen instant slappe bij het gedacht da er ne vent van in de buurt zou komen Kwatsj. Maar blijf jezelf dat maar verder wijsmaken als je "mannelijkheid" daar nood aan heeft om te kunnen standhouden... __________________
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet dat iets voorstellen, of ben je - zoals gewoonlijk - maar weer wat aan het spammen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() dat bewijst dat niet alle homo's gelijk willen behandeld worden als hetero's
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt hetero's die heel goed op letten voor HIV (negatief getest en monogame relatie met iemand die ook negatief getest werd) en hetero's die heel wat risico lopen (prostituées, mensen met veel wisselende partners...). Hetzelfde geld voor homo's, heel wat homo's gebruiken hun verstand en zijn zeker seronegatief (getest en monogame relatie met een seronegatieve) en homo's die veel risico lopen (veel wisselende contacten zonder condoom). De voorzichtige hetero's worden niet over dezelfde kam geschoren als de onvoorzichtige hetero's en mogen dus wel bloed geven. Hetero's die onvoorzichtig geweest zijn mogen na een jaar zelfs terug bloed geven. Voorzichtige homo's worden echter wel over dezelfde kam geschoren als de onvoorzichtige homo's en mogen nooit bloed geven. Terwijl ze waarschijnlijk door zich te laten testen en een monogame relatie te hebben veel minder risico lopen als de onvoorzichtige hetero's. Ik zou persoonlijk ook liever geen bloed willen ontvangen van een homo met veel wisselende contanten die nooit veilig vrijt. Maar als ik moet kiezen tussen bloed van een hetero-prostituée die nooit een condoom gebruikt en een homo die getest werd en een monogame relatie heeft, dan kies ik voor het bloed van de laatste. Bij die 1 op 20 besmette homo's gaat het volgens mij vooral om homo's die veel onveilige wisselende contacten hebben, de voorzichtige homo's laten zich veel minder testen (waarom zouden ze, als ze geen enkel risico lopen) en komen dus nauwelijks in de cijfers voor. Daarom pleit ik er voor om niet te werken met risicogroepen (hetero's / homo's) maar het criterium "risicogedrag" te gebruiken (monogame relatie en beide partners negatief getest / veel wisselende seksuele contacten). Lijkt me veel eerlijker en veiliger...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waarom zou iemand zich laten testen in een 'monogame' relatie? Ik denk dat een (doorsnee) homo evenmin geneigd is dit te doen als een hetero. (Er zullen waarschijnlijk altijd 'superhomo's' zijn a la Pascalleke Smet die precies even proper vanbinnen is als vanbuiten ![]() En: homo's met een monogame relatie lopen nog altijd meer risico om besmet blijken te zijn dan hetero's met wisselende seksuele contacten. Puur omdat hun enige partner ook homo is die zelf besmet kan zijn zonder het te weten. En dat terwijl monogamie bij homo's 1) minder voorkomt; 2) het niet zo nauw neemt met fisieke ontrouw. En een eenmalig slippertje is nu eenmaal gevaarlijker in het homomilieu dan in andere 'milieu's.' Waar of niet waar? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon even een vraagje aan zij die pro bloeddonatie door homo's zijn.
Wanneer zal je "tegen" worden? Als 1 op 2 homo's HIV hebben? Of als 99% van de homo's HIV hebben? Of mag dan nog die éne homo die (nog) geen HIV heeft bloed geven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie geen enkele reden waarom die éne homo die geen HIV heeft geen bloed zou mogen geven. Jij wel?
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Burgemeester
|
![]() 19 op 20 niet dan . Toch goed nieuws ?
Hoeveel hetero's hebben hiv ? Zullen er ook wel een pak zijn.... In de Humo stond overlaatst een artikel dat veel homo's het zonder bescherming doen . Ik lig er niet wakker van want dat is hun eigen keuze . Naar mijn weten worden die bloeddonatie's gecontroleerd op HIV en andere ziekten . Vanmij mag een homo altijd bloed doneren . Waarom mag ie dat niet volgens sommige ? Als ie HIV heeft , wordt dat bloed niet gebruikt . Zelfde voor hetero's . Laatst gewijzigd door Busse87 : 12 december 2009 om 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je besmet bent met HIV, zie je dat niet meteen in het bloed. Hier: Een hiv-test kan pas zes weken na het laatste risicocontact met voldoende zekerheid aantonen dat je niet besmet werd. Als je een groot risico gelopen hebt, laat je je testen na zes weken en laat je je best hertesten na drie maanden. Er bestaat immers een kleine kans dat je lichaam uitzonderlijk traag antistoffen aanmaakt. Het is aangewezen om samen met je arts te bespreken of het risico dat je nam groot of klein was. http://www.sensoa.be/1_4_5.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kwatsj. Die kans is niet groter dan bij een hetero.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een homo die veilig vrijt heeft even weinig kan HIV op te lopen als een hetero die veilig vrijt. Dat moet zelfs jij toch kunnen begrijpen?
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, misschien moet dat homobloed maar apart gehouden worden, en kunnen homo's die bloed nodig hebben eerst beroep doen op dat bloed. Kan iedereen bloed geven, en kan een homo zelfs bewust kiezen om geen bloed te moeten krijgen van een homohater. Iedereen content. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan dus enkel vertrekken van wat de kandidaat-donor vertelt. Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben dat ze bij een bloedafname vragen of ik een recente negatieve aidstest kan voor leggen en een officiële verklaring af te leggen dat ik sindsdien geen wisselende partners heb gehad of onveilig heb gevreeën, waarbij liegen wordt gelijkgesteld met meineed.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |