Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2009, 06:32   #121
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Neen, dat heeft niets met achterlijk te maken. Gewoon andere waarden en normen. Hier hoort zoiets niet thuis, maar dat maakt het nog niet achterlijk.
Ai, een cultuurrelativist.
Citaat:
Dus jij vind dat jij andere culturen, die andere waarden en normen hanteren, mag opleggen of ze onverdoofd mogen slachten? Zijn jouw waarden dan superieur aan die van hen?
2 x ja.
Citaat:
HAls dieren slachten, en de manier waarop niets met cultuur of waarden en normen te maken heeft, hoe verklaar je dan de Japanse eetcultuur inzake levende vis? Of de Afrikaanse omgang met aapjes?
Barbaars?
Oud 26 november 2009, 09:50   #122

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Zwak.
OK ... om je een plezierke te doen ... en nu on topic hé ..
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 10:29   #123
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Btw, als je mij wenst te citeren in je onderschrift, wees dan intellectueel eerlijk, en zet er dan tenminste de context bij.
Zoals jij dat ook doet?
Oud 26 november 2009, 10:34   #124
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ai, een cultuurrelativist.2 x ja.Barbaars?
En nu de argumenten...
Oud 26 november 2009, 11:31   #125
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu de argumenten...
Dat jij de barbaarsheid van het onverdoofd slachten geen geldig argument vind om zich ertegen te verzetten, zegt heel veel over u.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 12:11   #126
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

In China doen ze zelf niet de moeite om te slachten, ze eten levende gefrituurde vis. Uit het water halen, 3/4 in de frituur leggen (de kop niet), en opdienen terwijl het beestje nog leeft.

niet voor gevoelige zielen

http://www.youtube.com/watch?v=qK5UviRUCZM

vissen en zoogdieren zijn natuurlijk niet 100% te vergelijken.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 12:43   #127
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Dat is waar, maar het probleem is fundamenteler dan dat. Van bij de inseminatie tot de slachting worden de dieren - zo goed als altijd - als objecten behandeld. Er is té veel vraag naar vlees en te weinig betaalbereidheid om dieren een waardig bestaan te gunnen. Doe me een lol en zoek eens wat beeldmateriaal op over de gewone gang van zaken.

Overigens kan ik de documentaire We feed the world ten zeerste aanraden, hoewel de vleesproductie daar maar even aan bod komt.
Ik raad iedereen aan om deze documentaire eens te zien.
Earthlings.

Het kaart de volledige problematiek omtrent dierenmishandeling en dierenmishandeling als gevolg van onze vleesconsumptie aan.

Dat mensen zot zulke zaken in staat zijn is onvoorstelbaar en ik denk dat na het zien van deze documentaire IEDEREEN overweegt om vegetarier te worden.

http://video.google.com/videoplay?do...2964130308142#
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 12:53   #128
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Ik raad iedereen aan om deze documentaire eens te zien.
Earthlings.

Het kaart de volledige problematiek omtrent dierenmishandeling en dierenmishandeling als gevolg van onze vleesconsumptie aan.

Dat mensen zot zulke zaken in staat zijn is onvoorstelbaar en ik denk dat na het zien van deze documentaire IEDEREEN overweegt om vegetarier te worden.

http://video.google.com/videoplay?do...2964130308142#
'k Durf er niet naar kijken....

WAT gaat het gerecht met deze door Gaia gemaakte opnamen aanvangen is nu wel nog de vraag. Als niet ontvankelijk bewijsmateriaal in de prullenmand werpen zoals de vorige keer? En de wantoestanden verder laten plaatsvinden?
'k Ben eens benieuwd......maar 'k vrees er voor.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 13:31   #129
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
In China doen ze zelf niet de moeite om te slachten, ze eten levende gefrituurde vis. Uit het water halen, 3/4 in de frituur leggen (de kop niet), en opdienen terwijl het beestje nog leeft.

consequent blijven
een dier is een dier he
een vlieg doodslaan is dus ook gewelddadig
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 14:04   #130
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat jij de barbaarsheid van het onverdoofd slachten geen geldig argument vind om zich ertegen te verzetten, zegt heel veel over u.
Dat maak jij er weer van. Ik ben ten zeerste voor dierenrechten en verdoofd slachten (nog liever niet slachten) maar dat wil niet zeggen dat ik de arrogantie heb om mensen in andere delen van de wereld mijn mening, dus mijn waarden en normen, te gaan opdringen. Jij gaat duidelijk uit van een universeel dualisme, daar kan ik me totaal niet in vinden.
Oud 26 november 2009, 14:29   #131
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik vind het meer dan normaal dat men iedereen die waarden en normen gaat opdringen.
Oud 26 november 2009, 14:32   #132

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht

Ik vind dat al even afschuwelijk.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 14:39   #133
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het meer dan normaal dat men iedereen die waarden en normen gaat opdringen.
Dan is het dus evenzeer goed te keuren dat zij pogen hun waarden en normen hier op te dringen? Zij handelen namelijk ook "juist" in hun ogen.
Oud 26 november 2009, 14:42   #134
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dan is het dus evenzeer goed te keuren dat zij pogen hun waarden en normen hier op te dringen? Zij handelen namelijk ook "juist" in hun ogen.
Wat in hun ogen juist is doet niet terzake.
Het welzijn van het dier staat hier centraal en alle zaken die men kan doen om dat welzijn van een dier te verbeteren mag men gerust overal ter wereld gaan opdringen.
Een dier heeft ook gevoelens en daarnaar moet men dan ook handelen.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 26 november 2009 om 14:42.
Oud 26 november 2009, 14:45   #135
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat in hun ogen juist is doet niet terzake.
Het welzijn van het dier staat hier centraal en alle zaken die men kan doen om dat welzijn van een dier te verbeteren mag men gerust overal ter wereld gaan opdringen.
En bij hen staat het welzijn van het dier niet centraal. Ik kan je redenering volledig volgen en ik zou graag hebben dat nergens ter wereld dieren moeten afzien maar je vergeet weer dat je er niet van mag uit gaan dat ons standpunt het enige "goede" of "juiste" is.
Oud 26 november 2009, 14:50   #136
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En bij hen staat het welzijn van het dier niet centraal. Ik kan je redenering volledig volgen en ik zou graag hebben dat nergens ter wereld dieren moeten afzien maar je vergeet weer dat je er niet van mag uit gaan dat ons standpunt het enige "goede" of "juiste" is.
Het juiste standpunt is volgens mij het standpunt waarin je kan zien dat een dier zich gelukkig voelt. Dat is de indicator die we dienen te handhaven.

Geef een dier dus genoeg ruimte om te leven, genoeg eten, aandacht en verzorging.

Dat dieren geslacht worden voor consumptie is iets dat we niet kunnen tegengaan, altijd zullen er wel mensen zijn die vlees eten.
Maar zorg dan op zijn minst dat het transport naar die slachthuizen of dierentransport in het algemeen onder stricte voorwaarden gebeurd en dat de slachting volledig pijnloos en snel gaat.

Ik klaag hier niet enkel het halal slachten aan, maar de gehele vleesindustrie, dus van kweek tot transport tot slachting.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 26 november 2009 om 14:50.
Oud 26 november 2009, 14:52   #137
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het juiste standpunt is volgens mij het standpunt waarin je kan zien dat een dier zich gelukkig voelt. Dat is de indicator die we dienen te handhaven.

Geef een dier dus genoeg ruimte om te leven, genoeg eten, aandacht en verzorging.

Dat dieren geslacht worden voor consumptie is iets dat we niet kunnen tegengaan, altijd zullen er wel mensen zijn die vlees eten.
Maar zorg dan op zijn minst dat het transport naar die slachthuizen of dierentransport in het algemeen onder stricte voorwaarden gebeurd en dat de slachting volledig pijnloos en snel gaat.

Ik klaag hier niet enkel het halal slachten aan, maar de gehele vleesindustrie, dus van kweek tot transport tot slachting.
Voor jou en voor mij is dat de indicator, voor anderen elders niet. Ik sta volledig achter uw post, alleen vergeet je de factor van cultuur- en normenverschillen mee te tellen.
Oud 26 november 2009, 14:56   #138
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Voor jou en voor mij is dat de indicator, voor anderen elders niet. Ik sta volledig achter uw post, alleen vergeet je de factor van cultuur- en normenverschillen mee te tellen.
Daar heb je gelijk in, maar ik ben van oordeel dat het welzijn van een dier niet ten koste mag gaan van cultuur- en normenverschillen en dat men in zulk geval dus wel normen en waarden mag gaan opdringen.
Oud 26 november 2009, 15:06   #139
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo die mensen kunnen kiezen ? Niks keuze. De wet is dezelfde voor alle Belgen. En dient gerespecteerd te worden. Dat is alles wat er nodig is.

Een uitzonderingswet voor ritueel slachten is belachelijk. Dat riekt naar no-go-zones in Brussel. Op dat punt ben ik het met u eens.

Verder zie ik dat u niet eens consequent kan zijn met uzelf. Ik heb namelijk het vermoeden dat migratie een doorn in uw oog is. Vanuit uw standpunt betekent dit dat u, na politieke vluchtelingen, na economische vluchtelingen, nu ook promotie maakt voor gerechts vluchtelingen. Seksuele delinquenten mogen voortaan in Nederland gaan wonen om hun straf te ontlopen ? Verhuizen naar een ander land staat gelijk aan het ontlopen van proces en straf ? Denk wat langer na vooral u zulke misbaksels formuleert.

Verder zie ik dat u er op staat om onvolledig te zijn. Een wet die onverdoofde slachtingen in alle omstandigheden verbiedt heeft weinig effect als ook de invoer van vlees van onverdoofde slachtingen niet wordt verboden. En dat is een ander paar mouwen.

Ze mogen dus van u gewoon gaan slachten in een land waar onverdoofde slachting toegelaten is en terugkeren met een vrachtwagen vlees.

De discussie gaat inderdaad niet over het wel of niet superieur zijn van onverdoofde slachtingen. Het gaat simpel over het afdwingen van 2 simpele humanitaire wetten, die geen uitzonderingen (en dus verwarring) kennen. Plus natuurlijk een heel duur (bijna onbetaalbaar) systeem dat illegaal vlees onmogelijk maakt. Bent u bereidt om daarvoor te betalen ?
Ik zie dat gij alles graag door heen haalt, en maar in het wilde om je heen slaagt, zonder te weten naar wie of wat. Wat komen seksuele delinquenten hier doen , of beschuldig je de moslims mischien van het verkrachten van schapen, of ander vee ?
In tegenstelling tot jou, beperkt mijn visie zich ook niet tot het piepkleine apenland België. In de gehele E.U. zou onverdoofd slachten strafbaar moeten zijn, en liefst in de gehele beschaafde wereld. Vanuit landen waar dit toegelaten is, moet de E.U. dan ook weigeren om vlees in te voeren.
Illegale rituele slachters kan men dan ook nog eens keihard beboeten als ze op heterdaad betrapt worden, effectief in het gevang steken, en uitwijzen, indien het migranten zijn. Dat ze daarvoor een speciale " slachters-eenheid " creëren bij de politie, die niks anders doet als zulke mensen opsporen .
Hebdem ?
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 15:12   #140
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo ? En wat doet die moet in dat zinnetje ?

Veel mensen kiezen er BEWUST voor om niet in vrede te sterven. Van Pater Damiaan, over Amerikaanse soldaten, langs onze lieve wijlen Yasmine, tot en met abortus activisten die artsen doden en de paus die condooms te verwijfd vindt.
Mensen die zo leven doen dat uit eigen keuze. Dieren zijn minder ingewikkeld, en leven gewoon hun leventje. Hen zonder enige stress, en met zo weinig mogelijk pijn doden om hen op te eten, is wel het minste dat we voor hen kunnen doen.
Macabere rituelen zijn er ver over, en zijn duidelijk nauw verwant aan onderbewuste sadistische neigingen. Zaken waaraan beschaafde mensen niet toegeven.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be