![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zoals jij dat ook doet?
![]() |
![]() |
#124 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En nu de argumenten...
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat jij de barbaarsheid van het onverdoofd slachten geen geldig argument vind om zich ertegen te verzetten, zegt heel veel over u.
![]() |
#126 |
Burgemeester
|
![]() In China doen ze zelf niet de moeite om te slachten, ze eten levende gefrituurde vis. Uit het water halen, 3/4 in de frituur leggen (de kop niet), en opdienen terwijl het beestje nog leeft.
niet voor gevoelige zielen http://www.youtube.com/watch?v=qK5UviRUCZM vissen en zoogdieren zijn natuurlijk niet 100% te vergelijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Earthlings. Het kaart de volledige problematiek omtrent dierenmishandeling en dierenmishandeling als gevolg van onze vleesconsumptie aan. Dat mensen zot zulke zaken in staat zijn is onvoorstelbaar en ik denk dat na het zien van deze documentaire IEDEREEN overweegt om vegetarier te worden. http://video.google.com/videoplay?do...2964130308142# |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() WAT gaat het gerecht met deze door Gaia gemaakte opnamen aanvangen is nu wel nog de vraag. Als niet ontvankelijk bewijsmateriaal in de prullenmand werpen zoals de vorige keer? En de wantoestanden verder laten plaatsvinden? 'k Ben eens benieuwd......maar 'k vrees er voor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
een dier is een dier he een vlieg doodslaan is dus ook gewelddadig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat maak jij er weer van. Ik ben ten zeerste voor dierenrechten en verdoofd slachten (nog liever niet slachten) maar dat wil niet zeggen dat ik de arrogantie heb om mensen in andere delen van de wereld mijn mening, dus mijn waarden en normen, te gaan opdringen. Jij gaat duidelijk uit van een universeel dualisme, daar kan ik me totaal niet in vinden.
![]() |
![]() |
#131 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vind het meer dan normaal dat men iedereen die waarden en normen gaat opdringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dan is het dus evenzeer goed te keuren dat zij pogen hun waarden en normen hier op te dringen? Zij handelen namelijk ook "juist" in hun ogen.
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het welzijn van het dier staat hier centraal en alle zaken die men kan doen om dat welzijn van een dier te verbeteren mag men gerust overal ter wereld gaan opdringen. Een dier heeft ook gevoelens en daarnaar moet men dan ook handelen. Laatst gewijzigd door Mcnab : 26 november 2009 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En bij hen staat het welzijn van het dier niet centraal. Ik kan je redenering volledig volgen en ik zou graag hebben dat nergens ter wereld dieren moeten afzien maar je vergeet weer dat je er niet van mag uit gaan dat ons standpunt het enige "goede" of "juiste" is.
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Geef een dier dus genoeg ruimte om te leven, genoeg eten, aandacht en verzorging. Dat dieren geslacht worden voor consumptie is iets dat we niet kunnen tegengaan, altijd zullen er wel mensen zijn die vlees eten. Maar zorg dan op zijn minst dat het transport naar die slachthuizen of dierentransport in het algemeen onder stricte voorwaarden gebeurd en dat de slachting volledig pijnloos en snel gaat. Ik klaag hier niet enkel het halal slachten aan, maar de gehele vleesindustrie, dus van kweek tot transport tot slachting. Laatst gewijzigd door Mcnab : 26 november 2009 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Daar heb je gelijk in, maar ik ben van oordeel dat het welzijn van een dier niet ten koste mag gaan van cultuur- en normenverschillen en dat men in zulk geval dus wel normen en waarden mag gaan opdringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot jou, beperkt mijn visie zich ook niet tot het piepkleine apenland België. In de gehele E.U. zou onverdoofd slachten strafbaar moeten zijn, en liefst in de gehele beschaafde wereld. Vanuit landen waar dit toegelaten is, moet de E.U. dan ook weigeren om vlees in te voeren. Illegale rituele slachters kan men dan ook nog eens keihard beboeten als ze op heterdaad betrapt worden, effectief in het gevang steken, en uitwijzen, indien het migranten zijn. Dat ze daarvoor een speciale " slachters-eenheid " creëren bij de politie, die niks anders doet als zulke mensen opsporen . Hebdem ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Macabere rituelen zijn er ver over, en zijn duidelijk nauw verwant aan onderbewuste sadistische neigingen. Zaken waaraan beschaafde mensen niet toegeven. |
|
![]() |
![]() |