Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2009, 17:20   #121
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Tsja, zo zie je maar dat het goed is dat ik geen lid ben van het VB want als ik vanuit het VB zou moeten denken zijn jullie - de radicale rechtervleugel - het probleem.
Gelukkig maar, de dag dat een rechtse bourgeois ons (als N-SA, ik oordeel niet voor Metternich) ons niet als probleem aanziet zou pas een probleem zijn.

Citaat:
Ik zie het zo: Het VB wil een brede volkspartij zijn met een electorale aanhang waardoor zij een machtsfactor wordt binnen de Belgische/Vlaamse politiek. Er bevindt zich niets rechts van het VB. Tot enige tijd geleden bevond er zich weinig rechts van Open VLD. Het hele gat tussen Open VLD en VB lag open. De vernieuwers van VB - als zij binnen de partij de ruimte hadden gekregen - hadden dat gat kunnen opvullen. Uit alle geluiden van de afgelopen jaren bleek dat er behoefte was aan een 'vriendelijker en opener' VB. De rechtse hardliners binnen het VB hebben dat doel getorpedeerd waardoor o.a. LDD en N-VA dankbaar in dat gat zijn gesprongen.
Die rechtse frontvorming is een FABELTJE! Radicaal- ene xtreem-rechts verschillen op zich al stevig van centrum-rechts, en N-SA (en nationaal-revolutionair denkenden in het algemeen) staan daar zelfs volledig buiten, daar zijn al veel te weinig overeenkomsten mee.

Citaat:
Vanuit fundamentalistische 'solidaristische' hoek zijn jullie misschien blij dat de vernieuwing mislukt is maar ik kan mij voorstellen dat dit het juist is dat een bestuur slapeloze nachten bezorgt omdat - mede door jullie hardnekkigheid - de groei van het VB is gestopt en de aanhang zelfs terugloopt.
Ik en de meeste andere N-SA'ers hebben niks meer te maken met het VB. Voor mijn part wordt dat een echte oude mensen partij voor de rechtse bange kleinburgers en bieden ze u het erelidmaatschap.

Stemmetjes behalen als doel vooropstellen in het huidige systeem loopt altijd fout af voor diegene die echte oppositie wil voeren. Die les had men al eerder in het VB moeten leren... 30 jaar na datum krijgt de Nouvelle Droite gelijk.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 17:23   #122
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ze hoeven niet aan de macht deel te nemen om aan de vetpotjes te zitten. Het is daar haast een familiebedrijf. Het stond vandaag nog in de krant: Morel is zowat de enige onbezoldigde die op een lijst stond. De rest heeft een loon...via het VB... dus via de staat.
Juist.

En dus moet men de vraag durven stellen:

Zijn mensen die een riant inkomen krijgen van die staat die ze willen vernietigen nog wel betrouwbaar als het gaat om het moeten/willen opblazen van die staat?

De verkozenen van Sinn Fein hebben nooit gezeteld in het Britse parlement...
Oud 27 november 2009, 17:26   #123
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Gelukkig maar, de dag dat een rechtse bourgeois ons (als N-SA, ik oordeel niet voor Metternich) ons niet als probleem aanziet zou pas een probleem zijn.

Die rechtse frontvorming is een FABELTJE! Radicaal- ene xtreem-rechts verschillen op zich al stevig van centrum-rechts, en N-SA (en nationaal-revolutionair denkenden in het algemeen) staan daar zelfs volledig buiten, daar zijn al veel te weinig overeenkomsten mee.

Ik en de meeste andere N-SA'ers hebben niks meer te maken met het VB. Voor mijn part wordt dat een echte oude mensen partij voor de rechtse bange kleinburgers en bieden ze u het erelidmaatschap.

Stemmetjes behalen als doel vooropstellen in het huidige systeem loopt altijd fout af voor diegene die echte oppositie wil voeren. Die les had men al eerder in het VB moeten leren... 30 jaar na datum krijgt de Nouvelle Droite gelijk.
Ik begin de nsa'ers en andere rare snuiter-groeperingen stilletjesaan als idiots utiles van de traditionele partijen te beschouwen.
Zij blijven het VB besprenkelen met een ranzig parfum, waarvan de meesten al jaren proberen af te komen.

Eigenlijk best grappig.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 17:47   #124
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Mooi zo, seffens zal iedereen op dit forum moeten beamen dat ik profetische gaven heb. Mijn glazen bol levert goed werk !
Vergeet dat maar. Spijtig voor uw hoge eigendunk, maar 99% van de mensen die jou kennen uit de politiek en aanverwanten (waaronder dit forum), aanzien je als een "iets" te grote gefrustreerde zaag.
Oud 27 november 2009, 17:50   #125
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik begin de nsa'ers en andere rare snuiter-groeperingen stilletjesaan als idiots utiles van de traditionele partijen te beschouwen.
Wat jij van ons denkt zal ons worst wezen. Het zou er net als bij Hertog nog maar aan ontbreken dat wij lof toegezwaaid krijgen van liberalistische meelopers.

Citaat:
Zij blijven het VB besprenkelen met een ranzig parfum, waarvan de meesten al jaren proberen af te komen.

Eigenlijk best grappig.
Inderdaad, aangezien N-SA geen zak te maken heeft met het VB. Misschien moet je jou dan richten tot diegenen die rond dat VB blijven zwermen?
Oud 27 november 2009, 17:53   #126
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Juist.

En dus moet men de vraag durven stellen:

Zijn mensen die een riant inkomen krijgen van die staat die ze willen vernietigen nog wel betrouwbaar als het gaat om het moeten/willen opblazen van die staat?

De verkozenen van Sinn Fein hebben nooit gezeteld in het Britse parlement...
dus als jullie aan politiek beginnen doen, weiger je elke betaling ?
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 17:55   #127
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
dus als jullie aan politiek beginnen doen, weiger je elke betaling ?
We doen al aan politiek.
En neen, N-SA'ers moeten politiek werken tegen een gewoon middelmatig werknemersloon en daarnaast zoveel mogelijk bijdragen aan de financiële gezondheid van de beweging via andere wegen en middelen.

Laatst gewijzigd door N-SA : 27 november 2009 om 17:55.
Oud 27 november 2009, 17:57   #128
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
We doen al aan politiek.
En neen, N-SA'ers moeten politiek werken tegen een gewoon middelmatig werknemersloon en daarnaast zoveel mogelijk bijdragen aan de financiële gezondheid van de beweging via andere wegen en middelen.
maar jullie weigeren dan elke donatie van de staat als jullie die zouden krijgen?
Oud 27 november 2009, 18:00   #129
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar jullie weigeren dan elke donatie van de staat als jullie die zouden krijgen?
Van het huidige regime? Ja! (Staat en staatsbegrip wordt los gekoppeld van het regime dat de dienst erin uitmaakt).

Want hoe je het ook draait of keert, stukje bij beetje word je gelijmd en wordt verwacht dat je aan ethische codes, afspraken en uiteindelijk wetteksten voldoet of onderschrijft die de heersende ideologie dienen om dat geld te kunnen blijven krijgen.
Oud 27 november 2009, 18:02   #130
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Van het huidige regime? Ja! (Staat en staatsbegrip wordt los gekoppeld van het regime dat de dienst erin uitmaakt).

Want hoe je het ook draait of keert, stukje bij beetje word je gelijmd en wordt verwacht dat je aan ethische codes, afspraken en uiteindelijk wetteksten voldoet of onderschrijft die de heersende ideologie dienen om dat geld te kunnen blijven krijgen.
ja maar , je kan niet aan politiek , ineens verkozen worden en de meerderheid hebben om zo direct het systeem te veranderen
Oud 27 november 2009, 18:04   #131
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja maar , je kan niet aan politiek , ineens verkozen worden en de meerderheid hebben om zo direct het systeem te veranderen
Verkiezingen, electorale successen, parlementaire meerderheden,... kunnen niets fundamenteel veranderen! Ze zijn hoogstens goed om de politieke vijand, het regime van binnenuit wat beter te leren kennen.
Oud 27 november 2009, 18:05   #132
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bron:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...s-Belang.dhtml

Dit zou van haar eigen website komen, er zit dus wel degelijk een haar in de boter, ondanks wat ongeveer alle VB'ers ons willen doen geloven.

Haar rol was al beperkt, maar nu zou ze dus gewoon weggepromoveerd worden en daar heeft ze geen zin in.

het wordt nog een spannend congres daar!
Ik snap de ganse heisa niet van de VB bashers.
Het is helemaal niet het Vb dat van zijn lijn dreigt af te wijken maar de antidemocraten van de media en andere gesubsidieerde establishmentsgroupies.
Ik heb de indruk dat het vooral de regimepers in crisis is wat het VB betreft.

De feiten:
Voorheen was het de gewoonte om na hun obligate aframmelen van platitudes (je weet wel: nazi, fascist, zwarte, ondemocraat, mentaal gehandikapte, mestkever enz enz) zoveel mogelijk leugens uit de lucht te grijpen om daarna over te gaan tot de afgesproken omerta (ook cordon mediatique genoemd).
Vandaag de dag heb je niet alleen journalisten die "uit de kast komen" en de bestaansreden van het VB durven benoemen maar er zijn zelfs inktkoelies die naar algemeen linkiewinkiemodel hun carrière hebben gemaakt met het beschimpen van het VB die nu plotseling oplopen met de core business van het VB en een "breed debat"(ik lach mij krom) eisen over thema's als migratie en veiligheid.
Ik noem er een paar: Benno Barnard, Wim Van Rooy, Van der Taelen,enz...

Terug on topic:

De Winter, Annemans, Van Hecke hebben het VB gemaakt op een historisch ongeziene wijze.
Hun partij was aan verruiming toe en ondanks het cordon werden de deuren opengezet.
Dit wil niet zeggen dat het recept voor het succes moet worden weggegooid.
Morel draagt mijn bewondering weg omdat ze de ongelooflijke moed heeft gehad om te kiezen voor de moeilijkste weg namelijk een partij die door het regime wordt verboden.
Dit alles wil mijns inziens niet zeggen dat voor zo iemand nu even de gangmakers van het roer moeten en aan een buitenstaander gegeven die bij lange het gewicht en de merites niet heeft van de hoger vernoemde politici.
Zij wil stormenderhand aan het roer van het VB?
Het is haar mislukt.

Let op: ook hier laat het cordon mediatique zich aan zijn meest perfide kant zien. Vandaag krijgt Morel alle mediatieke belangstelling en steun (omdat ze uiteraard keet schopt binnen het VB)...waar was die steun toen ze het electoraal kon gebruiken?
Oud 27 november 2009, 18:09   #133
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

65 jaar! Dat is het grote probleem dat er voor zorgt dat mensen in slaap gewiegd worden of zijn gaan denken dat een politiek en maatschappelijk alternatief niet mogelijk is. 65 jaar al dezelfde onzin waarbij de eenvoudige werkmens zijn rustige leventje kan leiden als hij maar op tijd zijn leningen aflost en ondertussen kan de georganiseerde misdaad in samenspraak met het grootkapitaal wereldwijde de zakken vullen, in een toestand van 65 jaar vrede. Men is gaan denken dat iets anders niet meer kan, en men gelooft dat rotsvast (zie naar mensen als Hertog en Another Jack op dit forum, dat zijn schoolvoorbeelden). Men is er zodanig van overtuigd dat die fundamentele verandering onmogelijk is, dat men ofwel politieke dissidenten uitlacht ofwel schouderophalend (de grote massa) reageert. Maar het is en blijft een foute veronderstelling....
Oud 27 november 2009, 18:12   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Let op: ook hier laat het cordon mediatique zich aan zijn meest perfide kant zien. Vandaag krijgt Morel alle mediatieke belangstelling en steun (omdat ze uiteraard keet schopt binnen het VB)...waar was die steun toen ze het electoraal kon gebruiken?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 18:28   #135
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich, ik zie u niet als een probleem. Integendeel, u laat me onverschillig wegens niet-relevant. Ik probeerde me echter, in het kader van deze discussie, voor te stellen wat het VB aan problemen zou kunnen hebben. Daar is de radicale rechterflank die elke verruiming tegenhoudt er m.i. één van, of u er nu nog wel of nét niet meer bijhoort.

Citaat:
Fabeltje of niet, het VB heeft het geprobeerd en het is niet gelukt. Dát is vanuit het VB gezien een probleem. Dat er behoefte aan was blijkt wel uit de woorden van Fieseler, toch niet echt een 'linkse jongen' te noemen.

Citaat:

Citaat:
Wat een rare redenering. In het huidige systeem moet stemmen halen juist het doel zijn.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 18:37   #136
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U vergist zich, ik zie u niet als een probleem. Integendeel, u laat me onverschillig wegens niet-relevant. Ik probeerde me echter, in het kader van deze discussie, voor te stellen wat het VB aan problemen zou kunnen hebben. Daar is de radicale rechterflank die elke verruiming tegenhoudt er m.i. één van, of u er nu nog wel of nét niet meer bijhoort.
Dan had je mij uit deze post moeten laten.
Oud 27 november 2009, 18:39   #137
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Over dat republikeinse trouwens. Wat met de aanhangers van de Oranjemonarchie? Want die zijn er ook.
Neen dank u, geen protestantse monarchen aan het hoofd van katholiek Vlaanderen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 18:42   #138
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Neen dank u, geen protestantse monarchen aan het hoofd van katholiek Vlaanderen.
Katholiek Vlaanderen ?? Nu maak je toch een grapje. In een ver verleden was dat misschien zo.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 18:42   #139
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Is d�*t is commentaar op het Mormelken ? En hoe weet u dat Phillipe en den Ananas haar zo intens haten ? En is het Mormelken niet die aanhoudend natrapt ?
Ik vind dat Morel na al de steun die ze gekregen heeft bij haar ziekte, echt smerige streken heeft uitgehaald. Lucien had en heeft dus overschot van gelijk in zijn opinie over wie mevrouw Morel als mens wel is.

Ze mag naar uw partijtje komen

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 november 2009 om 18:43.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 18:49   #140
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
65 jaar! Dat is het grote probleem dat er voor zorgt dat mensen in slaap gewiegd worden of zijn gaan denken dat een politiek en maatschappelijk alternatief niet mogelijk is. 65 jaar al dezelfde onzin waarbij de eenvoudige werkmens zijn rustige leventje kan leiden als hij maar op tijd zijn leningen aflost en ondertussen kan de georganiseerde misdaad in samenspraak met het grootkapitaal wereldwijde de zakken vullen, in een toestand van 65 jaar vrede. Men is gaan denken dat iets anders niet meer kan, en men gelooft dat rotsvast (zie naar mensen als Hertog en Another Jack op dit forum, dat zijn schoolvoorbeelden). Men is er zodanig van overtuigd dat die fundamentele verandering onmogelijk is, dat men ofwel politieke dissidenten uitlacht ofwel schouderophalend (de grote massa) reageert. Maar het is en blijft een foute veronderstelling....
65 jaar vrede waarin de eenvoudige werkmens zijn rustige leventje kan leiden... is op deze wereld een zegen!

Er is een fundamentele verandering mogelijk om misstanden op te lossen maar nadrukkelijk niet via de weg van de N-SA. Het solidarisme op zich zou best een interessante zuil kunnen zijn als er geleerd zou zijn uit het verleden en er frisse, creatieve ideeën zouden worden ontwikkeld, gebaseerd op de realiteit en met respect voor mensen. Jullie vergissen je in de redenen waarom het VB groot is geworden. Er was behoefte aan een onvoorwaardelijk Vlaamse partij én aan een conservatieve/rechts-liberale partij met een stevig vreemdelingenstandpunt, dáárdoor is het VB zo groot geworden. Ondertussen is er een centrum-rechtse onvoorwaardelijk-Vlaamse N-VA en een gematigd-Vlaamse rechts-liberale LDD ontwikkeld/ontstaan die beide in het gat zijn gestapt wat het VB heeft laten liggen omdat ze tegemoet moest komen aan de wensen van de hardliners.

N-SA is marginaal, klein extreem-rechts. VB was een volkspartij maar als jullie zo doordoen wordt het ''klein-rechts''. Mij niet gelaten.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be