![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nergens staat dat ze niets meer mogen leren. het zou eigenlijk triestig zijn als ze alleen deze minima leren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
By the way, ik heb zowat 50 jaar contacten met de islam en marokkanen, die hier toen nog als "negers" nageroepen werden. Ik weet, jij denkt te weten, dat is het verschil. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verwondert me dat Aïsha alweer een stuk jonger geworden is. http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm Wordt er over Maria verteld dat ze mogelijk maar goed 12 of pas 13 jaar was toen zij aan Jezus het leven schonk; en dat Jezus vegetariër was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heel wat mensen menen anno 2009, te moeten leven volgens de voorschriften die onze vriend Allah bij monde van de heer Mohammed vzmh wereldkundig heeft gemaakt. En ik ben zo iemand die het in dat geval relevant vind, eens te kijken wat voor iemand die Mohammed vzmh was, en welke boodschap hij heeft gebracht. Ik ben zo iemand die dat relevant, en zelfs essentieel vind als ik en mijn kinderen kennismaken met de cultuur van deze talrijke mensen. Zoals te verwachten viel, lijk jij dat niet relevant te vinden; je sleurt er zelfs liever het ius primae noctis uit het feodale Europa bij. Voor mij niet gelaten; daarmee onderschrijf je eigenlijk wat ik al beweerde: dat over de islam niet aan moslims en niet-moslims hetzelfde onderwijs kan worden gegeven, wil dit enige inhoud hebben. Of anders gezegd: willen we voorkómen dat de mohammedanen en de zelfislamiseerders - ik zeg niet aan wie ik denk - er aanstoot aan nemen, dan moeten we de leerlingen gaan beliegen. Moeten we liegen, dan zwijgen we beter. Onze scholen hebben niet tot taak, de mohammedaanse dwaalleer of politiek correcte misvattingen daarover onder de autochtone leerlingen te verbreiden. Erg genoeg dat de mohammedaantjes ermee worden opgescheept. Islamonderwijs is een misdaad, betaald met ons belastinggeld. Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 november 2009 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen idee wat de bijbel daarover zegt. U wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeg Sus, heb jij soms een idee wat juffrouw Maria hier weer komt doen? Zullen we een draad openen over de heilige maagd, voor Artisjok?
Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 november 2009 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uit wat er in de hadiths staat kan worden afgeleid dat Aïsha 9 jaar was toen ze zich verloofde of huwde. Volgens andere hadiths was ze tussen de 13 en 19 jaar oud. Citaat:
Zowel voor Maria als voor Aïsha moet daarbij het historisch perspectief in acht genomen worden. De levensverwachting was er veel lager; en in die tijd werd er veel jonger gehuwd. Bron |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 18: Narrated 'Ursa: The Prophet asked Abu Bakr for 'Aisha's hand in marriage. Abu Bakr said "But I am your brother." The Prophet said, "You are my brother in Allah's religion and His Book, but she (Aisha) is lawful for me to marry." Sahih Bukhari vol. 7, 65: "Narrated Aisha that the prophet wrote the marriage contract with her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: "I have been informed that Aisha remained with the prophet for nine years (i.e. till his death)."" Sahih Bukhari vol. 7, 88: "Narrated Urwa: "The prophet wrote the (marriage contract) with Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death)."" Sahih Bukhari vol. 5, 234 : "Narrated Aisha: The prophet engaged me when I was a girl of six. We went to Medina and stayed at the home of Harith Kharzraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became all right, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's messenger came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age." Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al heel wat discussies (meer live dan online) met 'intelligente' racisten gevoerd en ook zij hebben een hekel aan dat gedoe. Dan liever SDX, die met pareltjes als: Citaat:
Terug on-topic: het lijkt er inderdaad op dat de leerkracht in kwestie zich wat heeft laten meeslepen. Anderzijds zou ik het wel belangrijk vinden dat mijn kinderen ook iets leren over andere culturen. De lokale bloemenstoet vind ik dan weer een weinig relevant onderwerp voor de les, maar kom. In een van de eerste pagina's van deze draad klaagde er iemand over het feit dat de vervolging van de Joden in de verf werd gezet tijdens de geschiedenisles. Uiteindelijk ging het toch maar om: Citaat:
Smokey had beter de kans op een historische scholing met beide handen gegrepen i.p.v. buitengegooid te worden met een 'verboden vraag', want voor WOII leefden er wereldwijd (!!) ongeveer 18 miljoen Joden, waarvan er tussen de 9 en de 11 miljoen in Europa leefden. Daarom is onderwijs over andere tijden, andere plaatsen en andere culturen zo belangrijk. Laatst gewijzigd door Steve_M : 27 november 2009 om 20:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 27 november 2009 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Iemand blind maken omdat hij aan zichzelf prutst blijft slagen en verwondingen met blijvende werkonbekwaamheid tot gevolg (en eventueel foltering). Iemand die zijn voeten laat wassen door een prostituee (met haar haar dan nog) blijft een hoerenloper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neuken met een kind van 6 is pedofilie. Punt uit. Welke verhaaltjes je d'r ook bij sleept. Bespaar jezelf de moeite. Of doe hetzelfde voor Marc Dutroux en Ait Out. Laatst gewijzigd door Cut de krap : 27 november 2009 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet alleen over koranlezingen hoor. Citaat:
Citaat:
Als moslima's dat al toegeven...... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Jij (of een van je medestanders) begint hier in een draad over de rol en inhoud van het vak WO te leuteren over een aspect van een religieus boek. De bedoeling is dan de belijders van die godsdienst te demoniseren (genre: hun profeet was een pedofiel, dus zelf zijn ze ook niet koosjer, pun intended). Ik maak dan de vergelijking met een andere religieuze bestseller (de voorbeelden die ik aanhaalde komen nl. uit de bijbel). Daarop denk jij het je dan te kunnen permitteren mij een pedofiel te noemen. Ik druk niet op het rode driehoekje, want dan wordt je reactie misschien weggehaald. Nu kan iedereen zien op welk niveau jij echt discussieert. BTW, ik vind beide godsdiensten (en eigenlijk alle godsdiensten) achterlijk, maar dat betekent niet dat er niet over mag onderwezen worden. Hoeveel en de manier waarop, dat was waar deze draad eigenlijk over ging. Dit nog: in nogal wat draden over pedofilie en seks met minderjarigen in het algemeen discussieer ik vrij actief vanuit het zero-tolerance kamp. Merkwaardig genoeg heb ik jou - zelfbenoemd aanklager van de zieke daden van mohammed in de 7de eeuw - daar nog nooit gezien. Zou dat komen doordat het daar niet over moslims gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() |
![]() |
![]() |