Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 01:02   #121
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij moet hier niet over democratisch beginnen lullen hoor.
Het zijn wij niet die de uitslag van een democratisch referendum betwisten/afkeuren.
Waar heb ik die uitslag betwist dan? Democratie betekent niet dat je blij moet zijn met alle genomen beslissingen, het betekent dat zulke beslissingen uitgevoerd worden. Stel dat wij hier ooit referenda krijgen en er wordt iets beslist waarmee jij het niet eens bent. Dan mag jij daar toch ook over klagen. Lees anders de reacties nog eens in de draden over het referendum in Antwerpen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 01:05   #122
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Voor je kan weten of dat de standpunten van een minderheid zijn zou er eerst een referendum moeten komen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro
Voorbeeldje;je bent in vlaanderen geboren enz...Maar je bent pro koningshuis en links en pro illegalen eerst en walen eerst dan ben jij voor mij helaas geen vlaming maar meer naar de richting op van een linkse belgicist.
Maar daar kan je nog lang over leuteren natuurlijk want je hebt er dan die links zijn maar geen belgicist enz...Snap je?
En er waren nog wat voorwaarden om Vlaming te mogen zijn. Geloof jij echt dat een meerderheid van de Vlamingen daar zo over denkt? Waarom haalt het VB dan met moeite 15% van de stemmen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 01:06   #123
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waar heb ik die uitslag betwist dan? Democratie betekent niet dat je blij moet zijn met alle genomen beslissingen, het betekent dat zulke beslissingen uitgevoerd worden. Stel dat wij hier ooit referenda krijgen en er wordt iets beslist waarmee jij het niet eens bent. Dan mag jij daar toch ook over klagen. Lees anders de reacties nog eens in de draden over het referendum in Antwerpen.
Over zo'n zaken is het simpel;multiculs en allochtonen klagen erover,rechts zijn tevreden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 01:09   #124
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
En er waren nog wat voorwaarden om Vlaming te mogen zijn. Geloof jij echt dat een meerderheid van de Vlamingen daar zo over denkt? Waarom haalt het VB dan met moeite 15% van de stemmen?
Omdat ze gewoon dom zijn en van nie beter weten,er moet bij velen eerst wat gebeuren eer ze het snappen.
Omdat vele mensen o zo makkelijk beinvloedbaar zijn.

Voorbeeldje; vandelanotte zegde in een debat in gent dat het vb nergens het had afgekeurd hetgeen van temsche had gedaan en bijna iedereen zat in de handjes te klappen,snap je hem?Een frapante leugen eerste klas want wij hebben weldegelijk ons ongenoegen geuit,uiteraard speelde karel de klucht en de media er ook alweer een grote rol in.

Je ziet nu ook naar de mensen die nv-a stemmen en ldd of die terug zijn gegaan naar nv-a denkende deze beter zijn,niks is minder waar natuurlijk,die van nv-a vallen nu al door de mand,het zijn de teven van de cd&v.
Oud 30 november 2009, 01:18   #125
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de stemmen van N-VA en LDD tellen niet mee?

Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik mij de vraag stel hoe ver de Vlaamsgezindheid bij LDD- lees Jean Marie Dedecker - wel reikt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 november 2009 om 01:23.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 01:19   #126
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En de stemmen van N-VA en LDD tellen niet mee?

Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik mij de vraag stel hoe ver de Vlaamsgezindheid bij LDD wel rijkt.
Idd....
Oud 30 november 2009, 01:55   #127
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
En gij moogt uw toontje matigen en ophouden Amsterdam of Bachten-de-Kuppe in een interne Zwisterse aangelegenheid te betrekken.

Minaretten passen niet in Zwitserland. Het is een aanslag op de architectonische identiteit van Zwitserland, of er nu 1 moskee in Amsterdam staat of niet.
De islam maakt geen deel uit van de christelijk-joodse geschiedenis van Europa. Face it.
Je zal moeten kiezen of het hier gaat om een Europese of om een Zwitserse materie. Indien je kiest voor een christelijke-joodse europese identiteit, dan moet ik je wijzen op de islamitische, buddhistische en andere religieuze aanwezigheden in hedendaags en historisch Europa. Indien je stelt dat dit een interne Zwitserse materie is die draait om de Zwitserse identiteit, dan staat deze draad niet alleen in het verkeerde subforum, maar dan mag je ook wel eens aantonen waarom een joodse identiteit in Zwitserland significant zou moeten zijn.

Misschien moet je jezelf eens afvragen waarom jij (alsook enkele anderen) je identiteit steeds opnieuw weer definieert in religieuze termen (joods-christelijk). Het besef dat je zelf nauwelijks boven die religieuze verschillen kan uitstijgen (en bvb niet ziet dat sociale, nationalistische of andere identiteiten mogelijk zijn) nuanceert reeds een groot deel van je scheldtirades tegen moslims.
Citaat:
Pas het klassiek door links uitgemolken recept van "respect voor identiteit" nu maar eens in omgekeerde richting toe.
U beseft wellicht niet dat u met uw benadering van 'democratie' (als de 'wil' van een meerderheid) genadeloos uw eigen ruiten ingooit. Het impliceert o.m. dat je ook op lokaal niveau, in pakweg Borgerhout ofzo, uw democratische meerderheden laat beslissen over de dominante identiteit. Dat zou weleens een andere kunnen zijn dan de joods-christelijke waar u en enkele andere intellectueel minder bedeelden zo mee dwepen.

Laatst gewijzigd door Andy : 30 november 2009 om 02:09.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 02:00   #128
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Schattige liefelijke bergdorpjes die niet toegetakeld moeten worden door opzichtige minaretten.
Mogen uw 'schattige liefelijke bergdorpjes' toegetakeld worden door een quasi industrieel toeristencomplex aan skiliften en hotels? Of is dat niet Zwitsers genoeg voor u?
Citaat:
De verzuring slaat hard toe ter linkerzijde.
Hun negationisme kent ongekende proporties. Architecturale eigenheid bestaat plots niet meer, tot je een fermette in Cassablanca wil neerpoten natuurlijk. Dan keren ze hun kar, en wordt het plots een schending van de islamitische mensenrechten. Want voor links hebben enkel moslims een identiteit, anderen niet. Wat dacht je?
Als Vlaming meen ik inderdaad dat architecturale homogeniteit een illusie is. Eventjes op straat komen en je weet onmiddellijk wat ik bedoel: de doorsnee verkaveling telt in Vlaanderen evenveel bouwstijlen als woningen...

Laatst gewijzigd door Andy : 30 november 2009 om 02:01.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 02:07   #129
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Eventjes op straat komen en je weet onmiddellijk wat ik bedoel: de doorsnee verkaveling telt in Vlaanderen evenveel bouwstijlen als woningen...
Dat vind ik juist een van de interessantere aspecten van Vlaanderen. Daartegenover is Nederland 'communistisch'.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 02:12   #130
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat vind ik juist een van de interessantere aspecten van Vlaanderen. Daartegenover is Nederland 'communistisch'.
Ik vind het eerder aartslelijk, zeker in een verkaveling: om de vijftien meter een nieuwe tegel of klinker, gras, een andere soort haag,... 't Is ongetwijfeld interessant als een illustratie van ons segregerend individualisme.

Geef mij dan maar het 'Nederlandse communisme'
Oud 30 november 2009, 02:19   #131
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Omdat ik niet voor hen gestemd heb.
Oud 30 november 2009, 02:33   #132
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik vind het eerder aartslelijk, zeker in een verkaveling: om de vijftien meter een nieuwe tegel of klinker, gras, een andere soort haag,... 't Is ongetwijfeld interessant als een illustratie van ons segregerend individualisme.

Geef mij dan maar het 'Nederlandse communisme'
Ik vind dat er dan tenminste nog iets te zien is langs de weg. Toen ik klein was ging ik met mijn ouders soms zondags gewoon 'huizen kijken', langzaam met de auto door wijken rijden. Ik ben wel in een deelgemeente van Lanaken opgegroeid.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 november 2009 om 02:34.
Oud 30 november 2009, 02:49   #133
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vind dat er dan tenminste nog iets te zien is langs de weg. Toen ik klein was ging ik met mijn ouders soms zondags gewoon 'huizen kijken', langzaam met de auto door wijken rijden. Ik ben wel in een deelgemeente van Lanaken opgegroeid.
Waren er toen al HUIZEN in Lanaken?
Mijn vader had dezelfde idiote gewoonte van op elke zondag rond te toeren, niet om huizen te bekijken ... eigenlijk weet ik niet waarom hij dat deed, ik weet alleen dat het dik mijn voeten uithing. Uit verveling ben ik dan wegenkaarten beginnen te bestuderen wat me veel later eigenlijk goed van pas is gekomen.
Oud 30 november 2009, 02:55   #134
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Waren er toen al HUIZEN in Lanaken?
De invasie van 'vreemde' Nederlanders is daar al van lang voor dat de grenzen in Europa open gingen. In Lanaken konden ze naar hartelust bouwen zonder dat er iemand kwam zeggen hoe groen hun raamkozijn moest zijn...en de belastingen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 november 2009 om 02:56.
Oud 30 november 2009, 09:15   #135
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Ik ben blij voor Zwitserland met de uitslag.
Een jaar of 2 geleden waren mijn vrouwtje en mezelf naar Gouda (NL) gaan kamperen en in de loop van de ochtend begon door speakers uit zo'n minaret opgeroepen tot gebed, wij hebben ons boeltje dan maar genomen en ergens anders gaan kamperen, want zoiets kan je niet vergelijken met een kerkklok die eens luid, e
Proficiat Zwitserland!
Oud 30 november 2009, 09:19   #136
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Ik heb vandaag geleerd dat het bouwen van minaretten tegenwoordig al beschouwd wordt als zijnde een 'mensenrecht'. Hoever gaat men die term nog willen uithollen?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 09:47   #137
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht

Dit referendum, in een van de achterlijkste landen van Europa, waar vrouwenstemrecht pas werd verworven in de jaren '70 (in kanton Appenzell zelfs pas begin jaren '90!), toont eens te meer aan dat niet zomaar eender wat aan de onderontwikkelde volksstem kan worden uitgeleverd. Hier wordt een structurele, permanente minderheid onderworpen aan de dictatuur van de meerderheid.
Hmmm, ik zou eerder zeggen oerconservatief. En toevallig houden ze daar directe democratie hoog in het vaandel. We kunnen er alleen maar jaloers op zijn. Dat het geen perfect systeem is, bewijst je laatste opmerking. De 'wil van het volk' is niet altijd de beste weg.
Oud 30 november 2009, 10:13   #138
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik heb vandaag geleerd dat het bouwen van minaretten tegenwoordig al beschouwd wordt als zijnde een 'mensenrecht'. Hoever gaat men die term nog willen uithollen?
De mensenrechtenkwestie vind ik veel belangrijker dan kwesties van culturele eigenheid of architectonische harmonie (al moeten alle vragen worden gesteld, en hoeft de Vlaamse wanorde niet per se het lichtend voorbeeld voor Zwitserland te worden).

Minaretten maken deel uit van een infrastructuur waarvan gebruik wordt gemaakt om de boodschap van de koran te verkondigen. Die boodschap is in flagrante tegenspraak met de meest elementaire mensenrechten, en betrekt men de interpretatie van de koran erbij, dan wordt het allemaal nog veel erger, want dan blijken de geweld, discriminatie en haat predikende passages van de koran voorrang te hebben op de min of meer verzoenlijk klinkende verzen - en talrijk zijn die al niet.

Het is een schande dat wij enerzijds moeite doen om de mensenrechten te doen eerbiedigen, vrouwen te emanciperen en de strafwet te doen naleven, en anderzijds actieve en passieve medewerking verlenen aan het verkondigen van de haatboodschap en geweldvoorschriften waaruit de koran en de soenna in essentie bestaan. Het is niet alleen een schande; het is een misdaad tegen de menselijkheid.

Degenen die hier deze ideologie en haar propagandamachine, minaretten incluis, verdedigen, worden vaak als "links" beschouwd. Ik kan met die categorie niet veel aanvangen. "Links" stond ooit voor emancipatie, rechtvaardigheid, solidariteit. Eigenlijk ben ik zelf links en heb vrijwel altijd links gestemd.

Maar ik heb de islam aan den lijve ondervonden, de mentaliteit in Mohammedanië meegemaakt, en ik val nog liever dood dan er één duimbreed aan toe te geven. De twee grootste collectieve geestesziekten aller tijden hebben een duivelspact gesloten: het materialisme en de mohammedanerij. Beide hebben gemeen dat ze misbruik maken van alles wat humaan is, zoals de mensenrechten en de democratie, om hun eigen inhumaniteit op te dringen.

Het materialisme komt er echter voor uit dat het de spirituele dimensie van de mens ontkent. Dat is dan toch al wat. Deze eerlijkheid valt van de mohammedanerij niet te verwachten. Zij presenteert zich als een "religie". En maakt dankzij deze leugen nogmaals misbruik van onze al te grote laksheid.

Met deze post besluit ik wat mij betreft het jaar 2009 op dit forum. Prettige Kerstdagen en tot volgend jaar!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 30 november 2009 om 10:15.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 10:47   #139
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik moet zeggen dat mij dat niet erg schokt, dat men de bouw van minaretten wil verbieden. Ik zou trouwens tevens elke vorm van openbare zichtbaarheid, of opzichtigheid, van religieuze symbolen willen tegengaan, en dingen zoals nieuwe kerktorens of openbare kruisbeelden ook verbieden. Niet de oude, natuurlijk, want die maken deel uit van het historisch patrimonium.

Let wel, ik zou niet willen dat men samenkomst lokalen voor religieuze plechtigheden gaat verbieden. Ik wil geen kerken en moskeeen verbieden - aan de binnenkant. Als die zotten zich willen verzamelen in een lokaal om gelijk welke dwaze ritus te volgen, dan zijn ze vrij van dat te doen, maar afgeschermd van de buitenkant, zodat men in 't openbaar niet met die zever geconfronteerd moet worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 november 2009 om 10:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 10:50   #140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat mij dat niet erg schokt, dat men de bouw van minaretten wil verbieden. Ik zou trouwens tevens elke vorm van openbare zichtbaarheid, of opzichtigheid, van religieuze symbolen willen tegengaan, en dingen zoals nieuwe kerktorens of openbare kruisbeelden ook verbieden. Niet de oude, natuurlijk, want die maken deel uit van het historisch patrimonium.

Let wel, ik zou niet willen dat men samenkomst lokalen voor religieuze plechtigheden gaat verbieden. Ik wil geen kerken en moskeeen verbieden - aan de binnenkant. Als die zotten zich willen verzamelen in een lokaal om gelijk welke dwaze ritus te volgen, dan zijn ze vrij van dat te doen, maar afgeschermd van de buitenkant, zodat men in 't openbaar niet met die zever geconfronteerd moet worden.
waarom zou je er niet mee geconfronteerd willen mee worden?
als religie je niets zegt, dan heb je er toch ook geen probleem mee dat anderen er mee naar buiten komen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be