Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 17:15   #121
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, laat ons het volk een aantal vragen stellen.

Houden we Vlaams geld in Vlaanderen of geven we het weg aan de Walen?

Dat is er al èèn.

Ik begrijp wel dat jij de vraag zodanig zou stellen om "de buit" binnen te halen.De mensen weten heus wel dat er geld naar Wallonië vloeit.
Jij hoeft niet in hun plaats te denken.

De enige eerlijke vraag die moet gesteld worden is :

Bent u voor of tegen een splitsing van België ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 17:19   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik begrijp wel dat jij de vraag zodanig zou stellen om "de buit" binnen te halen.De mensen weten heus wel dat er geld naar Wallonië vloeit.

In Zwitserland zou dit inhouden dat er een informatieronde komt waarbij voor- als tegenstanders hun mening mogen verbreiden. Tevens moet er een boekje komen waar beide partijen hun stelling kunnen aanbrengen. Officieel.

In België is men evenwel als de dood voor een dergelijke objectieve informatieronde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 17:25   #123
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Zwitserland zou dit inhouden dat er een informatieronde komt waarbij voor- als tegenstanders hun mening mogen verbreiden. Tevens moet er een boekje komen waar beide partijen hun stelling kunnen aanbrengen. Officieel.

In België is men evenwel als de dood voor een dergelijke objectieve informatieronde.
Zwitserland is nagenoeg het enige land ter wereld, waar bestuurd word met referenda. Is het daar dan zoveel beter leven dan elders ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 17:43   #124
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dus zeggen dat er problemen zijn binnen het VB is volgens jou een leugen?
Dat er problemen zijn binnen het VB heb ik nooit ontkend. Die zijn er en het zal niet gemakkelijk zijn ze op te lossen. Maar moeilijk gaat ook. Maar er steeds op blijven hameren dat het VB een racistische én fascistische partij is dat noem ik zonder aarzeling een leugen. En nog geen kleine.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 18:01   #125
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Sommigen noemen dit lijkenpikkerlij. Maar Willem is verheugd dat het Vlaams Belang aan het imploderen is. Volgens Willem een volledig voorspelbaar gebeuren dat reeds lang in de sterren stond geschreven. Het was zelfs een logisch feit dat vroeg of laat moest gebeuren.

Intolerante onverdraagzaamheid die samengeperst in een partaai moet functioneren, dat kan alleen als het goed gaat. De gehanteerde confrontatiepolitiek is alleen onschadelijk in een winning-situation waarbij niets op het spel staat. Maar als het iets minder gaat dan is zo'n conflictstrategie heel beperkend en destructief. Het is logisch dat men de oorzaak van het minder goed gaan bij de eigen clan gaat zoeken. En er ontstaan ook binnen de eigen groep goeden en slechten. Conflictdenken is nog nooit constructief geweest. En de implosie van het Vlaams Belang is daarvan een duidelijke illustratie. Het is niet toevallig dat de kampioen van het Wij-Zij denken, de strateeg van het conflict, de mensgeworden onverdraagzaamheid himself, namelijk Filip De Winter de oorzaak is van de ganse gieteriaanse afgang van zijn partij. Intollerantie en onverdraagzaamheid rendeert nooit.

Heel verhelderend is het te kijken naar de andere loosers van de verkiezingen. Gezien die geen traditie hebben in onverdraagzaam zwartwitdenken en geen heil zoeken in een conflictstrategie is er tot nu toe nog geen implosie te merken.

Het VB doet eindelijk iets in het belang van Vlaanderen, namelijk imploderen.
En de andere partijen doen nog steeds niets voor Vlaanderen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 18:54   #126
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U vergast ons op uw overtuiging alsof dat het een natuurwet is.
Een mening, gebeurd wel eens meer dat op een forum mensen een mening hebben.

Citaat:
Iedereen is rascist maar een beschaafd mens beheerst zijn driften. Het heeft met slim of dom of intelligent zijn niets te maken.
Onzin je word niet racist geboren he, dat is meestal te wijten aan een gebrek aan kennis/ervaring.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 18:56   #127
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Een mening, gebeurd wel eens meer dat op een forum mensen een mening hebben.

Onzin je word niet racist geboren he, dat is meestal te wijten aan een gebrek aan kennis/ervaring.
Mensen worden of kunnen racist worden door bepaalde groepen die het zichzelf aandoen of door politiekers die niks aan de problemen doen en nog erger,die bepaalde groep dan ook nog eens op bijna alle vlakken steunen en het eigen volk achteruit steken en dat zint zeer velen niet.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 18:57   #128
k9

Standaard

Citaat:
Hoeoeoeo....ik zou niet te veel op definites terugvallen.
Zeker niet als het over zoiets ondefinieerbaar als de menselijke geest gaat.
U vervalt gewoon in de domme progressieve praat die een bepaald imago moet vormen van de politieke tegenstander.

U doet dus rustig mee aan de wij-tegen-zij rethoriek. Aan het conflictmodel....proficiat voor zoveel intelligentie !
Onzin, ik zeg duidelijk een deel van de top, met pakweg vanhecke, morel of valkeniers heb ik weinig problemen (qua racistische uitspraken, hun standpunten is iets anders) Echter met de winter en annemans heb ik al genoeg uitspraken gehoord om toch echt wel te kunnen besluiten dat dit racisten zijn en blijven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 30 november 2009, 18:58   #129
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elf zetels verliezen noem jij gewoon een electorale nederlaag ???
Dat ze bij de nationale sossen een verlies van zoveel zetels nog een overwinning durven noemen is algemeen geweten...ik doe daar niet aan mee...voor mij is het verlies van 30% electoraat en electorale nederlaag.
Oud 30 november 2009, 18:58   #130
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin, ik zeg duidelijk een deel van de top, met pakweg vanhecke, morel of valkeniers heb ik weinig problemen (qua racistische uitspraken, hun standpunten is iets anders) Echter met de winter en annemans heb ik al genoeg uitspraken gehoord om toch echt wel te kunnen besluiten dat dit racisten zijn en blijven.
Realisten.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 19:04   #131
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mensen worden of kunnen racist worden door bepaalde groepen die het zichzelf aandoen of door politiekers die niks aan de problemen doen en nog erger,die bepaalde groep dan ook nog eens op bijna alle vlakken steunen en het eigen volk achteruit steken en dat zint zeer velen niet.
Onzin dat is nog steeds onwetendheid. Er is niet 1 bevolkingsgroep die je negatief allemaal over de kam kan scheren zoals de winter en co doen.Dat is gewoon onwetendheid.

Oud 30 november 2009, 19:06   #132
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Wij hebben duidelijk een ander aanvoelen tov van het VB...
Ik mag het hopen...

A
Citaat:
) Klopt. Ik zou mijn wensen voor voorspellingen kunnen neerploffen. Maar neen dus. U hebt met A/ gelijk.
yep

Citaat:
B) Ook dat zou wel eens kunnen kloppen. Ook al heb ik steeds bestreden dat het VB een heus programma zou hebben (wat op zich maar net zo erg is als ongeveer alle andere partijen). Wie de holle slogans en herhaalde mantra's dan toch abusievelijk voor een programma houdt, ja dat is zeer weinig veranderd. Daarom net dat het VB achter het cordon moet blijven.
Het programma vindt U inderdaad niet bij de vijanden van het VB namelijk de regimepers maar bij het VB zelf.

http://www.vlaamsbelang.org/21/

tot uw dienst.

Citaat:
C) Hier moet nuance....Wat het VB rapporteert en vaststelt is net hetgene wat ook iedere andere mens vaststelt. Zelfs het andere extremistische uiteinde van het politieke spectrum begint dat nu luidop te zeggen. Ik heb nooit problemen gehad met te zeggen dat het VB gelijk had met (zeer veel maar niet alles) wat zij vaststelden.
Tot welke extremistische zijde gaan jullie Vandertalen, Benno Barnhard, De Rooy en co nu veroordelen?

Citaat:
MAAR : het zijn de zogenaamde "oplossingen" die het gevaar van het VB uitmaken. Deze zijn volledig geënt op een confrontatiestrategie en dat is gevaarlijk voor een langdurige duurzame samenleving.
Persoonlijk ga ik eerder voor een overlegmodel. De "wij-zij" conflictaanpak van het Vlaams Belang is niet mijn keuze omdat die steeds in een rampzalige puinhoop eindigt.

Het is nu net die confrontatiepolitiek die er voor heeft gezorgd dat U hier (VOORLOPIG want linkiewinkieland is aan het proberen ook dat onmogelijk te maken) uw gedacht mag komen verkondigen zonder vervolgd te worden.

Hier zijn honderduizenden voor gesneuveld...
Oud 30 november 2009, 19:15   #133
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het is nu net die confrontatiepolitiek die er voor heeft gezorgd dat U hier (VOORLOPIG want linkiewinkieland is aan het proberen ook dat onmogelijk te maken) uw gedacht mag komen verkondigen zonder vervolgd te worden.

Hier zijn honderduizenden voor gesneuveld...
Dus het VB heeft volgens jou hiervoor gezorgd?

Oud 30 november 2009, 19:25   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen Pietje, de enige vraag die aan Vlaanderen gesteld moet worden is:

Moet Vlaanderen onafhankelijk zijn?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 20:49   #135
Fieseler

Standaard

Citaat:
Dus het VB heeft volgens jou hiervoor gezorgd?
Da's zeker dadde...het Vb heeft in 40 den oorlog aan den duits verklaard en hem met zijn kl*ten buitengestampt...

man man man...

even serieus: jij mag daar mee lachen maar het Vb is inderdaad de enige partij in Vlaanderen/België die kan beschouwd worden als "het syndicaat van de autochtoon" zoals Gerolf het ooit op zijn onnavolgbare wijze heeft uitgedrukt.
Als men binnen een generatie in groot Molenbeek dat zich dan uitstrekt van de Rijnmonding tot de Maghreb de volgende holocaust zal beleven zal het niet aan het VB hebben gelegen.
Oud 30 november 2009, 21:16   #136
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waar haal jij dat uit dat die dotaties onterecht zijn?

Ik ken trouwens partijen die nog niet genoeg hadden aan die dotaties en nog wat in de staatskas gingen grabbelen.
Geef dotaties aan partijen die iets 'positiefs' bijdragen, niet aan afbrekers, die ondertussen zelf grandioos profiteren, meer nog, de profiteurs aanklagen - terwijl ze zelf leven bij de gratie van o.a. ook mijn belastinggeld...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 21:25   #137
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Da's zeker dadde...het Vb heeft in 40 den oorlog aan den duits verklaard en hem met zijn kl*ten buitengestampt...

man man man...

even serieus: jij mag daar mee lachen maar het Vb is inderdaad de enige partij in Vlaanderen/België die kan beschouwd worden als "het syndicaat van de autochtoon" zoals Gerolf het ooit op zijn onnavolgbare wijze heeft uitgedrukt.
Als men binnen een generatie in groot Molenbeek dat zich dan uitstrekt van de Rijnmonding tot de Maghreb de volgende holocaust zal beleven zal het niet aan het VB hebben gelegen.
Wat is een autochtoon?-> jij bent een afstammeling van een Franse soldaat, ik vermoedelijk van een Spaans, je buur van een Duitse, en nog langer geleden waren er hier ook Romeinen, Noormannen, Hunnen, Bourgondiêrs, enfin, wij zijn bij uitstek Europeanen, maar Vlamingen? Laat mij niet lachen hé.

De enige Vlamingen , als er nog zijn, zijn Oost-Vlamingen. De West-Vlamingen zijn mislukte Fransen, de Antwerpenaars zijn mislukte Hollanders en Limburgers kunnen kiezen tussen Luxemburgers en/of Hollanders.
Stop eens met dat heimat-gedoe!
Oud 30 november 2009, 21:28   #138
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Wat is een autochtoon?-> jij bent een afstammeling van een Franse soldaat, ik vermoedelijk van een Spaans, je buur van een Duitse, en nog langer geleden waren er hier ook Romeinen, Noormannen, Hunnen, Bourgondiêrs, enfin, wij zijn bij uitstek Europeanen, maar Vlamingen? Laat mij niet lachen hé.

De enige Vlamingen , als er nog zijn, zijn Oost-Vlamingen. De West-Vlamingen zijn mislukte Fransen, de Antwerpenaars zijn mislukte Hollanders en Limburgers kunnen kiezen tussen Luxemburgers en/of Hollanders.
Stop eens met dat heimat-gedoe!
Oud 30 november 2009, 21:32   #139
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen Pietje, de enige vraag die aan Vlaanderen gesteld moet worden is:

Moet Vlaanderen onafhankelijk zijn?
Jawel!:
- Opel weg
- Renault weg
- Ford weg
- Bayer weg
- Janssens Pharma weg..

Straks de haven op zijn gat, de textiel die reeds lang weg is, DHL weg, straks Charleroi groter dan Zaventem, kunnen we lekker met zijn allen werkloosheidsvergoedingen betalen - en leven van de sociale zekerheid, dankzij Wallonië.
Oud 30 november 2009, 21:35   #140
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Wat ik zie is teveel om op te noemen,zo erg is het.

In italie tonen ze nochthans mooi aan ze de boel kunnen veranderen.
Ze tonen er vooral hoe je enkele call-girls rijk kunt maken..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be