![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Adam Smith heeft zeer interessante zaken geschreven, hij was eigenlijk het toppunt van de natuurtheologie. Zal ik zeker niet ontkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat hij zo'n slechte econoom was, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar soit. Schrijf nog vlug dat hij dat wel was (ofzoiets).
Ik ga nu echt wel slapen. Tot later luitjes!
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (En geef die Bollen zijn topic terug?)
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() [quote=AdrianHealey;4483773]
Citaat:
WoN, boek 1 Wat verder schrijft hij dan over de natuurlijke orde en het functioneren van kapitalisten binnen die orde. Geniale natuurtheologie. Eigenlijk een revolte tegen Duns Scotus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Ik vind van niet, Smith heeft mij enorm veel bijgebracht. Allez ja, toch veel meer dan mensen die alleen maar blabla uitslaan over "opportunity costs" edm. Micro-economie heeft dan ook weinig te maken met de concrete realiteit, eigenlijk een natuurtheologie zonder substantie.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 9 december 2009 om 02:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() De ultieme wensdroom alleszins. Kapitalisten accumuleren, maar ze kijken toch liever niet om naar de resultaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Luhmann ken ik zelf maar beperkt, maar ik vind 'm alvast veelbelovend. Nu iets te weinig tijd om er mij verder in te verdiepen.
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk wel. Ik weet dat je geen voorstander bent van het huidige kapitalisme, maar 'onze' (of misschien beter: 'hun') definitie omvat ook 'uw' kapitalisme. Cruciaal daarin is namelijk het privébezit van productiemiddelen.
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() M'n wereldbeeld volledig aan diggelen. ![]()
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Soit, heb hier nog een kritiek rondslingeren, als ik het vind, stuur ik het door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() Alvast bedankt. Je ging trouwens ook eens een artikel van je hand doorsturen, maar dat heb ik nooit gezien. Als dat aanbod nog geldt maar je weet niet meer om welk artikel het ging kan ik dat nog wel pm'en.
![]() |
#134 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Juist een eerstehandsverslag gehoord van een VN observator van de verkiezingen in Pando. Hoe werd de overwinning van het MAS er gevierd...om 11 uur 's avonds zaten in het MAS centrum aldaar de mensen stil te kijken naar de overwinningsspeeches op een TV scherm. Af en toe ging er iemand rond en vulde vanuit een flesje bier de piepkleine plastieken bekertjes halfvol. Over 'elites' gesproken'.) Citaat:
Citaat:
Volkeren zonder schrift kunnen eveneens een situatie van welvaart en welzijn bereiken, maar in deze tijd is het niet kunnen lezen en schrijven een weg naar kansloosheid en armoede in de meeste gevallen. Welvaart en alfabetisering beïnvloeden elkaar wederzijds. Citaat:
Citaat:
(3.2% groei wordt verwacht in 2009 in Bolivia) Blijkbaar toch iets meer dan een ‘korte termijn consumptiegoed’. Citaat:
Citaat:
Hoe ziet Linera de rol van de staat in de economie van Bolivia op dit moment? Citaat:
Dat betekent niet dat Bolivia bezig is met ‘gigantische nationalizeringen’. Privaat eigendom is gegarandeerd door de nieuwe grondwet in Bolivia. Kijk naar de olie- en gassector. De bijdrage van private ondernemingen is aanzienlijk, maar dit keer als partners, niet als ‘bazen’. In die zin is het beleid van Bolivia tegelijk gematigd én ‘anti-imperialistisch’. De weg die Bolivia genomen houdt risico's in, niet alleen door radicale segmenten uit de oligarchie en door buitenlandse inmenging die in Santa Cruz en Pando in 2007 tot dodelijke ‘incidenten’ (slachtpartijen volgens een VN rapport!) geleid hebben, maar ook door het steeds aanwezige probleem van de corruptie. Dat er onder de neoliberalen ‘minder’ corruptie zou geweest zijn is echter een mythe. Denk maar hoe Goni (ex president Sanchez de Lozana) en handlangers letterlijk met zakken vol geld vanuit de nationale bank (dat is gefilmd) het land ontsnapten als ordinaire misdadigers zonder het minste verantwoordelijkheidsgevoel naar land, volk of medemens. Wat kan je van een neoliberaal meer verwachten dan dit individueel denken vraag ik me soms af, maar laat ons pogen niet te veralgemenen. Citaat:
Overlaatst meende ik mezelf een ‘politiek atheïst’ te noemen…maar zelfs bij die non-categorie voel ik me ongemakkelijk. P.S. Ik wil wel een wiphala opsturen voor de vlaggenverzamelaars. P.S. Het interview met Garcia Linera na de verkiezingsoverwinning Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 december 2009 om 07:21. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Gouverneur
|
![]() De "War against drugs" die de USA zogezegd organiseren in Latijns-Amerika is inderdaad één grote leugen die vooral dient om de eigen politieke en financiële belangen te beschermen door lokale medestanders in het zadel te helpen of te houden en spionage of zelfs guerilla-acties uit te voeren tegen tegenstanders. De CIA, de Cocaine Import Agency, speelt er een hoofdrol in, zonder de maffiagelden uit de cocaïneproductie van de jaren '70 en '80 zou de stad Miami zowat gehalveerd kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |