![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft op flagellant Johannes-Paulus II moeten wachten... Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is een kwestie van tijd. Pak er een grafiek bij en je zal zien dat ik gelijk heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geschiedenis bewijst juist niet het tegendeel. De samensmelting van het religieuze en wereldlijke in de islam heeft ervoor gezorgd dat de meeste ontwikkelingen die wij wel hebben gekend onmogelijk waren in de islamitische wereld. Niet ik beweer dat trouwens in de eerste plaats, maar wel Abdelwahab Meddeb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, u bevestigt gewoon wat ik al eerder stelde, nl. dat het kruis een universeel, westers symbool is geworden in onze maatschappij. Aan apothekers, bij dokters, bij dierenartsen, op ziekenkastjes, in ziekenhuizen... zien we het kruis. Niemand die daar in onze maatschappij iets religieus achter gaat zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je kan niet beweren dat omdat de katholieken niet de moslims zijn, dat ze niet inhetzelfde bedje ziek zijn. Zelfs al zijn ze niet echt terminaal zoals de moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En je mag je schouders ophalen, de ondergang van de kerk zal nog niet voor deze of volgende generatie zijn. Maar ooit komt er een generatie die zich hoofdschuddend gaat afvragen "hoe konden de mensen toen toch zo dom zijn." En dan gaat het over jou en niet over mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Niemand hat Kolumbus ausgelacht - Fälschungen und Legenden der Geschichte richtiggestellt", door Gerhard Prause, Econ-Verlag, Düsseldorf-Wien. Daarin hoofdstuk 7: "Galilei war kein Märtyrer" blz. 173-193. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() In het college werd ik opgevoed tot een tolerant humanist (roll). Van de godsdienstlessen heb ik 1 zaak onthouden : we worden allen één (alle Menschen wirden Brüder).
Vroeger werd er gevochten omdat een jongen van de éne parochie verkering zocht met een meisje uit een andere parochie. Nadien uit een ander dorp. Met de legerdienst kwamen er ook met een lief uit West-Vlaanderen af. En het gaat verder met internationale huwelijken. De rassenverschillen verdwijnen. Over 100 jaar zien we er allemaal uit gelijk Tiger Woods. Men had dus gelijk in die godsdienstlessen. Alleen blijft het ongelooflijk hypochriet dat dat onderwijs zelf alles behalve 'vrij' en ruimdenkend is ! Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 december 2009 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de context van de gevolgde discussie zie ik trouwens nog altijd niet wat het verband is tussen de geschetste problematiek en uw opmerking over de evolutietheorie. http://forum.politics.be/showthread....31#post4494131 Mijn opmerking ging over de scheiding tussen het wereldlijk en het religieuze, een element dat wij als christenen wel kennen maar de islam niet. Waarop slaat uw opmerking over de evolutietheorie dan wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Twijfelen aan de bijbel, foei: Citaat:
![]() 't Is godgeklaagd dat Johannes-Paulus ll zo slecht voorgelicht werd, hé? Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 17:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfde bedje ziek. Evolutie behoort tot de wetenschap en jullie ontkennen hem vanuit religie. Zie je nog steeds het verband niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hecht weinig waarde aan de evolutietheorie vanwege het zwaar dogmatische ervan alsook het gebrek aan samenhangende bewijsmateriaal. Daarnaast geloof ik inderdaad in een scheppende God, zonder dat ik evenwel stel dat we alles letterlijk moeten nemen wat in het boek Genesis staat. |
|
![]() |
![]() |