![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat heeft ook zo zijn redenen, hé. De werkzekerheid van een ambtenaar is er vooral gekomen om de burger te beschermen en een zeker continuïteit te bieden. M.a.w. om hen niet volledig over te laten aan de "grillen" van politici. Bovendien valt het op dat "in slechte tijden" een job als ambtenaar plots aantrekkelijk wordt, maar als het "wat beter gaat" niemand erin geïnteresseerd is. Als je zoals in privébedrijven zomaar af en toe eens zou "besparen" op ambtenaren, dan zou je op andere momenten wel eens grote ogen kunnen trekken als je ze nodig hebt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar het is waar dat het niet veel gebeurt. We zullen goeie ambtenaren hebben, zeker? Laatst gewijzigd door Dinosaurus : 8 januari 2010 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men is dat in Belgie niet gewoon dat er iets op te merken valt aan het korps van beroepsprofiteurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedere keer kan je na een negatieve evaluatie in 2x beroep gaan. Bij de administratie, daarna bij de arbeidsrechtbank. In beide gevallen heb je recht op een advocaat van de vakbond. Dit kun je dus 2 maal doorlopen. Dus een procedure van zeker 6 jaar. De procedure is zodanig lang, waardoor ze voor die mensen de moeite niet doen. Maar ik kan U verzekeren, dat voor 20-30gers 2 negatieve evaluaties fataal is bij de overheid! Laatst gewijzigd door giserke : 8 januari 2010 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Like I said, ik verkies echte jobs dus in de ambtenarij zal je mij niet vinden. Neemt niet weg dat ik goed weet hoe het eraan toe gaat ![]() Voor mijn pensioen kom ik allicht wel vanaf mijn 50ste bij de staat werken, ik weet immers dat het ambtenarij pensioen, dat bijzonder hoog ligt, berekend is op de laatste 5 jaren dienst. Die examekes zijn geen probleem, en als behorende tot een minderheidsgroep behoor ben ik nog een gefavoriseert kandidaat ook ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 8 januari 2010 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar alles met degenen die het moeten betalen. In de privé zorgen we zelf voor het geld, de ambtenaren worden betaald met belastingsgeld.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand in de privé heeft een carensdag aan zijn broek. MAW, de eerste dag ziekte wordt niet betaald. Bij een ambtenaar wel. Is dit zo moeilijk te begrijpen?
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kwestie is dat mensen belastingen moeten betalen voor ambtenaren, die: Meer feestdagen hebben dan zijzelf. Meer pensioen trekken dan zijzelf. Meer voordelen hebben bij ziekte dan zijzelf. Zelfs het bloed is niet gelijkwaardig. Ambtenaren krijgen volgens de ene bron 5 dagen, volgens de andere 12 dagen afhankelijk van bloed of Plasmageven.
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De norm zal laag liggen.
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
(oorsprong: Men dacht dat arbeiders teveel pinten pakten op zondag, en s'maandags een kater hadden waardoor ze niet konden werken ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 8 januari 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou kunnen, ik weet dat ik, als ik ziek word, een dag aan mijn broek heb.
Het is wel zo, dat ik deze dag betaald krijg als ik voor de rest van hget jaar niet meer ziek wordt (sociaal akkoord). Ik ben dan ook maar per uur betaalde bediende, zo ene met een nepstatuut.
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Nochtans: twee slechte evaluaties en je kan buitenvliegen, hoor... Maar het is waar dat het niet veel gebeurt. We zullen goeie ambtenaren hebben, zeker. ************************************************** * Zoals de Walen goede chauffeurs hebben, die steeds de maximum snelheid respecteren, en daarom nooit een boete krijgen voor overdreven snelheid, zeker ![]() Uiteindelijk is het, het aantal ontslagen, dat een beeld zal geven over de ernst, waarmee de regel wordt toegepast. Wat is men met een regel, als hij niet wordt toegepast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus ze moeten dan maar minder hebben dan jij? Scholen worden ook betaald met belastingsgeld - zouden we die kindjes niets productiever laten doen?
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Namelijk de halve dag dat ze mogen handjes draaien betaald met belastingsgeld, terwijl de rest moet werken.
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk mijn feestdagen eens met de jouwe (lijst 2010): 1 januari 1-2 april + 5 april 13-14 mei 24 mei 21 juli 1-2 november 23-31 december Je zult zien dat 11 november ontbreekt. Dat is geen vergeetachtigheid. Wat pensioen betreft, daar kunnen we kort in zijn: ja, ik zal waarschijnlijk meer pensioen trekken. De professionaliteit en gemiddelde lonen liggen dan ook hoger. Ambtenaren zijn gemiddeld hoger geschoold - indien je vergelijkingen trekt met de privé zul je zien dat de basislonen daar iéts hoger kunnen liggen en de pensioenen iéts lager. Erg veel verschil maakt dat toch niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan joh, hoeveel bedrijven hebben geen nieuwjaarsfeest?
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: Mijn broer heeft Latijn Wiskunde gedaan , daarna Burgerlijk Ingenieur en hij had een bedrijf waar op den duur 60 man werkte (zaak verkocht aan nederlanders) Ik durf beweren dat hij redelijk weet waarover hij het heeft. |
|
![]() |
![]() |