![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag er zéker van zijn dat "iedereen" ook consument is van Inbev bieren. Als ze op straat staan, drinken ze géén Inbev bier meer, dat is quasi zeker. Die werknemers, elders in de wereld (lees: Brazilie) zal je dan over x aantal jaren ook op straat zetten, vermoed ik ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het orakel in Delphi kan daar geen lap aan leggen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Savatage heeft hierboven reeds gezegd dat sommige/vele bedrijven de facto slechts belast worden op 3% van hun winsten. Ik meen dat ooit ook eens gehoord te hebben, maar kan daar geen bron van terugvinden. Enkele percenten vennootschapsbelasting is zowat de beste manier om uw aandeelhouders nog wat rijker te maken, en uw staat nog wat meer failliet. Citaat:
Verder is het absurd om te geloven dat je die prijzenslag in de vennootschapsbelasting en in de loonkosten kan winnen. Dat betekent dat je op het gebied van de loonkosten mag concurreren met het Indiase binnenland en op het gebied van de vennootschapsbelasting met pakweg Bahrein. Dan kan je niet alleen je sociale zekerheid, maar ook je overheid afschaffen wegens geldgebrek. Dus ja: we moeten - om uw terminologie te gebruiken - 'achterblijven'. Milquet heeft gelijk wanneer ze de ongebreidelde winsthonger van InBev blootlegt die die prijzenslag in de belastingen zulke vormen doet aannemen.
![]() |
![]() |
#125 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Winst 100 euro, na 25% vennootschapsbelasting 75euro, en na onroerende voorheffing 56 euro (of 64 euro na 15% onr.vhf.). En indien de aandeelhouder een buitenlander is, zal er al naargelang nog een tweede onr.vhf. afgaan. Maar toegegeven, het is voor een belgische aandeelhouder, van een belgische vennootschap "maar" 44% (en geen 50%). Ook toegegeven, dat het tarief van de vennootschapsbelasting in enkele jaren drastisch is gedaald (van 34% naar 25%, waarschijnlijk onder druk van het buitenland). Citaat:
Nu, alle positieve signalen, die ik, tot nu toe heb opgevangen komen dan ofwel van het verguisde gdfsuez, of van de even verguisde banksector (kbc). Waarvan de laatste dan nog geen industrie is. Trouwens de concurentiepositie van Belgie, tov zijn buurlanden, is de laatste jaren wel achteruitgegaan. Geloof me, of geloof me niet. Maar Belgie blijft na de krisis gekwest achter. Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 17 januari 2010 om 23:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
President Obama noemt dat "hebzucht"...Dat is duidelijker, vind ik toch... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Burgemeester
|
![]() Bij INbev Leuven rijden wel permanent 20 interimarissen rond ...
dus er is permanent een aanbod van extra werk... al jaren! De lonen waren hoog, zo krijgen ze die omlaag met dit soort toeren. Overal hetzelfde. Bij de post met de losse postbezorgers ipv vaste krachten. Bij Carrefour verdienen de express carrefourders 1000 euro per maand FT met avond en WE werk .. niet meer! Hebzucht ja van de aandeelhouders Thyssen is er zo een van ; Zit inde CVC van de POst Bij de Carrefour inhet betstuur en is betrokken bij de overname van bierbrouwerijen in Oost europa! ik hoop dat het vrijdag betoging is in leuven met de bevolking Met het stadsbestuur een oproep geen banen weg bij INbev. Wij zijn INbev! Beter nog zou zijn te staken tt het bedrijf kan worden gekocht door nieuwe aandeelhouders... werknemers en leuvenaars en cafebazen! Niet meer open doen! Dat zou beter zijn! The Take al gezien van een bedrijf Fasinpat in Argentinie dat is overgenomen door de werknemers. maakt tegels met 300 mensen. Ze hadden net nieuwe machines uit Italie toen ze het startten. Iedereen heeft ze geld geleend in de omgeving... |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ook het beperken van Braziliaanse bonussen, zal het koninkrijk Belgie niet kunnen redden. De problematiek is wel iets ingewikkelder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Merk op dat ik voor die constructie nog geen gebruik heb gemaakt van subsidies, notionele intrestaftrek, transfer pricing of royalties. Je kan er gif op innemen dat een multinational als Inbev dat wel doet. Citaat:
Citaat:
Wat die paniekzaaierij betreft over onze concurrentiepositie: ik kan niet anders dan opmerken dat er minstens tot 2008 meer geïnvesteerd werd in ons land dan dat er kapitaal is gaan lopen. Ik kan ook slechts opmerken dat ons verkeer dichtslibt omwille van ochtend- en avondspitsen. Dat laatste wordt met de jaren erger (zie maar naar de toename van het aantal voertuigen in ons land als indicator voor het aantal jobs). Totnogtoe gaat het 'goed' met de investeringen en de werkgelegenheid in ons land. Nu er enkel voor zorgen dat die middelen (inkomens van werknemers en vooral aandeelhouders) nog efficiënt worden aangewend. Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() Toen InBev jaar na jaar haar prijzen liet stijgen omwille van winstmaximalisatie hoorde ik je niet. Was ist passiert?
Tussen haakjes: het moeten voor mij geen invoertaksen zijn hoor. Met maximumprijzen kan ik ook leven.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 18 januari 2010 om 03:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie in ieder geval geen probleem met winstmaximalisatie, dat doet u toch ook niet? Om maar 1 voorbeeld te geven van het feit dat u geen afkeer hebt van winstmaximalisatie: "invoerheffingen overwegen". Dus we hebben al geen verschil op dat vlak. U weet natuurlijk wel waarom u deze tegenvraag stelt: u weet namelijk dat deze invoerheffing de prijs van bier zal verhogen - waarmee eigenlijk niemand die nu een probleem heeft,verder is geholpen. Noch de huidige arbeiders van InBev, noch de aandeelhouder, noch de consument. Enkel de overheid zal daar een voordeel aan genieten. Verder ben ik redelijk zeker dat InBev niet zoveel tegen de bierconsument heeft. Als zij hun prijzen verhogen, is dat omdat ze dat kunnen (gegeven de markt). Dat is misschien niet altijd even proper, maar uiteindelijk investeren zij wel hun eigen geld en mogen zij zelf kiezen wat ze in ruil wensen te krijgen voor hun product. Net zoals als ik u iets verkoop, ik zelf mag kiezen wat ik daarvoor wens. Maar het gebruik van de politieke methode betekent dat iemand anders zich ineens mag komen moeien met hoe wij met elkaar omgaan, gebaseerd op wat hij leuk en niet leuk vindt. Daar ben ik geen fan van. Het verschil tussen nu en vroeger is dus dat ik geen fan ben van de politieke methode, die u wenst te gebruiken. Ik ben namelijk niet zo'n fan van 'geef mij een deel van uw geld, of ge moogt uw product niet aan de bevolking verkopen' (en, natuurlijk, het omgekeerde: 'geef mij een deel van uw geld, of inwoners van het grondgebied mogen uw product hier niet kopen'), waar uw voorstel op neerkomt. Daarom dat ik u vraag wat u tegen de bierconsument hebt. ![]() Trouwens; prijsstijgingen van alle producten zijn een reëel feit door de constante geldcreatie. Maar daarom zitten we nog niet invoertaksen op alle producten voor te stellen, he. Natuurlijk niet: we weten immers dat we daarmee de consument raken en niet het bedrijf. Citaat:
Als econoom kent u immers de gevolgen van maximumprijzen, die onlangs nog uitgebreid besproken zijn in het subforum links, waarbij de conclusie toch is dat (tenzij onder heel uitzonderlijke voorwaarden van compleet natuurlijk monopolie met steeds dalende marginale kost - waar InBev dus geen voorbeeld van is) prijscontroles leiden tot schaarste. De vraag is dus: waarom haat u de bierconsument? Of, meer bepaald, waarom wenst u minder bier in de wereld?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 18 januari 2010 om 03:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() Ik haat de bierconsument natuurlijk niet. Amateurbrouwerijen kunnen zelfs op mijn welgemeende sympathie rekenen, net zoals tal van kleinere biermerken die niet stukvermarkt worden. Een gigant en quasimonopolist als InBev daarentegen wekt die sympathie bij mij niet op. Dat komt in de eerste plaats door hun geldhonger, door hun grootschaligheid en door hun 'investerings'- en 'bankiersgedrag' (winstmaximalisatie ten koste van werknemers, consumenten, liefhebbers en samenleving). Maatregelen die de marktpositie van InBev schaden komen in zo'n geval die brouwerijen (alsook liefhebbers, consumenten en samenleving) ten goede die nu het onderspit delven: lokale initiatieven die wel iets geven om hun product, en die niet de grootschaligheid of dominantie van InBev nastreven. Het verschil tussen deze brouwerijen en het gedrag van een InBev ligt hem in de kleinschaligheid, de minder bureaucratische relatie tussen werknemer en werkgever, de liefhebberij die garant zou kunnen staan voor de kwaliteit van het product,... Dat is iets heel anders dan zowat elk biermerk dat te koop staat opkopen, winsten maximaliseren door prijsverhogingen en het lokaal brouwen en bottelen van bier enkel afhankelijk te maken van diezelfde winstmaximalisatie. De door u voorspelde 'schaarste' van Jupiler kan dan opgevangen worden door kleinere, minder bekende maar zeker geen slechtere producten als een Papegaai.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 18 januari 2010 om 07:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Christal Alken is veel beterkoop dan Jupiler. Ik drink dus Christal of Ops-Ale van Opitter. Lokale bieren hmmmmmmm
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot ik er eindelijk achter kwam hoe die verkozen word. En na dat te hebben ontdekt, was ik verbaast dat Inbev die titel niet jaar na jaar binnen haalt, want die verhogen alle jaren de winst en verhogen bijna dagelijks de prijs van de aandelen. Want de beste manager is hij/zij die het bedrijf het meeste winst kan doen opleveren met de minste kosten en is een titel die ver verwijderd is van de titel beste werkgever van het jaar. Het zijn eigenlijk zelfs twee tegengestelden van elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zij die denken dat een systeem waar de overheid over alles beschikt, alles regelt, heel de geldstroom onder kontrole heeft... wens ik veel geluk. Alleen heeft het verleden ons geleerd, dat dergelijke regimes doorgaans niet lang meegaan. Citaat:
Citaat:
niet met verlies produceren. Alleen zullen de produkten hier een stuk duurder worden. Is het dit dat we willen ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of druk jij je niet goed uit ? Bert De Graeve, topmanager van gans Belgie, heeft géén honderden mensen ontslagen en Bekaert draait nog altijd op volle toeren in Zwevegem(Kortrijk). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bekaert heeft in Vlaanderen weldegelijk mensen ontslagen om daarna te gaan produceren in lage loonlanden.
|
![]() |
![]() |