![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Welke waarheid heeft atheisme in pacht? Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 januari 2010 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iets minder belangrijk dan het bestaan van het monster van loch ness, wat het voordeel van de twijfel krijgt, omdat het minder ver gezocht is. En dat vind ik nu niet zo een opzienbarend standpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Albrecht : 28 januari 2010 om 23:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dat ik het niet eens ben met de uitspraak in kwestie, maar ze was niet van mij. Opletten met het citeren van anderen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had het over uw "net als het Atneisme opmerking" en vond de vergelijking niet opgaan. Vandaar mijn vragen.
Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 januari 2010 om 23:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Het opdringen van waanbeelden is noch van het geloof, noch van het atheisme een intrinsieke eigenschap. Van beide gevallen kan men wel specifieke gevallen geven waarin een bepaalde groep mensen een waanbeeld opdringt, maar dat is slechts anekdotisch bewijs en dus een drogreden.
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergelijking gaat niet op. Tis zever, sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel, het illustreert goed wat ik bedoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/One-chi...y#Human_rights
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 29 januari 2010 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hou u toch niet tegen om te geloven en/of uw spiritualiteit te beleven. Beter nog, mocht jullie de scheiding van kerk en staat compleet erkennen, en ons het recht geven om ons leven te leiden zoals wij het willen, dan hoeft heel deze zerver niet. Dan mogen er voor mijn part kerken overal staan en dan moogt ge processies doen. Maar met godslasteringswetten en/of pogingen tot het blokkeren van wetten via geloofsargumenten, dat gaat me te ver. En vanaf dan moeten we gewoon de vrijheid van de mens laten primeren. Ook het stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen (homos, ongehuwde moeders, vrouwen die abortus hebben laten ondergaan...) is er me te veel aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vanaf het begin van België hebben geloofsargumenten deel uitgemaakt van de politiek. Citaat:
De Kerk stigmatiseert geen bevolkingsgroepen. De ongehuwde moeders en homoselsuelen ontvangen wij met open armen, ondanks hun zonden. Om eerlijk te zijn is iedereen wel een zondaar. De vrouwen die abortus pleegden, ook zij ontvangen wij met open armen. De Kerk preekt vergeving. Denk eens aan de bevolkingsgroepen die de maatschappij stigmatiseert... De vele allochtonen, waarvan de meeste niet Katholiek zijn, geven wij onderdak in onze Kerken en Bisschoppelijke Paleizen. Laatst gewijzigd door Albrecht : 29 januari 2010 om 14:42. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer genoeg niet. Maar zo zou het wel moeten zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want in Nederland zijn geen atheïsten...
![]() Man man man... Denk jij soms wel eens even na voor je op dat verzendknopje duwt?
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |