![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We leven hier in verstedelijkt en zeer dicht bevolkt gebied, er is geen enkele reden om dan dergelijke lompe grote auto's op de markt toe te laten terwijl ze geen enkel economisch nut hebben. Het zijn gewoon statussymbolen en niks meer dan dat. Waarom zouden we dergelijke statussymbolen moeten tolereren gelet op al de problemen inzake mobiliteit, ecologie,...? Net zoals er ook geen reden is om die monstertrucks toe te laten en we dringend het just-in-time-just-in-place delivery principe van het hedendaags kapitalistisch bedrijfsvoeren in vraag moeten stellen.
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus welk nut heeft het om container x op een afzonderlijke lijn te zetten als er een gans alfabet andere camions langs alle kanten uitwijken?
![]() |
![]() |
#123 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
natuurlijk hebben ze wel een economische reden: velen zijn bereid extra te betalen om ermee te kunnen rijden... en voor de rest: uw "het zijn gewoon statussymbolen" ergo ze moeten weg, zegt genoeg: jaloersigaard
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zin om met een Kenworth te rijden, en wie gaat me stoppen?
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
The poor mans tank ![]() The rich mans tank ![]() ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 januari 2010 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het enige voordeel is dat vanaf een bepaald punt je je vrouw niet meer gaat kunnen overtuigen van het nut. Of "voor de veiligheid".
![]() ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 januari 2010 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou net zeggen omgekeerd. Een goed ontworpen wagen waarin maximale energieabsorptie is dmv plastische vervorming van het metaal (kreukelzones) en die de ruimte van de passagier intact houdt, dat is een veilige wagen. En die hoeft zeer zeker niet zwaar te zijn, want meer massa betekent meer energie te absorberen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar enfin Tavek, hoe langer uw neus, hoe groter uw kreukelzone
Hoe zwaarder uw staalplaat, hoe beter uw kreukelzone op hoge snelheden Grotere en zwaardere wagens zijn toch wel veiliger voor de inzittenden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei hoop ik dat U nooit een kind of kleinkind zult verliezen als gevolg van een ongeval tegen 2 Ton of meer SUV. Ik spreek uit eigen ervaring en heb daardoor wel recht van spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je focust als fetisjisme op de SUV, was die auto een lada geweest dan ging u aversie gaan tegen lada's, was die auto een koreaanse quad geweest dan was uw aversie tegen quads.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Drogredenering dus... Als de argumentaties die hier tegen SUV's opgebouwd worden eens gevolgd worden, dan rijdt niemand nog met wat dan ook rond. Big deal dat sommige veel geld willen uitgeven aan SUV's; big deal dat sommigen dat als statussymbool willen gebruiken en er mee willen pronken. Ik zal er nooit mijn geld aan uitgeven omdat ik tot hiertoe nog geen één SUV ben tegen gekomen die ik mooi vind, maar wat anderen doen dat zal me worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik trek me derhalve terug uit deze discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige auto's worden heel 'voetgange-botsvriendelijk' gemaakt, andere niet.. dus ook daar kun je over debatteren. je zou een normering over die 'botsvriendelijkheid kunnen invoeren voor in het stadsverkeer.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 februari 2010 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Burger
|
![]() Citaat:
om deze te besturen dient u ook een c rijbewijs te hebben ! een hummer is sterk gemaakt ja, maar heeft geen kreukelzone !! ![]() dus bij een zware aanrijding zullen de personen in de hummer een zware slag krijgen ! dit is ook bij de meeste oude usa cars het geval , conclusie is dat je 80% meer kans hebt om dood te blijven in de hummer dan in bv : een vw golf ik vind ook dat het genoeg geweest is met dat " IK WIL" gedrag bah mentaliteit ! ik wil, ik wil ,ik wil ? als ik da vroeger zei , dan kreeg ik een oorveeg van onze pa ! ge hebt niks te willen !!!
![]() |
![]() |
#135 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Goldband;4569709]De SUV-haat heeft niks te maken met het milieu maar alles met de rijstijl van de chauffeurs die ermee rijden.
[quote] 2 3 4 5 |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IN elk geval
vergeet ook niet hoe ouder je wordt, hoemeer je die hoge instap kunt apprecieren... Dus dat is een factor die hier totaal verwaarloosd wordt in dit debat. Mensen kiezen een hogere wagen omwillen van hun heupen die bvb pijndoen, en de onhandigheid om uit een porsche te gaan kruipen zit die mensen dusdanig tegen, dat ze daarom liever een type SUV kopen |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is misschien waar, en daar wil ik ook wel respect voor hebben.
Maar waarom ze dan hun , zoals ik afgelopen zaterdag heb gezien, suv half op een gehandicaptenparking en half op een gewone parking parkeren? (dwars geparkeerd) en er zijn wel veel meer comfortabelere auto´s die nu eemaal niet zo laag liggen als een porsche en toch geen suv zijn. Trouwens inklimmen lijkt mij nu ook niet echt een goede oplossing? Laatst gewijzigd door Tick : 10 februari 2010 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() SUV's zijn penisverlengingen voor personen met een ziekenhuisfobie
![]() Overlaatst in 'het dorp op man-bijt-hond'..een ouder koppel (50-tigers) die trots hun Hummer schowden , gekocht van de erfenis van spaarzame suikertantes..de motivatie voor kinderloze personen/koppels om hun geld te verbrassen of weg te schenken aan een goed doel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 februari 2010 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |