Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2010, 15:25   #121
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Hier gaan we weer.

Natuurlijk is het jaloezie van de kleine mensjes die zich geen mooie auto kunnen veroorloven.

Ikke ni, niemand ni !
Onzin.
We leven hier in verstedelijkt en zeer dicht bevolkt gebied, er is geen enkele reden om dan dergelijke lompe grote auto's op de markt toe te laten terwijl ze geen enkel economisch nut hebben. Het zijn gewoon statussymbolen en niks meer dan dat. Waarom zouden we dergelijke statussymbolen moeten tolereren gelet op al de problemen inzake mobiliteit, ecologie,...? Net zoals er ook geen reden is om die monstertrucks toe te laten en we dringend het just-in-time-just-in-place delivery principe van het hedendaags kapitalistisch bedrijfsvoeren in vraag moeten stellen.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 15:31   #122
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Euh het gaat over vrachtverkeer dat door een land gaat. Bijvoorbeeld een container die van Taiwan via Antwerpen naar Oostenrijk moet. Die kan je zonder problemen in Antwerpen op de trein zetten naar Oostenrijk. Op een bepaalde plaats in Oostenrijk wordt die container op een vrachtwagen geladen om hem naar zijn specifieke bestemming te brengen.
Kan wel zijn maar de meeste camions hebben meer dan één tussenstop om te laden en lossen. En daarom niet altijd dezelfde stops.
Dus welk nut heeft het om container x op een afzonderlijke lijn te zetten als er een gans alfabet andere camions langs alle kanten uitwijken?
Oud 31 januari 2010, 18:12   #123
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
er is geen enkele reden om dan dergelijke lompe grote auto's op de markt toe te laten terwijl ze geen enkel economisch nut hebben. Het zijn gewoon statussymbolen en niks meer dan dat.

natuurlijk hebben ze wel een economische reden: velen zijn bereid extra te betalen om ermee te kunnen rijden...

en voor de rest: uw "het zijn gewoon statussymbolen" ergo ze moeten weg, zegt genoeg: jaloersigaard
Oud 31 januari 2010, 18:14   #124
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb zin om met een Kenworth te rijden, en wie gaat me stoppen?
Oud 31 januari 2010, 19:13   #125
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb zin om met een Kenworth te rijden, en wie gaat me stoppen?
Je weet toch dat dat uiteindelijk een wedloop gaat worden waarbij iedereen verliest.

The poor mans tank

The rich mans tank

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 januari 2010 om 19:43.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 19:46   #126
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het enige voordeel is dat vanaf een bepaald punt je je vrouw niet meer gaat kunnen overtuigen van het nut. Of "voor de veiligheid".

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 januari 2010 om 19:47.
Oud 31 januari 2010, 23:18   #127
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zijn zo van die testen waar het tegendeel ook van bewezen is.
Zwaardere auto's zijn veiliger voor de inzittenden dan lichte namelijk.
Wat is dat voor onzin ?

Ik zou net zeggen omgekeerd.

Een goed ontworpen wagen waarin maximale energieabsorptie is dmv plastische vervorming van het metaal (kreukelzones) en die de ruimte van de passagier intact houdt, dat is een veilige wagen.

En die hoeft zeer zeker niet zwaar te zijn, want meer massa betekent meer energie te absorberen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 00:01   #128
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Maar enfin Tavek, hoe langer uw neus, hoe groter uw kreukelzone
Hoe zwaarder uw staalplaat, hoe beter uw kreukelzone op hoge snelheden

Grotere en zwaardere wagens zijn toch wel veiliger voor de inzittenden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 10:04   #129
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Luistert een keer, als die madonna met heer 2tonner 2000km per jaar rijdt, en gij met uw smartje 100.000km per jaar, wie heeft er meeste kans om een dodelijk ongeval te veroorzaken ? Het is toch wat je ermee doet die telt. Je moet niet jaloers zijn op het bezit, het is het gebruik die telt.

En als je het gebruik taxeert (kilometerheffing, alle vaste kosten variabel maken) ga je veelrijders aansporen om zuiniger te rijden, en ga je inderdaad nog die 2tonners zien rondhossen op vlaamse wegen, maar het zal zelden een zijn die daar 100.000km per jaar mee doet.
Dat heeft niets met jaloezie te maken.

Zoals ik al zei hoop ik dat U nooit een kind of kleinkind zult verliezen als gevolg van een ongeval tegen 2 Ton of meer SUV. Ik spreek uit eigen ervaring en heb daardoor wel recht van spreken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 10:26   #130
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Zoals ik al zei hoop ik dat U nooit een kind of kleinkind zult verliezen als gevolg van een ongeval tegen 2 Ton of meer SUV. Ik spreek uit eigen ervaring en heb daardoor wel recht van spreken.
Je focust als fetisjisme op de SUV, was die auto een lada geweest dan ging u aversie gaan tegen lada's, was die auto een koreaanse quad geweest dan was uw aversie tegen quads.
Oud 1 februari 2010, 10:27   #131
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Wij hebben een familielid verloren door een aanrijding door een ouder koppel in een gewone mercedes, en een ander familielid door een boom langs de weg. Gaan we dan ook alle bomen langs de weg kappen, alle mercedessen verbieden en alle ouderen hun rijbewijs afnemen?

Drogredenering dus... Als de argumentaties die hier tegen SUV's opgebouwd worden eens gevolgd worden, dan rijdt niemand nog met wat dan ook rond. Big deal dat sommige veel geld willen uitgeven aan SUV's; big deal dat sommigen dat als statussymbool willen gebruiken en er mee willen pronken. Ik zal er nooit mijn geld aan uitgeven omdat ik tot hiertoe nog geen één SUV ben tegen gekomen die ik mooi vind, maar wat anderen doen dat zal me worst wezen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 10:30   #132
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je focust als fetisjisme op de SUV, was die auto een lada geweest dan ging u aversie gaan tegen lada's, was die auto een koreaanse quad geweest dan was uw aversie tegen quads.
Nu ontspoort U wel volledig.

Ik trek me derhalve terug uit deze discussie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 10:46   #133
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ontspoort U wel volledig.

Ik trek me derhalve terug uit deze discussie.
Geen probleem hoor, maar niet elke SUV is hetzelfde, niet elke auto is dezelfde
Sommige auto's worden heel 'voetgange-botsvriendelijk' gemaakt, andere niet.. dus ook daar kun je over debatteren. je zou een normering over die 'botsvriendelijkheid kunnen invoeren voor in het stadsverkeer.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 februari 2010 om 10:47.
Oud 10 februari 2010, 19:39   #134
snowseals
Burger

snowseals's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, die hummer is zeker veiliger dan gelijk welke vrachtwagen op de weg. Je kunt hem wel beter klasseren onder de vrachtwagens... omwille van zijn afmetingen.

De prototype Hummer is een SUV die niet past in het straatbeeld, maar een Captiva is een soort barby-SUV ? Die ga je toch niet verbieden ??? Dus als je uw definitie van SUV scherpgesteld hebt, zul je minder weerstand oproepen.

Het andere voorbeeld is een ferrari, die past evenmin in het straatbeeld als het op CO2, snelheid aankomt... En toch wordt die niet belaagd.... Dus enige consequent zijn in de redenering zou aangenamer zijn.

Full disclosure: ik rij met een barbysuv, en weet dat die wagen 8 liter verbruikt, en weet ook dat hij niet gemaakt is om mensen omver te rijden. hij is wel robuuster en vergevingsgezinder' als iemand zijn deur tegen uw carrosserie zwaait...

En of je de hummer nu taxeert met 2000 euro tax per jaar, of je laat via zijn verbruik een tax betalen door het rekeningrijden exponentieel duurder te maken, is een valse discussie. Je moet een kader vinden waar er geen 'gaten ontstaan' Dus je moet voorkomen dat bvb een hybride suv als schijnbaar betere oplossing met subsidies de weg opgaat...
een hummer is geclasseerd als vrachtwagen !
om deze te besturen dient u ook een c rijbewijs te hebben !
een hummer is sterk gemaakt ja, maar heeft geen kreukelzone !!
dus bij een zware aanrijding zullen de personen in de hummer
een zware slag krijgen ! dit is ook bij de meeste oude usa cars het geval ,
conclusie is dat je 80% meer kans hebt om dood te blijven in de hummer
dan in bv : een vw golf

ik vind ook dat het genoeg geweest is met dat " IK WIL" gedrag
bah mentaliteit ! ik wil, ik wil ,ik wil ? als ik da vroeger zei , dan
kreeg ik een oorveeg van onze pa ! ge hebt niks te willen !!!

verdraagzaamheid is een mooi ding!
snowseals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 20:13   #135
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

[quote=Goldband;4569709]De SUV-haat heeft niks te maken met het milieu maar alles met de rijstijl van de chauffeurs die ermee rijden.
[quote]

2
3
4
5
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 20:57   #136
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

IN elk geval

vergeet ook niet hoe ouder je wordt, hoemeer je die hoge instap kunt apprecieren...
Dus dat is een factor die hier totaal verwaarloosd wordt in dit debat. Mensen kiezen een hogere wagen omwillen van hun heupen die bvb pijndoen, en de onhandigheid om uit een porsche te gaan kruipen zit die mensen dusdanig tegen, dat ze daarom liever een type SUV kopen
Oud 10 februari 2010, 21:03   #137
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Dat is misschien waar, en daar wil ik ook wel respect voor hebben.
Maar waarom ze dan hun , zoals ik afgelopen zaterdag heb gezien, suv half op een gehandicaptenparking en half op een gewone parking parkeren? (dwars geparkeerd)

en er zijn wel veel meer comfortabelere auto´s die nu eemaal niet zo laag liggen als een porsche en toch geen suv zijn.

Trouwens inklimmen lijkt mij nu ook niet echt een goede oplossing?

Laatst gewijzigd door Tick : 10 februari 2010 om 21:04.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 21:45   #138
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

SUV's zijn penisverlengingen voor personen met een ziekenhuisfobie

Overlaatst in 'het dorp op man-bijt-hond'..een ouder koppel (50-tigers) die trots hun Hummer schowden , gekocht van de erfenis van spaarzame suikertantes..de motivatie voor kinderloze personen/koppels om hun geld te verbrassen of weg te schenken aan een goed doel
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 22:14   #139
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
IN elk geval

vergeet ook niet hoe ouder je wordt, hoemeer je die hoge instap kunt apprecieren...
Dus dat is een factor die hier totaal verwaarloosd wordt in dit debat. Mensen kiezen een hogere wagen omwillen van hun heupen die bvb pijndoen, en de onhandigheid om uit een porsche te gaan kruipen zit die mensen dusdanig tegen, dat ze daarom liever een type SUV kopen
Een éénvolume wagen heeft dezelfde hoge instap en een betere vering (voor die artrose).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 februari 2010 om 22:14.
Oud 10 februari 2010, 22:26   #140
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=6zQw4BTu6lQ

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be