![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 6 februari 2010 om 16:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Burger
|
![]() Als ambtenaar van rang A 23 bedraagt mijn huidige (maximum)wedde
6210 euro bruto te verhogen met twee premies van elk ongeveer 75 euro bruto per maand, totaal dus bijna 6400 euro bruto (3600 euro netto, enige kostwinner met kind en bejaarde ten laste). Mijn pensioen zal - tenzij de reglementering verandert - 2900 euro netto per maand bedragen. Een "groepsverzekering", "bedrijfswagen", "gratis internet/computer" zijn bij mij onbestaande. Wie jaloers is, had destijds (1982) ook maar moeten beginnen bij "de staat", aan 24000 netto per maand (aan de "dop" had ik 22700 BF)
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan komen we weer aan één van de totale misgroeiingen van ons sociaal systeem. De stijgende weddeschaal met de ancienniteit (en als we het dan specifiek over ambtenaren hebben, hieraan nog ne boost gegeven door de quasi automatische bevorderingen). Alhoewel dat een algemene appreciatie van de ambtenaarslonen de laatste decennia, er ook wel iets voor zal tussen zitten. Straks wil niemand nog in de privé gaan werken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Willen we dat is vergelijken met toppers in de prive. Iedereen loopt ook ni te koop met zijn inkomen he!
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het blijft een feit dat een topper in de privé nooit meer dan 2000 euro netto staatspensioen kan bekomen (zelfs al was zijn loon het tienvoudige). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ambtenarij zuigt ons systeem heel leeg. Kost imens veel en brengt navenant niets op.
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() De rijkjes krijgen allerlei tegemoetkomingen via belastingsaftrek.
De armpjes moeten voor die diezelfde diensten en producten de volle pot betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Staatssecretaris
|
![]() Oh! En waarvoor denkt ge dat belastingen bestaan? Juist... om herverdeling van inkomen te doen. Wie betaalt veel belastingen: de rijken. Wie betaalt weinig belastingen: de armen. Wie krijgt veel: de armen(?) of de slimmerikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wonderen in Antwerpen
Jezus is verrezen en besluit om zich kenbaar te maken in Antwerpen. Hij komt neergedaald op de Groenplaats en besluit een goei pint te gaan pakken. Na een tijdje geraakt hij aan de praat met de kroegbaas en vertelt hij wie hij is. 'Ja ja, dat zal wel. En kan je dat ook bewijzen?' vraagt de kroegbaas. Jezus staat recht en stapt naar een man in een rolstoel die verlamd is. Jezus raakt de man aan en zegt hem op te staan. De man springt recht en loopt weer vrolijk rond. Even verder zit een blinde man. Jezus raakt de man aan en zegt hem de ogen te openen. De man kan weer zien en gooit zijn blindenstok weg. Aan een tafeltje zit Mustafa, en Jezus vindt het raar dat die man daar helemaal alleen zit. Wanneer hij in de richting van Mustafa stapt, staat die recht en begint heel boos te roepen. Riskeer het ni he makker !!! Ik ben nog maar 14 dagen op de ziekenkas!'
![]() |
#132 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ongeveer 33% werkt nog na 55, dat betekent dat nu grofweg enkel ambtenaren lang "werken". Over de inhoud van het werken , dat zijn andere discussies, maar met dit cijfer in handen zou ik willen weten hoelang men gemiddeld bij overheid of in privé werkt. Misschien kunnen we het eens hebben over die discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als Xus moest terugkeren zou hij het mensdom in zijn geheel verlossen door de welvaartstaat te installeren, ipv hier en daar een paar bijgelovige individuën te genezen. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2010 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Ik noteer vooral het vraagteken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
brugpensioen is pas discriminerend ! ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En geloof me, de overgrote meerderheid doet dat (immo, pensioensparen, ...) Volgens mij zijn het vooral de niet meer zo jonge niet-grootverdieners in de privé die nu van hun neus beginnen te maken. Omdat ze in het verleden persé wat meer wilden dan hun buurman-ambtenaar? Het verhaal van de haas en de schildpad? Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 februari 2010 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW In feite zijn het geen voordelen. Ze moeten gewoonweg iets minder belastingen betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk moet de arbeider/bediende, er zullen nog niet teveel privé-grootverdienders tussen de arbeiders/bedienden zitten, tweemaal betalen voor zijn pensioen. Eerst via een niet te onderschatten bijdragen aan de sociale zekerheid, en daarbovenop moet hij nog eens een privéspaarpotje aanleggen. Allé, om het nog eens duidelijk te stellen. Het zijn degenen die er een sooitje van gemaakt hebben, die er tegelijkertijd voor gezorgd hebben, dat hun pensioen wel verzekerd was. |
|
![]() |
![]() |