![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
aaah merciekes djimi, ik vroeg me al zo lang af waar die problemen met dat Italiaans, Grieks, Spaans, Pools, Portugees... 'reltuig' toch vandaan kwamen, U hebt dat hier mooi opgehelderd, mijn dank is groot...en onze 'schuld' aan hen is nóg groter, zouden we niet sito presto de wijken waar dat Italiaans, Grieks, Spaans, Pools, Portugees tuig woont, die ghetto's bedoel ik, gaan renoveren met wat belastinggeld? ...euhh wacht effe...d�*e mensen hebben zich wel degelijk aangepast en dragen ook wat bij aan de maatschappij.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat 'gastarbeiders' uit niet-Europese landen het moeilijker zouden hebben om zich aan te passen, had van bij het begin duidelijk moeten zijn. Ik ben dan ook altijd al voorstander geweest van een degelijke opvang van die mensen, met de nadruk op snelle verwerving van een minimum aan taalkennis en grondige voorlichting betreffende zeden en gebruiken van onze contreien. Het is ook niet mijn fout dat de 'gastarbeiders', maar veel meer nog hun nakomelingen, kunnen en mogen worden blootgesteld aan de verderfelijke invloed van ultra-reactionaire predikers die 'onze bondgenoot' Saoedi-Arabië indien niet zèlf stuurt, dan toch minstens financiert. En ik kan er ook maar bitter weinig aan doen dat hier in de hoofdstad van het land een sliert corrupte politici er geen graten in zien dat de boel nog een beetje meer verloedert. Ik kan daar nog aan toevoegen dat ik zèlf ook voor een keuze sta: ofwel loop ik in zo wijd mogelijke bochten om die 'vreemden' heen in de hoop dat er geen problemen komen of dat de problemen wel vanzelf zullen weggaan, ofwel stap ik op die mensen af om hen duidelijk te maken wat ze zouden kunnen doen opdat er voor en mèt hen minder problemen zouden zijn. Ik zal wel zo stom zijn als het achterste van een koe omdat ik voor die laatste houding kies, zeker?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is dan: welke schrijver heeft mij verzonnen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in je vorige bijdrage liet je - ofwel begreep ik het zo - uitschijnen dat het wederom allemaal 'onze' schuld zou zijn. Vanzelfsprekend is immigreren naar een ander continent stukken moeilijker dan binnen Europa, dit betekent echter niet dat het 'onmogelijk' is, dat bewijzen duizenden elke dag, telkens opnieuw, moeilijk gaat ook, maar de 'wil' moet er zijn, dat ontbreekt vaak bij die groep waar de meeste problemen voorkomen, steeds de schuld op anderen afschuiven, armoede, discriminatie, achtergesteld worden, slachtofferrol blijven cultiveren, e.d. is in mijn ogen niet de enige oorzaak en zeker niet de grootste oorzaak, daar zovelen het tegendeel bewijzen die wél degelijk wat bereikt hebben, kansen genomen hebben en hun leven op een positieve maner ingevuld hebben, kortom geïntegreerd zijn - en nee, daarmee bedoel ik niet dat die mensen in hun eigen huis hun taal niet meer zouden mogen spreken, of eigen cultuur en tradities moeten verloochenen of volledig afzweren, gewoon een positieve bijdrage aan de maatschappij leveren, een maatschappij die hen een nieuwe kans geboden heeft om een nieuw leven, een toekomst - veelmaals beter dan in land van origine ooit mogelijk was - op te bouwen, ik zie bij een groot deel van een bepaalde groep het tegendeel - ik stel me daar vragen bij, zoek naar een reden waarom, dat ze uit een ander continent komen, niet Europees neem ik niet aan als 'reden', pakweg een Chinees of Vietnamees zal in Europa zelfs véél harder zijn best doen, óók zij komen uit niet-Europese landen., toch hoor je niet over Chinees straattuig en voortdurend rellen door Chinezen...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nog wat meer dop en ocmw en gezinshereniging en straathoekwerk en inburgerinscursus en no-go-zones geven?
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de rest kan en mag gediscussieerd worden, graag zelfs. Op voorwaarde dat er ook geluisterd wordt naar iedereen die aan die discussie deelneemt. Verder: degelijk onderwijs voor IEDEREEN, en jobs. Er is méér dan werk genoeg om dit land wat leefbaarder te maken. Ontwikkelingssamenwerking kan ook helpen, op voorwaarde dat de hulpbehoevenden daar ook wat inspraak in krijgen. Wat mij betreft mag ook een beleid dat remigratie op een positieve manier aanmoedigt op poten worden gezet. Ja, ik weet het, dat is wat 'vaag' geformuleerd, maar dat doe ik met opzet: ik nodig iederéén uit met bruikbare voorstellen af te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
och, dat is toch allemaal al tot in den treure gedaan? En wat levert het op? Niks. Die mensen willen nu eenmaal niet samenleven. Leven op de kap van e ongelive, dat wel natuurlijk. Maar harmonieus samenleven? Hier op dit forum worden er dagdagelijks voorbeelden gepost van de onverdraagzaamheid van de nieuwkomers. Om af en toe eens iets te posten van een autochtoon die onverdraagzaam is moete Filou en consoorten nogal scharten zenne!
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn ook een heleboel nieuwkomers die wel degelijk niks liever willen dan harmonieus met ons samen kunnen/mogen leven. Ik denk zelfs dat het een (eerder grote dan kleine) meerderheid betreft. Mocht dat niet zo zijn, dan zouden we pas ècht reden tot klagen hebben, me dunkt. Op welke manier(en) kunnen we die groep mensen helpen? Mogen we dat nog wel doen, of laten we hen het maar beter allemaal zelf uitzoeken? Kijken we liever vol spanning uit naar het ogenblik waarop de boel ontploft, om ons dan ook eens 'goed te kunnen laten gaan'? Moeten we gauw nog wat extra drempels opwerpen, zodat we niet al te lang hoeven te wachten op 'het uur der wrake'? Houden we m.a.w. de waarden van de 'Europese beschaving' in ere, of geven we ze met de vuilkar mee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die cultus van de Hell's Angels is uit de USA overgewaaid. Heeft met Europa slechts onrechtstreeks iets te maken, dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
+ al de rest!??? Maakt het trouwens enig verschil vanwaar het over waait? Uit Amerika, uit het Oost-blok (tiens, dat zijn toch ook Christenen?): men schiet er hier mee!!! P.S. De Bende van Nijvel waren blanke Belgen hé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als u d�*t kan staven met een bron, dan doe ik mijn hoed af. Ik dacht dat ze tot op heden die daders nog niet kenden, laat staan dat ze weten welk nationaliteit ze hebben.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 9 februari 2010 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een man met ervaring terzake, De Donnea, verklaarde zondag op tv dat het Brussels gewest het initiatief moet nemen. Hij gaf een eerste tip: de cumul tussen gemeenteraadslid en lid v.h.Brussels parlement verbieden.
|
![]() |
![]() |