Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2010, 19:17   #121
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De kip èn haar ei:

fase 1

Patron: ik heb goedkope, en zo ongeschoold mogelijke want daardoor gemakkelijker onder de knoet te houden werkkrachten nodig.

Politichien: u vraagt, ik draai. Ik heb voor u Italianen, Grieken, Spanjaarden, Polen, Portugezen, ... in de aanbieding, maar Marokkanen en Turken zijn nòg onmondiger, en nòg goedkoper.

Patron: laat maar komen.

Politichien: �* votre service, bwana.

fase 2

Politichien: voil�*, hier zijn ze, uw werkkrachten. Gaan we geld steken in een deftige opvang van die mensen?

Patron: gij moogt dat doen, maar rekent daarvoor niet op mij, hé. Ik moet nog mijne villa afbetalen. Ten andere, die mensen gaan hier toch niet lang blijven, dat zal dus weggesmeten geld zijn. Weetewa, steekt liever wat van dat geld in uw eigen zakken, ge kunt er alleen maar wel bij varen.

Politichien: gij hebt toch altijd van die goede ideeën!

Patron: ja, daarom benekik ook patron, hé.

ç

aaah merciekes djimi, ik vroeg me al zo lang af waar die problemen met dat Italiaans, Grieks, Spaans, Pools, Portugees... 'reltuig' toch vandaan kwamen, U hebt dat hier mooi opgehelderd, mijn dank is groot...en onze 'schuld' aan hen is nóg groter, zouden we niet sito presto de wijken waar dat Italiaans, Grieks, Spaans, Pools, Portugees tuig woont, die ghetto's bedoel ik, gaan renoveren met wat belastinggeld?
...euhh wacht effe...d�*e mensen hebben zich wel degelijk aangepast en dragen ook wat bij aan de maatschappij.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 19:44   #122
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
ç

aaah merciekes djimi, ik vroeg me al zo lang af waar die problemen met dat Italiaans, Grieks, Spaans, Pools, Portugees... 'reltuig' toch vandaan kwamen, U hebt dat hier mooi opgehelderd, mijn dank is groot...en onze 'schuld' aan hen is nóg groter, zouden we niet sito presto de wijken waar dat Italiaans, Grieks, Spaans, Pools, Portugees tuig woont, die ghetto's bedoel ik, gaan renoveren met wat belastinggeld?
...euhh wacht effe...d�*e mensen hebben zich wel degelijk aangepast en dragen ook wat bij aan de maatschappij.
Dat 'gastarbeiders' uit Europese landen weinig opvang nodig hadden om 'geïntegreerd' te geraken, zou wel eens kunnen liggen aan het feit dat het gastarbeiders uit Europese landen waren.

Dat 'gastarbeiders' uit niet-Europese landen het moeilijker zouden hebben om zich aan te passen, had van bij het begin duidelijk moeten zijn. Ik ben dan ook altijd al voorstander geweest van een degelijke opvang van die mensen, met de nadruk op snelle verwerving van een minimum aan taalkennis en grondige voorlichting betreffende zeden en gebruiken van onze contreien.
Het is ook niet mijn fout dat de 'gastarbeiders', maar veel meer nog hun nakomelingen, kunnen en mogen worden blootgesteld aan de verderfelijke invloed van ultra-reactionaire predikers die 'onze bondgenoot' Saoedi-Arabië indien niet zèlf stuurt, dan toch minstens financiert.
En ik kan er ook maar bitter weinig aan doen dat hier in de hoofdstad van het land een sliert corrupte politici er geen graten in zien dat de boel nog een beetje meer verloedert.

Ik kan daar nog aan toevoegen dat ik zèlf ook voor een keuze sta:

ofwel loop ik in zo wijd mogelijke bochten om die 'vreemden' heen in de hoop dat er geen problemen komen of dat de problemen wel vanzelf zullen weggaan,
ofwel stap ik op die mensen af om hen duidelijk te maken wat ze zouden kunnen doen opdat er voor en mèt hen minder problemen zouden zijn.

Ik zal wel zo stom zijn als het achterste van een koe omdat ik voor die laatste houding kies, zeker?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 19:53   #123
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat 'gastarbeiders' uit Europese landen weinig opvang nodig hadden om 'geïntegreerd' te geraken, zou wel eens kunnen liggen aan het feit dat het gastarbeiders uit Europese landen waren.

Dat 'gastarbeiders' uit niet-Europese landen het moeilijker zouden hebben om zich aan te passen, had van bij het begin duidelijk moeten zijn. Ik ben dan ook altijd al voorstander geweest van een degelijke opvang van die mensen, met de nadruk op snelle verwerving van een minimum aan taalkennis en grondige voorlichting betreffende zeden en gebruiken van onze contreien.
Het is ook niet mijn fout dat de 'gastarbeiders', maar veel meer nog hun nakomelingen, kunnen en mogen worden blootgesteld aan de verderfelijke invloed van ultra-reactionaire predikers die 'onze bondgenoot' Saoedi-Arabië indien niet zèlf stuurt, dan toch minstens financiert.
En ik kan er ook maar bitter weinig aan doen dat hier in de hoofdstad van het land een sliert corrupte politici er geen graten in zien dat de boel nog een beetje meer verloedert.

ofwel loop ik in zo wijd mogelijke bochten om die 'vreemden' heen in de hoop dat er geen problemen komen of dat de problemen wel vanzelf zullen weggaan,
ofwel stap ik op die mensen af om hen duidelijk te maken wat ze zouden kunnen doen opdat er voor en mèt hen minder problemen zouden zijn.

Ik zal wel zo stom zijn als het achterste van een koe omdat ik voor die laatste houding kies, zeker?
Je bent een 21ste eeuw Don Quichotte djimmi
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 20:05   #124
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Je bent een 21ste eeuw Don Quichotte djimmi
De vraag is dan: welke schrijver heeft mij verzonnen?

Oud 7 februari 2010, 21:38   #125
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee djimi, je bent helemaal niet zo stom als het achterste van een koe met je laatste bewering waar jij voor kiest, mooi streven van je en politici zouden een voorbeeld aan jou mogen nemen en de hete kolen niet door anderen uit het vuur laten halen, maar zélf oplossingen bieden voor problemen die ze zelf ingevoerd/gecreëerd hebben.

Maar in je vorige bijdrage liet je - ofwel begreep ik het zo - uitschijnen dat het wederom allemaal 'onze' schuld zou zijn. Vanzelfsprekend is immigreren naar een ander continent stukken moeilijker dan binnen Europa, dit betekent echter niet dat het 'onmogelijk' is, dat bewijzen duizenden elke dag, telkens opnieuw, moeilijk gaat ook, maar de 'wil' moet er zijn, dat ontbreekt vaak bij die groep waar de meeste problemen voorkomen, steeds de schuld op anderen afschuiven, armoede, discriminatie, achtergesteld worden, slachtofferrol blijven cultiveren, e.d. is in mijn ogen niet de enige oorzaak en zeker niet de grootste oorzaak, daar zovelen het tegendeel bewijzen die wél degelijk wat bereikt hebben, kansen genomen hebben en hun leven op een positieve maner ingevuld hebben, kortom geïntegreerd zijn - en nee, daarmee bedoel ik niet dat die mensen in hun eigen huis hun taal niet meer zouden mogen spreken, of eigen cultuur en tradities moeten verloochenen of volledig afzweren, gewoon een positieve bijdrage aan de maatschappij leveren, een maatschappij die hen een nieuwe kans geboden heeft om een nieuw leven, een toekomst - veelmaals beter dan in land van origine ooit mogelijk was - op te bouwen, ik zie bij een groot deel van een bepaalde groep het tegendeel - ik stel me daar vragen bij, zoek naar een reden waarom, dat ze uit een ander continent komen, niet Europees neem ik niet aan als 'reden', pakweg een Chinees of Vietnamees zal in Europa zelfs véél harder zijn best doen, óók zij komen uit niet-Europese landen., toch hoor je niet over Chinees straattuig en voortdurend rellen door Chinezen...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 10:22   #126
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we problemen moeten exporteren? Lijkt het u dan niet zinvoller ze op te lossen, zodat niemand er nog onder gebukt gaat?
en hoe denkt u dat te doen?
Nog wat meer dop en ocmw en gezinshereniging en straathoekwerk en inburgerinscursus en no-go-zones geven?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 13:05   #127
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
en hoe denkt u dat te doen?
Nog wat meer dop en ocmw en gezinshereniging en straathoekwerk en inburgeringscursus en no-go-zones geven?
No-go-zones: neen, zeer zeker niet. Nergens, nooit.

Over de rest kan en mag gediscussieerd worden, graag zelfs. Op voorwaarde dat er ook geluisterd wordt naar iedereen die aan die discussie deelneemt.

Verder: degelijk onderwijs voor IEDEREEN, en jobs. Er is méér dan werk genoeg om dit land wat leefbaarder te maken.

Ontwikkelingssamenwerking kan ook helpen, op voorwaarde dat de hulpbehoevenden daar ook wat inspraak in krijgen. Wat mij betreft mag ook een beleid dat remigratie op een positieve manier aanmoedigt op poten worden gezet.

Ja, ik weet het, dat is wat 'vaag' geformuleerd, maar dat doe ik met opzet: ik nodig iederéén uit met bruikbare voorstellen af te komen.

Oud 8 februari 2010, 16:16   #128
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
No-go-zones: neen, zeer zeker niet. Nergens, nooit.

Over de rest kan en mag gediscussieerd worden, graag zelfs. Op voorwaarde dat er ook geluisterd wordt naar iedereen die aan die discussie deelneemt.

Verder: degelijk onderwijs voor IEDEREEN, en jobs. Er is méér dan werk genoeg om dit land wat leefbaarder te maken.

Ontwikkelingssamenwerking kan ook helpen, op voorwaarde dat de hulpbehoevenden daar ook wat inspraak in krijgen. Wat mij betreft mag ook een beleid dat remigratie op een positieve manier aanmoedigt op poten worden gezet.

Ja, ik weet het, dat is wat 'vaag' geformuleerd, maar dat doe ik met opzet: ik nodig iederéén uit met bruikbare voorstellen af te komen.

och, dat is toch allemaal al tot in den treure gedaan? En wat levert het op?
Niks. Die mensen willen nu eenmaal niet samenleven. Leven op de kap van e ongelive, dat wel natuurlijk. Maar harmonieus samenleven?

Hier op dit forum worden er dagdagelijks voorbeelden gepost van de onverdraagzaamheid van de nieuwkomers.
Om af en toe eens iets te posten van een autochtoon die onverdraagzaam is moete Filou en consoorten nogal scharten zenne!

Oud 8 februari 2010, 16:48   #129
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
och, dat is toch allemaal al tot in den treure gedaan? En wat levert het op?
Niks. Die mensen willen nu eenmaal niet samenleven. Leven op de kap van e ongelive, dat wel natuurlijk. Maar harmonieus samenleven?

Hier op dit forum worden er dagdagelijks voorbeelden gepost van de onverdraagzaamheid van de nieuwkomers.
Om af en toe eens iets te posten van een autochtoon die onverdraagzaam is moete Filou en consoorten nogal scharten zenne!
Het zou erg dwaas zijn te ontkennen dat er lastige of zelfs onmogelijke nieuwkomers zijn (sommigen daarvan ongetwijfeld uit 'onverdraagzaamheid', ja), en dat in zo'n aantallen dat het erg moeilijk wordt er nog n�*�*st te kijken.

Maar er zijn ook een heleboel nieuwkomers die wel degelijk niks liever willen dan harmonieus met ons samen kunnen/mogen leven. Ik denk zelfs dat het een (eerder grote dan kleine) meerderheid betreft.
Mocht dat niet zo zijn, dan zouden we pas ècht reden tot klagen hebben, me dunkt.

Op welke manier(en) kunnen we die groep mensen helpen?
Mogen we dat nog wel doen, of laten we hen het maar beter allemaal zelf uitzoeken?

Kijken we liever vol spanning uit naar het ogenblik waarop de boel ontploft, om ons dan ook eens 'goed te kunnen laten gaan'?

Moeten we gauw nog wat extra drempels opwerpen, zodat we niet al te lang hoeven te wachten op 'het uur der wrake'?

Houden we m.a.w. de waarden van de 'Europese beschaving' in ere, of geven we ze met de vuilkar mee?

Oud 8 februari 2010, 19:53   #130
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Brussel kan het niet.

Brusselse politici leveren nog maar eens hun attest van onbekwaamheid.

nog steeds geen ééngemaakte politiezone in Brussel, nee nog zes zones waarvan er enkelen nog twisten om liefst zo snel mogelijk terug op te delen (naar de 19 gemeenten) ...

een hogeschool die moet verhuizen omdat politici en politie er niet in slagen de veiligheid te garanderen

politieagenten die tot schietschijf dienen van getollereerd crapuul dat bezit heeft genomen van heelder wijken, no-go-zones voor politie en brave burgers ...

het is hoog tijd om toe te geven dat Brussel als gewest gefaald heeft.

het Brussels gewest dient met onmiddellijke ingang opgeheven te worden en onder curatele geplaatst te worden van de federale regering (of een commissie van de twee deelstaten die wel functionneren, Vlaanderen en Wallonie)

de negentien gemeenten dienen opgeheven te worden
één stadsbestuur dient geinstalleerd
de stad dient ééngemaakt te worden tot één politiezone, één brandweerzone.
de Vlaamse en Waalse overheid moeten zich garant stellen voor het terugwinnen van de leefbaarheid van deze stad.
Vlaanderen kan het wel???-> waar zijn de meeste politie-agenten dood geschoten of beschoten?? Toch wel in Vlaanderen zeker!!!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 19:57   #131
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het zou erg dwaas zijn te ontkennen dat er lastige of zelfs onmogelijke nieuwkomers zijn (sommigen daarvan ongetwijfeld uit 'onverdraagzaamheid', ja), en dat in zo'n aantallen dat het erg moeilijk wordt er nog n�*�*st te kijken.

Maar er zijn ook een heleboel nieuwkomers die wel degelijk niks liever willen dan harmonieus met ons samen kunnen/mogen leven. Ik denk zelfs dat het een (eerder grote dan kleine) meerderheid betreft.
Mocht dat niet zo zijn, dan zouden we pas ècht reden tot klagen hebben, me dunkt.

Op welke manier(en) kunnen we die groep mensen helpen?
Mogen we dat nog wel doen, of laten we hen het maar beter allemaal zelf uitzoeken?

Kijken we liever vol spanning uit naar het ogenblik waarop de boel ontploft, om ons dan ook eens 'goed te kunnen laten gaan'?

Moeten we gauw nog wat extra drempels opwerpen, zodat we niet al te lang hoeven te wachten op 'het uur der wrake'?

Houden we m.a.w. de waarden van de 'Europese beschaving' in ere, of geven we ze met de vuilkar mee?
Alsof ons eigenste Europese Hell's Angels engeltjes zijn...En dat zijn jouw buren hé!!!
Oud 8 februari 2010, 20:09   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Alsof ons eigenste Europese Hell's Angels engeltjes zijn...En dat zijn jouw buren hé!!!
Die cultus van de Hell's Angels is uit de USA overgewaaid. Heeft met Europa slechts onrechtstreeks iets te maken, dus.

Oud 8 februari 2010, 20:24   #133
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Die cultus van de Hell's Angels is uit de USA overgewaaid. Heeft met Europa slechts onrechtstreeks iets te maken, dus.
Wat is dat voor zever?-> ze hebben OOK kalasjnikovs...Alsof die enkel in Brussel zitten!! Met wat is Kitty Van Nieuwnhuyze dood geschoten, ergens in het rustige Vlaamse land?
+ al de rest!???

Maakt het trouwens enig verschil vanwaar het over waait? Uit Amerika, uit het Oost-blok (tiens, dat zijn toch ook Christenen?): men schiet er hier mee!!!

P.S. De Bende van Nijvel waren blanke Belgen hé...
Oud 8 februari 2010, 20:37   #134
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor zever?-> ze hebben OOK kalasjnikovs...Alsof die enkel in Brussel zitten!! Met wat is Kitty Van Nieuwnhuyze dood geschoten, ergens in het rustige Vlaamse land?
+ al de rest!???

Maakt het trouwens enig verschil vanwaar het over waait? Uit Amerika, uit het Oost-blok (tiens, dat zijn toch ook Christenen?): men schiet er hier mee!!!

Heeft u mijn bericht #129 al gelezen?

Oud 9 februari 2010, 08:49   #135
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
+ al de rest!???

Als u d�*t kan staven met een bron, dan doe ik mijn hoed af.
Ik dacht dat ze tot op heden die daders nog niet kenden, laat staan dat ze weten welk nationaliteit ze hebben.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 9 februari 2010 om 08:52.
Oud 9 februari 2010, 09:17   #136
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Bovenaf ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Net als zijn minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open Vld) is premier Leterme ervan overtuigd dat het weinig zin heeft om de fusie van politiezones van bovenaf op te leggen.
Een man met ervaring terzake, De Donnea, verklaarde zondag op tv dat het Brussels gewest het initiatief moet nemen. Hij gaf een eerste tip: de cumul tussen gemeenteraadslid en lid v.h.Brussels parlement verbieden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be