Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2010, 13:11   #121
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Wij hebben dus te maken met een manlijke paus die toevallig hangborsten had en dat daar de kiem gezocht moet worden van deze zeer vermakelijke geschiedenis.

Waarschijnlijk dacht deze Johanna dat zij de geboorte kon tegenhouden net als hoe wij onze plas kunnen ophouden. Maar als je van je paard valt is er geen houden aan. Ik heb dat met het draaien van mijn voordeelsleutel want op dat moment dreig ik mijn plas te verliezen, als ik alles te lang heb opgehouden.
pausin johanna was een middeleeuws broodje aap een schilderij van zoveel honderden jaren later veranderd hier niets aan!!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 13:24   #122
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Concilie

[Zie ik zwarten?]

Concilie van Nicae (AD 325)

[Zie ik nog meer zwarten?]

Modern concilie

Hoe zit het met de agenda’s, black berries, pc’s van al die honderden kardinalen die rond de verkiezing en de installatie van Pausin Johanna in Rome waren? Er moeten ergens vliegtickets, treinkaartjes, benzine bonnen, declaraties e.d liggen waaruit blijkt dat zij naar een concilie waren afgereisd. Verder zouden er in boekhoudingen van bordelen, seksshops en drankwinkels uit die periode ook aantekeningen moeten zijn dat kardinaal die en die er zaken heeft gedaan. Privépersonen zullen ook aantekeningen hebben gemaakt van deze gebeurtenissen voordat men wist dat het een vrouwmens betrof.

Misschien is deze geschiedenis niet waar, hoewel ik de studies in boekvorm niet heb gelezen. Ik ben nieuwsgierig naar de 19e eeuwse Nederlandse studie.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 februari 2010 om 13:25.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 13:27   #123
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben dus te maken met een manlijke paus die toevallig hangborsten had en dat daar de kiem gezocht moet worden van deze zeer vermakelijke geschiedenis.
U moet minder het doorslaggevende argument zoeken in afbeeldingen, zeker schilderijen uit 't ancien regime, zij hebben niet hetzelfde waarheidsgehalte als foto's. Niettemin allemaal interessant, zo'n afbeeldingen, maar zeker niet decisief in het historisch onderzoek.
Oud 22 februari 2010, 13:56   #124
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aletheia Bekijk bericht
U moet minder het doorslaggevende argument zoeken in afbeeldingen, zeker schilderijen uit 't ancien regime, zij hebben niet hetzelfde waarheidsgehalte als foto's. Niettemin allemaal interessant, zo'n afbeeldingen, maar zeker niet decisief in het historisch onderzoek.
Als je goed hebt opgelet zal je zien dat ik alle middelen aanwend om de waarheid te achterhalen. Afbeeldingen spelen hoe dan ook een rol, hoewel niet doorslaggevend. Wel opvallend, al die zwarte gezichten op het Concilie van Nicae.
Oud 22 februari 2010, 14:13   #125
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je goed hebt opgelet zal je zien dat ik alle middelen aanwend om de waarheid te achterhalen. Afbeeldingen spelen hoe dan ook een rol, hoewel niet doorslaggevend. Wel opvallend, al die zwarte gezichten op het Concilie van Nicae.
We zijn hier wel bezig te discussiëren over het al dan niet bestaan van een pausin (niet dus!). Ik begrijp niet wat uw "zwarten" daarmee te maken hebben.
Oud 22 februari 2010, 14:34   #126
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
We zijn hier wel bezig te discussiëren over het al dan niet bestaan van een pausin (niet dus!). Ik begrijp niet wat uw "zwarten" daarmee te maken hebben.

[Filmposter]

Om tot een antwoord of tot een oplossing van een probleem te komen kijken wij soms naar overeenkomstige of vergelijkbare processen.

Hier op dit forum woedt er een discussie of de hoogste adel (1500-1789) zwart en gekleurd was en dat blauw bloed, zwart bloed is. Er is daarbij veel te doen om de portretten, en veel mensen beschouwen de gewitte portretten als keihard bewijs dat de adel en koningen wit waren.

Men presenteert mij gewitte portretten waar ik steeds persoonsbeschrijvingen als bron aanwijs.

Nu bestaan er ook afbeeldingen van Pausin Johanna en is de vraag of die iets bewijzen.

Dit is verder mijn draad en alles wat ik hier post houdt verband met elkaar.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 februari 2010 om 14:36.
Oud 22 februari 2010, 14:49   #127
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Paus Clemens I
Clemens I was de derde opvolger van Petrus als paus. Zijn pontificaat was volgens de officiële pauslijst van het Vaticaan van 76-81 n. Chr. (Volgens Irenaeus van 92 tot 101 n. Chr.) Volgens Tertullianus was hij de directe opvolger van de apostel Petrus en waren respectievelijk Paus Linus en Paus Anacletus I Clemens' opvolgers. Mogelijk is echter ook dat Clemens samen met Linus en Anacletus lid was van het presbytorium (raad van oudsten) van de kerk in de stad Rome. Tijdens zijn ambtstermijn werd het vormsel ingevoerd.
Er bestaan dus verschillende jaartellingen.

http://www.christelijkebegrippen.nl/..._Clemens_I.php
Oud 22 februari 2010, 16:10   #128
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[Filmposter]

Om tot een antwoord of tot een oplossing van een probleem te komen kijken wij soms naar overeenkomstige of vergelijkbare processen.

Hier op dit forum woedt er een discussie of de hoogste adel (1500-1789) zwart en gekleurd was en dat blauw bloed, zwart bloed is. Er is daarbij veel te doen om de portretten, en veel mensen beschouwen de gewitte portretten als keihard bewijs dat de adel en koningen wit waren.

Men presenteert mij gewitte portretten waar ik steeds persoonsbeschrijvingen als bron aanwijs.

Nu bestaan er ook afbeeldingen van Pausin Johanna en is de vraag of die iets bewijzen.

Dit is verder mijn draad en alles wat ik hier post houdt verband met elkaar.
jouw draad
ik ga dus enkel reageren op het pausin verhaal

Benedictus III (Rome, geboortedatum onbekend - sterfplaats onbekend, 17 april 858) was paus van 29 september 855 tot en met 17 april 858. Een groep van belangrijke Romeinen koos echter tegenpaus Anastasius III.

Over Benedictus bestaan meerdere mythes. Hij zou bijvoorbeeld drie keer aan de macht zijn geweest. Dit onbewezen verhaal is mogelijk gebaseerd op de verdrijving van Benedictus direct na diens pauskeuze (in april). Na de pauskeuze van Benedictus trok namelijk tegenpaus Anastasius Rome binnen en verdreef de legitieme paus Benedictus van zijn zetel. In september 855 keerde Benedictus evenwel terug en werd alsdan tot paus gewijd.

Op basis van speculaties op grond van de pausin Johanna-legende, is door enkelen gespeculeerd, dat Benedictus III een fictief persoon was en werd bedacht om pausin Johanna "van de lijst" te schrappen.

Benedictus III stond bekend als een geleerd man. Tijdens zijn pontificaat brachten Ethelwulf, koning van Wessex, en zijn zoon, de toekomstige koning Ethelbald een bezoek aan de paus.
Oud 22 februari 2010, 16:47   #129
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Benedictus III

Kruisverheffing
Oud 22 februari 2010, 17:18   #130
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afbeeldingen spelen zeker een rol. Maar tot nu toe weinig overtuigend materiaal gezien om met zekerheid te stellen dat we hier te maken hebben met een vrouwelijke paus.
Ikzelf heb een voorliefde voor al die mysteriën en onopgeloste raadsels in de geschiedenis, en stiekem hoop ik altijd dat zo'n wilde beweringen waar zijn. Dus ik zou zeker niet godslastering schreeuwen mocht een pausin ooit in de Heilige Stoel hebben gezeteld.
Hierbij zou ik willen melden dat de iconen, zoals deze van de Grieks-Orthodoxe kerk die talrijk aanwezig zijn, altijd al de neiging hebben gehad donkerbruin uit te slaan, ik heb zelfs tijdens mij vakantie in die regionen groen/blauwe uitslaande figuren gezien. Ik zou hier eerder aan de ouderdom wijten dan aan opzet. Het is natuurlijk niet onmogelijk me dunkt, Noord-Afrikanen hebben een belangrijke rol gespeeld in de vestiging van de katholieke kerk tijdens de vroegchristelijke eeuwen.

Laatst gewijzigd door Aletheia : 22 februari 2010 om 17:20.
Aletheia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 17:43   #131
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aletheia Bekijk bericht
Afbeeldingen spelen zeker een rol. Maar tot nu toe weinig overtuigend materiaal gezien om met zekerheid te stellen dat we hier te maken hebben met een vrouwelijke paus.
Ikzelf heb een voorliefde voor al die mysteriën en onopgeloste raadsels in de geschiedenis, en stiekem hoop ik altijd dat zo'n wilde beweringen waar zijn. Dus ik zou zeker niet godslastering schreeuwen mocht een pausin ooit in de Heilige Stoel hebben gezeteld.
Hierbij zou ik willen melden dat de iconen, zoals deze van de Grieks-Orthodoxe kerk die talrijk aanwezig zijn, altijd al de neiging hebben gehad donkerbruin uit te slaan, ik heb zelfs tijdens mij vakantie in die regionen groen/blauwe uitslaande figuren gezien. Ik zou hier eerder aan de ouderdom wijten dan aan opzet. Het is natuurlijk niet onmogelijk me dunkt, Noord-Afrikanen hebben een belangrijke rol gespeeld in de vestiging van de katholieke kerk tijdens de vroegchristelijke eeuwen.
Inderdaad, deze kwestie is zo omstreden dat afbeeldingen van Johanna ons niet verder helpen.

In een dik Nederlands boek over Iconen las ik dat men bruine, rode en zwarte verf gebruikte voor de gezichten en handen.
Het uitslaan van de verf schijnt altijd alleen de gezichten te treffen, nooit bv de witte gewaden of de lichte achtergrond. Ergens beweert iemand tegen mij dat de koperplaten voor etsen door een bepaalde schimmel zijn aangevallen, waardoor Charles II Stuart zwart oogt. Weer is het alleen de representatie van menselijk vlees die door deze zeer slimme schimmel wordt aangetast want de witte kanten kragen blijven wit.
Als je groen/blauwe iconen tegenkwam bevestig je mijn eerder vondsten van een lichtblauwe Jezus of Maria, want blauw bloed is zwart bloed(1500-1789)en men beelde soms de blauwe kleur, een eufemisme, letterlijk af.

Wonderlijk hoe mensen zich vastklampen aan de leugens van hun elite. De lijfeigene gelooft de meester, verdedigt de leugens die de meester vertelt om zijn macht over de lijfeigene, zijn melkkoe, te behouden. Alsof men niet meer zelf kan denken of doodsbang is zelf te denken. Gevaporiseerde vliegtuigen, massavernietigingswapens in Irak, het klimaat dat warmer zou worden: allemaal grote en dure leugens voor de belastingbetalers. Onze jongens en meisjes sterven in Afghanistan niet in de strijd om democratie, neen; zij stellen slechts de illegale drugshandel voor Nederland veilig. Nederlanders hebben altijd in drugs gehandeld, het vormde soms de basis voor de VOC handel. Zie de arrestatie van Marco Kroon, de held van Afghanistan. Ik hoor verhalen van sporttassen vol opium die met verlof worden meegenomen. Soldaten hebben altijd souveniers van hun veldslagen meegebracht: afgehakte zwarte handen, afgehouwen hoofden, exotisch wapentuig...en wellicht ook opium. Misschien dat een doodgewone soldaat ook wil profiteren, waar zijn meerderen met de grote buit vandoor gaan.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 februari 2010 om 17:45.
Oud 22 februari 2010, 19:37   #132
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, deze kwestie is zo omstreden dat afbeeldingen van Johanna ons niet verder helpen.
afbeeldingen van honderden jaren later zijn geen bewijs munten van die periode WEL!!! en die tonen geen pausin johanna...
Oud 22 februari 2010, 19:58   #133
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
afbeeldingen van honderden jaren later zijn geen bewijs munten van die periode WEL!!! en die tonen geen pausin johanna...
Ze regeerde wellicht niet lang genoeg om eigen munten te laten slaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 12:33   #134
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
volgens de 'legende' 2 jaar, laat men nu juist munten gevonden hebben van diezelfde periode met de echte paus en de keizer (die uiteraard de munten liet slaan en niet een paus)
Oud 24 februari 2010, 09:15   #135
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens de 'legende' 2 jaar, laat men nu juist munten gevonden hebben van diezelfde periode met de echte paus en de keizer (die uiteraard de munten liet slaan en niet een paus)
Och, met al die tegenpausen die we kennen wil dat nog niets zeggen
Oud 24 februari 2010, 12:20   #136
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

http://puffin.creighton.edu/jesuit/andre/trinity.html

De waarheid moet te achterhalen zijn, elke pausbenoeming levert veel bronnen op. Het is de angst en intimidatie die mensen ervan weerhoud onderzoek te doen.
Oud 24 februari 2010, 12:30   #137
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:

In een dik Nederlands boek over Iconen las ik dat men bruine, rode en zwarte verf gebruikte voor de gezichten en handen.
Het uitslaan van de verf schijnt altijd alleen de gezichten te treffen, nooit bv de witte gewaden of de lichte achtergrond. Ergens beweert iemand tegen mij dat de koperplaten voor etsen door een bepaalde schimmel zijn aangevallen, waardoor Charles II Stuart zwart oogt. Weer is het alleen de representatie van menselijk vlees die door deze zeer slimme schimmel wordt aangetast want de witte kanten kragen blijven wit.
Als je groen/blauwe iconen tegenkwam bevestig je mijn eerder vondsten van een lichtblauwe Jezus of Maria, want blauw bloed is zwart bloed(1500-1789)en men beelde soms de blauwe kleur, een eufemisme, letterlijk af.

Wonderlijk hoe mensen zich vastklampen aan de leugens van hun elite. De lijfeigene gelooft de meester, verdedigt de leugens die de meester vertelt om zijn macht over de lijfeigene, zijn melkkoe, te behouden. Alsof men niet meer zelf kan denken of doodsbang is zelf te denken. Gevaporiseerde vliegtuigen, massavernietigingswapens in Irak, het klimaat dat warmer zou worden: allemaal grote en dure leugens voor de belastingbetalers. Onze jongens en meisjes sterven in Afghanistan niet in de strijd om democratie, neen; zij stellen slechts de illegale drugshandel voor Nederland veilig. Nederlanders hebben altijd in drugs gehandeld, het vormde soms de basis voor de VOC handel. Zie de arrestatie van Marco Kroon, de held van Afghanistan. Ik hoor verhalen van sporttassen vol opium die met verlof worden meegenomen. Soldaten hebben altijd souveniers van hun veldslagen meegebracht: afgehakte zwarte handen, afgehouwen hoofden, exotisch wapentuig...en wellicht ook opium. Misschien dat een doodgewone soldaat ook wil profiteren, waar zijn meerderen met de grote buit vandoor gaan.
Oud 24 februari 2010, 13:32   #138
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Och, met al die tegenpausen die we kennen wil dat nog niets zeggen
er was inderdaad een tegenpaus maar ook HIJ heette niet johanna
Oud 24 februari 2010, 13:34   #139
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://puffin.creighton.edu/jesuit/andre/trinity.html

De waarheid moet te achterhalen zijn, elke pausbenoeming levert veel bronnen op. Het is de angst en intimidatie die mensen ervan weerhoud onderzoek te doen.
idd laat dat nu ook een probleem zijn ivm pausin johanna hier zijn GEEN beleidsdaden van terug te vinden wel van de echte paus in die periode!
Oud 24 februari 2010, 14:20   #140
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
idd laat dat nu ook een probleem zijn ivm pausin johanna hier zijn GEEN beleidsdaden van terug te vinden wel van de echte paus in die periode!
Vergelijk haar met het gevallen kabinet Balkenende IV die opeens besluit om haar bestaan uit de geschiedenis te wissen. Zoiets laat vele sporen na, ook iets in de buitnlandse media en egodocumenten die buiten de lange arm van de katholieke kerk vallen.

Dit is ook boeiend voor de figuur van Jesus van Nazareth waarvan er weinig niet-kerkelijke bronnen bestaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be