Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2010, 23:27   #121
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door relipul Bekijk bericht
Ik zou even een korte opmerking willen maken. En dit is naar iedereen persoonlijk toe want iedereen heeft zijn persoonlijke mening. Welke standpunten je inneemt of welke acties je ook onderneemt tegen de Islam of tegen bepaalde groepen van moslims. Of als je stemt op mensen die iets willen ondernemen tegen de islam, of als je hen steunt of hen niet tegespreekt. Weet dat je nooit iets aan een ander mag aandoen dat je niet wil dat ze u aandoen. Op het einde van je leven als je je moet verdedigen voor wat je allemaal gedaan hebt in je leven, zal je niet met flauwe excuses moeten afkomen. Ik kan jullie enkel op het hart drukken, zorg dat je op die moment niet beschaamd hoeft te zijn over de acties die je al dan niet ondernomen hebt.
Inderdaad.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 23:33   #122
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Als er nu eens iets dat absoluut geen respect toont ten aanzichte van dieren, dan is het godverdomme wel stierengevechten!
In tegenstelling tot de 'productie van vlees' waarschijnlijk?

Citaat:
Het is een barbaarse "sport" waarbij een dier urenlang een doodstrijd vecht zonder enige hoop op overleven
Het is geen sport. Het is een symbolische strijd, een ritueel. En hoewel de stier inderdaad geen enkele overlevingskans heeft (aangezien ze sowieso voor de slacht rijp en bedoeld is) heeft de toreador wel een kans om te sterven of zeer zwaar gewond te worden wat overigens ook regelmatig gebeurt. Fair enough, ben ik geneigd te denken.

Overigens: zowel de jacht als een rituele slachting als een stierengevecht staan diametraal tegenover de aliënatie. Ik zou graag zien dat mensen zich daartegen verzetten, tegen de vervreemding die van dieren voorverpakte porties voedsel maakt die op geen enkele manier verwijzen naar leven en dood.
Het zijn handelswijzen die confronteren, de realiteit van leven en dood niet uit de weg gaan maar juist zeer helder tonen. Hoewel ik geen plezier vind in lijden of dood meen ik dat - als ze zich aan ons presenteren - we de dood en dus de realiteit maar onder ogen moeten zien. Daar is de jacht, een rituele slachting en een stierengevecht uitermate toe geschikt.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 23:36   #123
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad.
Jij gelooft als pluralistisch perspectivist dus in al die religieuze kaarttrucjes... genoteerd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 23:38   #124
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
In tegenstelling tot de 'productie van vlees' waarschijnlijk?

Het is geen sport. Het is een symbolische strijd, een ritueel. En hoewel de stier inderdaad geen enkele overlevingskans heeft (aangezien ze sowieso voor de slacht rijp en bedoeld is) heeft de toreador wel een kans om te sterven of zeer zwaar gewond te worden wat overigens ook regelmatig gebeurt. Fair enough, ben ik geneigd te denken.

Overigens: zowel de jacht als een rituele slachting als een stierengevecht staan diametraal tegenover de aliënatie. Ik zou graag zien dat mensen zich daartegen verzetten, tegen de vervreemding die van dieren voorverpakte porties voedsel maakt die op geen enkele manier verwijzen naar leven en dood.
Het zijn handelswijzen die confronteren, de realiteit van leven en dood niet uit de weg gaan maar juist zeer helder tonen. Hoewel ik geen plezier vind in lijden of dood meen ik dat - als ze zich aan ons presenteren - we de dood en dus de realiteit maar onder ogen moeten zien. Daar is de jacht, een rituele slachting en een stierengevecht uitermate toe geschikt.
Eindelijk iemand die nadenkt i.p.v. die kleinburgerlijke seutjes die wenen bij een stierengevecht maar dan naar de McDonald's snellen om een aantal hamburgers naar binnen te werken die in hamburgerland aan de bomen groeien.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 23:48   #125
prins karel
Burger

prins karel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door licht Bekijk bericht
In een interview met Rondas op Klara omzeilde Sami Zemni de vraag toen Rondas hem zijn mening vroeg over de uitspraak van Tariq Ramadan “zolang we in de minderheid zijn moeten we de seculiere wetten respecteren, tot we in de meerderheid zullen zijn”.

.
kan het nog duidelijker ?
we weten dus wat onze kinderen te wachten staat. stop aub die nonsens van multikul
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 23:52   #126
iiderVL
Partijlid

iiderVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prins karel Bekijk bericht
we weten dus wat onze kinderen te wachten staat. stop aub die nonsens van multikul
Voor sommigen onder ons is dit niet duidelijk genoeg!
Gewoonweg een stempel retour erop en een degelijk beleid voor diegene die zijn "ingeburgerd".

Laatst gewijzigd door iiderVL : 21 februari 2010 om 23:53.
iiderVL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 23:58   #127
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1) Ik vind het citaat dat u aanhaalt bijzonder onduidelijk. In welke zin 'omzeilde' Zemni de vraag? Wat was dan zijn antwoord? Waarom was dat antwoord niet bevredigend?
2) Onze kinderen (althans de mijne) hebben bijzonder weinig last van de aanwezigheid van andere culturen. Ze hebben wellicht de soepelheid van geest en de sprankelende frisheid die u ontbeert. Ze zijn nog niet volledig gescleroseerd natuurijk.
3) het concept 'multicultureel' is fout en onzinnig. Het gaat uit van de idee dat culturen als statische entiteiten naast elkaar zouden kunnen bestaan, en zich los van elkaar ontwikkelen, quod non. Culturen zijn de facto dynamisch. Ze zijn niet alleen aan verandering onderhevig, ze zijn in essentie niets anders dan verandering.
Daarom lijkt het concept 'transcultureel' me veel geschikter: het wijst op het feit dat mensen elementen uit verschillende culturen plukken en daarmee een nieuwe cultuur bouwen. Culturen interageren en zijn nooit zuiver.
Eigenlijk kan je niet naast die realiteit: 'onze' cultuur is een mix van facetten uit tal van andere culturen en dat is al honderden, zoniet duizenden jaren zo. Het is niet alleen een feit, het is de enige garantie voor het voortbestaan van cultuur. Ook die van ons.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 februari 2010 om 23:59.
Oud 22 februari 2010, 00:21   #128
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Zou het niet nog véél respectabeler (èn spannender) zijn als de torero de stier met de blote vuist te lijf zou gaan?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 00:31   #129
iiderVL
Partijlid

iiderVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Ik vind het citaat dat u aanhaalt bijzonder onduidelijk. In welke zin 'omzeilde' Zemni de vraag? Wat was dan zijn antwoord? Waarom was dat antwoord niet bevredigend?
2) Onze kinderen (althans de mijne) hebben bijzonder weinig last van de aanwezigheid van andere culturen. Ze hebben wellicht de soepelheid van geest en de sprankelende frisheid die u ontbeert. Ze zijn nog niet volledig gescleroseerd natuurijk.
3) het concept 'multicultureel' is fout en onzinnig. Het gaat uit van de idee dat culturen als statische entiteiten naast elkaar zouden kunnen bestaan, en zich los van elkaar ontwikkelen, quod non. Culturen zijn de facto dynamisch. Ze zijn niet alleen aan verandering onderhevig, ze zijn in essentie niets anders dan verandering.
Daarom lijkt het concept 'transcultureel' me veel geschikter: het wijst op het feit dat mensen elementen uit verschillende culturen plukken en daarmee een nieuwe cultuur bouwen. Culturen interageren en zijn nooit zuiver.
Eigenlijk kan je niet naast die realiteit: 'onze' cultuur is een mix van facetten uit tal van andere culturen en dat is al honderden, zoniet duizenden jaren zo. Het is niet alleen een feit, het is de enige garantie voor het voortbestaan van cultuur. Ook die van ons.
Waarom kan ik mij dit zo moeilijk voorstellen? Als u spreekt over soepelheid spreekt u dan niet eerder over buigzaamheid? En er is een verschil tussen een frisse en een nuchtere geest.
Ook is het zo dat cultuurverschillen met een reden zijn ontstaan. Ik denk dat u slim genoeg bent deze reden te achterhalen?
Oud 22 februari 2010, 00:59   #130
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zou het niet nog véél respectabeler (èn spannender) zijn als de torero de stier met de blote vuist te lijf zou gaan?

Zo dapper zijn die torero's nu ook weer niet hoor.
Ze ''vechten'' liever tegen een dier dat na een lange marteling totaal uitgeput in de arena komt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 01:16   #131
prins karel
Burger

prins karel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk is onze cultuur een mix van facetten uit andere culturen, opgebouwd over de eeuwen heen. een gemeenschap neemt inderdaad facetten over van andere culturen, maar bij voorkeur gebeurd dit op een natuurlijke wijze, een vrije keuze van de gemeenschap.
Wat we nu zien is echter een gans ander verhaal. We worden binnenkort verplicht om 1 cultuur over te nemen, omdat wij te laf zijn om dit gevaar te onderkennen en te stoppen.

volgens vele moslims moet Europa zich onderwerpen aan de islam:
morgen nog enkel halal vlees
overmorgen alle vrouwen gesluierd
en binnenkort is stemmen op een niet islamitische partij een zonde, waar heb ik dat nog gehoord ?
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 01:17   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zo dapper zijn die torero's nu ook weer niet hoor.
Ze ''vechten'' liever tegen een dier dat na een lange marteling totaal uitgeput in de arena komt.
Ik heb in zo'n schouwspel nooit iets anders kunnen zien dan pompeuze lafbekkerij, maar moet tegelijkertijd toegeven dat ik nog veel te leren heb.

Oud 22 februari 2010, 02:15   #133
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in zo'n schouwspel nooit iets anders kunnen zien dan pompeuze lafbekkerij, maar moet tegelijkertijd toegeven dat ik nog veel te leren heb.
Van mij mogen ze dat op staande voet verbieden!

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=92

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 februari 2010 om 02:16.
Oud 22 februari 2010, 02:33   #134
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mogen ze dat op staande voet verbieden!

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=92
Dat het zo erg was, wist ik eigenlijk niet.

Nu begrijp ik alleszins waarom u dat verboden wilt zien.

Oud 22 februari 2010, 02:44   #135
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het zo erg was, wist ik eigenlijk niet.

Nu begrijp ik alleszins waarom u dat verboden wilt zien.
Ik versta nog altijd niet dat een beschaafd land als Spanje dit in deze tijd nog toelaat, traditie of niet.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 februari 2010 om 02:45.
Oud 22 februari 2010, 03:59   #136
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik versta nog altijd niet dat een beschaafd land als Spanje dit in deze tijd nog toelaat, traditie of niet.
Beschaafd Catalunya is al lang bezig die martelpraktijken te verbieden en met succes!

¡PROU! > Genoeg!

Citaat:
CATALUNYA - 71 Municipis abolicionistes
Begues (2010 - Barcelona)
Les Franqueses del Vallès (2009 - Barcelona)
Vacarisses (2009 - Barcelona)
Arenys de Munt (2009 - Barcelona)
Hostalric (2009 - Barcelona)
Tagamanent (2009 - Barcelona)
Santa Eulalia de Ronçana (2009 - Barcelona)
Caldes de Montbui (2009 - Barcelona)
Aiguafreda (2009 - Barcelona)
Pallej�* (2009 - Barcelona)
Sant Pere de Vilamajor (2009 - Barcelona)
Vilassar de Dalt (2009 - Barcelona)
Martorell (2009 - Barcelona)
Morell (2009 - Barcelona)
Castellbisbal (2009 - Barcelona)
Vallgorgina (2009 - Barcelona)
Vilanova i la Geltrú (2009 - Barcelona)
Sentmenat (2009 - Barcelona)
Sant Esteve de Palautordera (2009 - Barcelona)
Arenys de Mar (2009 - Barcelona)
Santa Eulalia de Riuprimer (2009 - Girona)
Palamós (2008 - Girona)
Sant Cebri�* de Vallalta (2008 - Barcelona)
Fornells de la Selva (2007 - Girona)
Brunyola (2007 - Girona)
Fatarella (2007 - Tarragona)
Morera de Montsant (2007 - Tarragona)
Calella (2007 - Barcelona)
La Bisbal del Penedès (2007 - Barcelona)
Pallaresos (2007 - Tarragona)
Cerdanyola (2006 - Barcelona)
Sant Andreu de la Barca (2006 - Barcelona)
Mollet del Vallès (2006 - Barcelona)
Tei�* (2006 - Barcelona)
Sant Quirze de Besora (2006 - Barcelona)
Gironella (2006 - Barcelona)
Cabrera de Mar (2006 - Barcelona)
Biure de l'Alt Empord�* (2006 - Girona)
CABANES de l'Alt Empord�* (2006 - Girona)
Sant Iscle de Vallalta (2006 - Barcelona)
Guissona (2006 - Lleida)
Torrebesses (2006 - Lleida)
Moi�* (2006 - Barcelona)
Artesa (2006 - Lleida)
Vilabertran (2006 - Girona)
La Garriga (2006 - Barcelona)
Sanaüja (2006 - Lleida)
Torrelavit (2006 - Tarragona)
Riudarenes (2006 - Girona)
Bellpuig (2005 - Lleida)
Abrera (2005 - Barcelona)
Sitges (2005 - Barcelona)
Sant Cugat (2005 - Barcelona)
Banyoles (2005 - Girona)
Barcelona (2004 - Barcelona)
Torelló (2004 - Barcelona)
Calldetenes (2004 - Barcelona)
Olot (2004 - Girona)
Ripoll (2004 - Girona)
Tavertet (2004 - Barcelona)
Manlleu (2004 - Barcelona)
Granollers (2004 - Barcelona)
La Roca del Vallès (2004 - Barcelona)
Valls (2004 - Tarragona)
Molins de Rei (2004 - Barcelona)
Sant Feliu de Llobregat (2004 - Barcelona)
Calonge (1997 - Girona)
Vilamacolum (1991 - Catalunya)
La Vajol (1991 - Catalunya)
Palafrugell (1991 - Girona)
Tossa de Mar (1989 - Girona)
ASTURIAS - 1 municipi abolicionista
Castrillón (junio 2008 - Asturias)
GALICIA - 1 municipi abolicionista
Cangas (enero 2010)
BALEARS - 1 municipi abolicionista
Costitx (juliol 2009 - Illes Balears)
EUSKADI - 1 municipi abolicionista
Sopelana (mayo de 2009 - Bizkaia)
AMÈRICA - 5 localitats abolicionistes
Baños (octubre 2007 - Equador)
Zapatoca (febrero 2008 - Colombia)
Bello (juliol 2009 - Colombia)
Carrizal (octubre 2008 Miranda-Venezuela)
Caracas (abril 2009 - Venezuela)
PORTUGAL - 1 localitat abolicionista
Viana do Castelo (març - 2009)
FRANÇA - 4 localitats abolicionistes
Mouans-Sartoux (2005)
Bully les Mines (Desembre 2006)
Montignac (Octubre 2007)
Joucou (Languedoc-Roussillon 2009)

Laatst gewijzigd door SDX : 22 februari 2010 om 04:00.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 14:47   #137
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
natuurlijk is onze cultuur een mix van facetten uit andere culturen, opgebouwd over de eeuwen heen. een gemeenschap neemt inderdaad facetten over van andere culturen, maar bij voorkeur gebeurt dit op een natuurlijke wijze, een vrije keuze van de gemeenschap.
Wat we nu zien is echter een gans ander verhaal. We worden binnenkort verplicht om 1 cultuur over te nemen, omdat wij te laf zijn om dit gevaar te onderkennen en te stoppen.

volgens vele moslims moet Europa zich onderwerpen aan de islam:
en binnenkort is stemmen op een niet islamitische partij een zonde, waar heb ik dat nog gehoord ?
Er is inderdaad een probleem met één bepaalde immigratie:

Bart De Wever in De Morgen,13/2

"Het is tekenend dat de statistieken na vier generaties nog altijd over allochtonen spreken. Er loopt iets mis in de normale ketting van aankomen, integreren en assimileren. Waarbij assimileren niet betekent dat de identiteit van de nieuwkomer's verdwijnt, maar wel dat de gemeenschap zich met die nieuwkomers herdefinieert tot een nieuwe gemeenschap. Een nieuwkomer kleurt letterlijk en figuurlijk af op een gemeenschap. Zo is het altijd gegaan in de geschiedenis. Er komen migrantengroepen en dan zie je altijd hetzelfde gebeuren. Eerst komen er gemengde huwelijken, op die manier integreren de migranten en dan leidt assimilatie ertoe dat er opnieuw een één gemeenschap ontstaat. Een andere gemeenschap, maar wel één gemeenschap. Dat proces komt hier al VEERTIG JAAR NIET OP GANG. wij blijven de derde en vierde generatie nog altijd allochtonen noemen. En veel erger: ze blijven zichzelf ook allochtonen noemen. Waar moet dit eindigen?
Al mijn leeftijdsgenoten zijn weggevlucht uit de stad."
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 15:35   #138
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
natuurlijk is onze cultuur een mix van facetten uit andere culturen, opgebouwd over de eeuwen heen. een gemeenschap neemt inderdaad facetten over van andere culturen, maar bij voorkeur gebeurd dit op een natuurlijke wijze, een vrije keuze van de gemeenschap.
Dat is ook nu het geval. Niet zozeer en niet louter met betrekking tot Noordafrikanen maar in algemene zin. Zeer duidelijk en blijkbaar compleet kritiekloos met betrekking tot de Angelsaksische cultuur (waar ik niet altijd blij van wordt). Als je de muziek, film, literatuur die hier gemaakt wordt, de kledij die men draagt, het voedsel dat men eet, hoe men zijn dag doorbrengt, de vrijetijdsbesteding enz van vandaag zou vergelijken met die van vijftig of honderd jaar geleden, dan zou je merken dat daar bijzonder weinig van is overgebleven, dat daar weinig tot niets 'Vlaams' aan is maar dat het inderdaad een mengelmoes is van allerlei elementen.

Citaat:
U bent misschien te laf om wat dan ook te doen, het geeft u niet het recht om in ieders naam te spreken. Als atheïst ben ik op generlei wijze bereid facetten over te nemen van eender welke religie. Ik zal ook niet toelaten dat het mij of onze samenleving wordt opgedrongen.

Dat betekent niet dat er voor dat soort zaken in onze realiteit geen plaats moet zijn.

Citaat:
volstrekte nonsens.

Oud 22 februari 2010, 16:40   #139
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik heb dat ook geregeld voor: ik kom dan met een stuk in mijn voeten thuis en dan wil mijn vriendin ook geen flauwe excuses horen. Mijn advies: alles ontkennen!
Zoals een bekende komiek ergens zei:
Mijn vrouw heeft een drankprobleem!
Telkens ik zat thuiskom is het boel en maakt ze ruzie!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 16:48   #140
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Er is inderdaad een probleem met één bepaalde immigratie:

Bart De Wever in De Morgen,13/2

"Het is tekenend dat de statistieken na vier generaties nog altijd over allochtonen spreken. Er loopt iets mis in de normale ketting van aankomen, integreren en assimileren. Waarbij assimileren niet betekent dat de identiteit van de nieuwkomer's verdwijnt, maar wel dat de gemeenschap zich met die nieuwkomers herdefinieert tot een nieuwe gemeenschap. Een nieuwkomer kleurt letterlijk en figuurlijk af op een gemeenschap. Zo is het altijd gegaan in de geschiedenis. Er komen migrantengroepen en dan zie je altijd hetzelfde gebeuren. Eerst komen er gemengde huwelijken, op die manier integreren de migranten en dan leidt assimilatie ertoe dat er opnieuw een één gemeenschap ontstaat. Een andere gemeenschap, maar wel één gemeenschap. Dat proces komt hier al VEERTIG JAAR NIET OP GANG. wij blijven de derde en vierde generatie nog altijd allochtonen noemen. En veel erger: ze blijven zichzelf ook allochtonen noemen. Waar moet dit eindigen?
Al mijn leeftijdsgenoten zijn weggevlucht uit de stad."
Tja...
Om het daar niet te moeten over hebben is men hier misschien overgeschakeld naar de wreedheid van de stieren in de Spaanse arena's...
Waar ik ook volledig tegenstander van ben.
Uiteindelijk blijf je met meer respect over voor dieren dan voor sommige mensen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be