Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2010, 01:03   #121
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik had het niet over allochtonen, maar over zakenmannen ( Quick ) die enerzijds mensen discrimineren ( de autochtonen ) en anderzijds inspelen op de hedendaagse godsdienstwaanzin waar de moslims het slachtoffer van zijn. Geen enkele moslim heeft ooit gevraagd achter fastfood restaurants waar enkel halal te verkrijgen is.
Geloof jij nu echt dat een multinational als Quick zijn aanbod zomaar aanpast in een (zeer beperkt) aantal vestigingen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 01:13   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat is toch te simpel.
Wil jij Cut de crap, SDX , brother paul, daiwa, Grimbergen, den dinges & C° hun geliefkoosd rondje allochtonenbashen verknoeien? Die mensen leven daar voor. Misschien leven ze er wel van.
Als een moslim zijn mening zegt is dat zijn geloofsovertuiging.
Als een autochtoon zijn mening zegt noemen ze dat racisme.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 03:26   #123
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
In Roubaix dient de fastfoodketen " Quick " in 8 van zijn restaurants voortaan nog uitsluitend halalvlees op.
F**K McDonalds & consoorten , reden: Hun troep lustk niet !!

Verder , halal ofgeen halal ,kproef geen verschil hoor !!
Als't maarlekker smaak

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 03:33   #124
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

De vermarkting en het multiculturalisme vullen elkaar goed aan.
Of zou er meer achter zitten ?
Hmmm!
Oud 22 februari 2010, 03:51   #125
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aletheia Bekijk bericht
Of zou er meer achter zitten ?
Hmmm!
http://www.youtube.com/watch?v=Nwu6H_GuFuM

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 05:42   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Ze krijgt het niet over de lippen, maar aan al de moeite die ze zich getroost te zien, heeft ze geen enkel probleem met die discriminatie.
Ze zal natuurlijk niet toegeven dat het schrappen van varkensvlees een vorm van appeasement is ten aanzien van integratieonwillige islamieten die alles naar hun hand proberen te zetten.
Ach; het gaat toch enkel over het schrappen van varkensvlees.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 05:49   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En wat betekent dat schrappen van varkensvlees in de praktijk?
En waarom is dat gebeurd volgens u?
Dat betekent in de praktijk dat er geen varkensvlees meer wordt geserveerd.

Omdat men wil tegemoetkomen aan de moslims; zoals er in de scholen op vrijdag vis wordt geserveerd om tegemoet te komen aan de Katholieken; en er op sommige plaatsen donderdag veggie-dag werd ingevoerd.

Dit vind ik een positieve "uitwas"; want vis is gezonder dan vlees. En in het verleden bleek dat onze kinderen te veel vettig eten krijgen op school; o.a. gehakt in al zijn mogelijke vormen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 08:26   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
halal-voeding, (neem nu biefstuk) komt van dezelfde koe en enkel de moslim zou er een verschil in merken. Dus nu kan hij een breder publiek aanspreken dacht hij, maar hij vergat de rechtse aanhang, welke gelooft dat helal vlees van een buitenaardse koe komt.

Diegene die het absurd vinden dat mensen een verschil zien in "helal" en "niet-helal" (of kosjer) zijn net degene die dat verschil niet zouden mogen zien.

Heeft u trouwens ooit al stilgestaan bij het feit dat vele van de pittas welke u at ook gewoon helal zijn? Smaakt toch niet zo verschillend dacht ik? Ik vraag het zelf expliciet = "Geef me zo'n lekkere helal pitta".
Ik eet dat ook wel eens graag, (meestal zijn dat trouwens vooral kruiden dat ge proeft, maar soit... )

Een biefstuk is niet zomaar halal, stellen dus dat die van dezelfde koe komt is niet waar. Die koe moet ritueel geslacht worden om halal te kunnen zijn.

Daar dan nog eens koosjer bij gaan sleuren is helemaal van de pot gerukt, want koosjer heeft dan weer niks met de manier van slachten te maken, maar met de manier van bereiden, (bepaalde ingredienten mogen nooit samen geserveerd, klaargemaakt worden. ) En de recipienten die gebruikt worden mogen ook nooit voor beide voedings groepen gebruikt worden, bij orthodoxe joden die dit koosjere dan nog eens extra doordrijven wordt er zelf nog een extra verschil gemaakt voor het paasfeest ook... 4 verschillende kookpotten sets dus... begin daar maar aan als restaurant/fast food keten...

En in veel van die pita`s zit gewoon den overschot, bazaar... voor echte lam pita moogt ge al dieper in de buidel tasten en velen zullen het zelf niet zo lekker vinden (veel smaakvoller) als gekapt of de stukken kiek aan het spit die ze doorgaans eten in zo een pita kot.

Wat me gewoon vooral stoort, is dat een keten , gewoon iedereen die halal opduwt. Wel ik mag geen halal eten omwille van dierenrechten, of god weet welke reden, ik eet trouwens ook graag een stuk van het edele dier, Verken of Everzwijn. Dat ze dan een nieuw filiaal oprichten speciaal voor hun halal gedoe.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 08:31   #129
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Sedert wanneer is dit zo; wat je beschrijft als verwerkingsproces?
Het halal-vlees mag inderdaad niet in aanraking komen met varkensvlees.
Wat je voor de rest vertelt klopt van geen kanten.
Geen burgers met Bacon meer in die etablisementen...

en ik moet dat eten van mijn geloof, ...
Oud 22 februari 2010, 08:46   #130
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Och...'t is toch maar gewoon de invoering van de volgende stap naar de sharia...
Oud 22 februari 2010, 08:46   #131
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oud Gisteren, 14:24
Andere tijdzone misschien,... ?

of te lang op de lappen geweest kan ook natuurlijk...
Oud 22 februari 2010, 08:58   #132
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
N'est-ce pas, madame? Overigens vind ik dat maar normaal, want er staat ook geen mohammedanenvlees op het menu van de varkenshouderijen in Vlaanderen Occidentale.
varkens zijn daar nochtans niet vies van, want die eten alles. ...
Oud 22 februari 2010, 09:04   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als actief schrijver wil ik eerst dat cut de krap toegeeft dat "In de Brusselse overheidsscholen wordt nog enkel halal geserveerd" niet klopt.

Cut de krap heeft me net iets te dikwijls leugenaar e.d. genoemd.
Wat ik wel cool vind is dat als Ali en Mohamed hun halal stukske vlees zitten te eten en jan en piet hun boterhammekes met hesp en varkensgebraad mee hebben en die opeten in dezelfde refter, ....

Dit kan alleen maar mogelijk zijn door goddelijke interventie, als ge het mij vraagt...
Oud 22 februari 2010, 09:06   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Omdat men wil tegemoetkomen aan de moslims; zoals er in de scholen op vrijdag vis wordt geserveerd om tegemoet te komen aan de Katholieken; en er op sommige plaatsen donderdag veggie-dag werd ingevoerd.

Dit vind ik een positieve "uitwas"; want vis is gezonder dan vlees. En in het verleden bleek dat onze kinderen te veel vettig eten krijgen op school; o.a. gehakt in al zijn mogelijke vormen.
Vis gezonder dan vlees, ... allee vooruit, ik weet in elk geval dat mijn stukse hesp geen licht geeft in het donker, niet vol kwik en cadmium zit, en dat het ook niet de halve wereld heeft afgereisd, al dan niet bestraald om tussen mijn boterham te belanden...
Oud 22 februari 2010, 09:47   #135
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vis gezonder dan vlees, ... allee vooruit, ik weet in elk geval dat mijn stukse hesp geen licht geeft in het donker, niet vol kwik en cadmium zit, en dat het ook niet de halve wereld heeft afgereisd, al dan niet bestraald om tussen mijn boterham te belanden...
http://www.google.be/url?sa=t&source...38BW0GfA6mMYkw
Oud 22 februari 2010, 10:24   #136
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Omdat men wil tegemoetkomen aan de moslims;
Heel juist. Omdat men aan de moslims tegemoet wil komen. Puur halal invoeren bleek (nog) te hoog gegrepen, maar een 'halal-light' versie, varkensvlees uitbannen dus, is er wel doorgedrukt om tegemoet te komen aan achterlijke religieuze eisen en/of wensen.

De autochtoon hoeft (nog) geen ritueel gekeeld vlees te eten (al weten we dat natuurlijk nooit met zekerheid, voor hetzelfde geld wordt er wel enkel halal geserveerd daar omdat het varkensvlees als haram-bron is weggenomen), en hoe dan ook is de autochtoon zijn varkenslapje kwijt.

Dit alles is dus een typisch voorbeeld van sluipende halalisering en derhalve sluipende islamisering.

Citaat:
zoals er in de scholen op vrijdag vis wordt geserveerd om tegemoet te komen aan de Katholieken; en er op sommige plaatsen donderdag veggie-dag werd ingevoerd.

Ik twijfel er zeer sterk aan dat er op vrijdag vis geserveerd wordt speciaal om katholieken tegemoet te komen. Hoeveel katholieken houden zich vandaag de dag nog aan het visgebod op vrijdag? Er zal vast wel vis worden geserveerd daar niet van, maar dat zal eerder met een afwisselend dieet te maken hebben dan iets anders. Maar vis of vegetarisch is hier verder de discussie niet.

Toch nog even dit; hadden die moslims dan geen genoegen kunnen nemen met zo'n visdag, of zo'n vegetarische dag? Waarom moet persé dat varkensvlees helemaal weg, altijd en overal? Appeasement?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 10:58   #137
Fieseler

Standaard

Citaat:
Appeasement?
Submission (de letterlijke vertaling van islam)
Oud 22 februari 2010, 11:07   #138
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Submission (de letterlijke vertaling van islam)
[Paniekerige poco-fluisterstem]shhhhht, niet zulke dingen zeggen. Dat hoeven die domme, racistische autochtonen helemaal niet te weten. Geen slapende honden wakker maken anders zouden ze wel eens vervelend kunnen gaan doen, en gaan protesteren enzo.[/Paniekerige poco-fluisterstem]
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 11:22   #139
Fieseler

Standaard

Citaat:
[Paniekerige poco-fluisterstem]shhhhht, niet zulke dingen zeggen. Dat hoeven die domme, racistische autochtonen helemaal niet te weten. Geen slapende honden wakker maken anders zouden ze wel eens vervelend kunnen gaan doen, en gaan protesteren enzo.[/Paniekerige poco-fluisterstem]

Ik ben inderdaad ni graag gezien in pocolinkieland.
En dat is hun eigen fout.
Door de stem van de meerderheid (? niemand kan het zeggen omdat ze ook deze bevraging verbieden) volledig uit de media te houden is pocolinkieland totaal onvoorbereid en ongetraind als het over fundamentele basisbegrippen binnen onze maatschppij gaat en blijft hun niets anders over dan een fulminerend gebeuzel in "hun" eigen spreekplaatsen (gesubsidieerde media).
Oud 22 februari 2010, 11:36   #140
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach; het gaat toch enkel over het schrappen van varkensvlees.
Ik snap echt niet wat ze tegen die lieve varkens hebben. 't Zijn schattige beesten en vreselijk lekker. Wat smaakt er beter dan spek en eieren, of gewoon maar een boterham gebakken in spekvet, hmhmmm, of een mals varkensgebraadje. Bovendien is varkensvlees niet duur.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be