![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Als ze dan toch miljarden teveel hebben om te injecteren zouden ze dat beter doen in de politie. Zodat er eens wat blauwen kunnen gaan in een hinderlaag liggen want de diefstal van fietsen loopt de spuigaten uit. Er worden duizend keer meer fietsen gestolen als auto's en nochtans is een auto maar tien keer duurder dan een fiets. Maffia is het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat jij inderdaad nogal zou verschieten...
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij lokale voetbalvelden zie je het: die zijn bijkans kleiner dan de parkeerterreinen eromheem.
20 Jaar geleden ging de jeugd nog op de fiets om te sporten, nu worden ze door pa en/of ma gebracht. Verkeerschaos bij de avondvierdagse, men is te lui of te gemakzuchtig om 500meter te fietsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
precies dubbel ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 26 juli 2010 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en het zal er niet op verbeteren in de nabije toekomst mogen al die gelukkige ouders 20€ dokken om hun wagen uit te rusten met een onveilige nummerplaat. Lang leve Schouppe
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS goed om weten dat NVA zo dicht bij de debiele LDD redeneringen aanleunt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Een zeer goede bijdrage van uwe kant. Het zegt o zo veel over u. 3. Fietsers moeten ook infrastructuur hebben. 4. Fietsers verspreiden ook veel meer CO² tijdens het fietsen. 5. Fietsers hebben ook ongevallen (soms met dodelijke afloop), zonder dat er automobilisten aan te pas komen. 6. Fietsen ......
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() De meeste fietsers hebben ook een auto en betalen aldus reeds verkeersbelasting, zelfs al gebruiken ze die auto nauwelijks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het niet om.
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij kiest de burger, en de burger maakt een mix van keuzes tussen fiets/auto/bromfiets/openbaarvervoer/quad/moto etc uit die keuzes kiest hij voor zichzelf de beste oplossing. In feite kun je niet ontkennen dat elk gezin toch voor zichzelf een auto wil kopen... Waarom al is het maar om naar de winkel te gaan achter hun eetwaar, om elk jaar op reis te gaan, om inderdaad het dagelijks inkomen op tafel te leggen, en om als gezin uitstapjes te maken. De auto is op die manier een beetje een octopus hij dient verschillende functies in het gezin. Nu sowieso kopen de meeste een auto, dus als hij daar staat op te roesten brengt hij dan toch een zak minder op, dan in het geval hij gebruikt wordt. Gebruiken kost geld, maar brengt ook tijdswinst op... Dat is ook een feit die je niet kunt ontkennen. Laten we zeggen de vaste kosten van jaarlijkse taksen, en de vaste kosten van de investering maken dat de auto best zoveel mogelijk gebruikt wordt voor het geld die hij kost. Een auto rijdt best 300.000km bvb Nu kom jij af met het idee net alsof iedereen continu alle korte ritjes moet afhaspelen met de fiets. Wel dat is dezelfde redeneerfout als de redenering over het 'LEDlampje' van de TV of waakstand uitdoen... Waarom zou je dat doen ?? Korte ritten verbruiken niet veel, dat is gewoon een feit. Dus waarom zou je nu alle korte ritten saneren met uw auto, aangezien ze toch bijna niets verbruiken. Je slaagt er zelfs niet in om daar een getal op te plakken hoeveel % het verbruik zou kunnen zakken als we dat zouden doen. Volgens gaat het energieverbruik van de Belg bvb met 1% zakken als we dat zouden doen, de fiets pakken ipv de auto. Kleine beetjes helpen niet veel. Stel dat je nu zou afkomen met het idee: vanaf nu alleen nog 3 liter wagens voor het pendelverkeer.... Dan zou je volgens mij het verbruik zien een deuk krijgen van 40%... dat is pas een substantiele bijdrage en de moeite om in te voeren en het debatteren waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel daar ben ik het toch niet mee eens en ik vrees dat je daar toch heel wat zaken over het oog ziet..Ten eerste vervuilen korte ritten juist wel veel. Een koude motor zorgt nl net voor veel vervuiling. Als je niet overtuigd bent, stel ik eens voor dat je in de wintermaanden achter mijn diesel plaatsneemt en bestudeert wat daar allemaal uitkomt. Velen laten hun wagen dan overigens eerst nog een hele poos stationair draaien voor ze vertrekken. Daarnaast heb je nog de extra verkeersdrukte die je daardoor krijgt, het lawaai en het feit dat je een mentaliteit kweekt waarbij het een automatisme wordt om alle verplaatsingen met de auto te gaan doen. Dat wordt dan doorgegeven aan de kinderen en de gevolgen zijn onder meer dat ze te weinig beweging hebben, te dik worden en geen karakter meer hebben. In steden komt een groot deel van de luchtvervuiling op die manier door het verkeer..
Wat die stand-by functie betreft, daarbij heb je wederom her mentaliteitsprobleem. Oh dat kleine lampje verbruikt niet veel, dus laten we het maar aan. De volgende stap is, oh die verlichting laat ik maar branden, want morgen kom ik terug op kantoor. Oh die computer laat ik ook maar aanstaan enz. en al die zaken zorgen uiteindelijk wel voor een surplus aan verbruik. “Maar zowel Belgacom als Telenet verzwijgen dat de energiefactuur van hun klanten na de aansluiting van digitale televisie fiks stijgt. Het elektriciteitsverbruik van de bijkomende toestellen die ze nodig hebben kost tot 20% van de abonnementskost. De oorzaak is het “stand-by” of sluimerverbruik van die toestellen.” Dat zijn dan vaak ook de eerste mensen die beginnen te klagen over de brandstofprijzen in de eerste plaats en de elektriciteitsprijs in de tweede plaats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
4. Dat is zo, maar liever een beetje meer CO2 dan al die andere giftige bestanddelen die uit de uitlaat van een auto komen, naast de CO2 uitstoot. Trouwen een gevaarte van 1.6 ton dat door fossiele brandstoffen voortgestuwd wordt, kan je moeilijke gaan vergelijken met een fiets van 20 kg hé. 5. Fietsers hebben ook ongevallen, alleen zal de kans dat je als fietser iemand doodrijdt vele malen kleiner zijn dan de kans dan een automobilist iemand doodrijdt of voor het leven verminkt (wat overigens dagelijks kost is). Doet een fietser dom, dan zal hij zelf meestal de klos zijn. Doet een automobilist dom en raakt hij daardoor een fietser, dan zal hijzelf er niets aan overhouden terwijl de fietser met de letsels zit. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...Maldegem.dhtml 6. Fietsen … is goed voor uw algehele gezondheid , goed voor het milieu, goed voor uw portemonnee, goed voor de maatschappij ( geen lawaai, … ) enz. ![]() Laatst gewijzigd door Blue Sky : 28 juli 2010 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() De kosten die Fietsers veroorzaken zijn verwaarloosbaar ten opzichte van de auto. Om maar eens eenvoorbeeldje te geven. Waar ik woon (Zwitserland) moeten fietsers net als auto's een verplichte burgerlijke aansprakelijkheid verzekering hebben. Die kost zo rond de vier euro per jaar... (vandaar dat men er aan denkt ze gewoon af te schaffen). Dat die zo goedkoop is zegt toch boekdelen over de (potentiële) schade die fietsers aanrichten.
Hetzelfde wat schade aan de weg betreft. De slijtage door fietser aan het wegdek veroorzaakt is verwaarloosbaar. Als we fietsers wegenbelasting zouden laten betalen dan denk ik dat het puur objectief niet meer dan een paar euro per jaar kan zijn. Dat is eigenlijk de moeite niet.
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Behalve enkele steden/regio's waar het min of meer vlak is; kan ik me niet voorstellen dat velen daar de fiets nemen om van de ene stad naar de andere te rijden; of zelfs in bep. steden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
In de stad Bern worden ongeveer 11% van alle verplaatsingen met de fiets gedaan. Een op de vijf inwoners fiets dagelijks. De helft van de huishoudens heeft geen auto.
![]() |