Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2010, 20:13   #121
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als jouw reden waarom koffie legaal is correct is; waarom is cocaïne dan niet legaal? En speed?
Probeer eens speed en cocaine, en vergelijk de effecten eens met koffie.

Coke geeft gewoon een egoboost van een half uur, waarvan het 5 minuten een piek heeft, en de volgende 25 minuten vraag je je gewoon af of het nog werkt. + met de brol waarmee ze coke tegenwoordig versnijden, heb je er tegenwoordig ook al een afkick van. En 50 euro per gram... Uw systeem zal snel lamliggen. In Parijs enzo zelfs 70/80 euro per gram.

Een afkick van speed kan verschrikkelijk deprimerend zijn, zeker bij gevoelige personen, en duurt een dag tot soms meer. Het is dan ook algemeen geweten dat amfetamines niet echt gezond zijn. De simpelste documentaire wijst zoiets uit.

Af en toe een koffietje overdag houdt je gewoon wakker en alert, geen afkickverschijnselen, enkel lichte verslavingsverschijnselen.
Oud 18 maart 2010, 20:17   #122
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

Coke is voor snobs.
Speed is voor margi's.
Loserdrugs dus.
Oud 18 maart 2010, 20:19   #123
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aletheia Bekijk bericht
DMT
En zelfs LSD kan leiden tot enorm diepe en intieme ervaringen.
Oud 18 maart 2010, 20:20   #124
Aletheia
Partijlid

Standaard

En panische angsten wanneer een of andere leukerd aanbelt.
Oud 18 maart 2010, 20:24   #125
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Tot zelfs samen handjes vasthouden.
Oud 18 maart 2010, 20:25   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Kerel van welke planeet komt gij eigenlijk? Wilt ge aub een beetje moeite doen. Lees bvb mijn voorgaande posts eens.

Wat insinueert ge nu, dat de kans groter is dat ik gepakt word omdat een paar mongolen zich snel laten pakken? Vooreerst is er al een reden nodig om mij te doorzoeken op drugs, is die er niet dan mogen ze het niet doen. Daarnaast gebruik ik nooit in het openbaar, dus daarop word ik ook niet gepakt. Precies alsof ge zo'n crimineel zijt als ge eens een jointje paft of een tripke doet. 't Wordt bijna gelijkgesteld met een bom plaatsen in een justitiegebouw. Daarnaast is De Clerck een sukkel die niks goed kan beëindigen waarmee hij begonnen is.

Ik ga mezelf geen 30 keer herhalen, doe een beetje aan begrijpend lezen in mijn voorgaande posts, en leer.

En ja, maar cannabis is nog altijd illegaal, dus het is niet dat het zal minderen met inburgeren als het gelegaliseerd wordt.
Ik leef op de planeet aarde en ik heb je voorgaande posts gelezen.

Neen; ik insinueer niet dat jij een grote kans hebt om opgepakt te worden.
Ik insinueer dat je "Drugs geven net ideëen over het vrij zijn van staatsstructuren e.d.," contraditorisch is met een verbod.

Ik had graag een beetje meer concreet geweten dan "Bestudeer en beetje psychologie en sociologie, en je zult wéten dat het zo is" hoe jij je stelling onderbouwt.

"Waarom ik ondanks dit alles nog steeds tegen legalisering ben, en ik heb het al gezegd, is gewoonweg omdat het dan volledig onder het beleid van de overheid valt. Drugs geven net ideëen over het vrij zijn van staatsstructuren e.d., dus dit zou vooreerst al vrij contradictorisch zijn. Voor de gebruikers die van hun high geen gebruik maken om te filosoferen, en er gewoon van genieten, zou dit lijden tot excessief gebruik. Meer, en overal, want het mag.
Op die manier worden drugs iets dagdagelijks, iets dat men nodig heeft om zich goed te voelen,"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 20:27   #127
Aletheia
Partijlid

Standaard

@Bottenskrapet : Dat is een facet dat niet vergeten mag worden natuurlijk.
Té hard wordt altijd de positieve ervaring benadrukt. Terwijl je sowieso wel eens op de proef zal gesteld worden op dat vlak. Wat niet altijd even prettig is, en dat is nog een understatement, ronduit trauma's kunnen eruit voortkomen.

Laatst gewijzigd door Aletheia : 18 maart 2010 om 20:28.
Aletheia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 20:29   #128
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik leef op de planeet aarde en ik heb je voorgaande posts gelezen.

Neen; ik insinueer niet dat jij een grote kans hebt om opgepakt te worden.
Ik insinueer dat je "Drugs geven net ideëen over het vrij zijn van staatsstructuren e.d.," contraditorisch is met een verbod.

Ik had graag een beetje meer concreet geweten dan "Bestudeer en beetje psychologie en sociologie, en je zult wéten dat het zo is" hoe jij je stelling onderbouwt.

"Waarom ik ondanks dit alles nog steeds tegen legalisering ben, en ik heb het al gezegd, is gewoonweg omdat het dan volledig onder het beleid van de overheid valt. Drugs geven net ideëen over het vrij zijn van staatsstructuren e.d., dus dit zou vooreerst al vrij contradictorisch zijn. Voor de gebruikers die van hun high geen gebruik maken om te filosoferen, en er gewoon van genieten, zou dit lijden tot excessief gebruik. Meer, en overal, want het mag.
Op die manier worden drugs iets dagdagelijks, iets dat men nodig heeft om zich goed te voelen,"
Ha, het is verboden, dus er kunnen geen deconstructieve ideëen ontstaan.
Dan kunt ge evengoed zeggen dat niemand heroine gebruikt omdat het foei is.

Mijn stelling berust op de theorieën van een hedendaags filosoof, voila.
Oud 18 maart 2010, 20:32   #129
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
@Bottenskrapet : Dat is een facet dat niet vergeten mag worden natuurlijk.
Té hard wordt altijd de positieve ervaring benadrukt. Terwijl je sowieso wel eens op de proef zal gesteld worden op dat vlak. Wat niet altijd even prettig is, en dat is nog een understatement, ronduit trauma's kunnen eruit voortkomen.
Op't moment zelf natuurlijk de minder toffe stukjes die onderstreept worden.
Nuja, misschien maar best dat er zoiets bestaat als confrontatie, anders zou er maar weinig wijsheid voortgevloeid zijn uit trips...
Al is het wel af te raden om gedurende de trip in 1 ruimte te blijven, die vol zit met tegenstrijdigheden omwille van de persoon die er huist, maar gelukkig op dat moment niet aanwezig is.
Oud 18 maart 2010, 20:35   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha, het is verboden, dus er kunnen geen deconstructieve ideëen ontstaan.
Dan kunt ge evengoed zeggen dat niemand heroine gebruikt omdat het foei is.

Mijn stelling berust op de theorieën van een hedendaags filosoof, voila.
Over alinea 1 : Wat is dat nu voor logica?
Over alinea 2 : Iets concreter kan er niet vanaf?
Oud 18 maart 2010, 20:38   #131
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Over alinea 1 : Wat is dat nu voor logica?
Over alinea 2 : Iets concreter kan er niet vanaf?
De logica die ik uit uw stellingen kan halen.

Jawel, maar ik laat anderen soms liever wat zoekwerk verrichten, zeker als ik hen niet persoonlijk ken. Zoek eens wat op in het Engels over wat ik gezegd heb wat betreft legalisatie, en vind! Tip: avatar.

Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 18 maart 2010 om 20:39.
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 20:39   #132
Aletheia
Partijlid

Standaard

Zeker en vast.
Maar 't wordt te weinig onderstreept, naar mijn zin. Het is zo de aanpak waarbij het product wordt geprezen als uitsluitend voordelig, de marktlogica volgend, "deel mee in mijn ervaring, het is zo goed". Heel onverstandige benaderingswijze. Afwegen van de voor- en nadelen, want een goede voorlichting is noodzakelijk.
We hebben hier dan ook niet maar te maken met zomaar een gebruiksgoed.
Oud 18 maart 2010, 20:41   #133
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jouw reden waarom koffie legaal is correct is; waarom is cocaïne dan niet legaal? En speed?
Omdat ze op lange termijn je lichaam slopen.
Koffie heeft je lichaam pas vernield na uw pensioen.

Iedereen kan perfect werken onder koffie, ja toch artisjok?
Kunt gij uw werk perfect uitvoeren op speed en/of coke? Er zijn er die dat nochtans doen, maar wie dat effectief kan trekken tot het pensioen is een exclusieve zeldzaamheid denk ik zo.
Oud 18 maart 2010, 20:41   #134
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zeker en vast.
Maar 't wordt te weinig onderstreept, naar mijn zin. Het is zo de aanpak waarbij het product wordt geprezen als uitsluitend voordelig, de marktlogica volgend, "deel mee in mijn ervaring, het is zo goed". Heel onverstandige benaderingswijze. Afwegen van de voor- en nadelen, want een goede voorlichting is noodzakelijk.
We hebben hier dan ook niet maar te maken met zomaar een gebruiksgoed.
Binnenkort acid te koop op TellSell, could only be a matter of time.
Eerder "USE"-goederen, maar dat is een ander verhaal.
Oud 18 maart 2010, 21:01   #135
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ben vertrouwd met McKenna's speech hieromtrent . Hij zei zelf eens dat hij met zo'n mensen geconfronteerd werd die maar niet tot inzicht kwamen, zelfs na grote hoeveelheden. Hij stak het dan op sociale conditionering, maar het kan voor mij evengoed te maken hebben met andere factoren, aan personen zelf.
Wel, het heeft voor mij toch ook meer dan een jaar gekost om het in zijn plaatje te laten vallen, dat "inzicht". Volgens mij is dat inderdaad ook persoonsgebonden. Je moet het ook willen ontvangen denk ik dan. Zoals Terence zou zeggen: Naakt voor het Zijn komen te staan. (naakt in termen, los van overtuigingen).

Citaat:
Het is inderdaad een groot vraagstuk. Wat wordt ervaren, een objectief continuüm of een innerlijke wereld die zichzelf alleen manifesteert gedurende een ervaring?
Wel volgens Terence is het een gecreëerde wereld.
Die gelinkt kan worden met de machine elfs. Of spreek ik nu even chinees voor je? Ik denk het niet afgaand op onderstaande tekst.

Citaat:
Rick Strassman, om eentje te noemen, zijn studie over DMT was heel ophelderend voor mij. Zelfs zo overtuigend dat ik mijn optiek ten opzichte van psychedelica compleet wijzigde ( voorheen was ik hypersceptisch ). Ik vond het ook frappant dat iedereen eenzelfde verhaallijn(en) ervaart. Wat me opvalt is ook dat de episodes in zo'n verhaal van de grot/onderaardse "dome" als initatieruimte, de lijdende sjamaan/heilige om terug herboren te worden, engelachtige gidsen of demonische misleiders doorheen het hele verhaal, dat dat zodanig universeel is bij primitieve volkeren en later in opgepoetste versie altijd terugkeert in zelfs het georganiseerde religieuze veld.
Precies of er wordt hier altijd iets wezenlijks geraakt dat onuitwisbaar is in ons onderbewuste.
ABSOLUUT! DMT The Spirit Molecule is een PAREL van een boek. Een meesterwerk van Rick Strassman. Werkelijk een nieuwe revolutionaire kijk op DMT. Gek he? Dat wij die stof 's nachts uitpompen, als we sterven, ... Wij zijn gewoon een bron van de sterkste psychedelic ooit ! Toch is deze illegaal, het is onze gnosis misschien wel.
Ik krijg dit filmpje voor ogen,

Geen woorden (behalve o fortuna dan), simpelweg uitbarsten in het zijn. Hoewel dit niet reflecteert what it's about. Dit reflecteert wel een diepgaande animatie van Alex Grey hoe de mens tot "inzicht" kwam (voor mij persoonlijk, u mag daar gerust wat anders in zien) hier

Werkelijk, ik sta perplex dat ik jullie nu pas op het forum lees lol! Waar waren jullie al die tijd? haha

Citaat:
En alcohol is een algemeen aanvaarde drug, dus het staat niet zo bloot aan kritiek, zover zelfs dat het al lang niet meer als een drug wordt aanzien. Terwijl het tot de top 5 van de schadelijkste drugs horen.
Welcome to the hierarchy.
Oud 18 maart 2010, 21:10   #136
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De logica die ik uit uw stellingen kan halen.

Jawel, maar ik laat anderen soms liever wat zoekwerk verrichten, zeker als ik hen niet persoonlijk ken. Zoek eens wat op in het Engels over wat ik gezegd heb wat betreft legalisatie, en vind! Tip: avatar.
Neen; dat is niet mijn logica.

Ik heb geen goesting om jouw argumenten op te zoeken.
Oud 18 maart 2010, 21:23   #137
Aletheia
Partijlid

Standaard

Citaat:
ABSOLUUT! DMT The Spirit Molecule is een PAREL van een boek. Een meesterwerk van Rick Strassman. Werkelijk een nieuwe revolutionaire kijk op DMT. Gek he? Dat wij die stof 's nachts uitpompen, als we sterven, ... Wij zijn gewoon een bron van de sterkste psychedelic ooit ! Toch is deze illegaal, het is onze gnosis misschien wel.
Ik krijg dit filmpje voor ogen,

Geen woorden (behalve o fortuna dan), simpelweg uitbarsten in het zijn. Hoewel dit niet reflecteert what it's about. Dit reflecteert wel een diepgaande animatie van Alex Grey hoe de mens tot "inzicht" kwam (voor mij persoonlijk, u mag daar gerust wat anders in zien) hier

Werkelijk, ik sta perplex dat ik jullie nu pas op het forum lees lol! Waar waren jullie al die tijd? haha
Haha, vandaag nog naar O Fortuna zitten luisteren de hele tijd Synchroniciteit alom.
Nee nee, 't is geen Chinees voor me, zoals "jeweled self-dribbling basketballs" en andere terminologie .
DMT en de pijnappelklier waar 't zich bevindt is inderdaad een waar mysterie.
Ik wil niet te vlug kraaien van "Ja! Eureka! Gevonden!". Maar toch allemaal aanwijzingen die, me dunkt, niet zomaar eventjes weggemoffeld kunnen worden en aan grondig onderzoek moeten worden onderworpen.
Raar genoeg zit ik nog maar weinig met existentiële vragen na zo'n ervaringen, maar veeleer met praktische vragen. De acceptatie is er van iets dat complex en eenvoudig is tegelijk. De kosmische paradox.
Oud 18 maart 2010, 21:33   #138
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen leukere manier om wakker te worden dan deze denk ik zo.
Maar daar ik nog aan het recupereren ben van hash-dromen zal mijn antwoord waarschijnlijk minder gecompliceerd zijn, of net niet.

Kijk er is volgens mij maar 1 reden waarom cafeïne, nicotine & alcohol volledig legaal zijn in onze cultuur; they keep you going.
Koffie is hand in hand gekomen met het kapitalisme, wat geen toeval is. Je presteert beter want je wordt er wakker van => je brengt meer op.
Mensen die doorbuigen onder de stress van op het werk die dan nog eens thuis doorweegt kunnen grijpen naar een ietwat ontstressend en kalmerend middel: nicotine.
Dan zijn er nog de zwaardere gevallen die van tijd effectief half verdoofd moeten worden om het te blijven aankunnen, voor hen is er alcohol. Een drug die je, afhankelijk van de hoeveelheid, in een steeds zwaardere, waardeloze roes kan brengen. Het is waardeloos in vergelijking met andere drugs zoals cannabis of psychedelica, omdat het geen nieuwe inzichten vergt. Het maakt je slap en de volgende dag sta je op met een rothumeur.
En zo is de cirkel rond, één voor één passen ze allemaal binnen ons cultuurkader.

Ik ben het niet zeker maar ik dacht een hele tijd geleden iets vernomen te hebben wat betreft de cannabiswet in België. Het kan zijn dat het helemaal niet klopt maar ik dacht dat volgende zaken legaal waren: thuis 2 vrouwelijke planten, enkel voor eigen gebruik. Op straat maximum 2 gram op zak hebben, ook voor eigen gebruik, en het gebruik zelf mag enkel doorgaan op éigen grondgebied, �*ls je meerderjarig bent, en als n�*emand er last van heeft. Maar kopen/verkopen blijft illegaal dus in feite moet �*lles omtrent je gebruik volledig een one man's job zijn.

De enige reden waarom het dan wel weer gelegaliseerd zou moeten worden is omdat cannabis al vrij "inherent" is geraakt aan onze samenleving. Vrij veel mensen doen het, waarvan een groot deel op regelmatige basis.
Het zou als overheid enorm stom zijn om hier niet op in te spelen, er valt winst uit te halen want/en je controleert de verkoop ervan. Vervolgens duw je nog meer totalitariteit in de straten want de zwarte markt wordt zowieso kleiner, aangezien mensen het risico niet meer zullen willen nemen om te kopen van hun dealer.

De cannabis van vandaag is trouwens ook niet veel meer waard, je wordt er high van, zelfs een beetje stoned als je goed doorpaft, maar dat is het.
De shit van vroeger, jaren 60, maakte je écht stoned. Waarmee ik wil zeggen dat je ook gedachtenveranderingen onderging (zoals bij psychedelica). De "kastwiet" zoals het nu heet, is al zodanig verslapt dat het al veel beter binnen onze maatschappij zal passen. Een lichte roes voor een beetje escapisme van het dagdagelijkse drukke leven. Én het brengt iets op!
Blij dat uw dag goed begonnen is Hopelijk ontbrak de koffie niet? (lol)
Uw antwoord is alleszins smaakvol, zo smaakvol dat ik het gepast tijdstip zocht er op te reageren

Het grootste deel van uw tekst kan ik ook moeilijk te woord staan omdat ik het volmondig met u eens ben.
Hoewel gelukkig niet in alles, anders zouden onze discussies maar saai worden
BV: de reden waarom cannabis legaal zou moeten worden. Economisch gezien valt er misschien wel voordeel uit te halen, maar ik vind dat zulke middelen los van de overheid horen te staan.
Evenzeer moet wat ik binnenin mijn vier muren doe, waar ik geen ander leed met berokken, ook los van de overheid staan zolang ik dat niet naar buiten draag.
Hiermee heb ik eigenlijk alles gezegd hoe ik kijk op roesgevers waarin de plantgeest zich zuiver en onbewerkt in bevind.
Coke wordt bewerkt met kerosine, dus dat noem ik al niet zuiver meer.
Hoewel de plant coca dan weer wel een heel fascinerende geschiedenis achter zich heeft.

Vanaf overheden er hun handen aan krijgen, wordt het in mijn oppinie om zeep geholpen. Dat doen ze met alles zo. Alles wat ze doen heeft op lange termijn een dure prijs.

Dat cannabis vandaag niet veel meer waard is, dan heeft dat maar één reden: Je voorziet Uzelf niet.
Er zijn genoeg breeders hedendaags op de markt die zaden van oldskool wiet aanbieden.

Toch ben ik van mening dat de cannabis van vandaag geëvolueerd is.
We lopen al op naar bijna 30% THC ! Misschien is het al bereikt, ik kan achterstaan. Nu zijn er sommige soorten waar het THC heel laag ligt, maar waarin andere stoffen zoals CNB en/of CDB hoger liggen.
Doordat sativa's zo lang bloeien, zijn ze ook langer vruchtbaar. Indica's zijn dan weer sneller klaar. Doordat die sativas langer vruchtbaar zijn, maken ze dus meer THC aan, wat dat uphigh hazig gevoel geeft (haze = bv sativa, maar nog andere soorten ook) Toch kan een sativa met aanzienlijke bloeitijd (tot 15 weken) je ook aan de stoel lijmen. Het leuke aan sommige sativa's is dat je ze beetje naar de hand kan zetten qua effect door de oogsttijd te beperken, of ietsje meer te geven. Indica's zetten dan sneller hun THC om naar CNB. Hoe die chemie exact te werk gaat weet ik niet.
Wel weet ik dat CNB dat aan-je-stoel-gelijmd-stoned/versteend/loom effect geeft. Toch kan een indica je evengoed uphigh maken ipv stoned als je ze wat vroeger "nekt".

Hoewel alles wat ik in het bovenstaand zeg relatief is, doordat we nu met veelal hybrides/kruisingen zitten ... is het algemeen bekeken heel correct.

Dan heb ik smaak nog niet aangehaald. Nu is de vraag als wiet legaal gecommercialiseerd wordt, gaat de "oprechte zuivere underground eigen gebruik growers" dan misschien niet moeten afgeven op kwaliteit?

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 18 maart 2010 om 21:45. Reden: EVENMIN IS EVENZEER amai :D
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 21:41   #139
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Haha, vandaag nog naar O Fortuna zitten luisteren de hele tijd Synchroniciteit alom.
Nee nee, 't is geen Chinees voor me, zoals "jeweled self-dribbling basketballs" en andere terminologie .
Waarlijk, maar dan ook WAARLIJK, de midweek is nog niet geëindigt, en The Force drukt zich uit langs alle kanten in mijn dagdagelijks leven.
Ze zegt via teveel "gesynchroniseerde" manieren: Ik ben er nog tegen me.

Het is zo bevestigend geworden. Noem me een psycho, maar het doet me waarlijk deugd lol
Mijn haren komen er rechtop van te staan, ik krijg er kippenvel/mierentetten van.

Citaat:
DMT en de pijnappelklier waar 't zich bevindt is inderdaad een waar mysterie.
Ik wil niet te vlug kraaien van "Ja! Eureka! Gevonden!". Maar toch allemaal aanwijzingen die, me dunkt, niet zomaar eventjes weggemoffeld kunnen worden en aan grondig onderzoek moeten worden onderworpen.
Raar genoeg zit ik nog maar weinig met existentiële vragen na zo'n ervaringen, maar veeleer met praktische vragen. De acceptatie is er van iets dat complex en eenvoudig is tegelijk. De kosmische paradox.
Dat jij het onderzoeken waardig vind is al heel wat! Het is ook het onderzoeken waardig! Het is werkelijk een kosmisch paradox (simpel en complex) tegelijk. Het is Al dat Is tegelijk in éne wholyness of being

Mag ik toch vragen een voorbeeld van een praktische vraag te geven om er een beter zicht op te krijgen?
Oud 18 maart 2010, 21:51   #140
Aletheia
Partijlid

Standaard

Wel zo gewoon de eenvoud zelve feitelijk. Ethische vraagstukken, de omgang met mensen, beslissingen in het leven, dagdagelijkse poepsimpele zaken die van zo'n ongelofelijk belang zijn voor het geheel.
Beetje de zen-optiek, het goddelijke rust in een simpele daad, zoals de trappen vegen .
Wat ertoe doet in het leven is de reis zelf en de crew aan boord, het schip onderhouden hoort daar ook bij. De reis is de bestemming.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be