![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga eens uitleggen aan het werkvolk hier dat ze goedkoper moeten werken dan de loonslaaf in China. Neem wel een paar bodyguards mee (betaald aan marktwaarde neem ik aan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb perfect begrepen wat jij zegt. Je doet net als de Belgische regering: af en toe iets verkopen om het gat te dichten. Jij verkoopt ook af en toe wat: de monarchie, de senaat, federale bureaucratieën, maar dan kom je tot de ontdekking dat eens die verkocht zijn, je ze niet nog eens kan verkopen. En de gaten zullen blijven komen want we zullen altijd moeten concurreren met goedkopere landen. Je systeem leidt op den duur tot een sociale en economische woestijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb altijd goed gespaard en alles opzij gelegd dat niet nodig was. Verder ... een gewoon rijhuis die ik zelf helemaal heb gerenoveerd dus ... eigenlijk relatief goedkoop. Toch was dat, twintig jaar geleden een vrij behoorlijk bedrag ... zeker volgens wat we toen gezamelijk verdienden. De dag van vandaag echter is dat nog peanuts tov van die tijd. Ik wil maar zeggen dat de bedragen van vandaag zeker de bedragen van binnen tien jaar niet meer zijn en men kan dan heel zijn leven gespaard hebben in de veronderstelling dat dit genoeg zal zijn maar heel bedrogen uitkomen. Neen ... eigenlijk vind ik dat de pensioenen voor iedereen moet gegarandeerd worden van overheidswege en dat kan maar op één manier ... als de regering nu al gaat sparen voor de pensioenen van binnen twintig, dertig jaar en zo stelselmatig gaat verder doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als we allemaal in die richting ons best doen kunnen we binnen twintig jaar concurreren met die landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Is mijn stokpaardje ... eigenlijk moet er een schaal worden opgesteld op wereldbasis (volgens de leefnorm/loonkost ..) en op basis daarvan BTW worden geheft. Als ze in China dus gemiddeld 200 euro per maand verdienen en hier 2000 dan moeten de Chinese produkten hier tien maal meer BTW betalen. Op die manier schakel je de oneerlijke concurrentie uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die miljonairs het vuur aan de schenen leggen, geen probleem mee maar... die zullen hun centen gewoon laten verdwijnen en ergens anders ter wereld opduiken. Die zijn ook niet zo dom... Ook de mentaliteit aankweken bij sommige werklozen dat ze een job moeten zoeken en gaan werken zodra ze de kans ertoe zien... ook niet zo simpel. Zolang de minimumlonen en de werklozensteun zo dicht bij elkaar liggen en hier eeuwig kunnen duren moeten we ons daar ook geen illusies koesteren. Sommigen willen geen job, ze wensen enkel gerust gelaten te worden en niet teveel op hun doen en laten gekeken te worden. Laatst gewijzigd door andev : 5 april 2010 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Mo heeft het geld voor uw pensioen in zijn zak" of zoiets, een tijdje geleden! Geroep over "racisme", "egoïsme", "hitler en de kampen" enz Zou het kunnen dat bovenstaande gewoon klopt? Hoeveel pensioenen kunnen er betaald worden of aangevuld met de 7 miljard en god-weet-hoeveel-meer die jaarlijks in die oeverloze diepe put worden gegooid? We hadden al onze francofone vrienden die elk jaar hun miljardjes moeten krijgen... Ik dacht dat een communistisch systeem zoals ze het al in China en de USSR hebben uitgeprobeerd: "niemand bezit iets, de staat bezit alles en verdeelt het over de bevolking..." niet op een succes is uitgedraaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() 't Zal ne hele vette zijn ... 400 frank dus tien euro (is momenteel minder dan twee pakskes sigaretten) per maand opzij gezet ... Allé ... toch 120 euro per jaar gespaard ... en dat aan een intrestvoet van (in die tijd gemiddeld) 7 procent ... ja ja ... na tien jaar toch goed voor zo'n kleine 2000 euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inflatie niet mee gerekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Ik hoop dat je marktwaarde steeds hoog genoeg blijft; je niet werkloos wordt, en je een goede gezondheid behoudt tot en met je pensioen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Toch wel funny hoe er telkens met twee maten en gewichten gewerkt wordt. Als men zelf naar best value for money streeft, probeert af te dingen bij deze of gene handelaar of op zoek gaat naar de goedkoopste prijs voor een bepaald iets, dan is men enkel bezig met zijn eigen welvaart veilig te stellen, als een goede huisvader zijn budget te beheren en zijn eigen winst (wat dat dan ook moge zijn) te maximaliseren. Als anderen dat doen of als bedrijven dat doen, dan spreekt men direct van woekerwinsten, verrijken en uitmelken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |