Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 13 mei 2004, 12:46   #121
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Het is nochtans simpel: meld zaken op de plaats waar de grootste kans is dat er iets aan wordt gedaan. Dat is toch wat de melder wilt?

Als het Vlaams Blok zegt te willen fungeren als tussenschakel zegt het daarmee tegelijkertijd ook dat het twijfels heeft over de wil van de politie, al dan niet opgedrongen van hogerhand (politici), om er iets aan te doen.

Een beetje zoals de situatie dat je electriciteit wegvalt. Je vraagt eerst aan de buren of ze hetzelfde probleem hebben en dan bel je de leverancier. Dat is het meest efficiënt en zorgt voor de minste kans op vergissingen en onnodige interventies van die leverancier.

Een ander voorbeeld is dat programma van de VRT met Lies Martens. Zaken worden daar meestal opgelost enkel en alleen omdat ze in de media komen en de aangeklaagde wel moet luisteren naar het slachtoffer omdat zijn reputatie anders in gevaar komt.

Als de politie dus opgelegd is om meldingen te negeren: wel het zal haar lastiger gemaakt worden omdat de media die politici het vuur aan de schenen zal leggen. Een goede zaak in het licht van de wil om een probleem op te lossen.
Doet de politie het goed: wel dan bewijst ze dat. Ook een goede zaak.

En al hetgeen jullie, Vlaams Blok haters, hier zeggen is gewoon flauwekul om uw haat the manifesteren.
Erw is offline  
Oud 13 mei 2004, 12:54   #122
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hey, hier in Vilvoorde hebben ze een kliklijn geopend om sluikstorters mee aan te geven. Een initiatief van Dehaene en Co.... wat is het verschil. Afval is niet gewenst, illegalen ook niet.
Een initiatief van de burgemeester. HEEL anders dus! Afval is zijn bevoegdheid!
Mijn baas betaald mij.
Ik doe mijn werk niet.
Mijn baas berispt me via mijn direkte overste.

De burgers betalen de burgemeester.
De burgemeester doet zijn werk niet.
De burgers mogen hem terechtwijzen via de oppositie.

Ik zie het probleem niet, sorry!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 13 mei 2004, 13:01   #123
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

Een initiatief van de burgemeester. HEEL anders dus! Afval is zijn bevoegdheid!
Mijn baas betaald mij.
Ik doe mijn werk niet.
Mijn baas berispt me via mijn direkte overste.

De burgers betalen de burgemeester.
De burgemeester doet zijn werk niet.
De burgers mogen hem terechtwijzen via de oppositie.

Ik zie het probleem niet, sorry!
Ik zie het probleem wel: Mieke 79 is zo een Vlaams Blok hater, 'zij' gebruikt twee maten en gewichten om het te beoordelen.
Wat kan voor de ene mag niet voor de andere.
Dit is dus geen discussie meer maar gewoon afbraakpolitiek.
Notabene hetzelfde waarvan die haters 't Vlaams Blok beschuldigen.
Welke reden kan er dan zijn voor deze houding? Simpel: eigenbelang.
Erw is offline  
Oud 13 mei 2004, 13:06   #124
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe een MENS "illegaal" kan zijn. Ik dacht altijd dat enkel DADEN "illegaal" kunnen zijn. Dergelijke spraakvervaging past natuurlijk in het kraam van het Vlaams Blok.
Altijd maar opnieuw alles moeten uitleggen aan die linkse kwibussen, ge zoudt er moedeloos van worden!

Iemand die een DIEFSTAL pleegt is een DIEF!
Iemand die een OVERVAL pleegt is een OVERVALLER!
Iemand die hier ILLEGAAL verblijft is een ILLEGALE!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 13 mei 2004, 15:27   #125
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Het is nochtans simpel: meld zaken op de plaats waar de grootste kans is dat er iets aan wordt gedaan. Dat is toch wat de melder wilt?

Als het Vlaams Blok zegt te willen fungeren als tussenschakel zegt het daarmee tegelijkertijd ook dat het twijfels heeft over de wil van de politie, al dan niet opgedrongen van hogerhand (politici), om er iets aan te doen.

Een beetje zoals de situatie dat je electriciteit wegvalt. Je vraagt eerst aan de buren of ze hetzelfde probleem hebben en dan bel je de leverancier. Dat is het meest efficiënt en zorgt voor de minste kans op vergissingen en onnodige interventies van die leverancier.

Een ander voorbeeld is dat programma van de VRT met Lies Martens. Zaken worden daar meestal opgelost enkel en alleen omdat ze in de media komen en de aangeklaagde wel moet luisteren naar het slachtoffer omdat zijn reputatie anders in gevaar komt.

Als de politie dus opgelegd is om meldingen te negeren: wel het zal haar lastiger gemaakt worden omdat de media die politici het vuur aan de schenen zal leggen. Een goede zaak in het licht van de wil om een probleem op te lossen.
Doet de politie het goed: wel dan bewijst ze dat. Ook een goede zaak.
Of misschien vindt de politie het gewoon beter om adressen te kennen waar die illegalen zitten, dan al die illegalen op straat sturen waardoor ze waarschijnlijk aan de aandacht van de autoriteiten gaan ontsnappen... Soms is pragmatisme, hoe moeilijk te verdedigen ook, nog altijd de beste oplossing.

Soit, ik ben het met u eens dat er iets moet gebeuren, maar het verhaal is een pak moeilijker dan "de politie wil er niks aan doen of t is opgelegd van hogerhand". Wat hebben de meerderheidspartijen immers qua nut aan zo'n paar 10000 illegalen in Antwerpen? De aantrekkelijkheid van bepaalde wijken verminderen? Huisjesmelkers financieren?

[/quote]
En al hetgeen jullie, Vlaams Blok haters, hier zeggen is gewoon flauwekul om uw haat the manifesteren.[/quote]

Blij dat u ook zegt wat wij denken. Of zoiets.
Oud 13 mei 2004, 15:29   #126
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel: eigenbelang.
En wat zou dan wel het eigenbelang zijn van Mieke79 voor het verblijven van illegalen in Antwerpen?
Oud 13 mei 2004, 15:35   #127
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Wat voor nut de meerderheidspartijen eraan hebben?

Nogal duidelijk: ze zijn gewoon niet geïnteresseerd in het probleem, zolang ze een vet salaris en zichzelf genoeg voordeeltjes geven.
Alleen als de burger mort vaardigen ze even voor de verkiezingen rap wat prutsmaatregeltjes uit, dat is toch maar met belastingsgeld, en kost hen persoonlijk niks.

En als je het probleem wegmoffelt door de politiediensten "door te steken" om er niks aan te doen dan gaat die burger pas morren als er 10 illegalen uit z'n kamion komen vallen.

Een beetje zoals uw hoofd in een zak steken en wachten totdat U een trap krijgt.
Erw is offline  
Oud 13 mei 2004, 15:36   #128
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Simpel: eigenbelang.
En wat zou dan wel het eigenbelang zijn van Mieke79 voor het verblijven van illegalen in Antwerpen?
Weet U een redelijke verklaring voor de 'stelling' die ze inneemt? Ik niet hoor. Stelt U h�*�*r deze vraag.
Erw is offline  
Oud 13 mei 2004, 16:34   #129
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het begint vervelend te worden, maar ik herhaal wat ik pagina's geleden reeds zei: "Ge hebt het misschien niet heel goed begrepen, maar dat blijft dus ook de taak van de politie! Daar gaat een verkiezingsstunt - of moet ik nobel initiatief zeggen? - heus niets aan veranderen hoor!

Aah nee wacht, ik begrijp het al. De volgende stap zal waarschijnlijk bestaan uit het oprichten van een speciaal comité dat kan instaan voor de controle van de meldingen die men binnenkrijgt en dan zal men de politie wel eventjes een handje helpen.

En ik zal de essentie eens een keertje een beetje groter schrijven, dan wordt er misschien niet meer over gelezen:
[size=6]De partij zou natuurlijk ook gewoon kunnen oproepen om dit rechtstreeks te melden aan de politie, maar dat zou natuurlijk een veel minder spectaculair voorstel zijn hé![/size]
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 14 mei 2004, 01:57   #130
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Het begint vervelend te worden, maar ik herhaal wat ik pagina's geleden reeds zei: "Ge hebt het misschien niet heel goed begrepen, maar dat blijft dus ook de taak van de politie! Daar gaat een verkiezingsstunt - of moet ik nobel initiatief zeggen? - heus niets aan veranderen hoor!

Aah nee wacht, ik begrijp het al. De volgende stap zal waarschijnlijk bestaan uit het oprichten van een speciaal comité dat kan instaan voor de controle van de meldingen die men binnenkrijgt en dan zal men de politie wel eventjes een handje helpen.

En ik zal de essentie eens een keertje een beetje groter schrijven, dan wordt er misschien niet meer over gelezen:
[size=6]De partij zou natuurlijk ook gewoon kunnen oproepen om dit rechtstreeks te melden aan de politie, maar dat zou natuurlijk een veel minder spectaculair voorstel zijn hé![/size]
Uiteraard is zoiets eigenlijk een taak van de politie. Het is dan ook straf dat 't Vlaams Blok zoiets moet opzetten om bij diezelfde politie iets gedaan te krijgen. Om U achter te doen:
[size=6]MOEST DE POLITIE HAAR WERK (MOGEN) DOEN DAN WAREN DEZE TIJL UILENSPIEGEL-STREKEN NIET MEER DAN EEN GRAP. SPIJTIG GENOEG IS DIT GEEN GRAP MAAR EEN NOODZAAK OM IETS GEDAAN TE KRIJGEN. SNAPPIE?[/size]
Erw is offline  
Oud 14 mei 2004, 05:48   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Feiten doorgeven aan anderen is helemaal niet strafbaar. Wel zou het Vlaams Blok zich op oneigenlijk terrein begeven mocht ze vervolgens zelf op onderzoek gaan. Juist dat wil het Vlaams Blok niet doen: het wil slechts een doorgeefluik zijn naar de politie.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2004, 05:49   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe een MENS "illegaal" kan zijn. Ik dacht altijd dat enkel DADEN "illegaal" kunnen zijn. Dergelijke spraakvervaging past natuurlijk in het kraam van het Vlaams Blok.
Tijd om een woordenboek aan te schaffen en als eerste plechtige daad het woord "illegaal" op te zoeken. Veel succes!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2004, 06:11   #133
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

de kliklijn samengevat

criminelen; of diegenen die een link ermee hebben zo u wil , die de bevolking vraagt andere overtreders (illegalen) aan te geven...

wie van de twee zorgen maatschappelijk voor de meeste problemen ?
zwartwerk , onveiligheidsgevoel enerzijds en anderzijds racisme, haat aanwakkeren met alle maatschappelijke gevolgen : extremisme aan beide kanten en vermoeilijking van de integratie (wil en aanvaarding)...
niet zo'n eenvoudige vraag als op het eerste zicht ..
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 14 mei 2004, 12:46   #134
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Feiten doorgeven aan anderen is helemaal niet strafbaar.
Schreef ik dat dan misschien? Neen hoor, indien u met voldoende aadacht zou hebben gelezen dan zou u geweten hebben dat ik niet stelde dat het doorgeven van feiten strafbaar zou zijn, maar dat ik wel stelde dat het enige dat het Vlaams Blok kan en mag doen met die gegevens het ervan doorgeven aan de politie is! Met andere woorden, het Vlaams Blok zou even goed kunnnen oproepen om die informatie rechtstreeks aan de politie door te spelen! Dat was waar ik ancapa probeerde op te wijzen, omdat die blijkbaar veronderstelde dat door die informatie door te spelen aan het Vlaams Blok die problemen plots en ineens wel zouden opgelost worden.

Citaat:
Het is dan ook straf dat 't Vlaams Blok zoiets moet opzetten om bij diezelfde politie iets gedaan te krijgen.
Aaaaaaaah, gij zijt dus werkelijk zo goedgelovig om te denken dat de politie dit probleem nu veel harder gaat gaan aanpakken dan voorheen het geval was! De logica die daar achter zit, moet ge me toch eens uitleggen hoor.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 14 mei 2004, 16:29   #135
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar wb
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Tijd om een woordenboek aan te schaffen en als eerste plechtige daad het woord "illegaal" op te zoeken. Veel succes!
En dat komt dan van een christen-fundamentalist die constant verkondigt dat je niet de zondaar maar de zonde moet veroordelen. Of geldt dat enkel als het over homo's gaat?
wb is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be