Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2010, 20:03   #121
Dr Brezinski
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het VB heeft dus wel degelijk oplossingen om criminaliteit te bestrijden.
In de eeuwige oppositie kan niemand dat wat schelen
Dr Brezinski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 20:37   #122
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alice; bekijk je eigen berichten in deze discussie; en merk op waarover je in 3 op de 4 berichten schrijft!
Een nieuw idee fix?

Had jij een boodschap?
IK geef u beleefd antwoord, iets op aan te merken?
Maar indien enkel dit uw argumenten zijn ga ik ervan uit dat u de boodschap begrepen heeft, prima dus!
U had het over onveiligheid in het verkeer, veel mensen hier die zichzelf onveilig voelen in de auto?? Wie stapt bibberend achter het stuur? Misschien enkel in Kortrijk??
Ik denk niet dat gevoelens van onveiligheid gaan over het verkeer,jij wel Arti??
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 20:47   #123
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we de feiten en cijfers in acht nemen; zouden we ons meest onveilig moeten voelen in het verkeer.
Daar vallen nog altijd de meeste doden en gewonden.
De voordelen ervan overstijgen ruimschoots de nadelen..in tegenstelling tot de immigraties..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 20:58   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
IK geef u beleefd antwoord, iets op aan te merken?
Maar indien enkel dit uw argumenten zijn ga ik ervan uit dat u de boodschap begrepen heeft, prima dus!
U had het over onveiligheid in het verkeer, veel mensen hier die zichzelf onveilig voelen in de auto?? Wie stapt bibberend achter het stuur? Misschien enkel in Kortrijk??
Ik denk niet dat gevoelens van onveiligheid gaan over het verkeer,jij wel Arti??
Waarschijnlijk niet, zou men anders boetes moeten uitdelen omdat men zijn gordel niet draagt ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 07:04   #125
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De voordelen ervan overstijgen ruimschoots de nadelen..in tegenstelling tot de immigraties..
Dat is een andere discussie.

Deze discussie gaat over onveiligheidsgevoel en of het overroepen is.
Vandaar mijn stelling
"Als we de feiten en cijfers in acht nemen; zouden we ons meest onveilig moeten voelen in het verkeer.
Daar vallen nog altijd de meeste doden en gewonden."

Steeds meer mensen brengen hun kinderen zelf (met de auto) naar school omdat ze zich onveilig voelen in het verkeer.

De doden en gewonden noemt men gewoon "nadelen".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 08:16   #126
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Steeds meer mensen brengen hun kinderen zelf (met de auto) naar school omdat ze zich onveilig voelen in het verkeer.

Wordt jij dat niet beu die circeltjes draaien of maakt je dat lekker high?
Het aantal verkeersdoden is enorm GEDAALD de laatste jaren. Gelukkig want zowat de hele economie steunt op transport. Dus buiten de ENORME voordelen, zijn er, zoals met elke industrie ook nadelen die men kan en probeert op te lossen.

Noem mij enig voordeel/nut van de massale immigratie?
Overvloed aan (witwas) telefoonwinkels, shitpita/pizza afhaals misschien?

De lijst nadelen is nog niet afgewerkt. Geef me een weekje of 2
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 08:41   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wordt jij dat niet beu die circeltjes draaien of maakt je dat lekker high?
Het aantal verkeersdoden is enorm GEDAALD de laatste jaren. Gelukkig want zowat de hele economie steunt op transport. Dus buiten de ENORME voordelen, zijn er, zoals met elke industrie ook nadelen die men kan en probeert op te lossen.

Noem mij enig voordeel/nut van de massale immigratie?
Overvloed aan (witwas) telefoonwinkels, shitpita/pizza afhaals misschien?

De lijst nadelen is nog niet afgewerkt. Geef me een weekje of 2
Nee; ik draai niet graag in rondjes; jij blijkbaar wel.
Vandaar dat je voortdurend naast de kwestie antwoordt.

Het gaat hier immers niet over voor en nadelen van iets; het gaat hier over het onveiligheidsgevoel en of dit overroepen is.
Oud 10 april 2010, 10:44   #128
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vandaar mijn stelling
"Als we de feiten en cijfers in acht nemen; zouden we ons meest onveilig moeten voelen in het verkeer.

Het is wel erg vreemd dat u enkel op de titel van de topic reageert en de bijgevoegde bijlage volledig negeert.
Het wordt zo wel bijzonder moeilijk om met u te redeneren. Als we dat allemaal zo gaan doen, is er geen discussie meer mogelijk.
Oud 10 april 2010, 12:23   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vandaar mijn stelling

Dus ze brengen de kinderen met de auto naar school omdat ze zichzelf onveilig voelen in het verkeer???
En zijn die onveiligheidsgevoelens dan het gevolg van agressie welbewust tegen een bestuurder omdat iemand auto rijdt??
Of zou er een onderscheid kunnen zijn tussen onveiligheidsgevoelens omdat je wordt lastig gevallen omdat je een vrouw bent, een ongelovige, omdat je behoort tot een andere groepen, omdat je een gsm hebt, een i pod of gewoonweg geld en een ongeluk??
Zou dit anders kunnen wezen??
Jeetje!
Kent u veel mensen die verkeersdoden gewoon "nadelen' noemen?? Raar volk waar je mee optrekt dan!
U komt heel bewust weer af met een mat om waar onveiligheid wel over gaat onder te vegen!
Oud 10 april 2010, 13:06   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ze brengen de kinderen met de auto naar school omdat ze zichzelf onveilig voelen in het verkeer???
En zijn die onveiligheidsgevoelens dan het gevolg van agressie welbewust tegen een bestuurder omdat iemand auto rijdt??
Of zou er een onderscheid kunnen zijn tussen onveiligheidsgevoelens omdat je wordt lastig gevallen omdat je een vrouw bent, een ongelovige, omdat je behoort tot een andere groepen, omdat je een gsm hebt, een i pod of gewoonweg geld en een ongeluk??
Zou dit anders kunnen wezen??
Jeetje!
Ze brengen hun kinderen omdat ze schrik hebben dat die zouden worden omver gereden.
Citaat:
Kent u veel mensen die verkeersdoden gewoon "nadelen' noemen?? Raar volk waar je mee optrekt dan!
Ik kom die alleen tegen op dit forum.
Citaat:
U komt heel bewust weer af met een mat om waar onveiligheid wel over gaat onder te vegen!
Ik kom daar mee af omdat ik het logisch vind dat men zich onveilig voelt in verhouding tot het risico.
Oud 10 april 2010, 13:15   #131
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze brengen hun kinderen omdat ze schrik hebben dat die zouden worden omver gereden.

Ik kom die alleen tegen op dit forum.

Ik kom daar mee af omdat ik het logisch vind dat men zich onveilig voelt in verhouding tot het risico.
Weet u dan hoe hoog risico's zijn voor jongeren die uitgaan en toevallig een leuk lief hebben, hoe hoog dit is voor homo's, om vanwege hun geaardheid lastig gevallen te worden, hoe hoog voor bewoners van aandachtswijken om met agressie te maken te krijgen, voor mensen die laat over straat gaan in sommige wijken, voor bejaarden met handtas, of juwelen, vrouwen en meisjes die niet voldoen aan bepaalde kledingsvoorwaarden, hoeveel kans er is dat kinderen te maken krijgen met steaming, met dealen van drugs, of moet ik concluderen dat die onveiligheidsgevoelens volgens u dan niet in verhouding staan tot de risico's?
Betekent uw betoog dat u uzelf wel kunt inleven wat verkeer betreft maar niet wat problemen in aandachtswijken aangaat?
En onveiligheid van vrouwen achter de voordeur, ook overroepen volgens u??
Oud 10 april 2010, 13:20   #132
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Onze vriend DR Brezinski is verdwenen. Men zag onmiddellijk dat het Zeikstraal was, diezelfde zware problemen met de syntaxis van het Nederlands.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 13:47   #133
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet u dan hoe hoog risico's zijn voor jongeren die uitgaan en toevallig een leuk lief hebben, hoe hoog dit is voor homo's, om vanwege hun geaardheid lastig gevallen te worden, hoe hoog voor bewoners van aandachtswijken om met agressie te maken te krijgen, voor mensen die laat over straat gaan in sommige wijken, voor bejaarden met handtas, of juwelen, vrouwen en meisjes die niet voldoen aan bepaalde kledingsvoorwaarden, hoeveel kans er is dat kinderen te maken krijgen met steaming, met dealen van drugs,
Vertel het maar, hoe hoog zijn die risico's?
Citaat:
of moet ik concluderen dat die onveiligheidsgevoelens volgens u dan niet in verhouding staan tot de risico's?
Voor iemand die er woont zijn die onveiligheidsgevoelens misschien wel in verhouding; voor het overgrote deel van de forumdeelnemers niet.
Citaat:
Betekent uw betoog dat u uzelf wel kunt inleven wat verkeer betreft maar niet wat problemen in aandachtswijken aangaat?
Neen.
Citaat:
En onveiligheid van vrouwen achter de voordeur, ook overroepen volgens u??
Bedoel je familiaal geweld tegen vrouwen? Daar wordt amper over gerept, niet?; maar dat is niet afkomst of rang en stand-gebonden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 10 april 2010 om 14:04.
Oud 10 april 2010, 14:01   #134
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel het maar, hoe hoog zijn die risico's?

Voor iemand die er woont zijn die onveiligheidsgevoelens misschien wel in verhouding; voor het overgrote deel van de forumdeelnemers niet.
B
Neen.

Als je wilt weten hoe hoog die risico's zijn moet je gaan praten met mensen die toegang hebben tot cijfermateriaal wat niet publiek mag worden gemaakt, mensen binnen politiediensten dus.
Mocht je daar geen toegang tot hebben kun je gaan praten met veldwerkers die via professionele weg veel met doelgroepen te maken hebben.Je kunt ook jezelf beperken tot de media, valt je daar nooit op dat feiten vaak gebeuren in dezelfde wijken? In ieder geval is dit zo voor Antwerpen, daar zijn de aandachtswijken Linkeroever, Kiel, Oud Berchem, Borgerhout, Deurne Noord, Antwerpen Noord...onveiligheidsgevoelens lijken me daar gewoon terecht, punt uit.

Bedoel je familiaal geweld tegen vrouwen? Daar wordt amper over gerept, niet?; maar dat is niet afkomst of rang en stand-gebonden.
Geweld is niet aan afkomst, sociale positie of stand gebonden, maar toch komt ze binnen de ene groep veel meer voor dan bij andere groepen, omdat de mate van acceptatie van geweld als 'te rechtvaardigen' binnen de directe sociale omgeving wel duidelijk aan subculturen gebonden is.
Neem de zaak van Layla, dat Marokkaanse , lesbische meisje...denkt u dat Vlaamse ouders die een genezer bestellen om haar met zuur te lijf te gaan vanwege haar "bezetenheid", waarvan haar lesbisch zijn een teken is kunnen rekenen op bijval in directe sociale omgeving? Denk het niet!

Maar evengoed zijn er Vlaamse mannen die zichzelf in Afrika of Azie een vrouw kopen en denken dat ze daarmee kunnen doen wat ze willen! Alleen kunnen die heren niet rekenen op symphatie binnen directe sociale omgeving, toch wel een verschil voor slachtoffers!
Oud 10 april 2010, 14:27   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Alice, als een een bericht citeert en je wil je commentaar tussen voegen; dan moet je end-quote en begin-quote tags tovoegen.

De gemakkelijkste manier is om de end-quote [ /QUOTE] (maar zonder de blanco die ik toevoegde) te selecteren en te knippen en dan te plakken op de plaats waar je het geciteerde bericht wil onderbreken.

De rest van het bericht kan je dan (deel per deel) selecteren en dan op de knop Naam: quote.gif
Bekeken: 176
Grootte: 122 Bytes klikken. Dan wordt de geselecteerde tekst tussen begin- en end-quote-tags gezet.
Oud 10 april 2010, 16:19   #136
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice, als een een bericht citeert en je wil je commentaar tussen voegen; dan moet je end-quote en begin-quote tags tovoegen.

De gemakkelijkste manier is om de end-quote [ /QUOTE] (maar zonder de blanco die ik toevoegde) te selecteren en te knippen en dan te plakken op de plaats waar je het geciteerde bericht wil onderbreken.

De rest van het bericht kan je dan (deel per deel) selecteren en dan op de knop Bijlage 65715 klikken. Dan wordt de geselecteerde tekst tussen begin- en end-quote-tags gezet.
Bedankt hoor maar het gaat prima zo...of is iets je niet duidelijk?
Oud 10 april 2010, 16:29   #137
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt hoor maar het gaat prima zo...of is iets je niet duidelijk?
Je schreef je commentaar in het citaat; zodat het lijkt alsof het mijn woorden zijn.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=134
Dat is niet duidelijk.

Het is ook ambetant als iemand je post wil citeren; dan gaat een deel verloren.
Oud 10 april 2010, 16:42   #138
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De van amstelstraat ook goed ? Ik heb wel zaken meegemaakt gevechten "als tiener" burenruzies "met belgen " maar om hiervoor een politiek standpunt in te nemen lijkt mij oliedom.

Een vriend van mij woont in de confortalei heb hem nog niet horen klagen , maar hij is wel goed bevriend met de buren .... een affiche van het vlaams belang of wathever aan uw raam hangen werkt nu niet echt in uw voordeel ...
Maar rondlopen in een burka zou geen enkel gevolg mogen hebben natuurlijk...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 16:46   #139
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr Brezinski Bekijk bericht
In de eeuwige oppositie kan niemand dat wat schelen
Of het nu het "VB" als zodanig is of een andere partij of partijen die op een dag beginnen aan de opkuis van de multicul-augiasstal, wat maakt het uit, als men er maar niet te laat aan begint.
Niets is voor eeuwig, ook niet een alomtegenwoordige islam. De nazi's dachten ook dat ze een "duizendjarig rijk" op poten aan het zetten waren. Tot men ze van het tegendeel heeft overtuigd...
Oud 10 april 2010, 16:51   #140
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het is wel erg vreemd dat u enkel op de titel van de topic reageert en de bijgevoegde bijlage volledig negeert.
Het wordt zo wel bijzonder moeilijk om met u te redeneren. Als we dat allemaal zo gaan doen, is er geen discussie meer mogelijk.
Maar dat is juist de bedoeling! Elke discussie die over de fantastische verrijking en al zijn vormen ervan die we krijgen gaat moet rap doodgezwegen of gemaakt worden, en vervangen door zaken die er niets mee te maken hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be