![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Is het te rechtvaardigen eigenaar te zijn (in restrictieve van anderen) van instructies? Zo ja; waarom zouden we genen, recepten, wetenschappelijke principes, handleidingen, computertalen en zelfs de eigen menselijke taal dan niet copyrighten? Ze kunnen allemaal dienen om hun 'eigenaars' rijker te maken. Toch kan ik mij weinig mensen inbeelden die instinctief 'ja!' zeggen, behalve de would-be eigenaars dan. Maar al bij al blijft het een non-discussie. Alles wat nodig is; alle instructies en alle ingrediënten zijn zodanig makkelijk en zodanig wijd verspreid beschikbaar dat het quasi-onmogelijk is anderen ervan te weerhouden. Dat is de crux van de zaak, en uitgevers hebben dat al lang door, alleen zijn ze nog maar weinig in staat gebleken hun manier van zaken daar aan aan te passen (op enkele successen na) én kunnen ze dit als excuus gebruiken voor geld af te dwingen. Meer niet. Laatst gewijzigd door Heftruck : 15 april 2010 om 01:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Mijn parketvloer is beter bestand tegen krassen dan de dvd's en cd's van mijn kinderen ....ze moeten hun brol maar steviger maken dan de kopierbare cd's en dvd's ....gevolg ik koop mss de orginele , kwaliteit verdient nog respect bij mij .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anders zijn het toch weer niet die groepen die inkomsten zouden moeten krijgen via sabam, die jij illegaal downloadt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Je hebt het mis.
Mijn avatar is het logo van Mano Negra. Luister zeker eens naar hun muziek. Voor degene die illegaal zouden downloaden. Hun muziek wordt niet (meer) op de radio gespeeld. Zeker niet in België. En hun CD's met ruim meer dan 6/7 goede muziek vind je makkelijk voor minder dan 10 euro in de winkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Iedereen op dit forum of waar dan ook op andere fora heeft al illegaal dingen gedownload zoals muziek, film of besturingssystemen van Windows en andere gekraakte te betalen programma's.
Mensen (gelijk wie) die hier zouden beweren dat ze dat nog nooit hebben gedaan zijn leugenaars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad ook weer waar, ... als ik mij een externe harddisk koop om mijne PC te backuppen betaal ik ook weer mee voor die artiesten. Terwijl ik toch al heel wat CD`s gewoon gekocht heb en een massa DVD`s heb die ik ook gekocht heb, ik download geen films. Toch betaal ook ik weer mee, ook als ik DVD RW `s koop om mijn zelfgemaakte foto`s te bewaren. En een copy van mijn eigen CD`s mag ik maken, en ook daar betaal ik weer als ik een mix-cd ke maak voor in de auto bvb. ik vraag me trouwens af hoeveel van die tax er echt naar Jo Valley, De Strangers, Reggie , Scalla etc.. etc... gaat ... verdwijnt die niet vooral in de zakken van Sabam, ... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus de bluts met de buil he. in de jaren 80 en 90 werd er ook al veel gecopieerd. maar de echte fans kopen de LP of Single wel, die nemen geen genoegen met een obscure copy De muziekindustrie kan dankzij Itues en andere online aanbieders de kosten enorm drukken, geen medium meer dat ze moeten drukken, persen, verpakken, distribueren, ... gewoon online, ge kunt er zelf op klikken om te horen of het goed is, en dan klik KASSA verkocht, geen kosten je moet alleen Steve Jobs zijn deel geven omdat m een wereldwijd distributienetwerk voor u beheert, dat iedereen kent, ... kunt ge nog makkelijker geld verdienen, ? ge moogt het mij anders komen uitleggen. De enige kosten zitten hem in PR en distributie van CD`s voor de fans die nog een echt schijfje willen,... (ja ik hou ook nog van de charme van dat dooske ) En de kosten om uw artiest gelanceerd te krijgen en studio kosten kost veel geld, audio en video apparatuur zijn ontzettend duur ge moet al heel wat artiesten in uw studio laten passeren voor dat geld begint op te brengen. Maar nekeer het opgenomen is, en het verkoopt, Concerten ,Airplay CD`s, Itunes, Merchandising, en als het een echte hit is , voor jaren en jaren aan een stuk, Elvis de schelvis verkoopt dood zonder enige publiciteit meer dan sommige top 10 artiesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij software wordt je uiteindelijk nooit eigenaar van het product, je betaald voor een licentie om het te gebruiken, soms is die licentie zelf beperkt in tijd , beperkt tot een mac adres etc... Er zijn pakketten waar wij jaarlijks een serieuze fee voor betalen gewoon om ze te mogen gebruiken, niks eigendom, zelf als we dat willen herinstalleren op een andere server mogen we daarvoor gaan bellen, en lopen om de toestemming te krijgen. je bent alleen eigenaar van de data die je erin opslaat of de resultaten die je ermee genereert that`s it. En je ben ten alle tijde gebonden aan de beperkingen die de producent u oplegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Live wel ambiance. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus de dingen die je illigaal kopieert/download zijn enkel dingen die je zelf slecht vindt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is net als met diefstal hé. Iedereen heeft wel eens een snoepje uit de snoepwinkel gepikt en zolang het daarbij blijft zullen er weinig problemen van gemaakt worden. Het probleem is als het escaleert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat men je op de "populaire stations door je strot jaagt. Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |