Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2010, 01:15   #121
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ja hoor
Can I have some?
Wat is een collectie muziekbalken anders voor muziek dan getallen zijn voor wiskundige formules en recepten voor lekker eten?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 01:33   #122
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wat is een collectie muziekbalken anders voor muziek dan getallen zijn voor wiskundige formules en recepten voor lekker eten?
Wiskunde = exacte wetenschap
Food and music = subjective
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 01:45   #123
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wiskunde = exacte wetenschap
Food and music = subjective
Het ging om de relatie: instructies => product. (In die zin mogen wiskunde en wiskundige formules wel omgedraaid worden. )

Is het te rechtvaardigen eigenaar te zijn (in restrictieve van anderen) van instructies?

Zo ja; waarom zouden we genen, recepten, wetenschappelijke principes, handleidingen, computertalen en zelfs de eigen menselijke taal dan niet copyrighten? Ze kunnen allemaal dienen om hun 'eigenaars' rijker te maken. Toch kan ik mij weinig mensen inbeelden die instinctief 'ja!' zeggen, behalve de would-be eigenaars dan.

Maar al bij al blijft het een non-discussie. Alles wat nodig is; alle instructies en alle ingrediënten zijn zodanig makkelijk en zodanig wijd verspreid beschikbaar dat het quasi-onmogelijk is anderen ervan te weerhouden.

Dat is de crux van de zaak, en uitgevers hebben dat al lang door, alleen zijn ze nog maar weinig in staat gebleken hun manier van zaken daar aan aan te passen (op enkele successen na) én kunnen ze dit als excuus gebruiken voor geld af te dwingen. Meer niet.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 15 april 2010 om 01:49.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 02:01   #124
Wisord
Banneling

Standaard

Mijn parketvloer is beter bestand tegen krassen dan de dvd's en cd's van mijn kinderen ....ze moeten hun brol maar steviger maken dan de kopierbare cd's en dvd's ....gevolg ik koop mss de orginele , kwaliteit verdient nog respect bij mij .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 05:01   #125
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bezoek een site : reclame inkosten
Ik luister stream : inkomsten
Ik bezoek een concert : inkomsten
Ik koop CD rechtstreeks : inkomsten
Dus voor alle muziek die je illegaal download, beozk je de gepaste site; beluister je ze stream, ga je naar een concert van de groep en koop je de CD.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Maar we betalen al. Luister naar een liedje via Youtube of 3voor12, reclameinkomsten voor de artiest. Luister of neem op van de radio, inkomsten voor de artiest. Je downloadt illegaal en zet het op een gegevensdrager, inkomsten voor de artiest. Een winkelier of café zet muziek op, inkomsten via Sabam. Ik wil nog wel even doorgaan, hoor.

EDIT: Cdude was me voor.
Komt jou collectie illegale muziek overeen met wat men op de radio speelt?
Anders zijn het toch weer niet die groepen die inkomsten zouden moeten krijgen via sabam, die jij illegaal downloadt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 05:46   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Een donker rode commis?

Of heb ik het mis?
Je hebt het mis.
Mijn avatar is het logo van Mano Negra. Luister zeker eens naar hun muziek.
Voor degene die illegaal zouden downloaden. Hun muziek wordt niet (meer) op de radio gespeeld. Zeker niet in België. En hun CD's met ruim meer dan 6/7 goede muziek vind je makkelijk voor minder dan 10 euro in de winkel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 07:19   #127
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Iedereen op dit forum of waar dan ook op andere fora heeft al illegaal dingen gedownload zoals muziek, film of besturingssystemen van Windows en andere gekraakte te betalen programma's.

Mensen (gelijk wie) die hier zouden beweren dat ze dat nog nooit hebben gedaan zijn leugenaars.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 07:52   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze maar gaan werken.
Times change. Adapt or disappear.

Ik betaal al via al die taxen en Avibel op CD, DVD, HDD, ...

Dat is inderdaad ook weer waar, ... als ik mij een externe harddisk koop om mijne PC te backuppen betaal ik ook weer mee voor die artiesten.

Terwijl ik toch al heel wat CD`s gewoon gekocht heb en een massa DVD`s heb die ik ook gekocht heb, ik download geen films.

Toch betaal ook ik weer mee, ook als ik DVD RW `s koop om mijn zelfgemaakte foto`s te bewaren.

En een copy van mijn eigen CD`s mag ik maken, en ook daar betaal ik weer als ik een mix-cd ke maak voor in de auto bvb.

ik vraag me trouwens af hoeveel van die tax er echt naar Jo Valley, De Strangers, Reggie , Scalla etc.. etc... gaat ... verdwijnt die niet vooral in de zakken van Sabam, ... ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 08:03   #129
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Iedereen op dit forum of waar dan ook op andere fora heeft al illegaal dingen gedownload zoals muziek, film of besturingssystemen van Windows en andere gekraakte te betalen programma's.

Mensen (gelijk wie) die hier zouden beweren dat ze dat nog nooit hebben gedaan zijn leugenaars.
Dat is waar, maar de meeste van die mensen hebben ook al veel gekocht , gaan naar concerten en betalen ook braaf hun taks op DVD`s Memorysticks, harde schijven, DVD recorders, HDD recorders etc... waar ze nooit ook maar een MP3 ke, of gecopieerd paket op gaan zetten...

Dat is dus de bluts met de buil he. in de jaren 80 en 90 werd er ook al veel gecopieerd. maar de echte fans kopen de LP of Single wel, die nemen geen genoegen met een obscure copy

De muziekindustrie kan dankzij Itues en andere online aanbieders de kosten enorm drukken, geen medium meer dat ze moeten drukken, persen, verpakken, distribueren, ... gewoon online, ge kunt er zelf op klikken om te horen of het goed is, en dan klik KASSA verkocht, geen kosten je moet alleen Steve Jobs zijn deel geven omdat m een wereldwijd distributienetwerk voor u beheert, dat iedereen kent, ... kunt ge nog makkelijker geld verdienen, ? ge moogt het mij anders komen uitleggen.

De enige kosten zitten hem in PR en distributie van CD`s voor de fans die nog een echt schijfje willen,... (ja ik hou ook nog van de charme van dat dooske ) En de kosten om uw artiest gelanceerd te krijgen en studio kosten kost veel geld, audio en video apparatuur zijn ontzettend duur ge moet al heel wat artiesten in uw studio laten passeren voor dat geld begint op te brengen.

Maar nekeer het opgenomen is, en het verkoopt,

Concerten ,Airplay CD`s, Itunes, Merchandising, en als het een echte hit is , voor jaren en jaren aan een stuk, Elvis de schelvis verkoopt dood zonder enige publiciteit meer dan sommige top 10 artiesten.
Oud 15 april 2010, 08:11   #130
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Het ging om de relatie: instructies => product. (In die zin mogen wiskunde en wiskundige formules wel omgedraaid worden. )

Is het te rechtvaardigen eigenaar te zijn (in restrictieve van anderen) van instructies?

Zo ja; waarom zouden we genen, recepten, wetenschappelijke principes, handleidingen, computertalen en zelfs de eigen menselijke taal dan niet copyrighten? Ze kunnen allemaal dienen om hun 'eigenaars' rijker te maken. Toch kan ik mij weinig mensen inbeelden die instinctief 'ja!' zeggen, behalve de would-be eigenaars dan.

Maar al bij al blijft het een non-discussie. Alles wat nodig is; alle instructies en alle ingrediënten zijn zodanig makkelijk en zodanig wijd verspreid beschikbaar dat het quasi-onmogelijk is anderen ervan te weerhouden.

Dat is de crux van de zaak, en uitgevers hebben dat al lang door, alleen zijn ze nog maar weinig in staat gebleken hun manier van zaken daar aan aan te passen (op enkele successen na) én kunnen ze dit als excuus gebruiken voor geld af te dwingen. Meer niet.

Bij software wordt je uiteindelijk nooit eigenaar van het product, je betaald voor een licentie om het te gebruiken, soms is die licentie zelf beperkt in tijd , beperkt tot een mac adres etc... Er zijn pakketten waar wij jaarlijks een serieuze fee voor betalen gewoon om ze te mogen gebruiken, niks eigendom, zelf als we dat willen herinstalleren op een andere server mogen we daarvoor gaan bellen, en lopen om de toestemming te krijgen. je bent alleen eigenaar van de data die je erin opslaat of de resultaten die je ermee genereert that`s it. En je ben ten alle tijde gebonden aan de beperkingen die de producent u oplegt.
Oud 15 april 2010, 10:05   #131
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hebt het mis.
Voor degene die illegaal zouden downloaden. Hun muziek wordt niet (meer) op de radio gespeeld. Zeker niet in België. En hun CD's met ruim meer dan 6/7 goede muziek vind je makkelijk voor minder dan 10 euro in de winkel.
Shit , die dopeheads met dat vréselijk irritante hitje "King of the Bongo"
Live wel ambiance.
Oud 15 april 2010, 10:20   #132
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hebt het mis.
Hun liedjes vindt je via bittorrent ga naar instellingen zet Upload uit, en legaal downloaden maar!
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 10:22   #133
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Mijn parketvloer is beter bestand tegen krassen dan de dvd's en cd's van mijn kinderen ....ze moeten hun brol maar steviger maken dan de kopierbare cd's en dvd's ....gevolg ik koop mss de orginele , kwaliteit verdient nog respect bij mij .
Dus de dingen die je illigaal kopieert/download zijn enkel dingen die je zelf slecht vindt?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 10:24   #134
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht

Sinds ik werk (een goeie 5 jaar ondertussen) heb ik zelf niets meer illegaal gekopieerd of illegaal gedownload. Maar u heeft uiteraard gelijk, iedereen heeft het wel al eens gedaan.

Het is net als met diefstal hé. Iedereen heeft wel eens een snoepje uit de snoepwinkel gepikt en zolang het daarbij blijft zullen er weinig problemen van gemaakt worden. Het probleem is als het escaleert.
Oud 15 april 2010, 10:29   #135
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus de dingen die je illigaal kopieert/download zijn enkel dingen die je zelf slecht vindt?
Je snapt het niet, hij heeft het over de fysieke kwaliteit van gekochte schijfjes.
Oud 15 april 2010, 10:30   #136
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Hun liedjes vindt je via bittorrent ga naar instellingen zet Upload uit, en legaal downloaden maar!
Alleen in Nederland is dat legaal op die manier
Oud 15 april 2010, 10:32   #137
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bij software wordt je uiteindelijk nooit eigenaar van het product, je betaald voor een licentie om het te gebruiken, soms is die licentie zelf beperkt in tijd , beperkt tot een mac adres etc... Er zijn pakketten waar wij jaarlijks een serieuze fee voor betalen gewoon om ze te mogen gebruiken, niks eigendom, zelf als we dat willen herinstalleren op een andere server mogen we daarvoor gaan bellen, en lopen om de toestemming te krijgen. je bent alleen eigenaar van de data die je erin opslaat of de resultaten die je ermee genereert that`s it. En je ben ten alle tijde gebonden aan de beperkingen die de producent u oplegt.
Muziek idem dito. Elke drager = kassa
Oud 15 april 2010, 10:34   #138
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is inderdaad ook weer waar, ... als ik mij een externe harddisk koop om mijne PC te backuppen betaal ik ook weer mee voor die artiesten.

Terwijl ik toch al heel wat CD`s gewoon gekocht heb en een massa DVD`s heb die ik ook gekocht heb, ik download geen films.

Toch betaal ook ik weer mee, ook als ik DVD RW `s koop om mijn zelfgemaakte foto`s te bewaren.

En een copy van mijn eigen CD`s mag ik maken, en ook daar betaal ik weer als ik een mix-cd ke maak voor in de auto bvb.

ik vraag me trouwens af hoeveel van die tax er echt naar Jo Valley, De Strangers, Reggie , Scalla etc.. etc... gaat ... verdwijnt die niet vooral in de zakken van Sabam, ... ?
Nee, gezien de zéér "rechtvaardige " verdeelsleutel gaat dat naar Clouseau, Regi, .Lotti en consoorten
Wat men je op de "populaire stations door je strot jaagt.

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 10:35.
Oud 15 april 2010, 10:56   #139
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet, hij heeft het over de fysieke kwaliteit van gekochte schijfjes.

Maw een drogreden.
Oud 15 april 2010, 10:58   #140
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maw een drogreden.
Zéér zeker niet !!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be