Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2010, 13:21   #121
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen hoor, daar hoeft niet over onderhandeld te worden. De Brusselse regering zal dat wel zelf beslissen. Vlaanderen en Wallonie moeten het Brussels handje echt niet vasthouden.
Wallo-Brux is er al.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:22   #122
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Wallo-Brux is er al.
lol
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:24   #123
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wallo-Brux is er al.
Niet echt maar het staat de Brusselaars wel vrij om bij Wallonie aan te sluiten. Ik denk echter dat dit voor hen de minst aanlokkelijke van de 3 opties is.

Ik geloof trouwens niet dat Belgie in de nabije toekomst aan zijn einde zal komen, maar mocht dit het geval zijn dan staat Mangain als eerste te springen om aan te sluiten bij Vlaanderen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:34   #124
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet echt maar het staat de Brusselaars wel vrij om bij Wallonie aan te sluiten. Ik denk echter dat dit voor hen de minst aanlokkelijke van de 3 opties is.

Ik geloof trouwens niet dat Belgie in de nabije toekomst aan zijn einde zal komen, maar mocht dit het geval zijn dan staat Mangain als eerste te springen om aan te sluiten bij Vlaanderen.
Aansluiten bij een 1talig VL, vergeet het

en VL zal niet 2-talig worden.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:36   #125
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Het Nieuwsblad neemt de woorden van OVLD letterlijk, ze beginnen af te tellen: http://www.nieuwsblad.be/#
Oud 21 april 2010, 13:37   #126
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee die gaan ruzie maken over wat en hoe met Brussel en dan moet er toch onderhandeld worden met FR-BE en dat zal nog vele malen moeilijker zijn dan BHV.
Brussel kan niet zonder Vlaanderen en Wallonië heeft geen rotte cent zoals het nog nooit iets gehad heeft.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:40   #127
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het Nieuwsblad neemt de woorden van OVLD letterlijk, ze beginnen af te tellen: http://www.nieuwsblad.be/#
Ge moogt zo naief niet zijn Vlijmscherp, je mag de OVLD nooit geloven, nog nooit gebben ze hun woord gehouden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:42   #128
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge moogt zo naief niet zijn Vlijmscherp, je mag de OVLD nooit geloven, nog nooit gebben ze hun woord gehouden.
daarom dat het Nieuwsblad die klok er op zet hé, om OVLD onder druk te houden.
Oud 21 april 2010, 13:43   #129
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
best vergelijkbaar met makelaars van verzekeringsmaatschappijen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:45   #130
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk Maar laten we wel wezen: machtspartij OPEN VLD gaat zichzelf niet van de macht houden Ik blijf bij mijn eerdere stelling dat het akkoord zeer dichtbij is en dat we nu gewoon de typische "crisette" meemaken.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:47   #131
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Leuk Maar laten we wel wezen: machtspartij OPEN VLD gaat zichzelf niet van de macht houden Ik blijf bij mijn eerdere stelling dat het akkoord zeer dichtbij is en dat we nu gewoon de typische "crisette" meemaken.
als zelfs Dehaene zich kwaad heeft gemaakt op de Franstaligen, lijkt me een akkoord zeer ver af.

ondertussen blijven de Franstalige media de druk op de ketel houden, een Franstalige politicus kan het gewoon niet maken om een compromis zonder uitbreiding van Brussel goed te keuren.
langs de andere kant staan er zelfs collumns in De Morgen die elke Vlaamse onderhandelaar afschieten mochten ze zelfs dit akkoord goedkeuren.

het ziet er niet goed uit voor het Belgisch overlegmodel.
Oud 21 april 2010, 13:48   #132
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
best vergelijkbaar met makelaars van verzekeringsmaatschappijen.
Wat weet gij daarvan ?
De zeveraars van klanten smijt ik zelf buiten. Ik heb dus alleen maar klanten die mij graag zien (ca. 1200, de ene al wat belangrijker dan de andere).
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:49   #133
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als zelfs Dehaene zich kwaad heeft gemaakt op de Franstaligen, lijkt me een akkoord zeer ver af.

ondertussen blijven de Franstalige media de druk op de ketel houden, een Franstalige politicus kan het gewoon niet maken om een compromis zonder uitbreiding van Brussel goed te keuren.
langs de andere kant staan er zelfs collumns in De Morgen die elke Vlaamse onderhandelaar afschieten mochten ze zelfs dit akkoord goedkeuren.

de marges zijn o zo klein, waarschijnlijk zelfs onbestaande, om tot een compromis te komen.

En morgen zit ik in het buitenland, grrr, hopelijk heb ik internet om het nieuws te volgen...
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:51   #134
BWarrior

Standaard

Citaat:

Er is altijd een verschil tussen wat binnenskamers en buitenskamers gezegd wordt. Maar we moeten niet naïef zijn, de regering gaat niet vallen over BHV. De vergadering der partijvoorzitters begint om 16h. Ze vinden wel een oplossing, wellicht een akkoord. De reden is simpel: ze willen gewoon hun macht en mandaten behouden.
Oud 21 april 2010, 13:54   #135
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is altijd een verschil tussen wat binnenskamers en buitenskamers gezegd wordt. Maar we moeten niet naïef zijn, de regering gaat niet vallen over BHV. De vergadering der partijvoorzitters begint om 16h. Ze vinden wel een oplossing, wellicht een akkoord. De reden is simpel: ze willen gewoon hun macht en mandaten behouden.
er komt geen akkoord voor morgen, dat staat vast. en dan zullen we zien hoe hoog de druk op OVLD wordt.

een oplossing zou er in kunnen bestaan om te concluderen dat er geen akkoord te sluiten is, Brussel een belangenconflict te laten stemmen en dan begin 2011 verkiezingen uit te schrijven.

maw, uitstellen en ervoor zorgen dat na de verkiezingen er aan Vlaamse zijde onderhandeld moet worden met Dewever, Dewinter en Dedecker.
Oud 21 april 2010, 13:56   #136
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
kan best zijn, maar wees nu eens serieus. Er werd gesproken over een ganse rist compensaties die de franstaligen gingen krijgen, in het voorstel van dehaene (waar jij er ook een hoop van aanhaalde). Dat akkoord ging al serieus moeilijk geslikt worden door de vlamingen, maar misschien gingen cd&v en vld er nog mee weg geraken.
Wat blijkt? Voor de franstaligen is dit unaniem te weinig. Veel te weinig. Waar zie jij dan nog marge waar ze nóg verder toegevingen kunnen doen aan de franstaligen, nóg meer dan een akkoord waar ze waarschijnlijk al serieus gingen van zweten?

Ik zie echt nie veel marge meer hoor.
Oud 21 april 2010, 13:57   #137
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
maw, uitstellen en ervoor zorgen dat na de verkiezingen er aan Vlaamse zijde onderhandeld moet worden met Dewever, Dewinter en Dedecker.
ik denk dat die drie nog een vijf a tien procent tekort gaan komen. Maar ge weet maar nooit. Een zeer grote minderheid kan ook al veel veroorzaken
Oud 21 april 2010, 13:57   #138
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Morgenavond verlaat Ovld de federale regering...of niet?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:57   #139
BWarrior

Standaard

Citaat:
er komt geen akkoord voor morgen, dat staat vast. en dan zullen we zien hoe hoog de druk op OVLD wordt.

een oplossing zou er in kunnen bestaan om te concluderen dat er geen akkoord te sluiten is, Brussel een belangenconflict te laten stemmen en dan begin 2011 verkiezingen uit te schrijven.

Er komt natuurlijk wel een akkoord. Dit zijn allemaal politieke spelletjes, élke onderhandeling volgt dit patroon.
1) Stoere taal
2) Discretie en goede sfeer
3) Spanning en breuk
En, wat nu volgt:

4) Onderhandelingen met verhoogde sens of urgency hervat
5) Akkoord

Dewever, Van Besien, Decroo: één pot nat.
Oud 21 april 2010, 13:58   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat weet gij daarvan ?
De zeveraars van klanten smijt ik zelf buiten. Ik heb dus alleen maar klanten die mij graag zien (ca. 1200, de ene al wat belangrijker dan de andere).
Zipchen is gewoon weer de grote Vlaming aan het uithangen...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be