![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Twee: waar heb ik beweerd dat de LSP de PvdA een geweldige verkiezingsoverwinning gaat ontnemen ???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
denk je nu echt dat ze in de hoofdkwartieren van CDnV, VLD, SPA., NVA... rekening houden met partijtjes die scoren in de grootorde van 0.1%? denk je nu echt dat ze de LSP die handtekeningen gegeven hebben om de PVDA te treiteren? De PVDA die bij de vorige verkiezingen 0.6% behaalde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Partijlid
|
![]() Ja, we doen daar ook niet bepaald geheimzinnig om. Het staat mooi op onze website en er is een persbericht rond gestuurd.
Laatst gewijzigd door Woetse : 15 mei 2010 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Is 't nu weer van dattum? Kunnen jullie echt niks anders dan mekaar verwijten naar het hoofd te slingeren? Wat een retezielig gedoe.
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We danken Lijst Dedecker en gaan weer over naar de orde van de dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1. LSP stelt op haar website dat de burg partijen, die eerst weigerden om hun handtekening te geven (aan alle kleine partijen) plots inzagen dat er sprake is van uitzonderlijke omstandigheden en toen wél hun handtekening gaven. Van waar die plotse omslag? Volgens LSP kwamen de burg partijen tot democratische inkeer. Het Franse magazine Pan heeft een andere uitleg: de groet vier in Wallonie (MR, Ecolo, PS en CDH) waren ervan overtuigd dat geen enkele kleine partij, ter rechtezr-of ter linkzerzijde er in zou slagen om op enkele dagen de vereiste peters op te halen. Dat zou betekend hebben dat de grote vier van geen enkele kleine partij alst zouden hebben en dus gaven ze aan geen enkele partij de vereiste pârlementaire handtekeningen. Maar toen slaagde de PvdA er in om wél de vereiste peters bijeen te krijgen. Nu ontstond een heel nieuw scenario: de PvdA/PTB zou de enige kleine partij worden en zou zo een heel aantal foerststemmmen kunnen inzamelen. Om dat te voorkomen beslisten de grote partijen plost om aan alle kleine partijen wel de vereiste handtekeningen te geven om zo de foerstemmen te verdelen. Die uitleg, van Pan, lijkt me aannemelijker dan de uitleg van LSP dat de grote partijen plots inzagen dat er sprake is van uitzonderlijke omstandigheden. En daarmee beweer ik dus niet dat de PvdA afstevent op een groet verkiezingsoverwinning of dat LSP een pak stemmen van PvdA zal afnemen: het gaat hier enkel over de kwestie: waarom maakten de grote partijen plots die bocht ? En mijn indruk is dat LSP, nu ze van "de vijand" de vereiste handtekeningen kreeg, de ware motieven van die "vijand" tracht te verdoezelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Staat daar ergens een bedanking richting LDD, N-VA, SP.A of VLD in? Het is hun verdomde plicht om dat te doen, het is geen gunst en we zullen daarom ook niet minder mild zijn voor hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
denk jij echt dat ze wakker liggen van een PVDA die in het beste geval niet 0.6 maar 1.6% zou behalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk niet. PVDA acht zichzelf weer eens veel belangrijker dan ze is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() ik denk dat als de huidige politici ECHT wakker lagen van foertstemmen, ze op de eerste plaats ervoor zouden zorgen dat we niet in zulke situaties verzeild geraken.
het wordt pas echt menens als een foert-partij echt hoge foert-scores begint te halen. De PVDA moet nog hard doorwerken om die 0.6% om te zetten in 6 of meer %. Dan pas kan uw uitleg dat ze rekening houden met u, geloofwaardg zijn. kijk, ik ben van de LSP. Ik zou ook willen dat mijn partij super groot en belangrijk en invloedrijk en machtig en en en... zou zijn maar als dat zo niet is, moet je niet beginnen hallucineren maar op een bescheiden manier verderwerken om ooit wel zo te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat het gros van de 'foert-stemmen' eerder naar N-VA zullen gaan dan naar PvdA deze verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Ergens nog een ironieteken invullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of die keuze juist is of niet doet niet ter zake, de perceptie is dat N-VA de oppositiepartij is bij uitstek, en pvda een stel marginale wereldvreemde zielepoten die aan de rand staan te roepen. Dat eerste is misschien niet waar, dat tweede vast en zeker wél.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() Dat kan best zijn, maar dat neemt niet weg dat PVDA het enig alternatief is. Veel keuze is er dus niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beschouw de pvda niet als enig alternatief hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dank je, ik ga meteen een partijkaart kopen.
![]() |