Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2010, 20:24   #121
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik geef geen goede raad, ik klaag aan:
1)zijn gebroken beloftes (leugens?)
2) het gebrek aan politieke ethiek bij BDW

En dat voor de man die het anders en beter ging doen, en er spel van maakte over politici te klagen die hetzelfde deden als wat hij nu doet

Je hebt niet aan te klagen, als het over verkiezingen gaat.
Je hebt je neer te leggen bij de uitslag.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 20:25   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nee. Hij wil België afschaffen en slechts één verkiezing organiseren (enfin in de vorm van een confederatie (omen kat geen kat te noemen)) Kwestie van een kanon gebruiken om een vlieg dood te schieten.
Dat komt dan goed uit, want dat is in overeenstemming met mijn politieke overtuiging.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 april 2010, 20:28   #123
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt niet aan te klagen, als het over verkiezingen gaat.
Je hebt je neer te leggen bij de uitslag.
wat een zielige repliek
Ik wijs op zijn gebroken beloftes en dát is uw verweer
geef mij dan maar djimmi

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 20:29   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daarover gaat het niet. Het gaat om de geloofwaardigheid van die man. Als hij nu al begint te foefelen in die dingen, gaat hij ook foefelen op andere vlakken. Volksbedrog noem ik dit.
Daarover gaat het wel.

Het Weverke zal doen wat zijn partij hem gebiedt van te doen;
de kiezer zal stemmen, de nva-leden en -aanhangers zullen de nva steunen of afvallen; anderen zullen ook op de nva stemmen, of dit juist niet doen.
De uitslag zal bekend raken.
en dat is het.

Oud 28 april 2010, 20:34   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat een zielige repliek
Ik wijs op zijn gebroken beloftes en dát is uw verweer
geef mij dan maar djimmi
Je wijst niet op zijn gebroken beloftes, je fantazeert erover, want ze bestaan gewoonweg niet.

Oud 28 april 2010, 20:37   #126
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarover gaat het wel.

Het Weverke zal doen wat zijn partij hem gebiedt van te doen;
de kiezer zal stemmen, de nva-leden en -aanhangers zullen de nva steunen of afvallen; anderen zullen ook op de nva stemmen, of dit juist niet doen.
De uitslag zal bekend raken.
en dat is het.
Het feit dat u het gedrag van BD maar normaal vindt, wijst erop dat verloedering van de politieke zeden doorgedrongen is tot in de diepste lagen van onze bevolking.

Laatst gewijzigd door system : 28 april 2010 om 20:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 20:38   #127
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is de volgende federale regering die moet beslissen over

*de kernuitstap (het uitstel ervan is nog niet gestemd in het parlement, ergo de oudste kerncentrales gaan voorlopig toe in 2015)
*de klimaatdoestellingen
*asiel: eindelijk een menselijke oplossing?
*de puinhoop op justitie
*armoedebeleid

Wilt ge écht een rechtsliberale partij daarvoor in een zetel zetten? Echt? Is het communautaire u zoveel waard?
Als je de NVA een rechtsliberale partij noemt, ja dan.

Dat is dan duidelijk inbegrepen: geen kernuitstap zoals jullie voorstaan;
Een fatsoenlijke oplossing voor aziel en zustisie (dat is heel wat anders dan wat jullie fantazeren);
Een fatsoenlijk sosiaal beleid (en dat is bijna het omgekeerde van wat jullie voorstaan).

Oud 28 april 2010, 20:41   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat u het gedrag van BD maar normaal vindt, wijst erop dat verloedering van de politieke zeden doorgedrongen is tot in de diepste lagen van onze bevolking.
Is respekt voor grondwet en verkiezingsuitslag zo'n teken van verloedering ?

aai dont tink so

Oud 28 april 2010, 20:46   #129
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
.
CDV deed een goede keuze door Marianne Thyssen boegbeeld te maken : respect voor Leterme die snel inzag dat het beter was voor zijn partij om een stapje opzij te doen .
Een boegbeeld dat de laatste dagen constant in de media staat te liegen is volgens mij geen goede keuze.

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 april 2010 om 20:47.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 20:50   #130
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het moet zeker niet makkelijk zijn voor deze mens, die de zwarte piet van werkelijk iedereen krijgt toebedeeld.
Dat komt er van als je alle beloftes die je ooit deed schaamteloos inslikt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 20:53   #131
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vond het heel mooi gezegd hoe Bart Dewever het drama van Yves Leterme verwoordde. Iedereen brandt Yves Leterme af als kweet niet welk misdadiger, echter Bart Dewever ziet toch ook het menselijk aspect. Het moet zeker niet makkelijk zijn voor deze mens, die de zwarte piet van werkelijk iedereen krijgt toebedeeld.
Menselijke aspect? U gekscheert. U debiteert prietpraat van de hoogste plank.

Als men van iemand zegt dat hij 'het gezicht is van de mislukking, ook al kan hij er niets aan doen' (en dat zei Olijke Bart van Leterme), dan is dat iemand afkraken tot op de grond. Maar dan op een achterbakse manier.

Maar zo kennen we Bartje wel. Zich veinzend voordoen als de Onschuldigheid zelve. Daar is hij goed in. Maar ik trap daar niet in. U blijkbaar wel.

Laatst gewijzigd door system : 28 april 2010 om 21:01.
Oud 28 april 2010, 21:10   #132
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze durven Intrieste Geert niet vooruitschuiven wegens problemen met de Fiscus.
Of omdat hij een minister is in de Vlaamse regering en dus een uitvoerend mandaat heeft. Ingrid Lieten van de sp.a heeft daar blijkbaar geen moeite mee.
Oud 28 april 2010, 21:13   #133
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vermoed het feit dat de man niemand echt aanspreekt een groter probleem is.
Genoteerd: jouw stemgedrag hangt af van de mate waarin 'iemand jouw aanspreekt'. Inhoud, visie, ... niet van tel.
En een doorzichtige flutberichtje over 's mans zogezegde problemen met de fiscus (oh, trouwens, nog iets van vernomen in de krant?)

(edit): sorry, was reactie op Henri1

Laatst gewijzigd door backfire : 28 april 2010 om 21:13.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 21:16   #134
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een confederatie is de enigste oplossing om dixit Dewever de personeelsproblemen binnen NVA op te lossen. Dewever zou ook gewoon zijn mandaat als Vlaams parlementslid kunnen uitdoen en iemand anders van zijn partij naar voor schuiven of is daar eerst een grote staatshervorming voor nodig?
Allé, ik dacht al toen ik het interview zag: de hypocrisie gaat weer beginnen. Over Ingrid LIeten zegt niemand iets. Och, de hypocrisie. Natuurlijk komt BDW federaal op als lijsttrekker. Je zou gek moeten zijn om je stemmenkanon thuis te laten. ELKE PARTIJ zal dat doen.

Ik catalogeer dit onder de afnijdige wind die de hoge toppen raakt.
Oud 28 april 2010, 21:18   #135
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als inhoudelijk antwoord op mijn kritiek op de beslissing van Dewever om zijn woord aan de Vlaamse kiezer te breken stelt dit weinig voor.
Wat BDW daarmee bedoelt is dat hij terdege beseft dat het huidige Belgische systeem zo'n jobhopping nu eenmaal in de hand werkt en dat dat in een confederatie gelukkig niet meer hoeft. Dat hij er dan ook aan meedoet, lijkt me niet meer dan normaal.
Oud 28 april 2010, 21:21   #136
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt dan goed uit, want dat is in overeenstemming met mijn politieke overtuiging.
jij wordt graag bedrogen hé
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 21:23   #137
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Allé, ik dacht al toen ik het interview zag: de hypocrisie gaat weer beginnen. Over Ingrid LIeten zegt niemand iets. Och, de hypocrisie. Natuurlijk komt BDW federaal op als lijsttrekker. Je zou gek moeten zijn om je stemmenkanon thuis te laten. ELKE PARTIJ zal dat doen.

Ik catalogeer dit onder de afnijdige wind die de hoge toppen raakt.
Ingrid was niet verkozen, maar het is inderdaad even erg (misschien nog erger ze is minister)
Maar dat Lieten opkomt ligt volledig in de lijn van het SPA beleid de laatste 10 jaar, namelijk een totaal gebrek aan politieke ethiek: het is niet echt verbazend, de NVA beweerde het beter en anders te willen doen dus het is volledig gerechtvaardigd hier opmerkingen te maken

Oud 28 april 2010, 21:24   #138
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Menselijke aspect? U gekscheert. U debiteert prietpraat van de hoogste plank.

Als men van iemand zegt dat hij 'het gezicht is van de mislukking, ook al kan hij er niets aan doen' (en dat zei Olijke Bart van Leterme), dan is dat iemand afkraken tot op de grond. Maar dan op een achterbakse manier.

Maar zo kennen we Bartje wel. Zich veinzend voordoen als de Onschuldigheid zelve. Daar is hij goed in. Maar ik trap daar niet in. U blijkbaar wel.
U hebt er anders geen moeite mee om de persoon in kwestie af te breken. Consequent 'Olijke' Bart en 'Intrieste' Geert, het klinkt natuurlijk leuk. Maar het brengt geen zoden aan de dijk, hoor.
Wat is er nu afkrakend tot op de grond aan die uitspraak? Het is nu eenmaal zo dat veel mensen in Leterme en Leterme alleen de oorzaak van deze driejarige miserie zien, terwijl het helemaal niet alleen zijn schuld was. Ik vind dat geen denigrerende uitspraak. Dat ze hard kan aankomen, dat kan zijn. Maar alleen bij die mensen die beseffen dat ze mislukt zijn.
Oud 28 april 2010, 21:26   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
U hebt er anders geen moeite mee om de persoon in kwestie af te breken. Consequent 'Olijke' Bart en 'Intrieste' Geert, het klinkt natuurlijk leuk. Maar het brengt geen zoden aan de dijk, hoor.
Wat is er nu afkrakend tot op de grond aan die uitspraak? Het is nu eenmaal zo dat veel mensen in Leterme en Leterme alleen de oorzaak van deze driejarige miserie zien, terwijl het helemaal niet alleen zijn schuld was. Ik vind dat geen denigrerende uitspraak. Dat ze hard kan aankomen, dat kan zijn. Maar alleen bij die mensen die beseffen dat ze mislukt zijn.
Dat is spot. En in politiek mag dat. Maar een politieke tegenstander afkraken zoals Dewever dat deed met Leterme én met een gezicht van de vermoorde onschuld, dat mag nooit.

Laatst gewijzigd door system : 28 april 2010 om 21:30.
Oud 28 april 2010, 21:30   #140
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat zou u mij aanraden?
Uw stem splitsen: Groen! (of PVDA) in de kamer en senaat NVA (ik neem aan dat LDD en VB volkomen onaanvaardbaar zijn vr u)
Enneuh maak u eens rap lid van Groen!, we kunnen mensen als u heel goed gebruiken

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be