![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar weet jij wel iets van hé, met je muil vol tanden staan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De naam "Roma" heeft inderdaad niets met Roemenië te maken. Anderzijds is het wel zo dat de zigeuners die tegenwoordig dikwijls last verkopen naar hier komen vanuit de Oost-Europese landen en vooral Roemenië en Bulgarije.
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal ik niet betwisten. In dit geval is het echter helemaal niet duidelijk of François en Luc uit Roemenië of Bulgarije komen. Voor zover we kunnen nagaan, zijn ze afkomstig van Aalst.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Roma zigeuners in Roemenië
Tussen de 6 �* 10% van de Roemeense bevolking behoort tot de Roma-zigeuners. Roemenië telt hiermee het grootste aantal zigeuners van alle Europese landen. De straatarme Roma-zigeuners leven er echter als tweederangsburgers. Het globale beeld van de Roma is erg teleurstellend in Roemenië, miserie, armoede, werkloosheid, discriminatie, geweld en geen toegang tot het onderwijssysteem. Roma-kinderen worden soms enkel in scholen voor mentaal gehandicapten geaccepteerd, volwassen Roma-zigeuners raken erg moeilijk aan een baan en worden sterk gediscrimineerd door de Roemeense justitie. Bovendien beschikken vele Roma-zigeuners niet over een geldige verblijfsvergunning of identiteitspapieren. Ten tijde van Ceauscescu werden ze zelfs niet eens als mensen gezien, en konden ze niet worden ingeschreven in het bevolkingsregister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niet betwist dat er in Roemenië zigeuners (of Roma) wonen, beste. Probeer het nog eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Jij bent moedwillig onwetend, zelfs dat ze jouw vriendjes zo graag inééntimmeren. Hoe noemt men dat ? Stockholm Syndroom ?
Laatst gewijzigd door den dinges : 17 mei 2010 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Bezitten ze een Belgisch paske ? Dan zijn het autochtonen. Daarom vind je nu Belgen van alle kleurtjes, aangewaaid met alle vier winden, aangespoeld uit alle zeeën en oceanen, die alle mogelijke talen spreken, en wiens ouders of grootouders duizenden kilometers ver weg in de woestijn, in onherbergzame bergen of in de rimboe leefden...Allemaal " Belgen "...
Laatst gewijzigd door den dinges : 17 mei 2010 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het was nochtans ne François dacht ik, en ze kwamen van een communie.
kan je nog meer autochtoon zijn??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wil je wat lappen, wel noem zo een voyageur maar eens zigeuner of brakkeman. Deze voyageurs zijn zeer Christelijk (vooral devotie voor Maria). Heb er vroeger zo een honderdtal gekend en ben op hun prachtige feesten geweest. Dit ter info.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 18 mei 2010 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb hem heel vriendelijk en kordaat gezegd dat m kon oprotten. |
|
![]() |
![]() |