Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: BUB in de media; goed?!
GO BUB! 35 57,38%
"Deprive them of the oxygen of publicity!" 26 42,62%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2003, 16:48   #121
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
lol tacitus, maar ik hou van uw mening

hoewel, ik denk dat knuppeltje niet graag vergeleken wordt met de landverader Bourgois
Geert Bourgeois kan tenminste spellen en schrijft andermans namen niet fout.

Hij noemt andere mensen geen "landverrader", dat laat hij over aan hetzelfde extreem-rechtse belgicistische en royalistische tuig dat Julien Lahaut doodschoot als "landverrader", de Ijzertoren opblies en na WOII 600.000 slachtoffers maakte in België op het altaar van het "Heilige Vorst en Vaderland".
België is trouwens geen land, dat wist zelfs Leopold I, hoe kan je het dan verraden?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 18:47   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
lol tacitus, maar ik hou van uw mening

hoewel, ik denk dat knuppeltje niet graag vergeleken wordt met de landverader Bourgois
Geert Bourgeois kan tenminste spellen en schrijft andermans namen niet fout.

Hij noemt andere mensen geen "landverrader", dat laat hij over aan hetzelfde extreem-rechtse belgicistische en royalistische tuig dat Julien Lahaut doodschoot als "landverrader", de Ijzertoren opblies en na WOII 600.000 slachtoffers maakte in België op het altaar van het "Heilige Vorst en Vaderland".
België is trouwens geen land, dat wist zelfs Leopold I, hoe kan je het dan verraden?
Ik wacht al een paar uur op een reactie hierop.
Zou het kunnen dat onze nieuwste belgicisten zich aangesproken voelen?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 21:05   #123
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Wat moeten wij hierop reageren? De moordenaar van Lahaut zat fout. Punt.

Trouwens, Tacitus biedt U een fles champagne aan als U één tekst van BUB kan citeren waarin staat dat álle Vlamingen fascisten zijn, wat wij volgens Verstrepen zeggen.

Aanvaard het dus maar, Verstrepen gebruikt goedkope leugens om de BUB te demoniseren. Als U dit kan weerleggen (d.m.v. een tekst op onze site)... u weet wat er aan vasthangt...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2003, 00:22   #124
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Wat moeten wij hierop reageren? De moordenaar van Lahaut zat fout. Punt.

Trouwens, Tacitus biedt U een fles champagne aan als U één tekst van BUB kan citeren waarin staat dat álle Vlamingen fascisten zijn, wat wij volgens Verstrepen zeggen.

Aanvaard het dus maar, Verstrepen gebruikt goedkope leugens om de BUB te demoniseren. Als U dit kan weerleggen (d.m.v. een tekst op onze site)... u weet wat er aan vasthangt...
Goed. Dan zeggen wij ook: Staf Declerq, René Lagrou en Hendrik Elias zaten fout. Punt.
Oud 7 januari 2003, 16:18   #125
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk. De rest van mijn post ook gelezen?
Oud 7 januari 2003, 16:34   #126
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor jullie bestaan er alleen maar Belgen, en alleen fascisten trachten in jullie optiek zich Vlamingen te maken.
Bijgevolg zijn alle Vlamingen fascisten volgens jullie. Of moet ik dat postkaartje dat jullie hier op de site hebben gezet eens opdiepen? Vlaamse leeuw naast hakenkruisen, N-VA'ers naast skinheads... Kan het er nog dikker op liggen?
Oud 7 januari 2003, 17:49   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Voor jullie bestaan er alleen maar Belgen, en alleen fascisten trachten in jullie optiek zich Vlamingen te maken.
Bijgevolg zijn alle Vlamingen fascisten volgens jullie. Of moet ik dat postkaartje dat jullie hier op de site hebben gezet eens opdiepen? Vlaamse leeuw naast hakenkruisen, N-VA'ers naast skinheads... Kan het er nog dikker op liggen?

Doen Zorroaster!!!

En je fles champagne is binnen!
Oud 7 januari 2003, 20:07   #128
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Álle Vlamingen, Zorroaster?

Wij hebben nooit het bestaan van Vlamingen ontkend...
Oud 7 januari 2003, 20:25   #129
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Álle Vlamingen, Zorroaster?

Wij hebben nooit het bestaan van Vlamingen ontkend...
Ahum, uw voorzitter beschouwd ènkel inwoners van Oost-en West-Vlaanderen als "Vlamingen". De rest zijn geen Vlamingen maar "Brabanders, Antwerpenaars en Limburgers"....
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2003, 20:36   #130
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is beschouwT, Zeno.

Ja, Zeno, ik beschouw alle Nederlandstaligen in België als Vlamingen, MAAR: dat is voor mij enkel een kwestie van taal (geen 'volk'), en ik zal mezelf nooit Vlaming noemen, vanwege de separatistische bijklank. Indien er geen separatisten zouden geweest zijn, dan zou ik mijzelf zonder probleem Vlaming en Belg kunnen voelen hebben.
En als onze voorzitter enkel de inwoners van O-W-Vl als Vlamingen beschouwt (wat historisch correct is) noemt hij die toch nog niet allemaal racisten of fascisten?!
Oud 7 januari 2003, 20:46   #131
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is beschouwT, Zeno.
Inderdaad. Wat kan ik daarop zeggen. Snel typen heeft soms nadelen...

Sympathieke knul....

Citaat:
Ja, Zeno, ik beschouw alle Nederlandstaligen in België als Vlamingen, MAAR: dat is voor mij enkel een kwestie van taal (geen 'volk'), en ik zal mezelf nooit Vlaming noemen, vanwege de separatistische bijklank. Indien er geen separatisten zouden geweest zijn, dan zou ik mijzelf zonder probleem Vlaming en Belg kunnen voelen hebben.
Tja, pech...

Citaat:
En als onze voorzitter enkel de inwoners van O-W-Vl als Vlamingen beschouwt (wat historisch correct is) noemt hij die toch nog niet allemaal racisten of fascisten?!
Het zou er verdorie nog moeten bijkomen!
PS: Koop uw voorzitter dan toch maar eens een nieuwe atlas!

De realiteit ontkennen k�*n niet gezond zijn... 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2003, 20:51   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als onze voorzitter enkel de inwoners van O-W-Vl als Vlamingen beschouwt (wat historisch correct is)...
Is dat historisch?

Blijkbaar hebben de BUB'ers een zeer merkwaardige manier om de geschiedenis te benaderen: er wordt slechts datgene eruit geplukt wat hun van belang kan zijn. Hoe het later evolueerde of ontwikkelde zal hun een zorg wezen; men bevriest de geschiedenis ergens op een punt dat hun belangen dient en daarmee wordt de rest als "onhistorisch" afgedaan.

Al eerder heb ik dit ter sprake gebracht, maar toen hebben de BUB'ers (uit eerlijke schaamte???) daar nooit op gereageerd.

Vlamingen zouden "historisch" alleen de mensen van Oost- en West-Vlaanderen zijn? Nu, stel dat een dergelijk argument gebruikt zou kunnen worden... Wie zijn dan de Limburgers? "Historisch" zijn alleen de inwoners van twee Voerense gemeenten (voor de fusie wel te verstaan) Limburgers. Heel de rest van het huidige Limburg waren ofwel inwoners van het Land van Loon tijdens het Oud Bestel (Ancien Régime), of wel de Gelderse staten ofwel van een van de tarlijke enclaves en heerlijkheden die leenroerig aan het Duitse Rijk onderworpen waren. "Historisch" zijn de inwoners van het Waalse Wezet wel Limburgers, alsook de inwoners van de nu - toch naar cultuurtaal - Franstalige Overmaas. Volgens de BUB'ers moeten we dus "historisch correct" zijn en dus voortaan maar een andere naam vinden voor de inwoners van de huidige provincie Limburg.

En wat met de inwoners van de provincie Antwerpen? "Historisch" zijn dat natuurlijk ook geen Antwerpenaren, maar Brabanders. En de inwoners van Mechelen dan? Dat zijn "historisch" Antwerpenaren noch Brabanders, daar Mechelen heel de Middeleeuwen door een vrije heerlijkheid was. "Historisch correct" zijn Antwerpenaars alleen de mensen die wonen in het gebied dat eens de middeleeuwse stad en heerlijkheid Antwerpen onder haar gezag had...

En wat dan met het woordje "Belgen"? Waar moeten we hier het "historisch" laten beginnen? In de tijd van Caesar? Of in het heringebruiknemen van het woord tijdens de Renaissance, toen ermee alle inwoners van de Zeventien Provinciën werden aangeduid? Luikenaars noch inwoners van het Land van Loon waren toen echter "Belgen"... Ja, volgens de geschiedschrijving van de BUB'ers moeten we dringend iets doen aan de bestaande naamgeving.

U ziet maar hoe een partiële blik op de geschiedenis dergelijke mensen wel tot volkomen ongerijmde en onhoudbare conclusies moet leiden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2003, 21:07   #133
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou er verdorie nog moeten bijkomen!
Dat is wel wat wij volgens JVs zouden zeggen!

Trouwens, ik wijs u alleen maar op uw typefouten omdat ik dacht dat het een DT-fout was, probeerde u alleen maar te helpen
Oud 7 januari 2003, 21:08   #134
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jan, voor mij zijn Vlamingen Nederlandstalige Belgen.
Oud 7 januari 2003, 21:13   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik beschouw alle Nederlandstaligen in België als Vlamingen, MAAR: dat is voor mij enkel een kwestie van taal (geen 'volk'),
Als wij geen VOLK zijn zoals jij zegt, dan is dat enkel en alleen omdat jouw land al 172 jaar lang vergeefs Belgen van ons probeert te maken.
Er bestaan geen Belgen, Patriot. Hoezeer je dat ook volhoudt. Er leeft hier wél een Vlaams en een Waals volk onder een versleten Belgische paraplu. Hun Vlaamse en Waalse vertegenwoordigers beweren dat ze geen problemen met elkaar hebben maar ze zijn het nergens meer met elkaar over eens. Ze verschillen van elkaar zoals de zon en de maan. In lichtjaren is dat niks maar probeer die afstand maar eens met een fiets te overbruggen. Het mag dan nog een Eddy Merkcx fiets zijn.
Als er zoveel afstand en verschil is tussen die twee dan wil dat zeggen dat er geen sprake is van één volk maar van twee. Eén daarvan is het Vlaamse volk. Van een belgicist verwachten we echter niet dat hij dat kan of wil inzien.
Oud 7 januari 2003, 21:17   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan: men begint tegelijkertijd warm en koud te blazen. Eerst beweren dat het "historisch correct" is enkel West- en Oost-Vlamingen als "Vlamingen" te betitelen, om vervolgens - na een waarschijnlijk vernederende historische argumentatie - toch in te stemmen met de sedert midden 19e eeuw opgekomen gebruik van het woord "Vlaming" en "Vlaanderen".

Wie volgt nog?

Het lijkt verdacht voor op dat rond-de-pot-gedraai over het "unitaire België met gemeenschappen maar dat dan toch geen gefederaliseerd België moet voorstellen"...

BUB, een klein kermisluchtballonetje dat zo doorprikt wordt!
Oud 7 januari 2003, 21:20   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En voor mij zijn Vlamingen nederlandstalige Vlamingen.
Oud 7 januari 2003, 21:35   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... ik beschouw alle Nederlandstaligen in België als Vlamingen, MAAR: dat is voor mij enkel een kwestie van taal (geen 'volk')...
Volgt nog iemand?

Er zijn wel Vlamingen, maar dat is slechts een zaak van taal... Merkwaardig toch. Als het slechts om een loutere taalzaak zou gaan, dan volstaat "Nederlandstaligen".

Natuurlijk is de taal niet altijd het enige criterium om over een volk te spreken, daar er ook een aantal andere culturele factoren een rol kunnen spelen. Maar in een aantal andere gevallen is taal wel een determinerende factor. Euskadi, het Baskisch woord voor Baskenland, en betekent "waar men Baskisch spreekt". Voor een Bask viel taal en volk-zijn samen; sedert de gewelddadige taalpolitiek van Frankrijk als Spanje gaat dat natuurlijk niet meer volledig op, maar onder Basken heerst er nog altijd die heimwee naar hun vroegere moedertaal. Dat is zeer sterk onder de Ieren waarvan de voorouders door en onder Engelse bezetting naar het Engels overstapten.

Het bestaan van een Vlaams volk ontkennen is de ogen sluiten voor de werkelijkheid.
Oud 8 januari 2003, 12:36   #139
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn wel Vlamingen, maar dat is slechts een zaak van taal... Merkwaardig toch. Als het slechts om een loutere taalzaak zou gaan, dan volstaat "Nederlandstaligen".
Ook goed, ik noem de Belgische Nederlandstaligen meestal Vlamingen, maar als u liever Nederlandstaligen hoort...
Oud 8 januari 2003, 14:14   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je ontkent nog altijd het bestaan van een Vlaams volk Patriot.
Voor jou bestaat er duidelijk enkel een naar jouw eigen beeld en gelijkenis.

Daarom maken mensen zoals jij ook hier weer de overduidelijke meerderheid uit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be