Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 18:20   #121
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
En daar ben je dus volledig fout in. De Islam is een geweldige religie met vele foutieve volgelingen welke het willen keren naar hun hand. Mensen als jij trappen in wat het westen ons wil wijsmaken. = de Boze Islam.
Maar potverdikke!!!
Wil je het dan écht niet inzien????
De foute islam waar jij het over hebt, is het ware gezicht van de islam.
Mohammed heeft persoonlijk gemoord, geroofd en veroverd.
Wat ga jij dan effe komen leuteren dat die gasten die het voorbeeld van de profeet volgen (wiens leven en handelen toch voor iedere moslim heilig is) fout zijn?
Zeveraar!

Citaat:
kortzichtig en kleingeestig zijn we toch als Vlaming...niet voor niets dat Europa ons al vaker berispt heeft voor die bekrompen gedachten.
"we", "ons", wat "we", wat "ons"?
Wil je ophouden met jezelf te rekenen tot een groep waar je absoluut niet toe behoort?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 30 mei 2010 om 18:21.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:20   #122
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Elk van je opgesomde landen hebben altijd al deel uitgemaakt van één of andere natie.
Uw (on)logica in deze doortrekkend, hebben al die zogenaamd 'bezette' moslimlanden waar u het eerder over had, ook allemaal al eerder deel uitgemaakt van één of andere natie. Dus wat zeurt u nu daarover?

Citaat:
De vraag is : onder welke natie hebben zij de beste tijd gekend. En dan is het kalifaat één van hun beste periodes geweest.
Hilarisch wederom. Dat zou namelijk betekenen dat Spanjaarden, Portugezen, Italianen, Serviërs et tutti quanti allemaal zouden terug verlangen naar die fantastische tijd onder het kalifaat toen ze nog als echte tweederangs burgers het mohamedaanse Herrenvolk mochten dienen, in plaats van de geneugten van de moderne westerse welvaartsstaat te moeten ondergaan...

Citaat:
Kijk maar naar Spanje en wat er overgebleven is van die periode.
Agezien van wat oude gebouwen en inmiddels hopeloos verouderde irrigatiewerken is er helemaal niets overgebleven van die periode. Afgezien van een gezonde en terechte dosis achterdocht jegens de religie van de vrede, hetgeen maar goed is ook.

Citaat:
Het is echt prachtig en vele Spanjaarden genieten tot vandaag van die erfenis!
Welke erfenis? Het alhambra of zo? Is dat alles waar u mee af kunt komen?

Citaat:
En de rest van die landen...zoals bvb Bosnië...Zijn die erop vooruitgegaan? Ze behoren nu tot het machtige “Europa”...en tot voor kort werden hun mensen voor ons oog afgeslacht! Is dat jouw vooruitgang?
Die zijn er ondanks alles zeer zeker op vooruitgegaan ja.

Citaat:
Die bezetting is helemaal niet afgelopen, het is een voorbereiding geweest voor wat nu aan het gebeuren is. Of zie jij de bezettingen op dit eigenste moment niet? Heb je DAAR al naar gegoogeld i.p.v. je zin te krijgen via verdraaide verhaaltjes?
U doelt op Irak en Afghanistan wellicht?
Daar kan ik kort over zijn: wij (lees: het westen) hebben daar net zo min iets te zoeken, als mohamedanen/de islam iets in Europa te zoeken hebben.

Citaat:
Ik wil enkel nuchter zijn in wat het westen heeft gedaan. Het is geen heilig boontje en heeft veel doden op zijn geweten. Zowel in Amerika (of zijn we vergeten wat we daar hebben aangericht?) als in grote delen van de Arabische/Afrikaanse/Aziatische wereld.
Prima, maar vergeet dan niet op te sommen wat Afrikanen onder elkaar gedaan hebben en nog immer doen, wat Arabieren in Afrika en Azië allemaal uitgespookt hebben, wat de oorspronkelijke Amerikanen met elkaar deden en ga zo maar door.

Citaat:
Nu floreerde de wetenschappen “al kort” in die wereld? Tot voor kort was er niets goeds aan....toch gek, dat moslims welke nu elk beetje goeds willen kapot maken...ooit terwijl ze alle macht hadden = wetenschappen lieten floreren. Is dat logisch volgens u??
Ik kan weinig wijs uit uw schabouwelijk Nederlands hier, dus ik zal mezelf nog even herhalen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wij hebben nagenoeg geen hol aan de islamitische wereld te danken, afgezien van een staat van oorlog met die kwieten van nagenoeg veertien eeuwen lang.

Op zijn best is de islamitische wereld een doorgeefluik geweest voor enkele ideeën en concepten die ontwikkeld zijn geweest door niet-islamieten.
en verder:
Citaat:
De wetenschappen floreerden inderdaad gedurende een korte periode in die wereld en het waren nagenoeg allemaal niet-islamitische wetenschappers in dienst van diverse kaliefen etcetera die daarvoor zorgden.
Het ene is dus niet in tegenspraak met het ander, zoals u hier tracht te suggereren, maar een aanvulling.

Citaat:
Ik verafschuw elke vorm van onverdraagzaamheid, en als dat tegen de Islam is, dan zal ik daar tegen in gaan. En Islam is nu één van de zaken waarin ik me ietwat heb verdiept omdat zo’n actueel fenomeen nu eenmaal het waard is om meer over te weten i.p.v. blindelings oordelen over te vellen.
Zoals ik al eerder tegen u zei vandaag:
Citaat:
Als u echt tegen onverdraagzaamheid zou strijden, dan zou u beter de onverdraagzaamheid zoals gepredikt in koran, hadith en aanverwante geschriften bestrijden.
Citaat:
“Bijna bekeerling”? ...man man...tot voor kort (ik op fora kwam) besefte ik niet hoe erg mensen konden gekant zijn tegen de Islam. Vaker hebben wij binnen onze familie (met vele diepgelovige katholieken) gesprekken over andere religies. En dat is altijd met het grootste respect geweest. Ze zouden lachen als ik hen als “bijna bekeerling” zou aanspreken....

Hoe kortzichtig weer allemaal...
Dat kunt u wel stellen ja. Wie uit een familie van diepgelovigen (van eender welke soort) komt, heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een forse klap van de religieuze molen meegekregen en kan hoogstwaarschijnlijk niet beticht worden van neutraliteit en/of objectiviteit aangaande religie en bovenal kritiek op religie.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:31   #123
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
bla bla bla bl bla bla
Onlangs bekeerde zich een Egyptenaar naar het christendom en kreeg daar problemen door, amai, dat was wereldnieuws...en jij komt hier afdoen alsof die landen dagdagelijks mensen ophangen omwille van hun “afvalligheid”. En is dat opnieuw voorbehouden voor Islamieten? Volgens de kerk moeten afvalligen ook worden gedood? Dat is weer niet erg genoeg voor jou? Wat tot voor kort en zelfs vandaag nog gebeurd in sommige amerikaanse staten is niet erg genoeg voor jou?
Hi-la-risch!!! Bron?

Citaat:
tevreden een moslim is of niet hoeft jou niet aan te gaan, het interesseert je toch verder geen bal,ik raad je daarom ook aan je niet zo bemoeiierig op te stellen in kwesties die je totaal niet aangaan. Als je marokkaanse probleemjongeren wil aanpakken, pak dan marokkaanse probleemjongeren aan. Geen half miljoen andere moslims welke niets met je probleemjongeren te maken hebben.
Mij interesseert vooral hoe niet-moslims zich voelen in door de islam geïsoleerde gebieden, kwestie van een beeld te hebben wat ons met stellige zekerheid staat te wachten.
Wat moslims vinden over hun eigen leventje boeit me niet erg.
Mensen die een moordenaar als edelste mens ooit zien, kunnen niet echt op mijn sympathie rekenen.

Citaat:
durft onbeschaamd de volkerenmoord op een miljoen armeniers hierbij halen? Als argumentatie van je onbeschofte statements??? Draai jij de wereld hier op zijn kop of zo??
Ik ben hier verdekke aan het strijden tegen onverdraagzaamheid en jij haalt een van de grootste voorbeelden van onverdraagzaamheid aan als argumentatie tegen OPNIEUW 1.2 miljoen doden in Irak, dan zijn we doden in Afghanistan, TseTsenie, Bosnie, Pakistan, India, ....vergeten.
Je hebt absoluut geen flauw idee welke machten achter die volkerenruzies zit. Ons arrogante westen is al eeuwenlang de puppeteer in al die kwesties. Geld, macht en landgebied zijn altijd DE reden geweest tot expanse. Religie of politiek (democratie, communisme, ...) het uitvlucht om het klaar te krijgen. En dan ga jij hier opnieuw het volk de schuld geven van hun eigen onderdrukking.

Je maakt me echt misselijk met je onbeschaamde argumenten. Ga je nagels lakken en doe iets nuttigs.
Jij plaatst een niks ter zake doende berichtje over 1,2 miljoen dode Iraki's.
Ik plaats daar een bericht tegenover.
What's your point?
Bestaat het fundamentalisme in de islam pas sinds de invasie in Irak of zo?
Zijn er christenen die moslims gaan afschieten omdat de Turken massa's crhistelijke Armeniërs hebben omgebracht? Of vanwege Darfur?
Grow up jongen, dat hebben wij hier al lang geleden gedaan.
Ons zul je niet op straat zien keet schoppen omdat er ergens een moslim een scheet op een bijbel heeft gelaten.
Dat je misselijk bent, dat kan ik geloven. Moslims zijn heel lichtgeraakt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 30 mei 2010 om 18:32.
Oud 30 mei 2010, 19:24   #124
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Maar potverdikke!!!
Wat ga jij dan effe komen leuteren dat die gasten die het voorbeeld van de profeet volgen (wiens leven en handelen toch voor iedere moslim heilig is) fout zijn?
Zeveraar!
Wil je ophouden met jezelf te rekenen tot een groep waar je absoluut niet toe behoort?
Wind je niet op.
De klassieke " Het is niet de religie het zijn de mensen"

Eentje uit het rijtje zoals : "Het is niet hun schuld maar de maatschappij."
Een goeike uit hun sprookjesboek is dat vrouwen schuld dragen als ze mannen opwinden.

Kortom, eigen verantwqoordelijkheid is onbestaand. Combineer dit met afwijkingen tengevolge van jarenlage inteelt en we zitten op een psycho bom.

Gelukkig ben ik een : http://www.youtube.com/watch?v=l5zFsy9VIdM
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:08   #125
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Maar potverdikke!!!
Zeveraar!

Het mooi weer breekt hier door en kon eindelijk buiten gaan sporten. Heb net lekker gegeten en ga op al dit gedoe zeker nog terugkomen maar voorlopig voel ik me effe veel te lekker om me te laten beinvloeden door je onzin.

Mohamed was volgens vele enquêtes één van de meest invloedrijkste mensen uit de geschiedenis welke ons enorm veel heeft bij gebracht op vlak van humaniteit en wetenschappen. Jouw boos beeld over die man klopt ook van geen kanten.

Trouwens, geloof jij dan in zijn bestaan?...

en ik reken me totaal niet bij jouw groep hoor..al heb ik geen Arabische achtergrond, ik voel me toch sterker verbonden met vreemde culturen dan met jouw onzin hier.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:13   #126
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat de lijst van onaangename eigenschappen aan een westerse samenleving kort is of zo?

Kijk je nooit naar de goede eigenschappen van iets? En het gaat ook niet om of jij al dan niet een moslima wil worden. Het gaat om het samenleven...niemand vraagt je analfabeet te worden of naar een moslim land te verhuizen. In de Islam wordt analfabetisme ook nergens aangeprezen, integendeel studie en inzet is heel belangrijk in de Islam. Het ligt ook helemaal niet aan Islam dat er in vele afrikaanse landen een hoge graad aan analfabeten bestaat...je hebt die ook in China en vele andere landen waar er armoede heerst. Het is een economisch probleem op de eerste plaats!

En kom aub niet aandraven met onverdraagzame taliban of iets dergelijks. Wist je maar hoe die ontstaan zijn en wie verantwoordelijk is voor hun afkeer van het westen en hun gebrek aan kennis en modernisering.

En de ongelijkheid tss vrouwen en mannen is ook groot in het westen. Jij staart je vast blind op de hoofddoek, maar de economische ongelijkheid in ons westen is eveneens een schande alsook de machtsverdeling. Er worden miljoenen vrouwen verhandeld in het westen, kinderen worden aange/verkocht als ware het aardappelen. In Amerika worden dagelijks meer dan 6000 vrouwen verkracht!

In de Islam is het de man niet eens toegestaan om iets van een vrouw haar bezit af te nemen, enkel als zij dit wegschenkt. Een man daarentegen is verplicht de vrouw te onderhouden en van onderdak te voorzien, waar staat zoiets in onze Belgische wet? Als er geen sociale voorziening was, stonden vele vrouwen gewoon op straat . HEeft u enig idee hoeveel vrouwen (ja autochtone!) er vandaag op straat gezet worden door hun man en die verder nergens terecht kunnen? Waarna ze moeten vechten om hun eigen bezit terug te krijgen. Dacht u dat dit voorbehouden was voor moslimlanden? Ik heb net onlangs een meisje tewerkgesteld welke op straat stond (door haar man buitengezet). Het is opnieuw een selectieve verontwaardiging en blindheid voor de goede eigenschappen en een zuivere spiegeling van eigen verontwaardiging en slechte eigenschappen.

Ik ontken geen enkel probleem! Ik heb een grondige hekel aan onverdraagzaamheid, zowel van moslims als niet moslims. Maar ik ben niet zo idioot onverdraagzaamheid als voorbehouden eigenschap van moslims te beschouwen. Het heeft op de eerst plaats met de eigen persoonlijkheid te maken en onwetendheid. Dat merk je aan onverdraagzame uitspraken op dit forum ook.

Van mij mogen vele criminelen zelf tegen een muur geplaatst worden in België, zeker criminelen welke angst zaaien en mensen onderdrukken! en opnieuw moeten we daar nuchter in zijn en de grote criminaliteiten in ons land niet negeren omwille van probleemjongeren.
Kijk, wat u nu vertelt is doodeenvoudig niet waar.
Wanneer islam werkelijk kennis en inzet belangrijk zou vinden dan zou analfabetisme, ontstellende armoede, het ontbreken van basisrechten niet zo veelvuldig voorkomen in ALLE ISLAMITISCHE LANDEN, zelfs in Marokko en Turkije.
Vooral vrouwen en meisjes zijn hier slachtoffer van, omdat er binnen islam geen sprake is van gelijke rechten.
En met kennis( dat wordt in de koran inderdaad aangeraden)wordt het geloof bedoeld, weten hoe je een goede moslim bent volgens de regelgeving van het geloof, die "erfenis" laat zich ook hier tellen, kinderen leren in de weekends de koran van buiten, inplaats van kennis op te doen die bruikbaar is buiten het religieuze leven. Daarmee leer je kinderen vooral wantrouwend te zijn tegenover onze samenleving, ongelovigen zullen immers branden in de hel, je moet hen mijden, onder mekaar blijven omdat anders de duivel( ongeloof) op de loer ligt. Kinderen leren ook die teksten klakkeloos van buiten voor ouders die stralen" kijk eens hoe goed mijn kind het doet!". Dat kind zou beter taallessen volgen, spelen met andere kinderen en leren om samen te leven, inplaats van opgesloten binnen viruele dorpen te leren hoe je een "goede" moslim bent.
Het is opvallend hoe moslims die wel een balans vonden tussen hun religie en verwachtingen van deze samenleving succesvol zijn, terwijl wie vastklampt aan islam en de samenleving negeert massaal voor generatiearmoede zorgt.

Vrouwen worden opgevoed tot gehoorzaamheid, eerst aan ouders en daarna aan hun man, wat hen tot goede moslima's maakt maar ook tot armoede veroordeelt, ookal studeren ze vaak pakken beter dan hun broeders( die als straatburgemeesters mekaar opvoeden omdat thuis enkel primaire zorg te verwachten is) maar wanneer hun ouders hen veroordelen tot een huwelijk met een of andere neef die in werkende vrouwen een aantasting van zijn eer ziet,heeft dat studeren geen flikker geholpen .
Ouders die niet het huwelijk maar de belangen van hun dochter centraal zetten in deze samenleving of meisjes die zo dapper zijn daar zelf voor te zorgen komen opvallend minder vaak in armoede terecht.
Uw beeld over islam is een totale illusie, hier en buiten onze grenzen.

En natuurlijk heb je die problemen ook in bijvoorbeeld China, waar vrouwen ook geen gelijke rechten kennen, maar nu daar de economische mogelijkheden stijgen is de kans groot dat een volgende generatie vrouwen veel meer kansen zal nemen, er is namelijk geen ideologie die hen dit in naam van God verbiedt.Of wilt u nu gaan beweren dat de sharia vrouwvriendelijk is?

Over de Taliban kun je veel zeggen, maar dat hun opvattingen de schuld zijn van het Westen is nog een leugen die u hier vertelt.
Het Westen zegt niet dat vrouwen niet de deur uitmogen zonder begeleiding van een man ( wat jongens zijn vanaf twaalf jaar) ze verbiedt hen niet naar school te gaan, legt geen kindhuwelijken op, gebiedt nergens dat vrouwen enkel in tenten met kijkgaatjes zichtbaar mogen zijn in openbare ruimtes, op iedere manier schendt de islam van de Taliban mensenrechten, en dan komt u aandraven met het Westen???
U ontkent ieder probleem, anders zou u niet beweren dat islam geweldig is en dat u tegen onverdraagzaamheid bent! De islam is onverdraagzaam, tegenover moslims die anders denken, tegenover andere religies, tegenover homo's en tegenover vrouwen,Joden ongelovigen.
Dat betekent gelukkig niet dat iedere moslim onverdraagzaam is, hoe meer de leer wordt losgelaten, hoe verdraagzamer moslims worden!
De ongelijkheid tussen man en vrouw is het minst groot in het Westen, zelfs verwaarloosbaar wanneer je kijkt naar het lot van vrouwen wereldwijd in Islamitische landen.
Islam houdt net zoals alle monotheistische religies onwetendheid en armoede in stand, juist omdat wij die "duivel" aan banden legden tijdens o.a de verlichting is er hier grotere welvaart en gelijkheid.

Kan ik ook goede zaken opnoemen? Ja, ouderen worden binnen islam veel respectvoller behandelt dan daarbuiten.
Mohammed was tenminste intelligent genoeg om door te hebben dat ook vrouwen konden genieten van seks, dat idee lag/ ligt bij Katholieken nogal lastig!
En ik geef toe, het was een fascinerend man, die via een huwelijk met oudere vrouw uit de armoede kwam, prompt een leger samenstelde en wie overwonnen werd een voorstel deed wat je niet kon weigeren, zijn woorden als Goddelijke waarheden erkennen en je daaraan onderwerpen of de dood.
Een ongelovelijk snuggere warlord!
Maar wees eerlijk, niemand heeft eigenlijk een idee wat die man wel of niet gezegd heeft. Hij was analfabeet en pas honderd jaar later, minstens één generatie verder worden "verzen " genoteerd die zijn boodschap zouden weergeven, ondertussen was er machtstrijd onder zijn volgelingen( kaliefs en Ali!) al volop bezig...van mij mag u dat fantastisch vinden , dat recht heeft u...maar verwacht niet dat ik uw onzin deel,als "waar" aanvaard, de feiten spreken u volledig tegen en dan met de vinger naar het Westen wijzen is onvolwassen en wegkruipen in de slachtofferrol.

En begint u alstublieft niet over kinderen want dan draait mijn maag...enig idee hoevel kinderen op jonge leeftijd huisslaafjes zij n in Islamitische landen? Wat denkt u van huwelijken tussen halve bejaarden en meisjes die amper puber zijn? Enig idee hoeveel vrouwen in de prosititie zitten en hoeveel drugsverslaafden er zijn in bijvoorbeeld Afghanistan? Wel ernstig blijven he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:13   #127
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
MohamMed was volgens vele enquêtes één van de meest invloedrijkste mensen uit de geschiedenis welke ons enorm veel heeft bij gebracht op vlak van humaniteit en wetenschappen. Jouw boos beeld over die man klopt ook van geen kanten.
Welke "véle enquetes"?

Mohammed heeft bestaan, Jezus niet.
Alleen was de pedofeet een moordende bendeleider die zijn "onthullingen" gebruikte om zijn moordpartijen goed te praten.
Citaat:
This was the beginning of Mohammed's trail of violence, hatred and bloodshed that would soon destroy the once flourishing culture of Arabia. The story has been documented in detail by his biographers, - surprise raids on trade caravans and tribal settlements, the use of plunder thus obtained for recruiting an ever growing army of greedy desperados, assassinations of opponents, blackmail, expulsion and massacre of the Jews of Medinah, attack and enslavement of the Jews of Khayber, rape of women and children, sale of these victims after rape, trickery, treachery and bribery employed to their fullest extent to grow the numbers of his religion Islam which ironically was supposed to mean "Peace"! He organised no less than 86 expeditions, 26 of which he led himself.
http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/mohwar1.html
Oud 30 mei 2010, 20:20   #128
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Beste mensen ik beloof jullie dat ik hier zeker op ga terugkeren. Het staat hier bol van leugens en dat ga ik absoluut niet zo laten.

Er moet enkel met meer bewijzen worden geredevoerd en dat gaan we dan ook doen Enkel moet ik mijn voorbereidingen treffen voor een nieuwe werkweek op dit ogenblik.

Zoals beloofd kom ik hier zeker op terug, dus hou jullie vast. Ik begin dit eigenlijk best leuk te vinden

Mogelijk kan ik wat gelijkgezinden erbij halen met meer kennis ter zake, want al dit los geschut begint vervelend te worden

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 30 mei 2010 om 20:23.
Oud 30 mei 2010, 20:33   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste mensen ik beloof jullie dat ik hier zeker op ga terugkeren. Het staat hier bol van leugens en dat ga ik absoluut niet zo laten.

Er moet enkel met meer bewijzen worden geredevoerd en dat gaan we dan ook doen Enkel moet ik mijn voorbereidingen treffen voor een nieuwe werkweek op dit ogenblik.

Zoals beloofd kom ik hier zeker op terug, dus hou jullie vast. Ik begin dit eigenlijk best leuk te vinden

Mogelijk kan ik wat gelijkgezinden erbij halen met meer kennis ter zake, want al dit los geschut begint vervelend te worden
Leuk, moet je zeker doen, en ik denk dat je die versterking broodnodig zult hebben!
Veel plezier met uw nieuwe werkweek!
Oud 30 mei 2010, 20:36   #130
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Leuk, moet je zeker doen, en ik denk dat je die versterking broodnodig zult hebben!
Veel plezier met uw nieuwe werkweek!
Ohhh neee,
Begint heel die zever opnieuw. Alles is al gezegd en weerlegd.

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 20:37.
Oud 30 mei 2010, 20:37   #131
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik kan men plan best alleen ook trekken hoor dit zie ik nu als een hele uitdaging zie! net als voor een wedstrijd in de koers vroeger

Al is het erg éénzijdig om het over een volk te hebben zonder mensen uit hun midden die zich kunnen verdedigen.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 30 mei 2010 om 20:40.
Oud 30 mei 2010, 20:39   #132
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan men plan best alleen ook trekken hoor dit zie ik nu als een hele uitdaging zie! net als voor een wedstrijd in de koers vroeger
Nou, tot heden breng je er niet zoveel van terecht!
Maar hopelijk helpt je versterking wat, anders even de fiets op, frisse lucht doet wonderen..geniet er in ieder geval van!
Oud 30 mei 2010, 20:41   #133
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nou, tot heden breng je er niet zoveel van terecht!
Maar hopelijk helpt je versterking wat, anders even de fiets op, frisse lucht doet wonderen..geniet er in ieder geval van!
Met alle respect, maar heeft u ooit enige hoop gekoesterd dat hier iemand van mening zou gaan veranderen? 99% van onze bevolking kent dit hier niet eens...en wij die hier komen zijn allen koppigaards. Ik denk niet dat we veel teweeg gaan brengen hoor, maar bon
Oud 30 mei 2010, 20:42   #134
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Al is het erg éénzijdig om het over een volk te hebben zonder mensen uit hun midden die zich kunnen verdedigen.
Wat ont-zet-tend nobel van u. Dat geeft zeker wel een goed gevoel he, zo een beetje de Gutmensch uit te kunnen hangen?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:49   #135
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat ont-zet-tend nobel van u. Dat geeft zeker wel een goed gevoel he, zo een beetje de Gutmensch uit te kunnen hangen?
ja eig wel al vind ik het jammer dat ik erg veel werk heb en niet meer tijd kan spenderen aan studie. Khad het er net met men vrouw nog over dat ik een organisatie zou willen oprichten dat in België wat meer duidelijkheid over alle religies zou brengen en ook fora zouden benaderen. Want het is erg éénzijdig op fora momenteel en het lijkt een rechtse speeltuin op de meeste plaatsen en wat politiek linkse jongens, maar de discussies gaan toch vaak over religie en die mensen vind je nauwelijks terug.
Oud 30 mei 2010, 20:55   #136
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
ja eig wel al vind ik het jammer dat ik erg veel werk heb en niet meer tijd kan spenderen aan studie. Khad het er net met men vrouw nog over dat ik een organisatie zou willen oprichten dat in België wat meer duidelijkheid over alle religies zou brengen en ook fora zouden benaderen. Want het is erg éénzijdig op fora momenteel en het lijkt een rechtse speeltuin op de meeste plaatsen en wat politiek linkse jongens, maar de discussies gaan toch vaak over religie en die mensen vind je nauwelijks terug.
Duidelijkheid over religie?
Een geestelijke parasiet gebaseerd op verzonnen verhaaltjes en in het geval van Jezus een niet bestaand persoon , vertaald en geinterpreteerd door honderden zoniet DUIZENDEN mensen

COLLECTIEVE waanzin is de enige juiste diagnose voor deze ziekte. Het bellemert je denken, geeft je GEEN antwoord, verspilt je energie en het is simpelweg belachelijk idioot vergeleken met de echte wereld.
Oud 30 mei 2010, 21:08   #137
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Serieus man probeer jij mohammed die zoveel bloed aan zijn handen heeft kleven goed te praten? Heb je het over mohammed de pedofeet? Ik wil graag je argumenten dat de islam geen veroverings of haatreligie is lezen. Ik wil je argumenten horen dat de islam geen vrouwen discrimineert. Enerzijds door het verplicht dragen van de schaamdoek en anderzijds door de andere vrouwen als seksobject te zien. Ik wil je argumenten lezen dat de moslims geen pedofeet aanbidden. Good luck je zal het nodig hebben.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 21:17   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar heeft u ooit enige hoop gekoesterd dat hier iemand van mening zou gaan veranderen? 99% van onze bevolking kent dit hier niet eens...en wij die hier komen zijn allen koppigaards. Ik denk niet dat we veel teweeg gaan brengen hoor, maar bon

Ik heb geen idee wat u teweeg wil brengen, ik vind het voldoende om mijn mening te onderbouwen en te toetsen aan anderen, bekeringsdrang is me vreemd.Maar ik denk inderdaad niet dat u de mening over islam, al of niet met uw versterking bij de meeste forummers kunt veranderen, mocht dit dan uw bedoeling zijn...
Oud 30 mei 2010, 21:21   #139
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet u eens een Islamitische site opzoeken, daar vind je die mensen massaal terug!
Het is niet omdat uw gedachtengoed niet gedeeld wordt dat de mening van anderen " eenzijdig" zou zijn,integendeel denk ik juist.
Die organisatie hoeft u niet op te richten , er zijn al "organisaties' genoeg!
Oud 30 mei 2010, 21:34   #140
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het mooi weer breekt hier door en kon eindelijk buiten gaan sporten. Heb net lekker gegeten en ga op al dit gedoe zeker nog terugkomen maar voorlopig voel ik me effe veel te lekker om me te laten beinvloeden door je onzin.

Mohamed was volgens vele enquêtes één van de meest invloedrijkste mensen uit de geschiedenis welke ons enorm veel heeft bij gebracht op vlak van humaniteit en wetenschappen. Jouw boos beeld over die man klopt ook van geen kanten.

en ik reken me totaal niet bij jouw groep hoor..al heb ik geen Arabische achtergrond, ik voel me toch sterker verbonden met vreemde culturen dan met jouw onzin hier.
Geloof ik in zijn bestaan? Natuurlijk geloof ik in de historische Mohammed, net zoals ik geloof in de historische Boeddha, Christus, het bestaan van de zon en de maan.

Waar heb ik uberhaupt laten uitschijnen dat ik niet in het bestaan van Mohammed geloof?
Maar geloven in het feit dat hij ooit geleefd heeft is iets anders dan geloven dat een man die zich bezig hield met het aanvallen en beroven van karavanen, die hele volksstammen heeft uitgeroeid, in slavernij liet wegvoeren of onder dwang liet bekeren, de edelste mens moet zijn geweest die er ooit heeft geleefd.

Dat mijn boos beeld over die man niet klopt, kan ik ook niet helpen.
Ik beroep me gewoon op de historische bronnen omtrent zijn levenswandel.
Maar dit krijg ik vaak te horen, dat de werkelijkheid zo niet was.
Meestal blijft het daarna oorverdovend stil.

Maar als ik dan eens naar Maghrebonline surf, of enkele andere islamitische sites bezoek waar nog al wel eens een iets fundamentalistischer moslim(a) durft zijn gal op uit te spuwen, merk ik meteen dat mijn bronnen kloppen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be