![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wil je het dan écht niet inzien???? De foute islam waar jij het over hebt, is het ware gezicht van de islam. Mohammed heeft persoonlijk gemoord, geroofd en veroverd. Wat ga jij dan effe komen leuteren dat die gasten die het voorbeeld van de profeet volgen (wiens leven en handelen toch voor iedere moslim heilig is) fout zijn? Zeveraar! Citaat:
Wil je ophouden met jezelf te rekenen tot een groep waar je absoluut niet toe behoort?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 30 mei 2010 om 18:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar kan ik kort over zijn: wij (lees: het westen) hebben daar net zo min iets te zoeken, als mohamedanen/de islam iets in Europa te zoeken hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat moslims vinden over hun eigen leventje boeit me niet erg. Mensen die een moordenaar als edelste mens ooit zien, kunnen niet echt op mijn sympathie rekenen. Citaat:
Ik plaats daar een bericht tegenover. What's your point? Bestaat het fundamentalisme in de islam pas sinds de invasie in Irak of zo? Zijn er christenen die moslims gaan afschieten omdat de Turken massa's crhistelijke Armeniërs hebben omgebracht? Of vanwege Darfur? Grow up jongen, dat hebben wij hier al lang geleden gedaan. Ons zul je niet op straat zien keet schoppen omdat er ergens een moslim een scheet op een bijbel heeft gelaten. Dat je misselijk bent, dat kan ik geloven. Moslims zijn heel lichtgeraakt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 30 mei 2010 om 18:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De klassieke " Het is niet de religie het zijn de mensen" Eentje uit het rijtje zoals : "Het is niet hun schuld maar de maatschappij." Een goeike uit hun sprookjesboek is dat vrouwen schuld dragen als ze mannen opwinden. Kortom, eigen verantwqoordelijkheid is onbestaand. Combineer dit met afwijkingen tengevolge van jarenlage inteelt en we zitten op een psycho bom. Gelukkig ben ik een : http://www.youtube.com/watch?v=l5zFsy9VIdM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Mohamed was volgens vele enquêtes één van de meest invloedrijkste mensen uit de geschiedenis welke ons enorm veel heeft bij gebracht op vlak van humaniteit en wetenschappen. Jouw boos beeld over die man klopt ook van geen kanten. Trouwens, geloof jij dan in zijn bestaan?... en ik reken me totaal niet bij jouw groep hoor..al heb ik geen Arabische achtergrond, ik voel me toch sterker verbonden met vreemde culturen dan met jouw onzin hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer islam werkelijk kennis en inzet belangrijk zou vinden dan zou analfabetisme, ontstellende armoede, het ontbreken van basisrechten niet zo veelvuldig voorkomen in ALLE ISLAMITISCHE LANDEN, zelfs in Marokko en Turkije. Vooral vrouwen en meisjes zijn hier slachtoffer van, omdat er binnen islam geen sprake is van gelijke rechten. En met kennis( dat wordt in de koran inderdaad aangeraden)wordt het geloof bedoeld, weten hoe je een goede moslim bent volgens de regelgeving van het geloof, die "erfenis" laat zich ook hier tellen, kinderen leren in de weekends de koran van buiten, inplaats van kennis op te doen die bruikbaar is buiten het religieuze leven. Daarmee leer je kinderen vooral wantrouwend te zijn tegenover onze samenleving, ongelovigen zullen immers branden in de hel, je moet hen mijden, onder mekaar blijven omdat anders de duivel( ongeloof) op de loer ligt. Kinderen leren ook die teksten klakkeloos van buiten voor ouders die stralen" kijk eens hoe goed mijn kind het doet!". Dat kind zou beter taallessen volgen, spelen met andere kinderen en leren om samen te leven, inplaats van opgesloten binnen viruele dorpen te leren hoe je een "goede" moslim bent. Het is opvallend hoe moslims die wel een balans vonden tussen hun religie en verwachtingen van deze samenleving succesvol zijn, terwijl wie vastklampt aan islam en de samenleving negeert massaal voor generatiearmoede zorgt. Vrouwen worden opgevoed tot gehoorzaamheid, eerst aan ouders en daarna aan hun man, wat hen tot goede moslima's maakt maar ook tot armoede veroordeelt, ookal studeren ze vaak pakken beter dan hun broeders( die als straatburgemeesters mekaar opvoeden omdat thuis enkel primaire zorg te verwachten is) maar wanneer hun ouders hen veroordelen tot een huwelijk met een of andere neef die in werkende vrouwen een aantasting van zijn eer ziet,heeft dat studeren geen flikker geholpen . Ouders die niet het huwelijk maar de belangen van hun dochter centraal zetten in deze samenleving of meisjes die zo dapper zijn daar zelf voor te zorgen komen opvallend minder vaak in armoede terecht. Uw beeld over islam is een totale illusie, hier en buiten onze grenzen. En natuurlijk heb je die problemen ook in bijvoorbeeld China, waar vrouwen ook geen gelijke rechten kennen, maar nu daar de economische mogelijkheden stijgen is de kans groot dat een volgende generatie vrouwen veel meer kansen zal nemen, er is namelijk geen ideologie die hen dit in naam van God verbiedt.Of wilt u nu gaan beweren dat de sharia vrouwvriendelijk is? Over de Taliban kun je veel zeggen, maar dat hun opvattingen de schuld zijn van het Westen is nog een leugen die u hier vertelt. Het Westen zegt niet dat vrouwen niet de deur uitmogen zonder begeleiding van een man ( wat jongens zijn vanaf twaalf jaar) ze verbiedt hen niet naar school te gaan, legt geen kindhuwelijken op, gebiedt nergens dat vrouwen enkel in tenten met kijkgaatjes zichtbaar mogen zijn in openbare ruimtes, op iedere manier schendt de islam van de Taliban mensenrechten, en dan komt u aandraven met het Westen??? U ontkent ieder probleem, anders zou u niet beweren dat islam geweldig is en dat u tegen onverdraagzaamheid bent! De islam is onverdraagzaam, tegenover moslims die anders denken, tegenover andere religies, tegenover homo's en tegenover vrouwen,Joden ongelovigen. Dat betekent gelukkig niet dat iedere moslim onverdraagzaam is, hoe meer de leer wordt losgelaten, hoe verdraagzamer moslims worden! De ongelijkheid tussen man en vrouw is het minst groot in het Westen, zelfs verwaarloosbaar wanneer je kijkt naar het lot van vrouwen wereldwijd in Islamitische landen. Islam houdt net zoals alle monotheistische religies onwetendheid en armoede in stand, juist omdat wij die "duivel" aan banden legden tijdens o.a de verlichting is er hier grotere welvaart en gelijkheid. Kan ik ook goede zaken opnoemen? Ja, ouderen worden binnen islam veel respectvoller behandelt dan daarbuiten. Mohammed was tenminste intelligent genoeg om door te hebben dat ook vrouwen konden genieten van seks, dat idee lag/ ligt bij Katholieken nogal lastig! En ik geef toe, het was een fascinerend man, die via een huwelijk met oudere vrouw uit de armoede kwam, prompt een leger samenstelde en wie overwonnen werd een voorstel deed wat je niet kon weigeren, zijn woorden als Goddelijke waarheden erkennen en je daaraan onderwerpen of de dood. Een ongelovelijk snuggere warlord! Maar wees eerlijk, niemand heeft eigenlijk een idee wat die man wel of niet gezegd heeft. Hij was analfabeet en pas honderd jaar later, minstens één generatie verder worden "verzen " genoteerd die zijn boodschap zouden weergeven, ondertussen was er machtstrijd onder zijn volgelingen( kaliefs en Ali!) al volop bezig...van mij mag u dat fantastisch vinden , dat recht heeft u...maar verwacht niet dat ik uw onzin deel,als "waar" aanvaard, de feiten spreken u volledig tegen en dan met de vinger naar het Westen wijzen is onvolwassen en wegkruipen in de slachtofferrol. En begint u alstublieft niet over kinderen want dan draait mijn maag...enig idee hoevel kinderen op jonge leeftijd huisslaafjes zij n in Islamitische landen? Wat denkt u van huwelijken tussen halve bejaarden en meisjes die amper puber zijn? Enig idee hoeveel vrouwen in de prosititie zitten en hoeveel drugsverslaafden er zijn in bijvoorbeeld Afghanistan? Wel ernstig blijven he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mohammed heeft bestaan, Jezus niet. Alleen was de pedofeet een moordende bendeleider die zijn "onthullingen" gebruikte om zijn moordpartijen goed te praten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Beste mensen ik beloof jullie dat ik hier zeker op ga terugkeren. Het staat hier bol van leugens en dat ga ik absoluut niet zo laten.
Er moet enkel met meer bewijzen worden geredevoerd en dat gaan we dan ook doen ![]() Zoals beloofd kom ik hier zeker op terug, dus hou jullie vast. Ik begin dit eigenlijk best leuk te vinden ![]() Mogelijk kan ik wat gelijkgezinden erbij halen met meer kennis ter zake, want al dit los geschut begint vervelend te worden ![]() Laatst gewijzigd door viaSanctus : 30 mei 2010 om 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Veel plezier met uw nieuwe werkweek! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begint heel die zever opnieuw. Alles is al gezegd en weerlegd. ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Al is het erg éénzijdig om het over een volk te hebben zonder mensen uit hun midden die zich kunnen verdedigen. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 30 mei 2010 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hopelijk helpt je versterking wat, anders even de fiets op, frisse lucht doet wonderen..geniet er in ieder geval van! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Wat ont-zet-tend nobel van u. Dat geeft zeker wel een goed gevoel he, zo een beetje de Gutmensch uit te kunnen hangen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een geestelijke parasiet gebaseerd op verzonnen verhaaltjes en in het geval van Jezus een niet bestaand persoon , vertaald en geinterpreteerd door honderden zoniet DUIZENDEN mensen COLLECTIEVE waanzin is de enige juiste diagnose voor deze ziekte. Het bellemert je denken, geeft je GEEN antwoord, verspilt je energie en het is simpelweg belachelijk idioot vergeleken met de echte wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen idee wat u teweeg wil brengen, ik vind het voldoende om mijn mening te onderbouwen en te toetsen aan anderen, bekeringsdrang is me vreemd.Maar ik denk inderdaad niet dat u de mening over islam, al of niet met uw versterking bij de meeste forummers kunt veranderen, mocht dit dan uw bedoeling zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet omdat uw gedachtengoed niet gedeeld wordt dat de mening van anderen " eenzijdig" zou zijn,integendeel denk ik juist. Die organisatie hoeft u niet op te richten , er zijn al "organisaties' genoeg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar heb ik uberhaupt laten uitschijnen dat ik niet in het bestaan van Mohammed geloof? Maar geloven in het feit dat hij ooit geleefd heeft is iets anders dan geloven dat een man die zich bezig hield met het aanvallen en beroven van karavanen, die hele volksstammen heeft uitgeroeid, in slavernij liet wegvoeren of onder dwang liet bekeren, de edelste mens moet zijn geweest die er ooit heeft geleefd. Dat mijn boos beeld over die man niet klopt, kan ik ook niet helpen. Ik beroep me gewoon op de historische bronnen omtrent zijn levenswandel. Maar dit krijg ik vaak te horen, dat de werkelijkheid zo niet was. Meestal blijft het daarna oorverdovend stil. Maar als ik dan eens naar Maghrebonline surf, of enkele andere islamitische sites bezoek waar nog al wel eens een iets fundamentalistischer moslim(a) durft zijn gal op uit te spuwen, merk ik meteen dat mijn bronnen kloppen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |