Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 mei 2010, 02:22   #121
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Groen! eerst, gevolgd door sp.a.
Idem. Bij mij staat het VB op de derde plaats.

De eerste twee partijen zijn wel de enige met meer overeenkomsten dan twistpunten. En eigenlijk, nog niemand gehoord of gezien (irl/fora/fb) - buiten vlijmscherp - die SP.a op de eerste plaats heeft.

Laatst gewijzigd door Pølle : 29 mei 2010 om 02:23.
Pølle is offline  
Oud 29 mei 2010, 18:57   #122
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Merkwaardig resultaat, maar alle partijen zitten dicht op elkaar (allemaal tussen de 14 en de 18 punten van overeenkomst). Tussen haakjes de ranking die ik verwachtte.

1. Open VLD (5)
2. Lijst Dedecker (6)
3. N-VA (4)
4. CD&V (2)
5. Sp.a (3)
6. Vlaams Belang (7)
7. Groen! (1)

Wel erg veel vragen over belastingen en economie. Nauwelijks iets over buitenlands beleid en justitie.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 3 juni 2010, 11:33   #123
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Merkwaardig resultaat, maar alle partijen zitten dicht op elkaar (allemaal tussen de 14 en de 18 punten van overeenkomst).

1. Open VLD
2. Lijst Dedecker
3. N-VA
4. CD&V
5. Sp.a
6. Vlaams Belang
7. Groen!

Wel erg veel vragen over belastingen en economie. Nauwelijks iets over buitenlands beleid en justitie.
Opnieuw gedaan. Op vragen waar ik vorige keer bij twijfelde wegens wazige vraagstelling, heb ik af en toe een ander antwoord gegeven of 'geen mening'.

1. Groen!
2. Sp.a.
3. Open VLD
4. N-VA
5. Vlaams Belang
6. CD&V
7. Lijst Dedecker

"Aantal punten van overeenkomst" ligt weer erg dicht bij elkaar: tussen 13 en 17.

Als ik deze twee - nogal uiteenlopende - uitslagen samentel, kom ik uit op:

1. Open VLD
2. Sp.a. / N-VA
4. Groen!
5. Lijst Dedecker
6. CD&V
7. Vlaams Belang

Evenwel blijf ik bij mijn initiële voornemen:

Kamer: Groen! (Almaci)
Senaat: CD&V (Thyssen & Torfs)

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 3 juni 2010 om 11:37.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 3 juni 2010, 11:47   #124
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Ik was ook al meer en meer naar Groen! aan het neigen dus dat zal het wel worden. Ik hoop alleen maar dat ze dit keer minder dogmatisch zijn ivm kernenergie bij een eventuele onderhandeling...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  1.JPG‎
Bekeken: 98
Grootte:  44,0 KB
ID: 68048  

Laatst gewijzigd door Voltian : 3 juni 2010 om 11:49.
Voltian is offline  
Oud 3 juni 2010, 12:28   #125
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  stemtest2010.jpg
Bekeken: 74
Grootte:  47,3 KB
ID: 68050
Toch nog 9 overeenkomsten met groen!
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 3 juni 2010 om 12:30.
Perzik is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:21   #126
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik was ook al meer en meer naar Groen! aan het neigen dus dat zal het wel worden. Ik hoop alleen maar dat ze dit keer minder dogmatisch zijn ivm kernenergie bij een eventuele onderhandeling...
Ijdele hoop. Voor hen is propere kernenergie slechter dan een vervuilende co2 uitstotende kolencentrale. En ze willen er een strijdpunt van maken. Groen én ecolo. Als je dus graag nog wat extra betaalt voor de kyoto normen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:23   #127
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ijdele hoop. Voor hen is propere kernenergie slechter dan een vervuilende co2 uitstotende kolencentrale. En ze willen er een strijdpunt van maken. Groen én ecolo. Als je dus graag nog wat extra betaalt voor de kyoto normen...
volledig proper is die kernenergie natuurlijk ook niet he. Ooit in Mol geweest? Op langere termijn zou kern energie zeker plaats moeten maken voor andere bronnen. Maar dit moet een evolutie zijn en geen revolutie
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:25   #128
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Bull, Van Besien heeft zelfs al expliciet verklaard dat het geen breekpunt is en dat ze openstaan voor herziening van de kernuitstap.
Oud 3 juni 2010, 13:30   #129
Voltian
Minister-President

Standaard

nm

Laatst gewijzigd door Voltian : 3 juni 2010 om 13:31.
Voltian is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:32   #130
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart Bekijk bericht
Bull, Van Besien heeft zelfs al expliciet verklaard dat het geen breekpunt is en dat ze openstaan voor herziening van de kernuitstap.
Dacht ik ook; 't zit zelfs in hun besparingsvoorstel meen ik...
Oud 3 juni 2010, 21:26   #131
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Van Besien heeft verklaard open te staan voor argumenten om de kernuitstap uit te stellen, maar wel momenteel niet overtuigd te zijn. En gezien vooral GDF-Suez, en dus Parijs, profiteert van de (afbetaalde) kerncentrales, ik ook niet. Op zijn minst moet, bij een uitstel van de kernuitstap, het monopolie op kernenergie van GDF-Suez gebroken worden door hen te dwingen een of meerdere kerncentrales te verkopen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 3 juni 2010, 21:32   #132
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Hoezo 'verkopen'?
Pelgrim is offline  
Oud 3 juni 2010, 21:44   #133
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Dat is mijn persoonlijke mening. Hoedanook moet het monopolie van GDF-Suez-Electrabel worden opgebroken. De kernuitstap is wat dat betreft een uitstekend breekijzer.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 4 juni 2010, 06:07   #134
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Bij mij was het resultaat :

PVDA+
Groen!
SP&A
NVA
CD&V
VB
LDD
open VLD
Scherven A. Mok is offline  
Oud 4 juni 2010, 08:31   #135
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bij mij was het resultaat :

PVDA+
Groen!
SP&A
NVA
CD&V
VB
LDD
open VLD
Dat is een zeer spijtige zaak ^^
Perzik is offline  
Oud 4 juni 2010, 12:40   #136
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
volledig proper is die kernenergie natuurlijk ook niet he. Ooit in Mol geweest? Op langere termijn zou kern energie zeker plaats moeten maken voor andere bronnen. Maar dit moet een evolutie zijn en geen revolutie
Ik ben in Mol geweest en ik heb zelfs in Doel op de kerncentrale gewerkt (niet lang). Kernenergie is de properste energie die er bestaat. En tsjernobils zullen we hier zeker niet meemaken. Totaal ander type kerncentrale. Men moet nu plannen om centrales bij te zetten zoals ze doen in slimmere landen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 12:42   #137
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hoezo 'verkopen'?
IDD: WEGGEVEN moeten ze doen : ze zijn AFGESCHREVEN !!!
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 13:02   #138
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
volledig proper is die kernenergie natuurlijk ook niet he. Ooit in Mol geweest?
Elke dag, en nog zo gezond als een visje

Ondertussen heeft de EC beslist om zonnepanelen vol te proppen met zware giftige metalen zoals Cd, Pb, etc.
Oud 4 juni 2010, 13:12   #139
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart Bekijk bericht
De macht is in zicht denken ze, dus passen ze hun standpunt aan... niet lang geleden was dat standpunt héél anders...
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 13:13   #140
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Van Besien heeft verklaard open te staan voor argumenten om de kernuitstap uit te stellen, maar wel momenteel niet overtuigd te zijn. En gezien vooral GDF-Suez, en dus Parijs, profiteert van de (afbetaalde) kerncentrales, ik ook niet. Op zijn minst moet, bij een uitstel van de kernuitstap, het monopolie op kernenergie van GDF-Suez gebroken worden door hen te dwingen een of meerdere kerncentrales te verkopen.
Gij zoudt nen goede onderhandeler zijn, zie. GDF-Suez heeft dat immers al gedaan (Electrabel heeft 770 MW kernenergie overgedragen aan E.ON).

Hier een commentaar van één van de Groene kuikens die verkozen wilt geraken, over de toekomst van nucleaire energie in België: http://www.gva.be/verkiezingen/kandi...de-kempen.aspx

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be