![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De grootste vijand van Vlaandeen zijn de tjeven. Zij zijn de verpersoonlijking van de ruggengraatloze Vlamingen met een groot minderwaardigheidscomplex die bij de federalisering gecastreerd werden en van toen af denken dat ze lieve jongens moeten zijn. Bah.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 26 mei 2010 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() maar dat gaat dan over een belgisch niveau versterkende staatshervorming, net zoals de franstaligen willen ...
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Burger
|
![]() Citaat:
LDD heeft het probleem dat men te veel overlopers van OVLD, etc heeft binnen gehaald, die uit zijn op een postje. Ze zagen dat ze bij OVLD nergens gingen geraken, en dachten op het succes van JMDD te kunnen meeliften, voor hun eigen politieke postjes te kunnen verzekeren. Waarmee stappen ze naar de verkiezing? No offence aan JMDD, maar ik heb hem bijna niet op TV gezien de laatste tijd, en niet veel over LDD gehoord. Tegenwoordig is de focus N-VA. En ik denk dat ze hetzelfde uithalen als bij LDD. Daar hebben ze ook LDD door de strot van de mensen aan het duwen geweest, met voorspellingen van 14 a 15%. Gevolg is, dat vele stemmers zeiden.. Die hebben genoeg stemmen, zullen wel op een andere partij stemmen. Nu ga je hetzelfde zien gebeuren met NVA. Ze gaan monster score halen, bla bla bla ... En veel mensen dat voor NVA worden stemmen, gaan dan anders stemmen, omdat ze denken. Tja, die hebben genoeg. Persoonlijk denk ik ook, dat LDD stemmen, een strategische verkeerde keuze is, zeker als ze te veel flierten met de 5% grens. Als ze eronder gaan, is dat 4.9% stemmen, dat verdeelt wordt over de andere partijen. LDD zou in feiten beter samengaan met NVA. Vraag, wat zou er gebeuren, als NVA 20% haalt, en LDD 4.5%. LDD kan niet bestaan, maar kan men na de verkiezingen, nog hun stemmen samen smijten in een alliantie? |
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#127 | ||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als LDD-lid ga uik hier ff op antwoorden
![]() Citaat:
Citaat:
Ik bvb ben enkel lid geweest van LDD. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwerpen en Limburg zijn twijfelgevallen. Voor Leuven en BHV is het idd misschien beter om op N-VA te stemmen... Citaat:
Er liep zelfs een poll op onze site: "moet LDD toenadering zoeken tot NVA" Maar ja... Het is anders gelopen. Ik blijf nog steeds voorstander, maar de kans dat het gebeurd is zeer klein Laatst gewijzigd door flamingant : 26 mei 2010 om 13:16. |
||||||
![]() |
![]() |
#128 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee geen enkele vlaamse partij wil het federaal niveau terug sterker maken, men wil vooral overhevelen naar regionaal. Echter zitten die partijen meestal niet met een dogma dat alles naar de regio's moet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Nee kan niet, als ze geen 5% halen in een kiesdrempel kunnen ze geen zetel halen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wij zijn tegen de huidige centrumlinkse regering. Een fusiepartij NVA-LDD zou moeten kiezen voor CD&V-VLD-"fusiepartij" |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bij dimarso werken nog geen 100 mensen voltijds: hoe kunnen zij een representatieve uitslag waarborgen met een peiling van 1000 mensen ? daarbij komt nog dat ze moeilijk op zo'n korte tijd kunnen kontroleren of hun enquêteurs écht hun werk goed gedaan hebben. die mensen kunnen ook zélf een aantal formulieren ingevuld hebben. ze hebben weinig tijd om die enquêtes te doen en worden bovendien flauw en l�*�*ttijdig betaald voor hun werk. dimarso is een commerciële onderneming. hun bedoeling is geld verdienen, niet aan wetenschappelijk werk doen... Laatst gewijzigd door Boduo : 26 mei 2010 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=flamingant;4771109]Als LDD-lid ga uik hier ff op antwoorden
![]() In West-Vlaanderen Oost-Vlaanderen zullen we zeker boven de kiesdrempel geraken. Dat zijn liberale provincies... (2 zetels in Wvl, 1 in Ovl) Antwerpen en Limburg zijn twijfelgevallen. Voor Leuven en BHV is het idd misschien beter om op N-VA te stemmen... West-Vlaanderen is een tsjevenprovincie !!! Zéker weten ! |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
ALs ik de laatste tijd LDD bezig hoor is het het eerste en dat zal volgens mij hun ondergang zijn.
|
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisc...piniepeilingen Je snapt hoe dat peilingen werken denk ik. Enkele personen kunnen een redelijk nauwkeurige peiling maken zelfs met maar 1000 deelnemers. Zoals je hierboven kan zien was het de vorige keer redelijk nauwkeurig hoor, zelfs met de extra moeilijkheid van LDD.
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Zou beter 16 zijn voor PVDA+ en 1 voor SP
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sprak van de week met een Vlaams meisje van 25 jaar oud. Ze ging voor de PVDA stemmen zei ze me. Toen ik dan vroeg waarom ze in hemelsnaam voor communisten ging stemmen keek ze me verbaasd aan, Communisten? Vroeg ze... Dat wist ze niet. Arm Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#140 |
Staatssecretaris
|
![]() Kijk maar eens naar mijn verkiezingspoll op mijn site! Hier hebben NV-A en VB de absolute meerderheid! Scroll naar beneden, links zie je hem staan.
http://www.hotmarijke.be/index.asp?taal=nl