![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken nochtans genoeg mensen die dat langer dan een maand kunnen doen zonder de klachten te hebben die ik (en nog veel anderen) hebben zónder aan de band te staan zenne.
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat me wel stoort is het grote aantal werklozen die de depressie ingedreven wordt omdat hen keer op keer duidelijk gemaakt wordt wat een luie nietsnutten het zijn, terwijl ze echt hun best doen. Niet iedereen is helaas even goed opgewassen tegen de mening van de kudde.
![]() |
#123 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nochtans werken mensen effectief hun lijf kapot, zodat jij kan consumeren. Jij niet alleen natuurlijk, het is niet persoonlijk bedoeld. Wat mij stoort is dat mensen met linkse opvattingen, er zich geen bal van aantrekken dat anderen dan maar aan de band gaan staan en wel hun lijf kapot werken, het is immers noodzakelijk voor de gemeenschap, ik kan u verzekeren dat een paar jarekes fabriek in uw kleren kruipt, zich te goed voelen om zelf zo'n job te aanvaarden (eventueel tijdelijk), eigenlijk rechtse klootzakskes zijn die vooral met zichzelf bezig zijn en mijn belastingsgeld niet waard zijn. Weer niet persoonlijk bedoeld hé. Neem het vooral niet te serieus, ik hou er gewoon van om de zaken extreem voor te stellen. Vind het gewoon spijtig dat we nog niet verder geëvolueerd zijn en er nog steeds mensen hun lijf moeten kapotwerken om de gemeenschap te dienen, slecht betaald zijn, belastingen moeten betalen, enz... terwijl anderen werkloosheidsuitkering krijgen, gratis mogen studeren, geen belastingen betalen, enz... als je nu het contrast nog niet ziet, weet ik het ook niet meer.
though i walk through the valley of the shadow of death, i shall fear no evil, cause i'm the meanest motherfucker in the valley ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door t ignition : 31 mei 2010 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Burger
|
![]() Citaat:
though i walk through the valley of the shadow of death, i shall fear no evil, cause i'm the meanest motherfucker in the valley ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door t ignition : 31 mei 2010 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moet ik voor zulke lui dan mededogen hebben?
![]() |
#126 |
Staatssecretaris
|
![]() Niks mededogen! Meedogenloos zijn!
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wachtuitkeringen : zo snel mogelijk laten uitdoven !
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb nu 1 dochter ten laste en 1 dochter die werkt en in woont. Heb nu nog netto +- 1875 € en geen kindergeld meer voor een 2° dochter ten laste. Ze is stipt 6 maanden op zoek geweest naar werk, stipt. Tot ze “interessant” was voor de arbeidsmarkt. Met interessant bedoel ik de subsidie die men krijgt als ze een jongere aanvaarden die 6 maanden werkzoekende is. Mochten de “sossen” deze maatregel niet hebben ingevoerd. Dan had mijn dochter wellicht vroeger werk. Uiteraard hebben we die 6 maanden nog kindergeld gekregen. Voor mij moeten ze niet die wachtuitkering schrappen, maar wel die maatregel schrappen dat een pas afgestudeerde interessant wordt na pas 6 maanden. De essentie in het leven is niet leven van een uitkering maar van een inkomen uit arbeid. Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 31 mei 2010 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede is de markt continu in beweging. Als ge iets begint te studeren waar op dat moment veel vraag naar is, kan het evengoed dat binnen 3 a 4 jaar (wanneer ge afgestudeerd zijt) de situatie juist andersom is en dat het nu een knelpuntberoep is. En dan gaat gij verwijten dat ze maar een glazen bol moesten hebben die hen ging vertellen dat dat diploma over 3 jaar niet veel meer waard ging zijn? Of stelt ge voor het onderwijs op kosten van de gemeenschap af te schaffen. Ieder betaalt zijn eigen studies (aangezien gij toch niet graag betaalt aan luiwamessen)? Op die manier creëert ge generatiebandwerkers en generatieuniversitairen. De grootste profiteurs die ik ken zijn ongeschoolden die vinden dat ze recht hebben op de beste job maar niet de moeite wilden doen om iets te studeren. De meesten studeren nog altijd om later aangenaam en interessanter werk te kunnen doen, niet om dan te gaan doppen (waarom studeren als ge toch van plan zijt te doppen? Met een diploma krijgt ge geen hogere dop.) Het is ook logisch dat ge niet de dag dat ge afstudeert al direct werk vindt. En wees gerust, de gemiddelde geschoolde betaalt in heel zijn leven 100x meer belastingen dan dat em wachtuitkering trekt. En dan zouden ze nog de eerste de beste job die voorhanden is moeten aannemen omdat ze anders wel eens zouden kunnen "profiteren".
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 31 mei 2010 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge niet voldoende realiteitsbesef hebt, en ge kiest geen 'harde' opleiding (waarmee ge in vererlei sektoren direkt werk vindt), dan moet ge maar wat beter uitkijken waar ge zult kunnen werken; desnoods een job met een veeel lager inkomen.
als ge niet sterk zijt, dan moet ge geen fiziek zware job kiezen, maar een met een veeel lager inkomen. als ge niet tegen stress kunt, dan moet ge geen stress-job kiezen, maar een met een veeel lager inkomen. als ge geen knip waard zijt voor je neus, ga dan werken in een beschuttende werkplaats. (Dit is geen sneer naar de mensen met beperkte mogelijkheden die alleen daar maar kunnen werken. Integendeel. Versta me hier aub niet verkeerd.) Maar op uw lui gat thuis zitten, en van de gemeenschap profiteren, dat hoort er voor mij niet bij. Wat er wel bij hoort, en nog meer dan nu moet bijhoren, dat is het verzekeringsprinsipe: je hebt bijdragen geleverd, je voldoet aan de voorwaarden (echt werkzoekend zijn en niet te kieskeurig), dan heb je ruim, zeer ruim, recht op hulp vanwege de gemeenschap. Geen recht op hulp om jarenlang niks te doen (zoals brugpensioen), maar wel recht op een tijd overleving en recht op tijd/opleiding ... om een nieuwe job te zoeken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 juni 2010 om 09:16. |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() BTW: een knelpuntberoep is nu net daar waar men volk zoekt en er geen kan vinden...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 1 juni 2010 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Studeer voor student.
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moest negen maanden wachten... In maart zat ik een maand onbetaald thuis... (Oké, technisch gezien zat ik in China en Noord-Korea, maar toch).
Laatst gewijzigd door lombas : 5 juni 2010 om 19:19. |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |