![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 36,78% |
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
![]() ![]() ![]() |
29 | 33,33% |
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 24,14% |
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,75% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
daarbij zitten bepaalde frankofonen (de hele FDF, de hele MR, de hele PS, de hele CDH, ...) alvast niet bij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belgische kloon Die weigering om onszelf in een Nederlands perspectief te plaatsen is, zoals Edwin Truyens terecht opmerkt in het jongste nummer van Kort Manifest, onze zwakheid. Truyens schrijft dat hij 25 jaar geleden, in het vorige Belgische jubeljaar, lid was van het "Comité Vlaanderen ons Vaderland," maar dat hij zoiets vandaag niet meer zou doen tenzij zo'n comité "Nederland ons Vaderland" heet. "Ik ben er vast van overtuigd dat de vervlaamsing van onze Beweging en de vervreemding van onze Nederlandse wortels de hoofdreden is waarom wij er nog altijd niet in geslaagd zijn om la belgique naar de geschiedenis te verwijzen," aldus Truyens. http://www.secessie.nu/?tekst=toonhtml&artikel=905-3 Dit zou er uit kunnen bestaan om de inwoners van de zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit te geven; zegt ge. Maar ik zou eerder zeggen:...om de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden hun nederlandse identiteit terug te geven. We moeten onze wortels weer ontdekken, bewust worden en daar hoeven we ook niet bang te zijn "verhollandst"te worden. Men zegt wel eens: ge zijt toch een Belg Antwoord: Nee ik ben nederlander uit de provincie Vlaanderen. Ik ben Gentenaar\vlaming gebleven. Behalve dat de liefde voor Limburg mij wel verlimburgst heeft, beetje veel. Maar dit betekent niet dat ik verhollands ben als ge verstaat, astenblief zeg!! ![]()
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is onze fout niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij werken Vlaanderen en Nederland vandaag zeer goed samen. Ik zou die samenwerking graag zien intensifiëren. Wie weet groeit het uit tot een staatkundige constructie. Maar je hoef dat niet te forceren. Laat dat groeien aan het tempo waar zowel Vlaanderen als Nederland zich er goed bij voelen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mais bien sur mon ami!
Vous etes flamand d'expression francaise!
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik ongelukkig of ontevreden ? Het antwoord is volmondig neen. Zijn mijn perfekt tweetalige kinderen ongelukkig of ontevreden ? Het antwoord is volmondig neen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom loopt het laatste jaar elke discussie bij staatsinrichting uit op een historische discussie en het voortdurend afdraaien van dezelfde platen?
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 31 mei 2010 om 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Momenteel bezit ik de Vlaamse identiteit en ik voel me daar zeer goed en zeker bij. Heb geen behoefte aan een andere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als mijn Lingalatalige buren Vlamingen kunnen zijn, waarom zouden Franstaligen dan geen Vlamingen kunnen zijn?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De tweede fout die ik volgens u beging is ook zoiets. De laatste 50 jaar heeft Vlaanderen zich kunnen ontwikkelen net omdat we ons ten dele hebben kunnen losrukken van de Brusselse burgerij. De periode waar ik over sprak is zowat de minst fraaie van de Belgische geschiedenis. ik begrijp maar al toe goed dat gij zelf, als notoir Belgicist, het daar liever niet over hebt. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt speelt het trouwens voortdurend eerste viool, net als Wallonië dat zal kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Gouverneur
|
![]() Ik weet veel over die periode ja, ik weet er genoeg over om het te herkennen als iemand met ongefundeerde stellingen afkomt op dat gebied. Ik heb Hitler er niet bijgesleurd, dat hebt gij zelf gedaan. Ik zou in het vervolg historische figuren erbij halen waar ge wel degelijk kennis over hebt in plaats van erop los te wauwelen.
Uw aanval aan mijn adres van "alles geloven wat de Hollanders mij door de strot duwen" is niet alleen bijzonder grof, ik begin het al gewoon te worden, maar ook ongefundeerd. Die informatie heb ik nooit van een Nederlander gekregen, ge kunt dat trouwens zelf ook opzoeken. Veel normaalscholen uit Vlaanderen dateren van de tijd dat Nederland hier nog baas was, niet van de periode erna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mij lijkt het een mooi gebaar als Nederland de Vlamingen aanbiedt om gezamenlijk een land te vormen. Het is dan aan hen of ze er op in gaan of niet, in beide gevallen, even goede vrienden.
Laatst gewijzigd door Fetai : 1 juni 2010 om 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |